paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Ktm neumí vyrobit motorku???
 
7.9.2007 v 15:17
Cau jen se chci zeptat zda jsem jedinej kdop si mysli ze ktm neni schopná vyrobit motorku aby ji nemusela ztahovat zpatky na zarucni opravy????

Kdyz ctu kazdou chvili kdo ma vselijaky problemy porad nejaky stahovaci akce at na tu nebo na jinou!

Prestoze ktm se da rict že vyrabí sportovni motorky myslim ze neni jedina a u jinejch znacek jsem tohle jeste nezažil v takovemhle mnozstvi!pochopim to u prvniho modelu ale u dalsi a dalsi generace a porad se to opakuje dokola!

Nevim nevim no....jen mi to nedalo to sem napsat kdyz v supermotu pisou ze se stahujou vsechny novy adventury a duky-?????

to mi neprijde normalni

1 reakcí na tento příspěvek Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 18:21 | Nahoru | #1
Lidi : Vozidlo jedouci rychlosti v ma kinetickou energii E = (m*v^2)/2 pro zastaveni vozidla proto prace odporovych sil musi byti stejna A= (Brzdna draha)*(Brzdne sily). A =E zakon zachovani energie .Brzdne sily se skladaji z aerodinamickeho odporu + trecich sil gumy/vozovka . Pokud zanedbame odpor vzduchu tak nam zbyde poze treni guma -vozovka . Sila treni je umerna =tzv.treci koeficient *tlak na vozovku coz je hmotnost vozidla m * konstanta g. Pokud budeme pokladat koef. treni za konstantni velicinu tak nam vyjde ,ze doopravdy brzdna draha nezavisi na hmotnosti .Ve skutecnosti koef . treni je funkci rychlosti ,tlaku a tim padem i hmotnosti!!!, teploty gumy atd. Vysledek Br.draha=V^2/(2*koef.tr.*g). Na stredni skole koef.tr. se pokladal za konstantu a bylo vystarano v realu je zavisly na vyse zminenych parametrech a proto je brzdna draha zavisla na hmotnosti.
A ted k realnemu autu: jelikoz ma realny podvozek a pri brzdeni dochazi k propruzeni a zmnene zatizeni jednotlivych kol muze nastat situace kdy dodatecna zatez muze prispet k lepsimu brzdeni . Tyka se to vetsinou modernich aut s koncepci vse vpredu a pomerne lehkym zadkem a komfortnim perovanim .Tim zatizenim myslim pytel cementu v kufru nebo par spolujezdcu na zadnich sedadlech coz tvori pouze zlomek z celkove hmotmosti auta. U kamiounu ktery po nalozeni vazi nekolik krat vice nez prazdny dochazi jednoznacne ke znacnemu prodlouzeni brzdne drahy!!!(pri normalne fungujicih brzdech)
Pri jakemkoliv brzdeni stejne jako akceleraci dochazi k prokluzu kol . Experimentalne zjistilo ze k maximalnimu brzdemu(a akceleracnimu ;) ) ucinku dochazi mezi 8 az 35% prokluzu. Dokonce i pri vetsim prokluzu 50% nedochazi k vyraznemu poklesu brzdnych sil ale bocni vodici sily klesaji na tolik ze vozidlo prestava byt riditelne(100% =blokace kola) .Proto 35% je hodnota limitni pro vsechny ty ABS a BAS a ASC a ESP ...systemy. Aj s nima klasicke hydravlicke brzdy nemohou udrzovat neustale rezim maximalne efektivneho brzdeni proto vyrobci pracuji na ciste elektricko-elektronickych brzdach bez hydravlicke vazby na pedal tzv.brake by wire. Otpadla by ne moc efektivni pulzni regulace ABS atd.atd.
Tajemstvi brzd F1 tkvi v minimalizaci kineticke energie - na 300ku rozjeta pultunova F1 ma pozad 9krat mensi kinetickou energii a tim i 9krat lehci praci pro treci brzdne sily nez na stovku rozjety 40tunovy kamion,ale tim to nekonci konstrukce F1 maximalizuje aerodinamicky pritlak tym padem pri vysokych rychlostech monopost tlaci na vozovku mnohem vice nez jen svoji hmotnosti . Tak znasobuje treci sily coz umoznuje jak extremne kratkou brzdnou drahu tak extremne rychly prujezd zatackama . Pritlak F1 je znatelny od takove 50ky a od 100neco by mohla jezdit po stropu tunelu :lol:

(reakce na) Ktm neumí vyrobit motorku???

19.9.2007 v 18:26 | Nahoru | #2
Climber>děkuji,snad jim to bude stačit.. *yes*
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist