a ještě se mi zdá, že jsou závaží dost "nepochopitelně" nalepené - když dám kolo do motorky, tak cca půlka na levé straně ráfku dole a druhá půlka na pravé straně nahoře, takže se mi zdá, že se navzájem dost eliminuje jejich vliv (ale nejse expert na dynamiku, takže jen tak hádám...)
Naposledy editováno 01.07.2011 15:35:57
1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
Já teď změnil pneu na Diablo Strada III a při vyvážení přední mi vyšla čistá nula...
Jinak jak to vyvažovali? Shodili doufám ty původní závažíčka?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku
dareckov píše: Já měl všechno v ceně. Za 400 výměna, platil jsem ještě před výměnou... Nechápu jak si tak někdo může učtovat, mimochodem jsem ted leštil kola, takže mám v zadu armadu zavažíček, bych se nedoplatil kdyby mi to měli učtovat
Stálo vůbec to leštění za to? Vozit tam hromadu závaží je fakt blbost...
Naposledy editováno 01.07.2011 15:58:39
Ale je celkem jedno - skládání závažíček může mít více důvodů: buď není uplně přesně vyvážená guma, čili nejlehčí místo není u značeného ventilku, ale někde jinde. Servisům se samozřejmě nemusí chtít pořád pootáčet a hledat nejlepší polohu, což už je hendikep hned do začátku. Někdo si též zjednodušuje práci a nesundává stará závažíčka. A též jsou nějaké tolerance, každý může vyvažovat jinak, dále v servisu to hodí na mašinu, která "nějak spočte" a narhne co kam dát. Což je úloha, která typicky může mít více řešení, že Někdy si odvezeš kolo bez závaží, někdy jich tam je pár, někdy celá baterie... nemá cenu se tím trápit.
Jestli tě to sere hodně, tak si před vyvážením všechny závažíčka sundej, důkladně vyčisti, případně jestli si leštíš ráfky a tak dále - stejně bys to pak musel udělat po přelepených starých - a pak to zanes se závažíčkama v sáčku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku
1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
E: i když...jak to vyvažují? mě to roztočí, zjistí kolik závaží,ty pak rozpůlí a a vyzkouší půl a půl na každé straně
Naposledy editováno 01.07.2011 16:14:49
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku
píšeš 50kč za přezutí a 190 za závaží, chybí tam ještě cifra za vyvážení.
k umístění závaží, záleží jaké zadal údaje do vyvažovačky, není pro ní problém spočítat závaží jedno na kraj disku a druhé blíže středu ale nechápu takové počínání, vypadá to blbě.
gumu lze proti disku pootočit a nevývažek eliminovat, ale bude to něco stát.
no a ještě bych případně požádal o převážení, to jsi mohl hned a optat se na kalibraci vyvažovačky, většina nových strojů se dá kalibrovat okamžitě, takže zkalibrovat a pak vyvážit, tak bych postupoval tedy já kdyby se to zákazníku nelibilo.
3 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
Vysvětloval to nějak takhle (jestli se dobře pamatuju). Na autě není kolo uchycený v těžišti, je to daný hloubkou ráfku v axiálním směru. Proto nevyvážený kolo jakoby šmajdá, kdežto na motorce je v těžišti, a tak se kolo nemůže mrmlat. Mě to příjde logický a musím říct, že i potvrzený praxí.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku
vyvažuju předek i zadek na klasický "ložiskový" vyvažovačce, stejnou jako servisák má i kámoš co připravuje motky na okruh a podle něj je lepší než stroj...netuším
Naposledy editováno 01.07.2011 17:48:42
Hodně pochopitelně zaleží od pneumatik. Borec si stěžoval na činské auto-pneu, kde musí lepit více závaží, než na gumy renomovaných firem přičemž vzorek na čínách vypadá jako super - hyper husťárna (Toyo hadra).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku
Harry_RnK píše: Sice to není přesně k tématu, ale zkuste jezdit bez vyvažování. Já takhle jezdím už druhou sadu gum a nemám jedinej problém. Servisák co mi gumy měnil to prej nikdy nikomu nevyvažoval, a nikdo se mu nestěžoval.
Vysvětloval to nějak takhle (jestli se dobře pamatuju). Na autě není kolo uchycený v těžišti, je to daný hloubkou ráfku v axiálním směru. Proto nevyvážený kolo jakoby šmajdá, kdežto na motorce je v těžišti, a tak se kolo nemůže mrmlat. Mě to příjde logický a musím říct, že i potvrzený praxí.
