globalmoto_kveten





Téma: MX na trenink, KXF, YZF ?
 
13.12.2010 v 23:00
Zdravim,
chci k enduru 300 2T, poridit MX 4T na trenink MX malych kousku:) a taky protoze chci testnout MX 4T

zvolil jsem 250 4T a bud kawu nebo yamahu, roky 07 a vys

otazky:
- lze podle VIN dekodovat rok vyroby (napr 10ta pozice urcuje rok vyroby) ? zakladni odlisnosti v modelech, 07,08,09?
- jaky rocnik byl " ne moc povedeny "
- jaky ventily, sedla, rozvody, material ... jsou + u te ci jine znacky
- kde se steluji vule ventilu pomoci podlozek, kde stelovacim sroubkem, kde se na svicku dostanu za minutu, kde za 30min..... a podobne prakticke rady, ktere jsou v dilne k nezaplaceni
- jestli ma spolecnou olejovou lazen motor + prevodovka, ci oddelenou
- servisni intervaly, ta ma olej po 4mth, ta po 6mth.....

Kdo vlastnil/vlastni nejakou z uvedenych motorek, napiste mi sve postrehy, rady, klady, zapory, na co dat pozor, co hlidat.........

Mel jsem ted 3x v rade za sebou jen 300 2T, kde me snad uz nic technicky neprekvapi, kdyz dostala udrzbu jak ma, vzdy sla jako hodinky, urcite dlouho jeste budu 300 2T mit, ale MX 4T neznam.

kdo nema nic technickeho k veci, tak nezasir.. vlakno

diky

1 reakcí na tento příspěvek MX na trenink, KXF, YZF ?

14.12.2010 v 06:09 | Nahoru | #1

1 reakcí na tento příspěvek MX na trenink, KXF, YZF ?

14.12.2010 v 08:54 | Nahoru | #2
Když máš 2T 300, nebude teď 250 4T málo!!??

(reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

14.12.2010 v 09:22 | Nahoru | #3

Vojtmar píše: Když máš 2T 300, nebude teď 250 4T málo!!??



neboj, nebude, 300 2T mam na enduro, ktere me bavi, MX chci jen na trenink na trati, MX neumim, tak to bude dostacujici sila.

piste spise k veci, dik

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

14.12.2010 v 09:22 | Nahoru | #4
Joraell>
pekna

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

14.12.2010 v 15:57 | Nahoru | #5
jack91> já měl YZ 250 F

rok výroby je třetí číslo od konce na vin

nejpovedenější ročník asi 08 (bez záruky)

v origo motoru titanové ventily,já dával ocelové (podstatně nižší cena,větší výdrž)

všechny Yamahy od 01 mají podložky na ventilech (vůle)

přístup ke svíčce v pohodě

spojená lázeň motor-převodovka

olej se měnil po 5mth, pak jsem dával Castrol R1 a ten jsem měnil po 8mth

já prodal svou Yamahu a chtěl jsem si koupit 08,ale pak jsem zjistil,že mě to více táhne k enduru než k mx,tak jsem nakonec koupil pomeranč

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

14.12.2010 v 16:07 | Nahoru | #6
StrejdaG>
diky, presne v takove podobe, jsi predstavuji dobrou odpoved
a jinak jsi byl s YZF spokojen? nejake problemy? jak se ti na tom jelo s porovnanim s oranzadou, s tou mam trochu zkusenosti, tak bych si to mohl predstavit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

14.12.2010 v 17:19 | Nahoru | #7
jack91> to je těžký takhle popsat prvotní rozdíl jsem poznal na motoru,přecejenom enduro táhne jinak,než čistá krojda.Tlumiče na Yamaze byly na mě moc měkké, ale to šlo pořešit.Yamaha má i jiný sklon vydlí,takže jiný posez a i ten motor je ustaven jinak než u KTM,takže těžiště je jinde.Já byl s YZF spokojen,motor držel,nic se mi nepokazilo přímo v terénu,takže mě vždycky dovezla domů.Akorát mi prostě vadily ty malé intervaly výměn oleje a pak pístu s rozvoďákem + sací ventily (ty výfukové byly po 200 mth furt ok) ojnice,ložiska byla ok.
Když jsem byl jezdit v Novém Jičíně na mx trati,tak tam většina měla Yamahay 08,09 a chválili to Takže co jsem byl někde jezdit na trati,tak jsem Kawy viděl minimálně,buď Yamahy nebo Suzuki.Když už byla někde Kawa, tak nový model 2009/2010
Když jsem servisoval Yamahu, tak mi tvrdili, že ty motory jsou největší držáky......což můžu z vlastní zkušenosti potvrdit,ale víš jak,100 lidí, 100 názorů

Naposledy editováno 14.12.2010 17:20:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

