Btw. pokud to tu někde už je hodte odkaz, díky
"Na to, jestli je olej syntetický nebo polosyntetický se můžete dnes víceméně vykašlat! Základ těch olejů už není co kdysi, kdy tohle dělení mělo význam.
Nejdůležitější je výkonnostní třída API nebo ACEA. Je vždy lepší použít kvalitnější výkonnější (a lehkoběžnější) olej, kvůli takovým věcem jako je spotřeba a výkon motoru. Samozřejmě by měl mít dle klasifikace ACEA nebo API alespoň stejnou nebo lepší výkonnostní třídu než požaduje výrobce motoru.
U motocyklů je to s viskozitou určitě složitější ale když zobecním a napíši že je to hlavně podnebí a provozní režim motoru co rozhoduje, snad mne nikdo z olejářů nebude mlátit. Zde platí, že olej se širším viskozitním pásmem bude mít stejné vlastnosti v širším rozsahu provozních podmínek a na druhou stranu takový olej bude dražší."
Tak to jen tak pro zajímavost.....
Ale vlastnosti olejů jsou daleko složitější a o spoustě z nich se běžně nedočteš ani z výkonostních norem,ani ze štítku výrobce. Překročením norem směrem nahoru se vystavuješ nebezpečí,že ti bude "lepší olej způsobovat klouzání spojky,hlučné řazení,žraní oleje a další.U olejů totiž dražší(vyšší třída)´= lepší NEPLATÍ!!! Už na tebe reagovat nebudu. Ty máš olej a potřebuješ požehnání: tu ho máš- VRAŽ HO TAM!!!
Naposledy editováno 30.06.2009 22:10:17
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje
mino jine syntetika je ridci, a pokud motka neni vyslovene nova, nejspise ti zacne bastit olej, uplne steka, a to znamena ze vsechny studene starty jsou uplne na sucho (tzn. bez oleje) nez to olejove cerpadlo rozezene po motoru.
syntetika je lepsi jen v pripade vyslovene zavodniho pouziti, mototr poradne ohrad a pak ma lepsi ucinek, ale v normalnim provozu se clovek casto rozjede i s neuplne ohratym motorem, kde mazne ucinky jsou horsi nez u polosyyntetiky!
mnoho stesti s experimenty
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
hansell>Gagle> Já vlastně nerozumím, proč zakládat tuhle diskuzi, když jsi už vlastně dávno rozhodnutý to tam dát, sám vidíš, že je tu spousta různých názorů na problematiku olejů a s většinou se dá souhlasit, tak nevím, v čem ti můžeme pomoct? Máš svůj rozum, tak to tam dej, budem ti držet , když to bude OK, tak pohoda, když nebude, vyměň to za to co tam patří dle doporučení výrobce a snad to bude znova OK.
No jde jen o to jestly to jeste bude kde menit, a jestly to vubec bude ok, ale jinak mas pravdu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
Mýtus první, "rozhodne nemuzes z polosyntetiky jit na plnou, plnesynteticky olej rozpousti karbony, a pokud prejdes na plnou syntetiku uvolni se krbony v motoru a muzou se ti uvlonit karbony jiz usazene a ucpo mazacici kanaly." Blbost, leda bys do motorky lil léta Mogul M6A.
Mýtus druhý, "mino jine syntetika je ridci..." Blbost, syntetika může mít celý rozsah viskozit, které se překrávají s rozsahem viskozit minerálů a polosyntetik (pominu-li, že v dnešní době je takové označování samo o sobě zavádějící a překonané)
Mýtus třetí, "syntetika je lepsi jen v pripade vyslovene zavodniho pouziti, mototr poradne ohrad a pak ma lepsi ucinek, ale v normalnim provozu se clovek casto rozjede i s neuplne ohratym motorem, kde mazne ucinky jsou horsi nez u polosyyntetiky!" Blbost, vlastnosti oleje nejsou pevně definované technologií výroby, ale způsobem mísení a aditivace. Výsledek pak splňuje nějakou normu API, ACEA a JASO a jen a pouze tímhle jsou dány vlastnosti a výkonnost daného oleje. Takže pokud olej splňuje tyhle normy, které požaduje výrobce motorky, je naprosto u prdele, jakou technologií je vyroben.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
1 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje
v podstatě mám v ruce manuál kde je uvedena specifikace oleje který do dané motorky ( v mém případě ER-5ka, jako Gagle) patří, respektive je doporučen, včetně možných náhrad.
Jaký olej tam tedy lít?
V mém případě mi tam servis dealera lije (lil) při garančních prohlídkách Castrol Power 1GPS SAE 10W-40 Api SJ JASO MA (Jen poznámka pro ty, kterým Castrol nevoní - motorku jsem kupoval novou, s dvouletou zárukou, proto tam je ten olej, který tam je)
Co si teda mám vybrat za olej, pokud:
A: Castrol tenhle typ přestane vyrábět a neuvede na trh adekvátní náhradu.
B: Budu chtít přejít na jinou, levnější, kvalitnější, či co já vím značku
C: Někdo mi bude chtít udělat radost, ale nic jiného než olej do motorky mi nedá..
D: Koupím jetý motocykl, u kterého nebudu znát historii oleje a budu ten olej chtít/ potřebovat vyměnit....
Včil mudrujte...
