Všichni kolem říkají že jsem typ na choppera. Jsem pěkně 'při těle' (jak píšu, tlustej hroch), delší prošedivělé vlasy, žádná touha to pálit 250km/h. Ale když já chci kromě projížděk krajinou na které se těším, akceleraci a blbnout svižnou jízdou v zatáčkách (samozřejmě po motoškole a zkušenostech)! !
Moje dosavadní zkušenosti na silnici jsou 15-18 Mustang, 18-43 auto (kilometrů nepočítaně). S druhou mízou :) po 43 narozeninách jsem zatoužil po motorce. V autoškole jsem jezdil na Kawasaki ER-6n a před pár týdny jsem úspěšně rozšířil v řidičák. K autu, náklaďáku, padesátce a traktoru mám konečně i tu motorku.
Poučen četbou, že se má začínat na slabé, jsem začal vybírat 125cm3, ale to mi bylo hned na internetových diskuzích oznámeno, že s mou váhou to bude stejné jako na tom Mustangovi za mlada, budu na tom vypadat jako vosa na bombóně a že se mám rozhodně pohlédnout po něčem silnějším. Dobrá tedy, řekl jsem si a začal se poohlížet po kategorii 600cm3. Mám přece rozum (kdo si o sobě myslí že nemá), chci a budu jezdit v opatrně, nejsem nevyblázněnej zajíc...
I mnou založená témata zde na motorkářích krásně dokumentují vývoj, kterým jsem si prošel.
Od FZ6 Fazer S2, přez XJ6 Diversion F ABS až ke Kawasaki ER6F ABS. Jen dodám, že to ABS bych skutečně chtěl, naháč jde zase lépe k mé postavě působí robusněji než štíhlé supersporty.
Když jsem už byl rozhodnut pro Kawasaki ER6F ABS, založil jsem téma: Je Kawasaki ER6F vhodná pro chlapa 177cm/119 kg? a tam jsem se dozvěděl samozřejmě to, co jsem tak trochu tušil...
I tenhle typ motorky je k mé váze na hranici. Nejde tak o výkon, i když i o ten, ale celkovou konstrukci a nosnost. A to ještě ani nemluvím o tom, že bych až naberu zkušenosti rád jezdil na té mašině s mou ženou, která je taky krev a mlíko! :)
A tak jsem se zase začal rozhlížet a stalo se to co se stát muselo. Zamiloval jsem se. Zamiloval jsem se do Kawasaki Z1000 ABS (2010) http://www.zkracovatko.cz/SM9bSR
Na tom by nebylo nic divného ALE JÁ JSEM PŘECE ZAČÁTEČNÍK a tohle je sakra silný stroj!
Jsem v situaci, že venku nádherně, papíry v kapse, léto v plným proudu a já sedím nad netem a vybírám. Ať vyberu co vyberu, všechno špatně Ještě je varianta zhubnout, ale to nám hrochům nejde tak rychle a já už chci jezdit :)
Takže teď bych vás všechny prosil o názor a radu, zda to co jsem naplánoval je dobře nebo ne:
Koupit Z1000 nechat ji, pokud to jde, na začátek trochu stáhnout výkon a opatrně se začít učit na 1000cm3 a nebo co doporučíte jiného. Já už bych vážně chtěl jezdit.
Díky...
Naposledy editováno 27.06.2011 07:50:07
Naposledy editováno 27.06.2011 07:55:46
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
2 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
A jak už zde bylo řečeno, zaplať si pak kurz v nějaký motoškole. Jen teda přemýšlím, jak to bude vypadat, až za tebe poleze tvoje žena... Jestli má kilově podobno tobě, tak byste se taky mohli vyválet ještě před jízdou na místě.
CobrettiCZ píše: Lidi, vazne me nekdy bavite... Motorka jezdi vzdy jen tak rychle, jak otocis heftem.. Pokud mas dost rozumu, nebude ti vadit ani litr, ani nic silnejsiho.. Teprve v okamziku, kdy ztratis respekt, vytresta te..
takových lidí jsou pod křížky plný aleje.
Můj názor je ten, že lecjaká 600 tě na začátek dostatečně potahá, i když máš 120 kilo. Kup si ji a po dvou letech ježdění si klidně vezmi něco silnějšího. ER6F je dobrá volba a se svými 177cm na ní nebudeš vypadat nijak divně
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
A je pravda že můžeš i na litru jezdit pomalu, netřeba v té motorce hledat výkonovou hranici na prvním kilometru. Ale silné motorky mají zas jiné záludnosti, co se týče "zavření" plynu. Začátečník na litru bys nebyl ani první, ani poslední. Ale silný motor má oproti těm slabším nadvládu nad třením zadního kola na asfaltu. Na slabé kubatuře zavřeš plyn, a zadní kolo vnutí motoru otáčky od silnice. Silný motor je schopen při zavření plynu velmi intenzivně brzdit, což může dělat horké chvilky třeba při nešikovném nájezdu do zatáčky a "leknutí se", že jsi dlouhej.
Tím neříkám abys do ní nešel. Musíš jen na to myslet, že máš pod sebou stádo dost nekompromisních koníků a chovat se podle toho.
A rada, která je platná pro všechny začátečníky, ty starší nevyjímaje - nejdřív se nauč BRZDIT, pak až se uč JEZDIT (myšleno jezdit ostřeji). Brždění potrénuj jak intenzivní, tak nouzové, na špatném povrchu, natrénuj jak bys brzdil kdybys musel v zatáčce - teoretických, skutečně dobrých rad, je v knížkách i na fóru dost, převeď si je do praxe, a pak začni tahat za heft
Přeju co nejdřívější start!
