globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kružítko - koho pustit?
16.9.2011 v 17:34
které auto pojede dřív?


Naposledy editováno 19.01.2018 17:51:22

(reakce na) kružítko - koho pustit?

20.9.2011 v 15:32 | Nahoru | #121
Mega-CZ> Nikdo o stojicich autech nemluvil. K

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?

20.9.2011 v 15:33 | Nahoru | #122
Bubrak ZX10R> To same jako Megač. K

(reakce na) kružítko - koho pustit?

20.9.2011 v 15:36 | Nahoru | #123

Kousek píše: Bubrak ZX10R> To same jako Megač. K



Ja sem o stojicich autech psal a ty si na to narazil s tim, jestli ten na dalnici zastavi. Takze si to ted muzeme rozdelit:

1. auta v pripojovacim pruhu (ktery je prubezny i na sjezd z dalnice) popojizdeji v kolone
2. auta v tomto pruhu stoji v kolone

v pripade 1. auto sjizdejici z dalnice prednost nema, to ma prednost pred vozidly, ktere se pripojuji do jeho pruhu na dalnici (stejne jako na kruhaci)
v pripade 2. plati to same co v pripade 1.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?

20.9.2011 v 16:12 | Nahoru | #124

Mega-CZ píše: kov> tam je s tim taky hoňka... klidně to tam opravdu motáš dokola 5x než se přesuneš do správného pruhu... vtip je v tom že se ale tahle točí všichni a nikdo tam nejede na krev, proud vozidel se tak nezastaví...

Dost jsem se bál ve Francii v Nice vletět na dvouproudý kruháč s přeloženou motorkou, manevrovat a brzdit tam s ní podle toho jak na mě kdo bude najíždět, tak jak se to děje u nás. Jenže je to jiná zem. Stačilo bliknout do prava a už mě pouštěli....jak kdyby za to uhýbání byli placení..... O to horší je vždy návrat do ČR.

(reakce na) kružítko - koho pustit?

20.9.2011 v 17:48 | Nahoru | #125
JitkaR6> a na to jsi přišla kde ,že dle zákona musí dát vozidlo vjíždějící na kruhový objezd přednost??? Todle platilo před pár lety ,ale ty snad nejsi až tak stará

(reakce na) kružítko - koho pustit?

20.9.2011 v 18:53 | Nahoru | #126
kov> Souhlas s poznatkem z Francie. Nikde není více kruhových objezdů na kilometr silnice než ve Francii A třeba v Barceloně jsem pouze plynul s davem skůtrů bez ohledu na barvu svítící na semaforech. Běžně se tam řidiči rozjíždějí na červenou po zjištění, že před nimi ležící přechod pro chodce právě obdržel signál stůj. Trochu jsem si musel dávat pozor jako chodec - jakmile začne blikat na přechodu zelený panáček, nevstupovat. Párkrát jsem si naivně myslel, že to ještě stihneme přeběhnout, ale jediné co stihneš je hodně melodií klaksonů a rychlokurs nadávání od řidičů.
Všude ve světě jsou k sobě řidiči ohleduplnější, než u nás. U nás platí - já mám lepší auto, musím zákonitě být lepší řidič, tak ty mě koukej respektovat - já tebe nemusím. A bohužel to pozoruji i u motorek - od doby co jsem si pořídil BMW (starou olítanou vránu s cenou pětimístného čísla, ale se znakem BMW) si ostatní motorkáři myslí, že jezdím po hotelech s kreditkou a nevím, jak vypadá stan v kempu.

1 reakcí na tento příspěvek kružítko - koho pustit?

20.9.2011 v 19:44 | Nahoru | #127
Kdyby modré najíždělo na kruháč z levého jízdního pruhu musí dát přednost takhle nikoliv.Prekérka ovšem nastává chce-li pak na kruháči odbočit do toho levého průběžného.Tam teda nevím.

kružítko - koho pustit?

20.9.2011 v 20:49 | Nahoru | #128
Nečetl jsem to, ale dal bych přednost modrému. Jede zprava.

Naposledy editováno 20.09.2011 20:49:22

(reakce na) kružítko - koho pustit?

20.9.2011 v 21:07 | Nahoru | #129

Funblues píše: Kdyby modré najíždělo na kruháč z levého jízdního pruhu musí dát přednost takhle nikoliv.Prekérka ovšem nastává chce-li pak na kruháči odbočit do toho levého průběžného.Tam teda nevím.



tam plati pak jizda v pruzich a nesmi se navzajem ohrozit, je to jako kdyz prejizdeji 2 auta ve meste mezi pruhy (z leveho chce auto do praveho a z praveho chce auto do leveho)

http://www.vsechny-autoskoly.cz/zakon_o_provozu_na_pozemnich_komunikacich/jizda_v_jizdnich_pruzich/

kružítko - koho pustit?

