No - situace se má tak:
Před 2 lety jsem, jen tak z hecu, natankoval u OMV prémiovej benzín OMV Carrera 95.To bylo ještě na 125.Vpodstatě hned po natankování si nešlo nevšimnout výrazně menších vibrací stojící motorky (i když jednoválce vibrujou vždycky).Nějaký zvýšení výkonu jsem příliš nezaznamenal - pokud bylo, tak naprosto minimální.
Ať tak či tak, až do doby, než jsem ji prodal, jsem do ní lil jen Carreru.
Pak přišla větší 650 Dominator, větší spotřeba, větší nádrž - prostě trošku finančně náročnější motorka pro chudého studenta.Sezónu 2009/2010 jsem tedy jezdil na obyč Natural 95, vpodstatě od všech čerpaček.Na jaře 2010 se povedlo nastartování až na několikáté roztlačení z kopce.Spocenej až na zádech, a přesto šel motor velmi nevyrovnaně.Rozebrání karbece vše vysvětlilo.Šedozelenej páchnoucí povlak úplně všude, kekel z pekel.Vyčistit a hurá pro nový béňo.
Má cesta tedy mířila k OMV pro Carreru 95.Opakovalo se vše stejně jak u předchozí motorky.Menší vibrace, lepší starty.A navíc - po projetí cca 5ti nádrží spadla průměrná spotřeba dolů o 0,5 litru (grafy spotřeby si celkem detailně vedu).
Dneska jsem přišel k motorce, která stála od začátku října 2010.V nevytápěný garáži (+5 až -5°C), baterka v motorce, jen vypuštěnej karbec.Otočím klíčkem, zmáčknu tlačítko, motor se třikrát líně převalil a čapnul
Takže jsem si dneska zařídil zákaznickou kartu OMV a nij jinýho už brát nebudu Ten rozdíl 20 Kč na nádrži není vyloženě smrtelnej...
Jen se trošku nudím, tak mě nekamenujte za ten slovní průjem a pište třeba co tankujete vy /už to tu dlouho nebylo /
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Jak dlouho trvá,než se projede starý,a do válců nateče ten nově natankovaný?
Placebo,volovina....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
Skalda píše: Milosek.m> napodobne
Petřičák> muzes zduvodnit, proc by "lepsi" benzin (rekneme s vyssim OC) mel skodit motoru?
EDIT: Milosek.m> dokonce nejspis u toho samyho Makra
Omlouvám, zjevně tu má někdo ještě přesnější informace než já. Mě bylo řečeno, že při dlouhodobém používání benzínu s vyšším oktanovým číslem dochází kvůli neoptimálnímu předstihu zapalování k nadměrnému opotřebení vnitřních součástek motoru. Jak je vidět, nezakládá se to na pravdě.
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
Naposledy editováno 07.02.2011 22:26:11
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
kmonda píše: ahoj tak vám také něco přihodím do krámu pokud nemáte motocykl s detonačním čidlem viz honda cbr 1100xx tak kupovat benzín s vyžším oktanovým číslem je vyhazování peněz zde je to přesně popsáno http://www.motorkar....html][/url] [/quote]
Je to otázka. Jde o relativní změnu ve výkonu. Prostě se 125 je cokoliv navíc znát víc než u litru s xx koníkama. Kdo má kompresní poměr cca 9,5:1 a bude mít čidlo o kterém píšeš, tak stejně nic nepozná. Kdo má kompresní poměr 11:1 nebo lépe 14:1, tak už může něco o něco víc poznat. Jinak OČ se testuje na zkušebním motoru, při nějakém předstihu, otáčkách, kompresním poměru atd., ale ne při proměnlivém točivém momentu. Já jen, že to je trochu složitější.
Edit
Dooger ... dělám to stejně.
Naposledy editováno 07.02.2011 22:30:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
kmonda píše: babuka>
No já jsem z FZ400 a FZR600 přestoupil na 125, takže asi tak. Nemám potřebu navyšování výkonu. Jinak já si v prémiovém palivu připlácím za detergenty třetího druhu O to mi jde hlavně.
Naposledy editováno 07.02.2011 22:44:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
kmonda píše: babuka>
Ale o tom žádná. Je to výhoda, ale jen jedna z mnoha viz. co jsem psal o testování OČ. Jinak podobné čidlo se hlavně instaluje z důvodu čerpání méně kvalitního paliva.
-----------------------
Skalda> jo kdyby
2 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
edit: este sem si vzpomel na znamyho, kerej pravil: "u Ono netankuju vod ty doby, co sem do 60 litrovy nadrze svyho auta natankoval 70 litru"
Naposledy editováno 07.02.2011 23:33:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
edit: tak sem zagůglil a nasel aspon nakej seznam nevyhovujicich pump, ktery v roce 2010 dostali od ČOI pokutu -> www.autorevue.cz/coi-oficialne-zverejnila-seznam-cerpacich-stanic-ktere-loni-neprosly-kontrolou_1 ...urcite neni od veci vedet, kde to stoji za hovno a naopak, kde by to melo bejt cajk - napr zde www.dobrapumpa.cz/cs/
Naposledy editováno 08.02.2011 01:42:06
Já u ONA tankuju pravidelně už několik let. Kupuju tedy jen a pouze benzín. Leju ho do auta, motorky, sekačky a motorové pily. Nikdy jsem neměl žádný problém.
Když si vezmu cenový rozdíl od ostatních pump tak jsem za těch pár let dost ušetřil.
Naposledy editováno 08.02.2011 08:19:07
Nepotrvá dlouho a nejpozději v létě se bude opakovat každoroční situace - pár lidem zakucká auto na Shellce apod. a v TV se objeví, že druhá půlka cisterny se vytočila jinde (naposledy Makro v Hradci Králové) a lidi samozřejmě měli úplně stejné problémy.
1 reakcí na tento příspěvek Objektivní recenze prémiového paliva
kratod píše: placebo.... konkretne shell v-power je jen obchodni znacka.. cetl jsem rozbory na naftu a nafta v-power (ktera mela mit deklarovany cetanovy cislo 60) mela cetanovy cislo 53, teda jako klasicka nafta.. od ty doby u nich neberu ani benal.. V zaveru clanku stalo, ze shell v tichosti priznala, ze v-power je pouze o obchodni marka... takze si priplacite jen za lepsi pocit... ja beru jen u pump s velkou vytoci, zadny jzd apd a je klid...
s Zelvim pawrem mas pravdu, tam to vime. Nehlede na to, ze je nechutne draha. Ja tankuju vesmes Vervu, pripadne normal naftu na OMV. Verva mela v testech cetanove cislo dokonce 62 a ten rozdil 1kc na litru neni tak hrozny, jako 3kc u Shellu, nehlede na to, ze se ti to vrati na spotrebe.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Objektivní recenze prémiového paliva
dejf. píše:
edit: este sem si vzpomel na znamyho, kerej pravil: "u Ono netankuju vod ty doby, co sem do 60 litrovy nadrze svyho auta natankoval 70 litru"
to je klidne mozne, zalezi, jak nafta peni. Ja dokazu do 70l nadrze narvat 85, ale to uz je extrem a travim u pumpy hodne casu drzenim odvzdusnovaku.
ONO je v pohode jako znacka sama, spis tady jde o to, kdo to koupil. Pokud to driv byvala samoobsluha u polni cesty s jednim stojanem na benzin, tak se neni cemu divit. Pokud je to cepracka s vysokou vytoci u hlavny cesty, nebal bych se..