14.12.2010 v 17:40 | Nahoru | #8
StrejdaG>
super, dik za info, presne tak, zkusim a uvidim, taky se endura nevzdam, to je srdcovka, ale chci zkusit MX 4T:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

15.12.2010 v 20:38 | Nahoru | #9
CRF 250

ta vypada pekne a je to kousek:) je to CRF, coz nebylo ve vyberu, ale pekna,

kde ty maji zakodovany rok vyroby ve VIN? ta ma oddelene o.lazne motor, prevodovka?

dik

Naposledy editováno 15.12.2010 20:42:14

(reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

15.12.2010 v 22:28 | Nahoru | #10

jack91 píše: ma oddelene o.lazne motor, prevodovka?

dik



ma a číslo motoru je pod řetězovým kolečkem, ale teť si nejsem přesně jistej jak se ten rok počítá...

2 reakcí na tento příspěvek MX na trenink, KXF, YZF ?

16.12.2010 v 20:45 | Nahoru | #11
Já jakožto zastánce Hondy rozhodně CRF 250 4T nedoporučuji, honda má ve 250 nejnižší výkon ze všech 4T 250. JInak osobně bych šel asi do Yamahy kvůli výdrži. MX motorek jsem měl zatím 4, každej rok beru novou - ale zkušenosti jen se 450. 250 jsem měl akorát jednu - Kawu.

(reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

16.12.2010 v 22:34 | Nahoru | #12
Tommasson> za me suzuki btw - kup suzu a necham ti levne hlavu, prevodovku, ram, plasty chladice ... zkratka co budes chtit krom motoru :P mam i valec kdybys chtel- chtel bys vetsi, mensi trojuhlenikovej kosoctvercovej nebo nejak specialne tvarovanej kousek valce? urcite bych nejakej vybral...je jich dost

Naposledy editováno 16.12.2010 22:35:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

17.12.2010 v 19:56 | Nahoru | #13
Tommasson>

Jak jsi byl s Kawasaki spokojen?

(reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

18.12.2010 v 10:26 | Nahoru | #14
Nebyl....připadlo mi, že všechny zevní materiály jsou takový fórový - šroubky hovno vydržely, plasty, páčky, řídítka atd. Srovnávám s HOndou, jinak 250 motorově perfektní i podvozek. Ale 450 je na mě moc velká - od Kawy, takže příští sezónu 450 HOnda nebo SUzuki

Raffaello píše: Tommasson>

Jak jsi byl s Kawasaki spokojen?

MX na trenink, KXF, YZF ?

18.12.2010 v 23:08 | Nahoru | #15
mam kamoše co ma yamahu 250 4t a ten celej rok nemeni ani olej v motoru a drží za celej rok do toho motoru nesahl.Takže bych se priklonil k yamaze jinak na co si tady unas nejvic stezujou jsou suzuki co 30mth to generalka a pritom se o tu suzuku staraj jak svině nechapu

1 reakcí na tento příspěvek MX na trenink, KXF, YZF ?

20.1.2011 v 15:33 | Nahoru | #16
Ostry 4T chytne teply na drc jako 2T? tedy kdyz nastane spravna doba zapalu ( a ne vyplachu coz u 2T nezname, dva mozne stavy horni uvrate)
tak tedy max na druhe slapnuti :)

jde mi o to, kdyz 4T nechyta, zda je to znamka nejake technicke poruchy, podpalene ventily, spatne casovani....

YZF kdyz ma nejakou vadu, vule, tak klepe, drnci neco z motoru?
kdyz je OK, musi bezet jako samet?

mel jsem 4T ne ostrou, DR a DRZ a ty vzdy bezeli jako same a bez problemu, tak problemy s ostryma 4T moc neznam,
diky za infa, postrehy, co naznacuje, ze je neco v neporadku,
az pojedu kupovat, at jsem pripraven :)

jinak VIN YAMAHA, je 17ti mistny a na 3 pozici od konce je rok vyroby? rok vyroby motoru taky dekodovat dle cisla na motoru?

Naposledy editováno 20.01.2011 15:36:10

(reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

20.1.2011 v 17:11 | Nahoru | #17
jack91> trošku poupravím, pokud hledáš úvrať správně, tak nemůžeš nakopávat přes úvrať, kdy dojde ke stříhání ventilů, protože nebudeš mít kompresi a taky by tě to potom pořádně jeblo...

nejčastější závada, když nejde nastartovat je svíčka, potom časování ( ikdyž tedka jsem pořídil YZ 426 a při kontrole rozvodů jsem zjistil, že sací vačice byla o zub pootočená a dalo se startovat dobře...) jinak tyhle 4t jsou docela dost mechanicky hlučné... vetšinou se jedná o blbosti, jako jsou uvolněné šrouby atd...

MX na trenink, KXF, YZF ?

