globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: jawa 350 spojka
 
11.12.2009 v 22:25
Nazdárek motorkáři, máme tady zimu a tím i čas na úpravy a opravy našich strojů... Potřebuji vyřešit problém se svou jawicí třipadicí podrobněji s její spojkou. Mám Jawa 350/640 a jak již ji všichni znají tak i já jsem narazil na problém s cukáním a vibracemi při rozjezdech a pomalém spouštění spojky při podřazení. Byly mi porazeny nějaké finty s ohlou mezilamelou a odstraněním O-kroužku. Je mi někdo z vás schopen to vysvětlit polopaticky a jasně? Díky všem.. LIBeeS

Uzavřeno 30.08.2010 v 22:08 uživatelem LIBeeS21

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 spojka

11.12.2009 v 22:29 | Nahoru | #1
Nechci tě nijak zrazovat, ale moje zkušenosti jsou takové - chceš pořád spravovat a řešit nějaký problém? tak si kup JAWU

(reakce na) jawa 350 spojka

11.12.2009 v 22:33 | Nahoru | #2
technics> Je to dobrá rada a za těch 8 let na jawsonowi vim to ze je to sice krouzek oprav ale zatim sem vzdy dojel narozdil od nekterych japoncu... jinak jawicka je uz jen srdcovka... na podzim pribylo pegaso 650 tak uvidime...

jawa 350 spojka

11.12.2009 v 22:36 | Nahoru | #3
Pružná mezilamela ... stojí 90,- a nebo lze upravit tu stávající, ale to není na věky (právě tím přihnutím jazýčků). Je to první plechová mezilamela na koši.

Řešil jsem to na 3 Jawách... ale proč psát o popsaném - www.jawamania.info - sekce poradna (do vyhledavani pak třeba "mezilamela" nebo "pružná" nebo "cukání") ... však nejsi hloupý

jawa 350 spojka

11.12.2009 v 22:40 | Nahoru | #4
Díky moc!!!!!

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 spojka

11.12.2009 v 22:41 | Nahoru | #5
Všechno je na JAWAMÁNII. Na motorkářích pomoc nehledej.

Lamelu nepřihýbej, je z měkkýho plechu, za chvíli ti to síla pruzin narovná. Sežeň v krámě pružnou lamelu. Bohužel jen v některým věděj o co jde.
Gumičku vyhoď a taky si sežeň pořádný olej pro motocyklový převodovky, tahle spojka je na něj citlivá. Pokud máš axiální vůli přes čtvrt milimetru na koši, tak podložit vymezovacíma podložkama. Pokud tam máš i radiální vůli, tak udělat nový pouzdro do koše.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 spojka

11.12.2009 v 22:48 | Nahoru | #6
Deadman> ložisko mám vyrobený nový, a axiálka tam není.. Vyskoušíme pružnou lamelu.. Díky!!!

(reakce na) jawa 350 spojka

11.12.2009 v 23:24 | Nahoru | #7

LIBeeS21>Deadman> ložisko mám vyrobený nový, a axiálka tam není.. Vyskoušíme pružnou lamelu.. Díky!!!



Vykašly se na pružnou lamelu, mám všechny rovné a O kroužek tam mám taky a vše bez problémů. Ty plechové mezilamely musí být rovné jinak ti to bude bude dělat co popisuješ, ale pozor za studena mohou být ok a po ohřátí se začnou deformovat. Doporučuji všechny pl. lamely vyměnit za nové a nedržet dlouho spojku třeba na semaforech a nebo vyměnit za typ z 634 ta není tak háklivá

jawa 350 spojka

12.12.2009 v 00:34 | Nahoru | #8
Taky sem řešil kdysi tenhle problém. Spojka ze 634 všechno vyřešila, investice cca 1500Kč není zas tak hrozná a budeš spokojený. Mimochodem v Jawě nato nakonec taky přišli že spojka 638 není nic moc a někdy od roku 2000 začali do nových 640ítek montovat spojky z 634. A dobrý olej je taky na místě. Já sem používal obyč převoďák PP80 nebo 90 a někdy se mi stávalo že na místě sem nemohl vyřadit kvalt. Nedávno sem známému dělal Zetku 175/478(v podstatě stejná spojka jako 634), nalil sem mu tam motorový olej určený do 4T(motorové oleje pro 4taktní motocyklové motory jsou vyráběny pro použití mokré spojky, tak proč to nenalít do 2T s mokrou spojkou, převodovce je celkem jedno co je tam za olej, hlavně že tam nějaký je a maže to) a rozdíl byl znatelný. Spojka i převodovka šla nádherně zlehka a plynule, bezproblémů šlo řadit i při stání na místě(např. křižovatka).
Toť můj názor a osobní zkušenost.

1 reakcí na tento příspěvek jawa 350 spojka

12.12.2009 v 08:25 | Nahoru | #9
Celou spojku z 634 a máš klid, koukám že je o tom přesvědčená spousta lidí

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 spojka

12.12.2009 v 10:28 | Nahoru | #10

redwolf>Celou spojku z 634 a máš klid, koukám že je o tom přesvědčená spousta lidí



No nejen přesvědčena, to je prostě fakt.. Myslel jsem, že do všechy 640 se montovaly klasické spojky z 634 a že ten nefunkšční paskvil s gumovým okroužkem se montoval jen do 638..

