globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Turbo do dvoutaktu?
18.1.2009 v 23:05
zdarec..asi vsichni znate z youtube hayabusu turbo.... coz vlastne je obycejne turbo z auta (kdyz to vezmu bez tech dalsich uprav) ... myslite ze docilim vedsiho vykonu u dvoutaktu? kdyz bych tam namontoval turbo na koleno vyfuku a privedl vzduch z turba primo do karburator? teoreticky by to melo pomoci ne? vystrelit to do otacek,pac to tam zene vzduch... zabyval se nekdo timhlenstim nekdy?
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Turbo do dvoutaktu?

19.1.2009 v 16:58 | Nahoru | #31
jo blbost, 2t diesel je naka zbesilost... modelarska Dckam jsou konstruovana jinak...

Naposledy editováno 19.01.2009 17:00:38

Turbo do dvoutaktu?

19.1.2009 v 17:00 | Nahoru | #32
Už před dávnými léty jsem to měl navhnuté do Pionýra, ale ne klasické turbo, ale modelářským elektomotorem, co točil 22000ot.
Dneska bych to rád zkusil do Stadiona - nasávalo by to klasicky z karburátoru a dělalo by to jen mírný přetlak. Hlavně by to zvýšilo krouťák v menších točkách.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do dvoutaktu?

19.1.2009 v 17:01 | Nahoru | #33
assassin> 2T ropák potřebuje mít "předstlačený vzduch" aby dokázal vyvinout dostatečný tlak a teplotu pro vznícení nafty

1 reakcí na tento příspěvek Turbo do dvoutaktu?

19.1.2009 v 17:09 | Nahoru | #34
alesmoto: to ten elektromotor by mel prikon jako ma celej pionyr vykon:) to by bylo lepsi to tou elektrikou rovnou pohanet:)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do dvoutaktu?

19.1.2009 v 17:13 | Nahoru | #35

Číkus>assassin> 2T ropák potřebuje mít "předstlačený vzduch" aby dokázal vyvinout dostatečný tlak a teplotu pro vznícení nafty



jj koukal jsem na to, ono asi ani nejde o ten tlak a teplotu na konci komprese.. to neni problem.. spis je v jednu chvili otevrenej vyfukovej ventil v hlave a na druhe strane sani... pokud by nebyl pretlak, nema sanci se tam ten vzduch vubec dostat a "vyfouknout" spaliny...

ja tohle nikdy moc nezkoumal, ale prijde mi to jako docela zbesily reseni motoru... nutnost kompresoru, vyfukovej ventil - takze stejne musi bejt nejaky rozvody.. to uz pak nema zadnou vyhodu:) (asi naka bude kdyz vsechny lodni a vlakove diesely jsou 2t.. ale me to jaksi unika)

(reakce na) Turbo do dvoutaktu?

19.1.2009 v 17:19 | Nahoru | #36
assassin> kdyby tě to zajímalo víc a případně se chtěl pobavit mou neznalostí, můžeš kouknout na mojí bakalářku (2T diesel je na straně 13)

Turbo do dvoutaktu?

19.1.2009 v 17:25 | Nahoru | #37
V našich zeměpisných šířkách nepříliš sledovaná automobilka Daihatsu se občas blýskne něčím originálním. Zatím poslední lahůdkou je pokročilá studie malého prakticky použitelného vznětového dvoutaktu, řešící hned několik dosavadních problémů. Dieselový dvoutakt by se měl dostat pod kapotu mikrocabria copen.



Naposledy editováno 20.01.2009 00:55:56

Turbo do dvoutaktu?

19.1.2009 v 23:23 | Nahoru | #38
Podle mě by to šlo,turbo by vlastně zvýšilo tlak v vyplachování,o to při vývoji dvoutaktů vždy šlo - proto se vytěsňoval hluchý prostor v klikovce a dávaly se zpětné klapky nebo talířové ventily,bylo by to ale asi náročné na seřízení přívěry výfuku atd.Problém by ale asi nastal s životností motoru - dvoutakty jsou tepelně víc namáhané než 4t a zvýšení tlaků a výkonu by nemusel vydržet píst.

(reakce na) Turbo do dvoutaktu?

20.1.2009 v 12:38 | Nahoru | #39
assassin> Příkon zas takovej neměl. Napájet by šel menším akumulátorem, kterej by se dobíjel ze zapalka proudem na světla. Pochopitelně přes rélé, regulátor..
Ale dneska by mě vhodnej aku. stačil. Běhalo by to max něco přes hodinu.

Turbo do dvoutaktu?

20.1.2009 v 14:20 | Nahoru | #40
na turbo se vykašli , udělej dostatečnou kompresy na palivo 98 ,pak kompresní štěrbinu 1,1 a okopíruj uhel sani a vyfuk z nějaké pořádné motorky a uvidíš že si pomužeš víc , nevim o který jde motocykl ale z technického hlediska je to nesmyls už jen pro to že vyfukové spaliny musí ve výfuku zprávně pulzovat a vracet se.

1 reakcí na tento příspěvek Turbo do dvoutaktu?

20.1.2009 v 14:23 | Nahoru | #41
číkuz , dvoutaktní vznětový motor nepotřebuje pro svuj specifický chod turbo , dukaz , malotraktory TK

3 reakcí na tento příspěvek Turbo do dvoutaktu?

20.1.2009 v 14:39 | Nahoru | #42
Pro ty, co si stále myslí, že turbo na dvoutaktu se nedá úspěšně realizovat:

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do dvoutaktu?

20.1.2009 v 16:58 | Nahoru | #43
zdenekk> No pěkný, kde jsi to našel, nemáš k tomu bližší parametry?

(reakce na) Turbo do dvoutaktu?

20.1.2009 v 18:46 | Nahoru | #44
alesmoto> motor z Aprilie RS50, palivo metyl, 233,3km/h....víc je toho tady: streamliner

Turbo do dvoutaktu?

20.1.2009 v 21:36 | Nahoru | #45
uznávám pro ty co to opravdu chtějí tu možnost je ,ale těch vědomostí co k tomu člověk musí mít

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Turbo do dvoutaktu?

20.1.2009 v 22:47 | Nahoru | #46
zdenekk> Pěkný, pěkný ... Tohle bych chtěl vidět a slyšet v akci.

Turbo do dvoutaktu?

20.1.2009 v 22:59 | Nahoru | #47
K tomuto by se hodil motor s rozvodem ne pístem, ale šoupátkem.

(reakce na) Turbo do dvoutaktu?

20.1.2009 v 23:26 | Nahoru | #48
GSX> jn,docela by me to dost zajimalo

(reakce na) Turbo do dvoutaktu?

20.1.2009 v 23:30 | Nahoru | #49
zdenekk> Kolik to asi majitele vyšlo .Kolik toho skurvil? asi dost

(reakce na) Turbo do dvoutaktu?

5.2.2010 v 10:52 | Nahoru | #50
mick-yzf> Souhlas, malotraktory TK a nemecky HOLDERY 2T nafta a atmosfericka!!!

Turbo do dvoutaktu?

5.2.2010 v 10:57 | Nahoru | #51
to máš turbo, dodělat olejový mazání turba, chladič stlačenýho vzduchu atd atd... neni to jen mezikus na vejfuk :)
spíš sem viděl dodělávanej kompresor :)


Naposledy editováno 05.02.2010 11:06:50

Turbo do dvoutaktu?

5.2.2010 v 11:14 | Nahoru | #52
Velke 2t turbo motory (stacionarni, lodni apod) zcela prekvapive mivaji ventilovy rozvod, coz docela resi problemy s vyplachovanim. Jenom je potreba oprostit se od dogmatu, ze 2T motor ventily nema

Turbo do dvoutaktu?

5.2.2010 v 12:36 | Nahoru | #53
něco pro inspiraci , ale myslím , že se pokus nějak moc nepodařil...

