Rád bych slyšel názory zkušených, jelikož je vás zde asi dost a každý ste prošli tím co já teď.
Je mi 18, ted jsem začal dělat papíry na motorku(nemám zatím nic). Rovnou silnější co se dělá od 18. Doma nemáme žádnou motorku, ani nikdo nemá vztah k motorkám kromě mě. Jelikož mám hodně kamarádů kteří je mají. Auto mi absolutně nic neříká, a je to pro mě jen stroj pro převoz z bodu A do bodu B :) proto motorka. Autoškolu bych měl zvládnout, jelikož od 14 jezdím na skutru(což není ale motorka) v provozu, skoro denně(policajti mě chytli jen 1 v 15). Takže návyky už mám. Situace v běžném provozu taky předvídám líp než někdo kdo nejezdil ještě. Občas se sjedu na CBR125 a Aprilii 125rs co mi pujčí, ale to jen málo. Po autoškole bych si chtěl něco koupit. Peníze nehrajou roli. Teď co mě zajmá! nuže.
Jakou motorku? někdo mi říká že pěkně od 125 a zvyšovat. Někdo říká že když jsem už znalý z provozu a mám to v hlavě srovnané, tak je jedno naco sednu. Jen přiznám že je rozdíl jezdit v provozu na motorce s 20kw nebo 4kw automat... Jelikož papíry mě brzdí tak se bavme jen o 125 nebo 250. Co doporučujete? CBR se mi za 1 nelibí, ale na začátek je ideální. Taková vosa si připadám na bomboně :D ta aprilie už je trochu jiné žihadelko, a docela sem si připadal poprvé na ni rychlý, ale po určitém čase normálka. Chtěl bych si ale koupit aprilie 250 RS. Nejezdil sem na ní, ale ale určitě to bude o něčem jiném. Nebo máte snad jiné nabídky? Libí se mi i cagivy mito ale jsou to hrozně drahé stroje :/ díky za odpovědi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
Když jsme ji koupily a vezly domů, chvilkama jsem si taky začla říkat, ty bláho, co když to prostě nezvládneš, co když ses fakt přecenila a prostě na to nemáš? Hale, nikdo po tobě přeci nechce, aby jsi byl druhý rossi, je jen na tobě jak rychle do toho vpluješ, ale už jen to pevné rozhodnotuní, že do toho jdeš ti pomůže nějakou tu obavu překonat a za chvilku tu budeš zakládat nové téma jak zvednout výkon...
Já kdyby tuhle kočičku dělaly ve 400 tak si ji koupím klidně s nižším obsahem, ale fakt toho nelituji a i když je to 600 a pěkně živá, je jen na tomě jak ji povolíš uzdu Opravdu je to jen na tobě a jde to přeci i seškrtit.
1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
Taky se přikláním k těm pětkám co ti tu doporučují, taky jsem jednu vlastnim a na začátky myslim pro každýho paráda Jinak za mě ER-5 kdyby ses ptal
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
Naposledy editováno 03.05.2010 23:05:23
dareckov>Gagle> No právě asi po takových se podívám. Mě se libi honda CBR600F nebo Suzuki GSX-R600 takovéto typy. I KAWA GPZ a pod jsou skvělé všechny, jen si vybrat :)) Ale jak vidím 80kw mno :D ...
Právě naopak bych Ti poradil do začátku něco, na čem se sedí, budeš mít daleko lepší přehled než zalehlý na supersportu. Taky by to nemělo moc vážit kvůli jednodušší manipulaci. S ohledem na Tvůj věk nepodceňuj omezení na 25 kW, ušetříš si spoustu nepříjemností, o kterých se na fóru dočteš, zkrátka aby Tě nechytli 1 v 18 . A nezapomeň na ergonomii, je třeba se na motce cítit pohodlně a nesmí Ti být malá. Myslím, že nic lepšího jak CB 500 nebo CBF 500 nevymyslíš a pokud tak toužíš po kapotě, tak starší model se dělal i polokapotovaný jako CB500S. Případně potom šestkový Diversion nebo Bandit... Přeji správnou volbu
Naposledy editováno 03.05.2010 23:19:18
Řekni si sám, kolik km/h chceš na motorce trvale držet. Do zatáček na okreskách jsem i na BMW jezdil tak 100 km/h, víc ne, často i jen 80... pokud nebydlíš na totální rovině a nechceš jet dálnici, tak by ti ta Yuki s 17 kW mohla stačit a hlavně... spotřeba do 4 i když často držím plný (130 tacho, 120 reálná). Nikdo asi prachy netisknem a za sebe můžu říct, víc km na nádrž = víc vyjížděk. Zavřený japončík - proč ne - ale zavřením spotřeba neklesne.
1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
dareckov>Rostisrot>
No to je pravda:) Jenže ja na mašinách najezdil tak 10km a na tom pitomém skutru jsem nabral jen návyky z provozu. Nevím jak se chová motorka ve 140km/h apod. nemám zkušenosti v takových situacích ještě. Ale jak jinak je nabrat než jet 140km/h :D Jen mám strach z těch 500 i když jsou 24kw. Mě nebude dělat problém koupit si nějakou 125 a za 3měsíce vyměnit za 500. Takže právě nechcu nikde spěchat.
To sou zase rady... pokud jsi nejezdil ani na 125, tak na žádný pětikilo a vyšší nelez. Tyhle motorky většinou mají tak 180-200 kilo a to je myslím na začátek s manipulací dost. Taky jde o to, kolik měříš. Jestli máš víc jak 180 tak Ti např. moji CBF 250 a CBF 500 či GS 500 apod. nedoporučuju. VTR 250 je strašně malá i pro mě a mám skoro 180 (seděl jsem už na ní). Já po 17 letech neježdění (měl jsme MZetu 150 v 19-ti) sem radši šel do slabší a můžu říct, že teprve teď po třech sozónách bych si troufnul na šestku, ale litra určitě ne. Je rozumný, že si uvědomuješ, že nejde jen o to se rozjet, ale taky za jízdy správně reagovat a to se naučíš postupně a je dobře, když to zpočátku tolik nejede. Takže závěrem. Pokud měříš 175, tak si kup dvácu a nebo dvaapůlu. Pokud seš vysokej, tak budeš muset zvažovat dle stavby motorky. Hodně moudrosti při výběru
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
Radunka83>dareckov> Ahoj je to opravdu hodně individuální, ale podle toho co a jak píšeš, nebudeš snad žádný tzv.bezmozek a tak ti povím svou zkušenost. Moje první motka je yamaha R6 (2003) jinou jsem nikdy nesedlela, akorát 500 káwu v autoškole, takže to se už ani nemůže snad počítat. Pořád se na ní učím a seznamujeme se, i když je to hlavně roky vysněná motka občas přemýšlím i nad nějakým ceťákem, je to úplně jiný posez než na R6 kde člověk leží(supersport) podle mě ti motka musí hlavně sednout a musíš mít na ní pohodlí. To co se týče obsahu, jak každému říkám, dyť umí jet i pomalu, tak co řešíš? Přeju Ti hlavně dobrou koupi a mnoho kilometrů bez nehod
Promiň Radunko, ale to jsou kecy. Máš na motorce najeto 1000 km a rozdáváš moudra. Až se kluk zabije (doufám, že má víc rozumu on a jeho rodiče než ty a že se to nestane), tak to bude peklo pro jeho rodiče a ne pro Tebe; takže radši mlč
na začátek to nejlepší,stačej ti 2 první kvalty a stejně nebudeš vědet co stim a až to dostaneš do ruky zařadíš jen 3 a pak 4 možná 5
Je to nejlevnější uškrcení výkonu a následné odškrcení je jen otázkou odvahy.