Každopádně kup si kompletní spojku z 634 a budeš mít klid nadosmrti.. Na mé jawě 640-1 mám najeto 90tis km a zatím jsem měnil jen pružinky a 2 lamely, tolik nevydržela ani spojka na hondě

(reakce na) jawa 350 spojka

12.12.2009 v 10:45 | Nahoru | #11
No tyvole, vy jste odborníci!

Člověk nedostatečně technicky zdatný se pozná podle toho, že si se spojkou 638 neporadí a vyhodí spoustu peněz za citelně horší spojku 634, která má dlouhý chod, větší ovládací sílu a nezvládne přenést sílu hodně dobře naladěnýho motoru 638.

Pokud spojku 638 vychytáš (odstraníš vůle, vyhodíš gumičku, použiješ správně pružnou lamelu a použiješ vhodný olej) pak chodí perfektně a mnoho desítek tisíc km se do té spojky nepotřebuješ hrabat.

2 reakcí na tento příspěvek jawa 350 spojka

12.12.2009 v 11:42 | Nahoru | #12
Jo, je tak výborná, že v Jawě ji nahradili raději starou z 634 a jestli se nepletu, tak se ani nevyrábí jako náhradní díl

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 spojka

12.12.2009 v 12:22 | Nahoru | #13
C.J.> to udělali podle mě jenom kvůli nářku zákazníků, kteří ji neuměli správně seřídit. Já jsem se osmičkovou spojkou nikdy neměl problémy, ale je fakt, že jsem asi měl štěstí.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jawa 350 spojka

12.12.2009 v 13:56 | Nahoru | #14
C.J.> A taky protože do toho v jawě odmítali lít cokoliv jiného než PP90 pro škodovky. Prostě ta spojka chce víc, než zvládne neinformovaný kubánský nebo sovětský kolchozník, který nikdy ani neviděl katalog dílů a zkouší to nějak složit systémem pokus-omyl protože neví jak to patří dohromady. Pro takového uživatele je lepší když mu dají něco sice horšího, ale jednoduššího.
A to nepočítám to, že pružnou lamelu vymysleli až po 10 letech výroby, kdy jim došlo že prostě ten gumovej kroužek nedokážou dělat z ničeho jinýho než z nejmizernější gumy, která v motoru do měsíce ztratí veškerou pružnost a rozteče se do drážky.

Ono vzhledem k tomu že průměrná clonkou škrcená Jawa 350 opouštějící továrnu nemá 19kW, ani těch papírových 17, ale od 10 do 15kw, tak ani s 634 spojkou nehrozí prokluz.

jawa 350 spojka

12.12.2009 v 18:26 | Nahoru | #15

(reakce na) jawa 350 spojka

12.12.2009 v 18:32 | Nahoru | #16
Deadman> Co pořád máš z tou pružnou lamelou? Vždyť to byl systém pokus _ omyl. Klidně tam nemusí být. A ten O kroužek že by se tavil to také nevím. Ja jsem s ní sice neměl problémy ale asi drtivá většina lidí jo tak se vrátili k osvědčené spojce z 634.

jawa 350 spojka

12.12.2009 v 19:33 | Nahoru | #17
Nevim co je to drtiva vetsina lidi. Ti chytrejsi si vyhledali reseni na Jawamanii a misto krouzku tam nacpali pruznou lamelu. Od te doby jim to chodi hladce a do spojky se uz nemuseli nikdy hrabat.

(reakce na) jawa 350 spojka

12.12.2009 v 20:04 | Nahoru | #18

JyrkaFM>C.J.> to udělali podle mě jenom kvůli nářku zákazníků, kteří ji neuměli správně seřídit. Já jsem se osmičkovou spojkou nikdy neměl problémy, ale je fakt, že jsem asi měl štěstí.


taky nemam s 638 spojkou problem (akorat poloautomatika se musi peclive seridit)

jawa 350 spojka

12.12.2009 v 20:15 | Nahoru | #19
Nevim jestli sme tady všichni odborníci , ale ze zkušenosti vim že na 634 se mi spojka nepodělala ať tam byl nebo nebyl olej a s mašinou sem jezdil jak čuně. Zřejmě byl pro návrat k osvědčené věci důvod.......

jawa 350 spojka

12.12.2009 v 22:30 | Nahoru | #20
Zajímavé zajímavé... Tak by mě zajímalo kde tedy soudruzi z Týnce udělali chybu... Každopádně můj závěr ke spojce je takový: dostane pružnou lamelu protože je to jawa a nemám toliko financí abych dával 1500 za spojku z 634, když tolik mě stojí membrána do karbecu na pegaso... Každopádně díky všem za rady a držte palce jawě... Možná časem dostane to co potřebuje..

jawa 350 spojka

12.12.2009 v 22:35 | Nahoru | #21
A je to
Téma je zamknuto


TOPlist