Nu, přišel jsem se na stroj podívat (je pěkná, po laku, s papíry) - vypuštěný olej, roztažené hlavičky šroubů vík od velkýho šroubováku, víka od motoru sundané, stejně tak od spojky (to navíc vypáčené šroubovákem, takže tesnící plochy to citelně poznaly). Koukám, s rukama za zádama, že motor už statčeně rozebíraj aniž by vůbec věděli co tomu je, aby se dostali k převodovce, ta by to prý mohla být... přecházím na stranu zapalování, koukám na vyražený kusy karteru od kdysi padlýho řetězu - a ejhle ! Říkali mi, že kolo se točí normálně, ale... Kolečko je v nějaké nepřirozené poloze... snímám poloautomat převodovky, a na zem vypadává řet. kolečko, řetěz, matice, podložka, zbytky poloautomatu a konečně nepořádek s ohudlané hřídele převodovky... zkrátka kolčko sjelo z hřídele a jen občas se nechalo "unášet" jeho otáčkami... a výsledek ? Vše co se zapojilo, je na výměnu, a hřídel zřejmě taky - je o 3mm kratší, protože "to prý jen blbě jelo", a vypadá jako osoustřužená tupým nožem (od modra přes žlutou do ztracena ), ale závadu "mechanici" nenašli ....
... ach jo, taky se bojíte některých mechaniků, byť jsou vyučení ? Já myslel, že i středně inteligentní, když jim chcípne motor, se prvně podívaj jestli maj benzín, a ne že začnou přemýšlet nad zlomenou klikovkou...
A co Vy, na co s otevřenou hubou vzpomínáte Vy ?
Naposledy editováno 30.03.2009 19:20:03
1 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...
radši ono občas hledáš zavadu celej den,a pak přídeš nato,že si z tebe někdo udál prdel,a nalil ti do fajfky barvu.aby ti nepřecházela eletrika do svíčky
občas to zabolí
PATYs.....> Njn...nenaděláš nic... Já se snažím opravovat sám,ale když to nejde... dávám to lidem,kteří se vtom vyznaj,, )
radši ono občas hledáš zavadu celej den,a pak přídeš nato,že si z tebe někdo udál prdel,a nalil ti do fajfky barvu.aby ti nepřecházela eletrika do svíčky
občas to zabolí
Co že Ti nalijí ? .... tak to je moc, tomu se říká kšeft .
1 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...
1 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...
Naposledy editováno 30.03.2009 19:37:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neskutečné opravy...
riderfery>taky všechno doma mám blbou příhodu s mechanikem dobytek o zub posunul sací vačku při výměně rozvodaku
Jelo to jen zle, nebo se něco stalo ? Nu pokud to jde, tak rozvody taky doma v klídku a s láskou k motoru...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neskutečné opravy...
Raisidlo77>No nebyla tam zajištovací podložka pod maticí, tak se matice vyšroubovala, vyjelo kolečko z hřídele, ale protože tam je poloautomat a tím pádem nevypadne uplně, tak se o něj šuchlalo...
na tomhle miste je skutecne jenom otazka casu, kdy se to vysroubuje pri absenci te ohnute podlozky (ta matka to nedrzi, je to na drazkovanym hrideli)...
Skalda>Raisidlo77>No nebyla tam zajištovací podložka pod maticí, tak se matice vyšroubovala, vyjelo kolečko z hřídele, ale protože tam je poloautomat a tím pádem nevypadne uplně, tak se o něj šuchlalo...
na tomhle miste je skutecne jenom otazka casu, kdy se to vysroubuje pri absenci te ohnute podlozky (ta matka to nedrzi, je to na drazkovanym hrideli)...
Přesně tak - jedinná příčina byla pochybení toho, co to skládal, že tam tu podložku nedal.
1 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...
Naposledy editováno 30.03.2009 22:05:53
A zjistil jsem že nejen že nemám podložku, ale mě chybí i řetěz
a to jsem se byl dnes projet a jelo to normálně, bez cukání..
nevíte někdo o s tim? kam se moh ztratit? myslíte že mi ho ukradli?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neskutečné opravy...
Naštěstí si většinu věcí opravím doma (včetně generálky). Jen na hodně speciální věci, to dávám servisákům - a to ještě jedině svým kámošům, protože cizím lidem bych to nedal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neskutečné opravy...
dva_hrnce>
no ty koky, kde máš písty?