20.9.2011 v 22:02 | Nahoru | #130
přednost má ten rychlejší, nebo ne?)

(reakce na) kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 09:37 | Nahoru | #131

Kousek píše: Bubrak ZX10R> Pokud sem to dobře pochopil, tak když bude na takovém to společném nájezdosjezdu teoretický štrůdl aut, která nebudou najíždět třeba na dálnici, ale zase rovnou sjíždět, tak borec v pravém pruhu dálnice jim musí dávat přednost a třeba i zastavit, pokud se tam nikde nenacpe? K

e.:jakesyk pičmenka

Jak napsal bubrák... jen doplním, ano máš pravdu, o stání jsi nepsal.. špatně jsem si vyložil souvětí "štrůdl aut" pač moje zkušenost je že to prakticky stojí nárazník na nárazník, rozhodně to nejede ani 30kou. Což ovšem zase přivádí diskuzi na začátek, protože tak jako tak nemůže jet ten co chce z pravého dálničního pruhu do odbočovacího povolených 130 jako vozidla před ním a za ním která pokračují rovně, a tudíž ty za sebou zbrzdí na rychlost kolony jedoucí v odbočovacím pruhu..(pokud kolona tedy pojíždí onou téměř nulovou rychlostí, vždycky trvá i když má někdo snahu vozidlo pustit) tak tedy stejně nezbude nic jiného něž zastavit) .

(reakce na) kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 11:40 | Nahoru | #132

c.j. píše: V OV to bylo myslím podobně, ale teď už to je takhle


Dejvickááá ten kruhák je hustej jel sem na něm a bál sem se tech tramvají

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 13:47 | Nahoru | #133

Creck píše: Asi jsem blby pac to nechapu Mate tam jasnou znacku dej prednost v jizde a prerusovanou caru.
Copak kdyz vyjizdite na hlavni kde je prerusovana cara a borec jede v druhem pruhu tak mu nedate prednost ?

Kazdopadne ma prednost cerveny.

Souhlas!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 14:14 | Nahoru | #134

Kudlanka píše: Souhlas!



Je to nesmysl, uz se to dostatecne vysvetlilo. Modry nevjizdi do prubezneho pruhu kruhace na kterem jede cerveny a tudiz mu prednost nema proc davat. Je to jizda v pruzich. Prednost pri vjezdu na kruhac je kvuli tomu, ze se krizi jizdni pruhy (v tom pripade by modre prijizdelo na kruhac v levem pruhu a ma prerusovanou caru na hranici kruhace) a auta by do sebe jinak vrazila, ale takto se nic nekrizi a cerveny jen prejizdi do pruhu a tudiz dava prednost. Je to stejne jako kdyby jel v levem pruhu na kruhaci a chtel do praveho pruhu na kruhaci. Ostatne je tu i odkaz na odpoved dopravni policie, ktera to hodnoti uplne stejne.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 14:38 | Nahoru | #135
Bubrak ZX10R> Pravdou je,že je to divné. Ta značka by pak platila kde? Jen po místo kde se sbíhají ty pruhy? Po to místo ale není komu dávat přednost...

(reakce na) kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 15:13 | Nahoru | #136

Kudlanka píše: , Kreck...Souhlas!

.. Kov ...... Ta přednost v jízdě tam je pro vozidla která do křižovatky kruháče vjíždí z levého pruhu. (tedy přímo na objízdný pruh kruháče, (pokud to opravdu jako kruháč je označené)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 15:32 | Nahoru | #137

kov píše: Bubrak ZX10R> Pravdou je,že je to divné. Ta značka by pak platila kde? Jen po místo kde se sbíhají ty pruhy? Po to místo ale není komu dávat přednost...



no pravdou je, ze by to tam mohli oznacit explicitneji ale je to jako u te dalnice, ten kdo sjizdi do 'odpojovaciho' pruhu, ktery je zaroven pripojovacim, tak nesmi ohrozit auto co v nem jede, navic pravidla pro jizdu v pruzich urcuji, ze auto vlevo nesmi ohrozit auto co jede vpravo (treba kdyz jsou 3 pruhy a 2 auta chteji z krajnich pruhu do prostredniho)

kolikrat se mi stane, ze jedu rychle do odpojovaciho pruhu a predjedu zprava auto co jede v levem na dalnici a nekdy chce i on do odpojovaciho a musi mi dat prednost

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 15:45 | Nahoru | #138
Bubrak ZX10R>No ono by se to dalo taky teoreticky brat tak, že ten připojovák je v podstatě součást kruháče a značka označuje hranici křižovatky, tak že při nájezdu vjíždíš na kruháč a máš dát přednost(1) a pak už je to jízda v pruzích(2). K



