Co se stane, pokud máte řidičák AM (tedy do objemu 50ccm a maximální konstrukční rychlosti 45km/h), motorku která má v TP maximální konstrukční rychlost 45km/h, ale ve skutečnosti motorka jede o něco víc. Dejme tomu takový skútr, padesátka, ideální příklad.
Teď vás změří policie, ve městě jste jeli 60, zastaví vás, budou chtít řidičák a TP. Jak budou řešit, že jste jeli vyšší rychlostí, než je konstrukční, bude se něco dít?
Neustále se tu řeší otevřené 2T 125ccm z 11kW, otevřené větší motorky z 25kW, ale nikde jsem se nedočet o padesátkách, kde je to prokazatelné naprosto jednoduše radarem...
2 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
zaks>Jedu si takhle minulý týden z Frenštátu pod Radhoštěm, ve městě mám na tachu 60 km/h, za mnou skůtr, padesátka... Vyjedu z města, zrychluju, 70, 80, 90, 100, 112 km/h, kouknu do zrcátka, skůtr pořád za mnou A teď to vysvětlete panu policajtovi...
A kdys mu pustil ty kšandy?
Naposledy editováno 08.07.2010 23:38:58
2 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
Sem se vymluvil že mi špatně ukazuje tachometr a oni že se to někdy stává.
Tak mi nakonec řekli že to necháme bez pokuty,že mám čerstvej řidičák .
Jediný co mi pořád nejde do hlavy je to , že mi nic neudělali za to že sem překročil konstrukční rychlost , ale tím líp.
A druhá věc je to,že vůbec nevim kde mě mohli změřit.
Jel 45km/h po pár úpravách
(válec + píst, vejfuk, karburátory, otevřený sání, variátor, spojka, kevlar.
prodlouženej řemen, válečky ve variátoru atd...)
jel 120km/h tacho bylo tušim do 90 ti
Mimo to, konstrukční rychlost je tam pro to, že nad to se jezdit "nesmí",
je to o tom, že do této rychlosti výrobce garantuje bezporuchovost a bezpečnost
stroje (brzdy, rám atd...) pokud se něco stane ve vyšší rychlosti a např
selžou brzdy, je výrobce z obliga...
1 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
Ještě že to není u nás
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
čeplin>Jinak v Německu,Holandsku a myslim že i ve Finsku mají takový brzdy kam tu motorku daj a uvidí kolik ta motorka jede doopravdy .
Ještě že to není u nás
Tak kdyby chtěl někdo mně takhle prasit motorku, tak ho asi na místě seřvu a je mi jedno, že to je policajt. Motorku bych dal do ruky jen lidem, co znám a ne nějakýmu chytrákovi, co se nedokáže ani rozjet...
Mr.Dreamer>Tak kdyby chtěl někdo mně takhle prasit motorku, tak ho asi na místě seřvu a je mi jedno, že to je policajt. Motorku bych dal do ruky jen lidem, co znám a ne nějakýmu chytrákovi, co se nedokáže ani rozjet...
asi tak
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
zaks>Jedu si takhle minulý týden z Frenštátu pod Radhoštěm, ve městě mám na tachu 60 km/h, za mnou skůtr, padesátka... Vyjedu z města, zrychluju, 70, 80, 90, 100, 112 km/h, kouknu do zrcátka, skůtr pořád za mnou A teď to vysvětlete panu policajtovi...
skutry se dělají třeba i s motorem 800ccm1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
2-hrnek>roberto.cz> si to precti jeste jednou... "...za mnou skutr, padestka..."
pravda pravda ale né každá padina má 451 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
roberto.cz>pravda pravda ale né každá padina má 45
No, z těch novějších co jsem viděl tak skoro každá. A skůtr 50ccm bez 45km/h jsem ještě neviděl...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
Ještě jsem neslyšel že by policajti dávali pokuty za překročení konstrukční rychlosti..
Přeci konstrukční rychlost překročíš na všem ne?
Naposledy editováno 09.07.2010 07:08:29
4 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
A navíc jet na skútru z kopce jde snad mnohem rychleji než 45 km/h, vždyť takové rychlosti i vyšší dosahujou i cyklisti. I já jsem jela z kopce na kole cca 60.
Takže tohle bych vůbec neřešila.
riderkaER-5>Konstrukční rychlost není maximální možná ryhlost vozidla, ale pokud vím (třeba se pletu), tak konstrukční rychlost je taková rychlost, při které by vozidlo mělo být ještě bezpečné, při vyšší rychlosti už může dojít k poškození. Když jsem kdysi na favoritu překročila konstrukční rychlost o nějakých 30 km/h (bylo to na dálnici a z dlouhého kopce) tak mi prasknul výfuk a už se to celé hodně třepalo. Na svém současném autě jsem jí taky překročila o dost, to není žádný problém.
A navíc jet na skútru z kopce jde snad mnohem rychleji než 45 km/h, vždyť takové rychlosti i vyšší dosahujou i cyklisti. I já jsem jela z kopce na kole cca 60.