Naposledy editováno 27.06.2011 08:27:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
baruš20 píše: Kup tu kawu a měj na paměti, že to ty řídíš motorku- když je to naopak, je něco blbě.
A jak už zde bylo řečeno, zaplať si pak kurz v nějaký motoškole. Jen teda přemýšlím, jak to bude vypadat, až za tebe poleze tvoje žena... Jestli má kilově podobno tobě, tak byste se taky mohli vyválet ještě před jízdou na místě.
No, nemyslím že by měla ER6F tak vysokou užitečnou nosnost
Myslim ze ta moje FZ6tka ma 192 kg. Jinak receno - abys s manzelkou "krev a mliko" motorku nepretezoval, potreboval bys auto. Protoze i Honda Goldwing ma uzitecne zatizeni max 189kg :D
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
Nevim,co resis,kdyz mas parametry normalniho belocha?
K takove figure jedine nejake poctive cestovni enduro s objemem kolem litru,tot moje rada
ER6 není z největších ani nejmohutnějších motorek, ale docela to jede a ty zas nejsi takový čahoun aby jsi se na to nemohl poskládat - pravda je že asi budeš "cvalík" a to jen tak neschováš na ničem - otázka zní jak cceš jezdit, nebo zda budeš honit styl. jsou kluci co se stejnou postavou proháněnjí šestkové SS, samo když na ně koukáš není to stejný jako kdyby to řídila kočka, ale co?
Litr pro začátek mi přijde dost a i když tu většinou prosazuji nezačínat na "jebkách".Jak píšu litr a ještě kawa, asi bych měl obavy.
Pokud "styl" honíš, co jít do něčeho podobného jako ti tu prezentuje vlastík (guzzi) nebo třeba Intruder 800? Tam nadlábnutej jedinec přeci jen vypadá líp :) nebo nějakej jinej cruiser???
případně něco z jiného soudku Suzuki DL 650 V-Strom je vceku na šestku mohutná motorka a myslím že i motor "tak akorát"
jinak souhlas, nosnost motky neřeš, bude zhruba nastejno na všem, jen ta motka bude tu lehčí a tu těžší
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
[img] jsou nabídky[/url]
Naposledy editováno 27.06.2011 09:51:07
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
1 reakcí na tento příspěvek Motorka pro 'hrocha', aneb jakou pro 120 kg
Můj názor je ten, že všechno jde, když se chce - vždycky záleží jen na tom, jak se na tý mašine budeš chovat Pro mě za mě do toho litra klidně jdi - jak jsi ale sám navrhl, nech si jí (pokud to pujde) trochu výkonově stáhnout, přece jen ze začátku má člověk tendenci dělat šílený kraviny, kor při stresu v krizovce
sharkis píše: Tady je vždycky plno vševidoucích
Můj názor je ten, že všechno jde, když se chce - vždycky záleží jen na tom, jak se na tý mašine budeš chovat Pro mě za mě do toho litra klidně jdi - jak jsi ale sám navrhl, nech si jí (pokud to pujde) trochu výkonově stáhnout, přece jen ze začátku má člověk tendenci dělat šílený kraviny, kor při stresu v krizovce
Když ono nejde vyloženě o toho LITRA, ale taky o zvolený model Z1000. Který s ohledem na postavu a požadavky tazatele si myslím není ideální. Klidně ať si koupí 1200 - 1400ccm, ale něco, co ho s manželkou pohodlně i se sportovní vložkou povozí. Když se debata zase smekne k tomu, jestli litr ANO/NE, tak jsme trochu mimo téma. Mělo by se řešit, co vyhovuje požadavkům s ohledem na okrajové podmínky: začátečník - kus chlapa - pořádná baba. Hlavně by bylo třeba, aby se vyjádřili majitelé Z1000, co jezdí s batůžkem. Já na Z1000 najel hrozně málo, ale něco jo. Jinak mám jen zprostředkované info majitelů, co na tom jezdili zásadně ve dvou a po sezóně koupili BMW 1200.
Petr 11 píše: Zdar!
Nevim,co resis,kdyz mas parametry normalniho belocha?
K takove figure jedine nejake poctive cestovni enduro s objemem kolem litru,tot moje rada
pod to bych se nejak podepsal
přpadne bych zvážil něco jako ZR7 cb 750 sice sou to starčí motorky ale doržáky případně bmw R 1100-1150 R ...
Naposledy editováno 27.06.2011 10:08:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výměna oleje po roce Kawasaki Z 1000 | Boban37 | 30 | 29.1.2024 v 11:22 puffybodie |
Pozor neferovy prodejce Kawasaki Z 1000 | VladiZ | 14 | 1.12.2023 v 09:40 neznamyScooterD |
neutrál Kawasaki Z 1000 | marfajz | 14 | 23.4.2023 v 21:40 JobboSK |
Oprava převodovky [1, 2] Kawasaki Z 1000 | CHOSE123 | 36 | 25.2.2023 v 22:37 Deadman |
Naked co jede pro 2m člověka [1 ... 14, 15] Yamaha FZ6 N, Kawasaki Z 1000, Yamaha FZ1 Fazer, Yam... | KubaLC8 | 441 | 18.9.2022 v 13:23 maca44 |