Naposledy editováno 21.09.2011 15:45:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 16:39 | Nahoru | #139

Kousek píše: Bubrak ZX10R>No ono by se to dalo taky teoreticky brat tak, že ten připojovák je v podstatě součást kruháče a značka označuje hranici křižovatky, tak že při nájezdu vjíždíš na kruháč a máš dát přednost(1) a pak už je to jízda v pruzích(2). K



jo ten obrazek si nakreslil dobre, ale podle me to prave takhle nefunguje, je to jako ten najezd na dalnici, ty davas prednost pri pripojeni na dalnici do praveho jizdniho pruhu, tj. kdyz ty menis pruh, a stejne je to u kruhace, ta prednost urcuje kdo ma prednost kdyz ty menis pruh, ale podle tveho obrazku to prijizdejici vozidlo pruh nemeni a tudiz neni treba upresnovat kdo ma prednost, kdyz se jen jede v pruzich. ta znacka by takto presto podle me mela vyznam jen pro pripad kdy by modre vozidlo chtelo do pruhu ve kterem je cervene vozidlo, ale tam staci pravidla pro chovani v jizdnich pruzich. s takovoudle znackou by to melo byt i vodorovne znaceno jinak - asi jako tady

http://www.mapy.cz/#x=14.509134&y=50.023480&z=17&l=3&c=23-14-30-28-29-27&t=s

zespoda zprava prijizdeji 2 pruhy a oba maji trojuhelnik na zemi a plnou caru napric a auta co jedou zezdola a chteji doprava, tak maji prednost

1 reakcí na tento příspěvek kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 17:02 | Nahoru | #140
a co rikate na tuhle prazskou libustku? tady zrejme tvrzeni o pruzich neplati

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 18:10 | Nahoru | #141

WHTRDR píše: a co rikate na tuhle prazskou libustku? tady zrejme tvrzeni o pruzich neplati



no to je preci ten muj odkaz

(reakce na) kružítko - koho pustit?

21.9.2011 v 18:24 | Nahoru | #142
Bubrak ZX10R> aha, no to musis rovnou dat obrazek na odkazy nikdo neklika

(reakce na) kružítko - koho pustit?

22.9.2011 v 07:28 | Nahoru | #143

Bubrak ZX10R píše: no to je preci ten muj odkaz



Nezná mapu. K

(reakce na) kružítko - koho pustit?

22.9.2011 v 07:33 | Nahoru | #144

Bubrak ZX10R píše: jo ten obrazek si nakreslil dobre, ale podle me to prave takhle nefunguje, je to jako ten najezd na dalnici, ty davas prednost pri pripojeni na dalnici do praveho jizdniho pruhu, tj. kdyz ty menis pruh, a stejne je to u kruhace, ta prednost urcuje kdo ma prednost kdyz ty menis pruh, ale podle tveho obrazku to prijizdejici vozidlo pruh nemeni a tudiz neni treba upresnovat kdo ma prednost, kdyz se jen jede v pruzich. ta znacka by takto presto podle me mela vyznam jen pro pripad kdy by modre vozidlo chtelo do pruhu ve kterem je cervene vozidlo, ale tam staci pravidla pro chovani v jizdnich pruzich. s takovoudle znackou by to melo byt i vodorovne znaceno jinak - asi jako tady

http://www.mapy.cz/#x=14.509134&y=50.023480&z=17&l=3&c=23-14-30-28-29-27&t=s

zespoda zprava prijizdeji 2 pruhy a oba maji trojuhelnik na zemi a plnou caru napric a auta co jedou zezdola a chteji doprava, tak maji prednost



Pokud by to bylo teda tak, pak je tam ta cedule o přednosti zbytečná a dokonce matoucí a řídí se to jízdou v pruzích.

Ale spíše si myslím, že by to mělo fungovat jako na tom odkazu, akorát že tam není jasně vodorovně vyznačena hranice křižovatky. K

kružítko - koho pustit?

22.9.2011 v 11:51 | Nahoru | #145
Poslal jsem to pár známým co na to říkají a je to pecka. Asi tak půl na půl. Jeden z nich mi odepsal docel rozumnou odpověd, která však popírá co mi napsal např. i učitel autoškoly:

takže předně - takovech kruháčů je všude hafo – viz. např. Olomouc - Globus, že?

K původnímu obrázku. Ačkoliv to vypadá, že modré je v průběžném pruhu a navíc je pro červené vozidlo přijíždějící zprava, opak je však pravdou.