Takže tohle bych vůbec neřešila.
riderkaER-5>Konstrukční rychlost není maximální možná ryhlost vozidla, ale pokud vím (třeba se pletu), tak konstrukční rychlost je taková rychlost, při které by vozidlo mělo být ještě bezpečné, při vyšší rychlosti už může dojít k poškození. Když jsem kdysi na favoritu překročila konstrukční rychlost o nějakých 30 km/h (bylo to na dálnici a z dlouhého kopce) tak mi prasknul výfuk a už se to celé hodně třepalo. Na svém současném autě jsem jí taky překročila o dost, to není žádný problém.
A navíc jet na skútru z kopce jde snad mnohem rychleji než 45 km/h, vždyť takové rychlosti i vyšší dosahujou i cyklisti. I já jsem jela z kopce na kole cca 60.
Takže tohle bych vůbec neřešila.
Já jsem jem na kole i 80
1 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
riderkaER-5>Konstrukční rychlost není maximální možná ryhlost vozidla, ale pokud vím (třeba se pletu), tak konstrukční rychlost je taková rychlost, při které by vozidlo mělo být ještě bezpečné, při vyšší rychlosti už může dojít k poškození. Když jsem kdysi na favoritu překročila konstrukční rychlost o nějakých 30 km/h (bylo to na dálnici a z dlouhého kopce) tak mi prasknul výfuk a už se to celé hodně třepalo. Na svém současném autě jsem jí taky překročila o dost, to není žádný problém.
A navíc jet na skútru z kopce jde snad mnohem rychleji než 45 km/h, vždyť takové rychlosti i vyšší dosahujou i cyklisti. I já jsem jela z kopce na kole cca 60.
Takže tohle bych vůbec neřešila.
Sakra, tak to jsem se ten rok bál zbytečně. Stejně se ještě jen tak pro zajímavost zeptám u dopraváků, ale tím rozhodně nechci říct, že jste mi to dostatečně neosvětlili, spíše naopak. S tou konstrukční rychlostí to zní dost logicky. Jen si tak říkám, že pokud se auto, které tuto rychlost překročí, takto sype, tak by možná její překročení mělo být postižitelné, protože takové auto je svému majiteli i okolí nebezpečné. Ale to už je jiná debata...
PS: Dík všem za odpovědi, tohle přesně jsem chtěl vědět.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
Zdenalos>čeplin> Jediný co mi pořád nejde do hlavy je to , že mi nic neudělali za to že sem překročil konstrukční rychlost , ale tím líp.
Ještě jsem neslyšel že by policajti dávali pokuty za překročení konstrukční rychlosti..
Přeci konstrukční rychlost překročíš na všem ne?
no ale tak můžou sebrat techničák , nebo ne ??
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
čeplin>no ale tak můžou sebrat techničák , nebo ne ??
proč by ti proboha brali techničák??? Přečti si co psala RiderkaER5...Konstrukční rychlost nemá nic společnýho s rychlostí kterou ti naměří policajti tudíž ti za překročení nic neudělaj... To že máš skupinu AM tě opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/hod to znamená že nemůžeš řídit malý motocykl který má konstrukční rychlost třeba 70 km/h a neznamená to že na tom nesmíš jezdit víc než je konstrukční rychlost...Konstrukční ryhlost = rychlost kterou udává výrobce jako maximální bezpečnou rychlost a ne maximální dosažitelnou...to by vzali techničák každýmu...
Zdenalos>proč by ti proboha brali techničák??? Přečti si co psala RiderkaER5...Konstrukční rychlost nemá nic společnýho s rychlostí kterou ti naměří policajti tudíž ti za překročení nic neudělaj... To že máš skupinu AM tě opravňuje k řízení mopedů a malých motocyklů s maximální konstrukční rychlostí 45 km/hod to znamená že nemůžeš řídit malý motocykl který má konstrukční rychlost třeba 70 km/h a neznamená to že na tom nesmíš jezdit víc než je konstrukční rychlost...Konstrukční ryhlost = rychlost kterou udává výrobce jako maximální bezpečnou rychlost a ne maximální dosažitelnou...to by vzali techničák každýmu...
2 reakcí na tento příspěvek řidičák AM (do 45km/h) vs. měření rychlosti
"skupina Am - motocykl do konstrukční rychlosti 45km/h nebo obsahu 50 ccm"
- řidičáky vydané v minulosti byly omezeny pouze objemem, na rychlosti nezáleželo - majitelé těchto řidičáků mají v nových ŘP poznámku s kódem "150" - tzn., že je zajímá jen obsah, na rychlosti nezáleží
- všechny noví absolventi tuto poznámku nemají a musí tudíž dodržovat obě podmínky - obsah a MAX. konstrukční rychlost
Je to stejné, jako když má někdo 25kw v TP, ale motocykl je otevřený. Pak ho policejní passat vybliká na dálnici ve 250km/h - taky by to normálně nejelo, ale pokutovat ho bude za rychlost, neboť papírově mu vše sedí...
Druhá strana mince je nehoda apod., kde už je to o něčem jiném a otevření motocyklu by se řešit mohlo, případné úpravy na skůtrech apod.