Do teď jsem měl za to, že půjdu do obchodu s údaji o doporučeným oleji a mám vyhráno. Ale jak tak koukám, asi ne.
Pak mě mate to třídění polo syntetika - syntetika. Jak to je? Třeba u mnou používaného oleje jsem v jednom e-shopu našel uvedeno polo a v jiném syntetika.... tak nevím...
3 reakcí na tento příspěvek Výměna oleje
Ozzy_>Ja nevim co resite, olej tam nalej a jezdi, vsadim svyho fejzra proti tvymu krapu ze jestli to nekdy zadres, urcite to nebude kvuli tomuhle ani predeslejm olejum. Howgh.
Tag takeho cypa bich chcel fydjeť co sce Fejzra a ešče gtemu šestkofeho ??
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
Ozzy_>Ja nevim co resite, olej tam nalej a jezdi, vsadim svyho fejzra proti tvymu krapu ze jestli to nekdy zadres, urcite to nebude kvuli tomuhle ani predeslejm olejum. Howgh.
No nevim nevim,čéče - kamoš měl CBR 600 léta ježděnou na 5100,žádnej problém neměl.Pak si ale řekl,že by jí přilepšil a nalil 300V. A šup,zadřel to na ojničním ložisku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
Camča_v>Ozzy_>Ja nevim co resite, olej tam nalej a jezdi, vsadim svyho fejzra proti tvymu krapu ze jestli to nekdy zadres, urcite to nebude kvuli tomuhle ani predeslejm olejum. Howgh.
No nevim nevim,čéče - kamoš měl CBR 600 léta ježděnou na 5100,žádnej problém neměl.Pak si ale řekl,že by jí přilepšil a nalil 300V. A šup,zadřel to na ojničním ložisku
Neplaš mne,taky mám v Hondě 300v a jakej tam byl před tím nevím
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
Camča_v>Ozzy_>Ja nevim co resite, olej tam nalej a jezdi, vsadim svyho fejzra proti tvymu krapu ze jestli to nekdy zadres, urcite to nebude kvuli tomuhle ani predeslejm olejum. Howgh.
No nevim nevim,čéče - kamoš měl CBR 600 léta ježděnou na 5100,žádnej problém neměl.Pak si ale řekl,že by jí přilepšil a nalil 300V. A šup,zadřel to na ojničním ložisku
A ses si jistej ze s 5100 by se nepridrel ? :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
Ozzy_>Camča_v>Ozzy_>Ja nevim co resite, olej tam nalej a jezdi, vsadim svyho fejzra proti tvymu krapu ze jestli to nekdy zadres, urcite to nebude kvuli tomuhle ani predeslejm olejum. Howgh.
No nevim nevim,čéče - kamoš měl CBR 600 léta ježděnou na 5100,žádnej problém neměl.Pak si ale řekl,že by jí přilepšil a nalil 300V. A šup,zadřel to na ojničním ložisku
A ses si jistej ze s 5100 by se nepridrel ? :)
Téměř jsem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
Camča_v>Ozzy_>Camča_v>Ozzy_>Ja nevim co resite, olej tam nalej a jezdi, vsadim svyho fejzra proti tvymu krapu ze jestli to nekdy zadres, urcite to nebude kvuli tomuhle ani predeslejm olejum. Howgh.
No nevim nevim,čéče - kamoš měl CBR 600 léta ježděnou na 5100,žádnej problém neměl.Pak si ale řekl,že by jí přilepšil a nalil 300V. A šup,zadřel to na ojničním ložisku
A ses si jistej ze s 5100 by se nepridrel ? :)
Téměř jsem
Pokud tam nalil 300V se stejnou viskozitou, tak nechápu jak mohl na lepším oleji zadřít. Nestala se chyba někde jinde?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna oleje
Moskal>Camča_v>Ozzy_>Camča_v>Ozzy_>Ja nevim co resite, olej tam nalej a jezdi, vsadim svyho fejzra proti tvymu krapu ze jestli to nekdy zadres, urcite to nebude kvuli tomuhle ani predeslejm olejum. Howgh.
No nevim nevim,čéče - kamoš měl CBR 600 léta ježděnou na 5100,žádnej problém neměl.Pak si ale řekl,že by jí přilepšil a nalil 300V. A šup,zadřel to na ojničním ložisku
A ses si jistej ze s 5100 by se nepridrel ? :)
Téměř jsem
Pokud tam nalil 300V se stejnou viskozitou, tak nechápu jak mohl na lepším oleji zadřít. Nestala se chyba někde jinde?
Opomněl jsem dodat,že vskozitu dal taky "lepší"
MilanR1>Trutnovacek> Důležitý je SAE 10W 40, což je na 99 proc. polosyntetika. Na výrobci ani tak moc nezáleží, takže bych netrval na označení oleje, ale pouze na specifikaci. Jednoduchý jak facka a pokud nevím co v daným stroji je za olej, at se jedná o moto či auto, dám tam zpravidla polosyntetiku (do novějších strojů) nebo minerál do strojů starších 8 let. Nic se tím nezkazí, na horší olej to vždycky pojede, ale lepší olej, tedy hlavně syntetika může uvolnit usazeniny, (protože to umí) a po pár tisících km jsou většinou z vaček jen hrbatý hřídele, motor ztratí mazací tlak a je to v pí .. .
ty jsi fakt lolek
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |