Kdyz ctu kazdou chvili kdo ma vselijaky problemy porad nejaky stahovaci akce at na tu nebo na jinou!
Prestoze ktm se da rict že vyrabí sportovni motorky myslim ze neni jedina a u jinejch znacek jsem tohle jeste nezažil v takovemhle mnozstvi!pochopim to u prvniho modelu ale u dalsi a dalsi generace a porad se to opakuje dokola!
Nevim nevim no....jen mi to nedalo to sem napsat kdyz v supermotu pisou ze se stahujou vsechny novy adventury a duky-?????
to mi neprijde normalni
1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???
Jsou to jediny dva cestovni off-roady na trhu :( a ve vetsine pripadu dostavaji pozadne do tela ;) - velke porce kilometru ovesene kufry a u LC8 velmi casto i spolujezdcem :D , pomala jizda terenem , atd - a zadny preventivni "Dakarsky" nocni servis,kde vse se skontroluje a nacaty dily se jednoduse vymeni.
Jasne ze KTM by mohla vice se venovat spravne dimenzaci svych cestaku Adv. na druhou stranu nejde s hlediska prodeje o nosny modely , image Dakarskych specialu u siroke verejnosti je naprosto neotrasitelna a zadny jiny vyrobce nenabizi nic podobneho. . .
Doufam ze nova 690 Adv. bude o hodne komfortnejsi nez stavjici LC4 a mnohem spolehlivejsi nez LC8 :P :P :P
1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???
ALEXI TOHLE JE JAKO KDYBYS POPISOVAL MOJI ZKUŠENOST!PŘESNE TAKHLE SE MI TO STALO UPROSTŘED SEVASTOPOLU.VYBORNEJ ZAZITEK ALE BYLO TO UPLNE STEJNY JAK PISES TY JEN S TIM ROZDILEM ZE JA NEJDRIV OTEVREL LEVOU NADRZ A NIC SE NEDELO A BENZIN FURT KAPAL TAK JSEM PAK OTEVREL I PRAVOU A BYLO :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???
2 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???
2 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???
Předpokládám že tímto je problém hmotnosti a brzdné dráhy vyřešen.
1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???
takze pokud mas v dusledku vetsi hmotnosti vetsi hybnost kterou musis brzdit.... mas v dusledku vetsi hmotnosti i vetsi treci silu kterou to vozidlo brzdis ....
(vim ze brzdeni nebude uplne odpovidat treni ve smyslu F=Fn*f ale pisu ze ta draha bude +- stejna....)
kdyby se to bralo podle hypotezy ze s vetsi hmotnosti se se brzdi te hmotnosti primo umerne dal.. tak by 40t kamion zastavil oproti autu ktere zabrzdi ze 100-0 na cca 35m tak na kilometru.....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???
-auto váží 500kilo, 50km/h zaflekuje na místě, kola stojí, brzdná dráha 10metrů.
-auto váží 1000kilo, 50km/h zaflekuje na místě a ejhle, kinetická energie tech 500kilo navíc, který je potreba ubrzdit z rychlosti 50km/h udělá rozhodně víc jak vo polovinu lehčí..
Pravděpodobně vycházíš s toho, že čím je to těžší, tím to víc sedí na silnici a tím dříve kola zabrdzí...e e :(
1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???
vychazim z toho ze cim je to tezsi tim vic to sedi na silnici... brzdy zabrzdi kolo a tudiz dalsi clanek pohybujici se auto vs nepohybujici se okoli je jen guma vs. asfalt a treci sila mezi nima.... treci sila= pritlacna sila . koeficient ktery popisuje povrchy ktery se mezi sebou trou... a pritlacna sila je evidentne vetsi kdyz je tezsi auto co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???
Nicméně je tohle slušnej offtopic a tak nezbejvá než to bud někde vyzkoušet a nebo se zeptat kámošů na matfyzu ;)
2 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???
btw: myslim ze vsechny zkousky z mechaniky a fyziky ktere mam uspesne slozene na CVUT FSI si urovni nezadaji s tema na matfyzu.....
1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???
A ted k realnemu autu: jelikoz ma realny podvozek a pri brzdeni dochazi k propruzeni a zmnene zatizeni jednotlivych kol muze nastat situace kdy dodatecna zatez muze prispet k lepsimu brzdeni . Tyka se to vetsinou modernich aut s koncepci vse vpredu a pomerne lehkym zadkem a komfortnim perovanim .Tim zatizenim myslim pytel cementu v kufru nebo par spolujezdcu na zadnich sedadlech coz tvori pouze zlomek z celkove hmotmosti auta. U kamiounu ktery po nalozeni vazi nekolik krat vice nez prazdny dochazi jednoznacne ke znacnemu prodlouzeni brzdne drahy!!!(pri normalne fungujicih brzdech)
Pri jakemkoliv brzdeni stejne jako akceleraci dochazi k prokluzu kol . Experimentalne zjistilo ze k maximalnimu brzdemu(a akceleracnimu ;) ) ucinku dochazi mezi 8 az 35% prokluzu. Dokonce i pri vetsim prokluzu 50% nedochazi k vyraznemu poklesu brzdnych sil ale bocni vodici sily klesaji na tolik ze vozidlo prestava byt riditelne(100% =blokace kola) .Proto 35% je hodnota limitni pro vsechny ty ABS a BAS a ASC a ESP ...systemy. Aj s nima klasicke hydravlicke brzdy nemohou udrzovat neustale rezim maximalne efektivneho brzdeni proto vyrobci pracuji na ciste elektricko-elektronickych brzdach bez hydravlicke vazby na pedal tzv.brake by wire. Otpadla by ne moc efektivni pulzni regulace ABS atd.atd.
Tajemstvi brzd F1 tkvi v minimalizaci kineticke energie - na 300ku rozjeta pultunova F1 ma pozad 9krat mensi kinetickou energii a tim i 9krat lehci praci pro treci brzdne sily nez na stovku rozjety 40tunovy kamion,ale tim to nekonci konstrukce F1 maximalizuje aerodinamicky pritlak tym padem pri vysokych rychlostech monopost tlaci na vozovku mnohem vice nez jen svoji hmotnosti . Tak znasobuje treci sily coz umoznuje jak extremne kratkou brzdnou drahu tak extremne rychly prujezd zatackama . Pritlak F1 je znatelny od takove 50ky a od 100neco by mohla jezdit po stropu tunelu :lol:
1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???
Vysvetli, ako je mozne, ze technici a redaktori nemeckeho casopisu Autobild namerali u niektorych osobnych automobilov kratsie brzdne drahy, ked boli nalozene.
To je realny, namerany vysledok, ziadne teorie!
http://www.audi.com/...df.Par.0002.File.pdf
strana 35 - mas tam vysvetlenu aj pricinu.
Ad formula 1. Tajomstvo brzdenia f1 je hlavne vo vykonnych brzdach a pneumatikach, ktore dokazu na cestu preniest ohromne sily. Preto napr seriovy golf IV dokazal zabrzdit zo 100km/h na 30m, co je o cca 25% menej ako standard - mal specialne pneumatiky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???
F1 cela, stoji na umelem pritlaku - ted je generovana spoilerama co plni funkci anti kridel ,drive dokonce (myslim v 60-70ych) pritlak generoval vetrak co odsaval vzduch z pod zaclonenoho podvozku po par vyhrach prisel zakaz :lol: :lol: . Ted taky pocet a plocha atd, pritlacnych ploch jsou prisne regulovany pravidly... Urizni vsechny ty kridilka a z F1ky se stana premotorizovana a neovladtelna motokara :lol: . Extra rychly prujezd zatackama bude nemozny a brzna draha vyrazne (zvlast z vysokych rychlosti ) prodlouzi.Ale furt asi bude mensi nez u toho tveho vytuneneho golfu :lol: :lol: :lol:
Pokud se chces v tom vyznat tak opras zaklady fyziky a pust do odborne literatury.
Nic ve zlym ale par novinovych clanku a selsky rozum k tomu nestaci....
P.S. A k tomu jsme brutalne mimo tema
1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???
pokud beru zjednosdusenej model (zanedbal si odpor vzduchu, tak proc nezanedbat zmeny koef.treni) tak plati co jsem napsal....
to ze by se formule pri 100ce udrzela na strope tunelu.... doporucuju ti oprasit ti znalosti fyziky, tak jak si to doporucil nekomu prede mnou.... kdysi vysla ve speedu fotka kde v aerodynamickem tunelu ktery foukal .... plus minus naky km/h se drzela formule na strope.... takze sem to pocital a vyslo ze je to fake.... takze doporucuju omerit si z obrazku plochu nosnych ploch, klidne uvazuj nakej jo peknej profil s velkym Cy a spocti si jakou rychlosti by ta F1 musela jet aby ty kridla daly vztlakovou silu 5000N ... nebo naopak spocti jaka by byla nosna plocha aby to ve 100ce dalo tenhle vztlak ...
hruby odhad, sportovni letadla budou mit kolem tech 500kg, padovou rychlost kolem te 100ky a porovnej plochu nosnych ploch treba u zlinu 142 vs F1 ........