Jenze to nevyvazeny kolo ti pak pri vysokych rychlostech hodne namaha loziska. Jinak jak uz bylo psano vyse, na motorku staci staticky vyvazeni a davat zavazi po obvodu proti sobe je blbost
FishX3 píše: Harry_RnK> věř mi že nevyvážené přední kolo není nic moc příjemnýho, pak se tu zavádějí témata "proč se mi rozkmitají řidítka když je pustím"
vyvažuju předek i zadek na klasický "ložiskový" vyvažovačce, stejnou jako servisák má i kámoš co připravuje motky na okruh a podle něj je lepší než stroj...netuším
Ja mam pocit ze je to o tom, ze 10x je to nevyvazeni tak maly ze to nikdo nepozna, a jednou je to pruser a svadi se to na blbou gumu. V pneumoto mi to Prochaza vzdycky vyvazuje a nikdy sem nemel potiz. Braska ma masinu prezutou bez vyvazeni a pujde to dat vyvazit protoze mu nad 140 a nba tvrdejch brzdach vibruje predek ... takze za me tak, zvlast predek bych bez vyvazeni nechtel.
honza.kr píše: trins> nemám tušení jak to vyvažují. poprvé jsem u toho byl (roztočili, mašina jim ukázala kolik, nalepili, roztočili znovu, nalepili druhé maličké, roztočili a hotovo) a odešel jsem se 30g rozumně rozmístěnýma. teď podruhé ve stejném servisu a podruhé obrovská dávka závaží a podruhé stejně "divně" rozmístěné. příště asi zkusím jít zase jinam...
zkus vašíčka v kohoootkách...já tam jezdím a spokojenost
1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
Harry_RnK píše: Na autě není kolo uchycený v těžišti, je to daný hloubkou ráfku v axiálním směru. Proto nevyvážený kolo jakoby šmajdá, kdežto na motorce je v těžišti, a tak se kolo nemůže mrmlat. Mě to příjde logický a musím říct, že i potvrzený praxí.
Blbost. Jistě, že na mašině jsou jiné rozměry, páka a tím i síly, které na kolo působí, nevývažek se bude projevovat v jiné míře než autě... ale furt tam bude! Při určitých rychlostech se budeš divit co tam háže a vibruje. O namáhání tady též byla řeč, brzdit takovou svým životem si žijící svini je též na pyču, a na dlouhé jízdy také žádný komfort... A to se sakra vyplatí, takovéto sociální výhody Fakt nechápu ty nesmysly "šetřit" za každou cenu v době, kdy nabízí statické i dynamické vyvážení kde kdo
Naposledy editováno 01.07.2011 22:39:59
1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
sundat zavazi se muze a nemusi,ale pak to prevazujes a neni to přesnéé. 90 procent moto servisu vyvazujou na tyčce roztocenim rukou,to neni moc presne,ale da se to. lepsi je na normalni na auta plus pripravek.
Pawka píše: jestli mas moc nalepovacich,tak jdi tam kde ti daj naklpavaci
Myslíš ty, které patří do minulého století maximálně na plecháče nebo raději do šrotu? Na litých kolech je to pěkný fujtabjl! Po jednom takovém expertu mám kola na Fabii a půjdou hezky na předělání pořádně - nalepovacíma
1 reakcí na tento příspěvek víc a víc závaží na ráfku
na moto co je nej: 1.naklepavaci zavazi,kdy naklepnes perko pres zavazicko,2. lepící lepsi co ma cele gramy podle potreby a ne rozdelene do 5 či 10g a ty si uriznes pasek podle počtu, 3. borec co ma nahore obrazek,tak na jeho rafku je videt rantl(vyvysenina mezi paprsky) na ktery se take dava zavazi perkove a dle me nej " schovanejsi "
jinak resit zavazi je hloupost,jsou dulezitejsi veci
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) víc a víc závaží na ráfku
Pawka píše: puntík na pneu k ventilku je hloupost,jak vis, ze zrovna u ventilku je potreba kolo dat k puntiku a urcite bych se nehajil vahou ventilku,zaprvy kazdej je jinak tezkej a za druhy nevyvazek rafku muze byt vsude po celem rafku, jen kde z rovna je u toho konkretního rafku.
sundat zavazi se muze a nemusi,ale pak to prevazujes a neni to přesnéé. 90 procent moto servisu vyvazujou na tyčce roztocenim rukou,to neni moc presne,ale da se to. lepsi je na normalni na auta plus pripravek.
Podle ceho usuzujes, ze na ty osce to vyvazovani neni moc presny?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Moto výlet po ČR Honda CB 750, Honda CB 750 F2 Bol d´ Or | Ina32 | 7 | 16.5.2024 v 21:24 Ina32 |
CB Seven fifty / Hornet 2002 - blinkry Honda CB 750, Honda CB 600F Hornet | Vaclav_74 | 3 | 2.4.2024 v 09:58 MartinXL650V |
Označení Pneumatik Honda CB 750 | rg250 | 5 | 2.2.2024 v 20:06 ja1 |
Zapojení startovacího solenoidu Honda CB 750 | jirisis | 2 | 6.1.2024 v 20:33 jirisis |
kempy na Slovensku Honda CB 750 | rg250 | 16 | 1.1.2024 v 12:12 PaloBachan |