Nekdo mu je ukrad. Jak tobe retez !
2 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...
"odborniky" u nas taky zname... takze co jde delam doma
do 4V motoru bych se nepustil
kdyz vidim ze si nekdo da do servisu vymenit retezovku nebo olej, tak nechapu, bud maj lidi tolik prachu nebo jsou lini... na oleji tak na retezovce dotycneho samozdrejme natahnou, ale tak to tneska chodi bohuzel
A ten příběh popisovaný v zadání vlákna... no k tomu se snad raději nebudu vyjadřovat, i když pár kámošů už mi o takových "mechanicích" také vyprávělo .
ineverexist>Raisidlo77> to vas mozna pobavi : kdysi davno ( bylo me asi 13 nebo 14 let) jsem delal motor na pinckovi, zacal sem to skladat a rikam si udelam tesneni ze ctvtky, celej vecer jsem to strihal u televize podle karteru, dal sem si dost zalezet, druhej den potru silikonem a skladam motor dohromady, ok slozim sesroubuju a jdu montovat valec s pistem, nejednou cucim co to je na stole jeste za kolecko no bylo to kolecko z prevodovky takze motor znovu napul, jenze jak to pulim cely tesneni se roztrhalo takze od ty doby jsem tesneni do motoru nestrihal
"odborniky" u nas taky zname... takze co jde delam doma
do 4V motoru bych se nepustil
kdyz vidim ze si nekdo da do servisu vymenit retezovku nebo olej, tak nechapu, bud maj lidi tolik prachu nebo jsou lini... na oleji tak na retezovce dotycneho samozdrejme natahnou, ale tak to tneska chodi bohuzel
No jo, to mi připomíná, jak svýho času jsem taky skládal motor z Pincka... už byl na rámu, a já měl sundaný levý víko a válec s pstní sadou. Dal jsem pístní sadu, potřel těsnění olejíčkem, velice s citem dotahoval štefty aby to nefoukalo... zkrátka se mazlil. Pak že už jen dám víko na motor, a můžu zkusit jak běži. Vezmu víko do ruk, a v něm seegrovky pro zajištění pístního čepu... tak válec zas dolů, a myslíte, že jsem se zas tak mazlil podruhé ?
... asi po roce jsem ji shodou náhod koupil asi za 900,- na díly, abych mohl dokončit tu svou ČZ. Měla tedy vytrhanou část elektriky, ale při zkoušce po zapojení jen motor, motor utíkal. Ale po rozhození motoru jsem čuměl... už tehdy, byla předlohová hřídel převodovky zlomená vprostřed, a celou tu dobu to jezdilo jen proto, že na zlomu bylo kolečko tak se to úplně nevyvrátilo...
ineverexist>Raisidlo77> to vas mozna pobavi : kdysi davno ( bylo me asi 13 nebo 14 let) jsem delal motor na pinckovi, zacal sem to skladat a rikam si udelam tesneni ze ctvtky, celej vecer jsem to strihal u televize podle karteru, dal sem si dost zalezet, druhej den potru silikonem a skladam motor dohromady, ok slozim sesroubuju a jdu montovat valec s pistem, nejednou cucim co to je na stole jeste za kolecko no bylo to kolecko z prevodovky takze motor znovu napul, jenze jak to pulim cely tesneni se roztrhalo takze od ty doby jsem tesneni do motoru nestrihal
"odborniky" u nas taky zname... takze co jde delam doma
do 4V motoru bych se nepustil
kdyz vidim ze si nekdo da do servisu vymenit retezovku nebo olej, tak nechapu, bud maj lidi tolik prachu nebo jsou lini... na oleji tak na retezovce dotycneho samozdrejme natahnou, ale tak to tneska chodi bohuzel
Znám dva lidi co dávaj i oil do servisu, ale dělaj to aby měli plnou servisní knížku, ne že by to nezvládli
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
ČZ 175/487 karburátor se sitičem 28... ČZ 175/487 | Josef70 | 12 | 21.5.2024 v 09:22 Zdenalbenal |
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 | Rider372 | 15 | 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov |
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 | milous_xx | 10 | 24.2.2024 v 16:44 Destroyer |
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 | milous_xx | 5 | 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein |
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... | _Macca_ | 25 | 5.9.2023 v 08:47 Medved |