(reakce na) Turbo do dvoutaktu?

5.2.2010 v 12:56 | Nahoru | #54

assassin>no u dvoutaktu je rozvod udelanej primo pistem ... v jedne fazi otevre prefukove kanaly a tima jde smes z kliky do spalovaciho prostoru... potiz je v tom ze v te same fazi se otevre vyfukovej kanal.. a valec je v tu chvili otevrena nadoba, to co jde z kliky bejva deflektory na pistu apod udelatky smerovano tak aby to neslo primo do vyfuku.. v pripade ze tam bude vetsi tlak, je otazka jestli po ukonceni tohodle cyklu je ve valci vetsi tlak nez atmosferickej, nebo to ma za dusledek jen vetsi vylitani smesi do vyfuku...

to vstrikovani(prime) asi bude muset byt, pokud se ma udrzet nejaka aspon jakz takz spotreba paliva ... no proste zvladnout predelani motoru 2t na turbo bude asi vyzadovat znacne ten motor prekopat, pokud se u 2t nepocitani s nakym preplnovanim jiz z vyroby, je to podle me i celkem nemozne...


Z výroby se zážehový 2T přeplňovanej v běžným autě nedělá. S tímto typem motoru se zabývala co vím je Subaru. Motor je zcela jiné kontrukce. Mazání je oddělené, jako u klasického 4T (mokrá klika + kluzná loýiska na klice). Benzín se pod píst vůbec nedostane. Sací kanál je vyveden přímo do válce poblíž DÚ pístu a čistý vzduch je vháněn Lysholmovým dmychadlem po tlakem. Benzín se vstřikuje přímo do válce po uzavření sacího kanálu. Zážeh je proved klasicky svíčkou. Výfuk je řízen válcovým šoupátkem a tím nedochází k úniku směsi do výfuku. Je poměrně výkoný a spaliny jsou stejně jako u 4T. Bohužel má velkou měrnou spotřebu a plnící tlak nedosahuje hodnot klasického 4T (do cca 0,8 baru).
Je možné ještě použít souproudé vyplachování s výfukovým ventilem - vznětové 2T. Přeplňovat klasický 2T s rozvodem pístem lze, ale z principu činnosti je jasné, že je to není ideální.

e. Plus to Daihatsu co psal dědek new. O tom jsem nevěděl.

Naposledy editováno 05.02.2010 12:58:37

Turbo do dvoutaktu?

21.11.2010 v 18:42 | Nahoru | #55

Turbo do dvoutaktu?

21.11.2010 v 18:42 | Nahoru | #56

1 reakcí na tento příspěvek Turbo do dvoutaktu?

17.5.2012 v 20:32 | Nahoru | #57
Zdravím, mam jeden dotaz mam skutra 4t da se na to nějak napasovat turbo nebo je to kravina ?

(reakce na) Turbo do dvoutaktu?

17.5.2012 v 21:50 | Nahoru | #58

jan268 píše: Zdravím, mam jeden dotaz mam skutra 4t da se na to nějak napasovat turbo nebo je to kravina ?


Určitě dá, obzvláště na skůtry Youki, Quanqgui a podobný to bude mít rozhodně velkej účinek

Turbo do dvoutaktu?

18.5.2012 v 20:37 | Nahoru | #59
dej si tam bombičku se stlačeným vzduchem .... kdysi dávno jsem to udělal na pionýru a po cca 200m mi podala ruku ojnice . Laborovat se dá se vším ....
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1193, 1194] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... Ozzy_ 35815 Včera v 22:26 Ghostik
Big Bang Devil Eyes Yamaha YZF-R1 StillFlyingMust 6 30.5.2024 v 15:21 StillFlyingMust
Yamaha R1 2005 cvakání Yamaha YZF-R1 Blacky94 7 13.5.2024 v 10:40 Krautkopf
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Ventilové vůle Yamaha R1 2005 Yamaha YZF-R1 Richard65 3 13.4.2024 v 20:57 Richard65


TOPlist