Situace je v Ostravě a z toho vyplývá, že se jedná o ČR. A z obrázku je patrno, že se jedná o kruháč. A v celé ČR jsou před kruháčem umístěny značky "Dej přednost v jízdě", tak je tomu zde patrně také. A modré vozidlo se nachází těsně před "hranou křižovatky" a tudíž musí dát přednost všem vozidlům jedoucím po kruhovém objezdu bez ohledu na to, zda tyto vozidla zrovna mění jízdní pruh (v rámci kruhového objezdu) či nikoliv. Je to stejné jako při výjezdu z vedlejší na hlavní. Zde se vozidla jedoucí po hlavní mohou také libovolně předjíždět. Tož asi tak ....

A podívej se na obrázek níže – Olomouc – Globus. Tady by to mělo být zrovna tak …. Ty 3 pruhy vedle sebe jsou jednoznačně součásti kruhového objezdu. ( čtvrté auto shora stojí na hraně/lezce za hranou/ křižovatky) A tvůrci (z logiky věci) mají za to, že kruháč je třeba co nejvíce vyprazdňovat. Pokud by jste dávali přednost vozidlům v připojovacím pruhu, ucpete ho. A to ze všech směrů. Pokud by byl dopravní přetlak jen z jednoho vjezdového směru a budete se chovat normálně (tj. jedu po kruháči mám volno) – ucpe se pouze ten jeden směr, ale ostatní části kruháče zůstanou funkční ….



Fakt bych řekl, že má pravdu...

1 reakcí na tento příspěvek kružítko - koho pustit?

22.9.2011 v 12:28 | Nahoru | #146
kov: ja myslim ze ne, Time v pripade ze ma kruhac 2 pruhy nebo 1 pruh (a bez tohoto prujezdniho), tak se taky ucpe pokud je ucpany jeden vyjezd, to vubec neni argument; krom toho prednost se urcuje v pripade ze se jizdni pruhy krizi a toto neni ten pripad (na rozdil toho prijizdejiciho leveho pruhu, ktery konci na hrane kruhace a auta se tam krizi), navic to tak zrejme ohodnoti policie i autoskola

kružítko - koho pustit?

22.9.2011 v 12:39 | Nahoru | #147
Tak to pošlete na miňistersvo. K

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?

22.9.2011 v 15:20 | Nahoru | #148
Bubrak ZX10R> Takže se dá říct, že rozřešení situace je dle toho, jestli ten kus silnice,co se o kruháč ,,otře" a vede zase pryč, je a nebo není součástí kruháče. Pokud ano,má přednost červený, protože jede po kruháči a je jedno jestli mění zrovna pruh...pokud ta silnice není součástí kruháče,má přednost modrý. Tomu,že ty slinice jsou součástí kuháče, by nasvědčovaly snímky kruháčů, na kterých jsou na zemi vidět čáry k zastavení aut najíždějících na kruháč.
Kdo toto ale rozsekne a kde se to dá vyčíst, to vůbec netuším.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kružítko - koho pustit?

22.9.2011 v 16:40 | Nahoru | #149

kov píše: Bubrak ZX10R> Takže se dá říct, že rozřešení situace je dle toho, jestli ten kus silnice,co se o kruháč ,,otře" a vede zase pryč, je a nebo není součástí kruháče. Pokud ano,má přednost červený, protože jede po kruháči a je jedno jestli mění zrovna pruh...pokud ta silnice není součástí kruháče,má přednost modrý. Tomu,že ty slinice jsou součástí kuháče, by nasvědčovaly snímky kruháčů, na kterých jsou na zemi vidět čáry k zastavení aut najíždějících na kruháč.
Kdo toto ale rozsekne a kde se to dá vyčíst, to vůbec netuším.



Ja bych to videl jeste jinak. Pokud je ten 3. pruh soucast kruhace, tak to modry auto jede po tom kruhaci a to cerveny meni pruh (podobne jako kdyby prejizdelo z leveho do prostredniho na tom kruhaci v miste 3 pruhu) a proto dava prednost v kazdem pripade. V momente kdy jsou totiz ty 3 pruhy vedle sebe, tak jsou si ty auta rovnocenny a obe jedou po kruhaci a je to jen jizda v pruzich. Prednost se dava jen kdyz se nekomu vjede do jeho pruhu (na dalnici, na normalnim kruhaci, nebo v tomto pripade v levem pruhu na prijezdu na kruhac), coz neni pripad modreho auta. S vyjimkou pravidla zipu.

kružítko - koho pustit?

22.9.2011 v 16:51 | Nahoru | #150
ve chvíli kdy najíždí v jeho pruhu nikdo nejede, tim pádem nemá komu dávat přednost.
a pokud v něm už jede, nemůže ho nikdo smest.
jo kdyby tam byla příčná čára jak na křižovatce před kterou se má zastavit, sice bysme se mohli bavit o debilitě takové přednosti ale bylo by to jasný
Téma je zamknuto


TOPlist