Protože at si koupíš co si koupíš tak tě to za chvíly stějně omrzí a pujdeš dál.
Kup si spíš něco ojetýho do čeho nebudeš muset investovat.
mám doma 125 2t mito - do toho furt cpeš prachy ale jede (jezdilo než sem rozebral a ještě nedodělal)
Výkon totiž bude chybět všude at si koupíš co si koupíš 25 kw je málo .
Oplejtačky skrze uškcenou motorku jen papírově nestojej za to,kámoš si to zažil na vlastní kůži a pár zlomenejch kostí a ještě to celý zaplatil.
Naposledy editováno 05.05.2010 16:55:02
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
super jseš první který mi to rozmluvil. Já na 125 jezdil. Ted jezdím na 350 v autoškole. Ta jawa taky není nejlehčí. Ted fakt nevím co. Rodiče nakonec překousli to číslo 500 pod podmínkou že to bude 25kw na stroji. Mám strop nakonec 50 tisíc na motorku, zbytek si budu hradit sám. Podle mě se dá na všechno zvyknout. Ale ted si mě zmatl no. Původně jsem uvažoval o nějaké 250 ale všechno jsou otevřené ... :/ to rovnou můžu brát 500. A měřím 183, važím 80kg a sílu mám :)
edit:písmeno
Naposledy editováno 05.05.2010 21:59:51
1 reakcí na tento příspěvek Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
shrnuto a nepodtrženo:
Výkonu máš, jak kroutíš plynem, a zbytek je v Tvé hlavě. Rodiče s Tebou nejezdí a zabít se dá i na fichtlovi. 250 ne, za chvíli ji prodáš a budeš zbytečně tratit.
a podiv se na aktuální nabídku: www.mobile.de
Naposledy editováno 06.05.2010 13:50:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Začínám, aneb vstup mezi motorkáře.
super jseš první který mi to rozmluvil. Já na 125 jezdil. Ted jezdím na 350 v autoškole. Ta jawa taky není nejlehčí. Ted fakt nevím co. Rodiče nakonec překousli to číslo 500 pod podmínkou že to bude 25kw na stroji. Mám strop nakonec 50 tisíc na motorku, zbytek si budu hradit sám. Podle mě se dá na všechno zvyknout. Ale ted si mě zmatl no. Původně jsem uvažoval o nějaké 250 ale všechno jsou otevřené ... :/ to rovnou můžu brát 500. A měřím 183, važím 80kg a sílu mám :)
Tím jezdil na dváce sem myslel najezdit nějakej ten tisíc kilásků. Já bych taky ze svý 250 šel radši nejdřív na 500, abych se aklimatizoval a pak šel vejš. Ovšem teď stvaím barák,tak budu rád, když mi zůstane CBFko. Při výběru taky hraje roli výše pojistky a spotřeba (alespoň pro mě). Já teď platím ročně pojistku 500 a kdybych šel do půllitru, tak to bude rázem 1200 (mám jen cca 25 měsíců bonusu). Motorka mi jezdí v průměru za 4 litry (a to jezdíme často ve dvou) a pllitr by jezdil spíše za 6.
Mike70>To sou zase rady... pokud jsi nejezdil ani na 125, tak na žádný pětikilo a vyšší nelez. Tyhle motorky většinou mají tak 180-200 kilo a to je myslím na začátek s manipulací dost. Taky jde o to, kolik měříš. Jestli máš víc jak 180 tak Ti např. moji CBF 250 a CBF 500 či GS 500 apod. nedoporučuju. VTR 250 je strašně malá i pro mě a mám skoro 180 (seděl jsem už na ní)...................
CBF250 a VTR250 jsou malé, ale CBF500 je normální "velká a těžká" motorka. A na GS500 se běžný člověk taky celkem v pohodě poskládá. Já bych si na začátek koupil Jawu 350 - je za pár korun, dobře ovladatelná a celkem to jede....nebo nějakou 250.