20.1.2011 v 20:01 | Nahoru | #18
i když je v cajku tak všechno klepe, drnčí a třese se jak před popravou

MX na trenink, KXF, YZF ?

20.1.2011 v 23:42 | Nahoru | #19
honda crf když má rozhozené ventylové vůle tak špatně startuje

MX na trenink, KXF, YZF ?

28.1.2011 v 21:40 | Nahoru | #20
tak uz je doma



po vyjeti prvni nadrze, jsem spokojeny,
-je to lehounke, ovladatelne, v lese mezi stromy, pres klady , nerovnosti, parada, v lese az na ten hluk MX vyfuku, moc pekny
- prekvapilo me, ze na MX 4T si to necha libit pomale brblani kolem nohy, aniz by to melo tendenci chcipat (to co jsem mel obcas pujcene,MX 450 4T tak pri brblani to dost casto zaklaplo a konec)
- sily pro "enduro" ucely az, az,co me prijemne prekvapilo na 4T, chyta na prvni naslapnuti, tepla, studena i po chybe pri jizde

uvidime co na nas jeste YZF vybali, ale zatim dobry

Naposledy editováno 28.01.2011 21:42:10

MX na trenink, KXF, YZF ?

28.1.2011 v 21:46 | Nahoru | #21

MX na trenink, KXF, YZF ?

28.1.2011 v 22:02 | Nahoru | #22
dobrá voľba

1 reakcí na tento příspěvek MX na trenink, KXF, YZF ?

29.1.2011 v 14:32 | Nahoru | #23
Tak jsem zas dnes trochu testoval YZF, vse OK, jen kdyz jezdim ted v te zime, tak prvnich 30Min slape jako hodinky, ale cca po 40min, zacne vynechavat a nekdy chcipne, zatlacim ji do dilny do tepla a vse zas OK, nekdo nejakou radu.

Podle me bud svicka, na tu kouknu, (svicka NGK CR8E? dam novou) nebo smes, byl uplne zmrzly karburator, jako kus ledu, cely zabaleny ledem.


1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

29.1.2011 v 14:41 | Nahoru | #24
jack91> gratuluju k mašině, a doporučuju mrknout na odfukový hadičky z karbecu . Jestli ti totiž nezamrzají.
Horní dvě vyveď do airboxu, a spodní nařízni

(reakce na) MX na trenink, KXF, YZF ?

29.1.2011 v 20:41 | Nahoru | #25
Vespa> Taky bych to možná přetryskoval.

MX na trenink, KXF, YZF ?

30.1.2011 v 08:40 | Nahoru | #26
Hodne bude delat to, ze ten motor se v tech mrazech neohreje, sahnu na chladice ty jsou vlazny a valec je studeny, to motoru nebude delat dobre:( s tim nemuze jezdit, je mi motoru lito.

Jak resite na MX jizdu v zime, aby mel motor pracovni teplotu vody?
Na EXC je termostat, tam je to OK.

Napadlo me prekryt jeden hladic, kdyz bude malo tak jeste pulku druheho.
Jestli mate na 4T MX neco na zimu overenoho, sem s tim.

dik

MX na trenink, KXF, YZF ?

30.1.2011 v 10:29 | Nahoru | #27
jack91> WR tiež nemá termostat, tak som prekryl oba chladiče kusom kartónu a bolo to o moc lepšie. Vtedy bolo asi -12, pri vyššej teplote by možno stačila len polovica druhého.

MX na trenink, KXF, YZF ?

7.2.2011 v 14:06 | Nahoru | #28
Tak ted kdyz je tepleji, YZF jede jako z praku, krasne ze zahreje a posloucha:)
(uz jen kouknout na hladinu v karbecu, dlouho z prudkeho krpalu se ji moc nechce makat:)

Uz jsem na ni najel par hodin (asi 4hodiny :) a opravdu si myslim ze 4T je 250 na enduro ideal,
sily ma az az, ale nebojis se za ni poradne vzit, kdyz vidis na posledni chvilu prekazku, coz kdyz jsi unaveny tak se na 450 rozhodujes, zda ji jeste ukocirujes, vaha uplne super, ovladatelna masina, vsechny extrem useky, ktere jezdim na 300 2T, zmakne YZF uplne bravurne, nektere prudke vyjezdy bych rekl i lepe, zase moc trial pomale useky GG 300 lepe.
jen staci na YZF nastavit podvozek na meko (kompresy asi jen do 1/4 kliku) a i podvozek parada, pri hodne pomale jizde malinko citis koreny, ale jak jedes cca nad 20km/hod tak podvozek zacne fungovat jak ma a pekne zehli

jestli se mi ten 4T nerosype, tak az na ty dB co z toho naladeneho laufu lezou, je to prijemny stroj.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist