globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: nastavení vůle hnacího řetězu
13.4.2010 v 15:48
Pánové, mám problém. V mém uživatelském manuálu se mluví o tom, že mám postavit mtoroku na hlavní stojan, pak pootáčet zadním kolem až najdu místo, kde je řetěz nejvíce napnut a pak mám změřit vertikální průhyb řetězu uprostřed mezi řetězovými koly. Přitom předepsaná vůle je u mé Kawasaki ZR7 35 - 45 mm. Tak. Nedávno jsem byl u renomovaného opravce motorek pro celé Pardubicko, který mi oznámil, že mám volný řetěz a připnul ho tak, že si jeho pomocník sedl na motorku, zadní kyvka šla trochu nahoru (řetěz se sám trochu napnul) a teprve teď měřil a šteloval vůli řetězu.
Takže se ptám - měří se vůle tak jak je to popsáno v manuálu od výrobce na hlavním stojanu bez zatížení anebo po zatížení motorky? Díky Pavel

nastavení vůle hnacího řetězu

13.4.2010 v 15:59 | Nahoru | #1
V manuálech se uvádí měření a seřizování buď na "side stand" , nebo "center stand". Pokud máš psáno,že na hlavním,tak na hlavním a nijak jinak! V tomhle případě se počítá s větším průhybem řetězu přes horní vodítko.Řetěz musíš být schopný seštelovat sám,nebo máš pomocníka ve vercajku pod sedlem?

nastavení vůle hnacího řetězu

13.4.2010 v 16:43 | Nahoru | #2
Ridil bych se podle toho co je v manualu. Ja treba merim retez kdyz motorka stoji bez jakehokoli stojanku na zemi jak pisou v manualu.

Ocividne to ma asi kazda masina jinak a oni to delaj na kazdou stejne.

Naposledy editováno 13.04.2010 16:44:39

nastavení vůle hnacího řetězu

13.4.2010 v 16:52 | Nahoru | #3
Dle manuálu máš 35-45mm a to je právě ta vůle, která se ti dopne, když na to pak sedneš. Záleží na tom, kolik vážíš. Jednou si to vyzkoušej s pomocníkem, který ti bude měřit vůli, když na tom sedíš a pak to tak dělej pořád stejně, dokud neztloustneš.

nastavení vůle hnacího řetězu

14.4.2010 v 11:54 | Nahoru | #4
Chlapi děkuju, já si teda myslím to, co vy - podle manuálu. Jenom se divím, proč mi to opravář napnul tak, jak jsem popsal. Je to chlap, který dělá všechny možné motorky už roky, opravuje věci i nemožné, takže velmi zkušený. Jenom mi vrtá hlavou, že by toto nevěděl? Taky mi řekl, že mám podhuštěné gumy a přifoukl je na předepsaných 2,5. Nojo, jenže doma jsem to znovu přeměřil a podle mých dvou spolehlivých a odzkoušených měřáků jsem to měl přefouknuté. Pro jistotu to porovnám s dalšími měřáky. Na motorce bych řekl, že tlak v gumách je hóóódně důležitý. Ještě jednou díky!

nastavení vůle hnacího řetězu

14.4.2010 v 11:57 | Nahoru | #5
jak je manuálu..a kolik si naměřil doma na těch gumách?

nastavení vůle hnacího řetězu

14.4.2010 v 13:04 | Nahoru | #6
Nikdo není neomylný Manuál je to nejlepší vodítko, i když taky se najdou v manuálech zcela zbytečně složitý záležitosti,který českej člověk dokáže zcela jednoduše vochcat

nastavení vůle hnacího řetězu

14.4.2010 v 13:21 | Nahoru | #7
Na gumách doma jsem od opraváře naměřil 2,9, takže jsem to zase ufoukl na 2,5 podle manuálu. Stejně k němu ještě zajedu porovnat naše měřáky.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Pohraničí západních a jižních Čech... [1, 2] Kawasaki ZR 7 Luci444 41 13.5.2024 v 05:38 Bremse
Mitas Touring Force - vaše zkušenosti Kawasaki ZR 7 soccer 3 19.3.2024 v 09:12 xb
Kryt Alternatoru Kawasaki Zr7 Kawasaki ZR 7 Binkeee 3 23.9.2023 v 08:48 krokoš
Píchlé kolo [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 1155 63 16.9.2023 v 14:51 Firecracker
Zbláznila se elektrika ? [1, 2, 3] Kawasaki ZR 7 m.z. 65 9.6.2023 v 18:23 Čouda112


TOPlist