globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Neskutečné opravy...
30.3.2009 v 18:28
Pánové, to mi snad nebudete věřit. Uháněl mne jeden klučina X, abych se mu přišel podívat na ČZtu 487 - že za jízdy to velice špatně řadí, neco v tom přeskakuje jak při roztláčení i při přidání plynu. Mimochodem, klučina X letos nastupuje na automechanika a pomáhal mu v opravě ještě druhý, starší kamarád Y který si motorky opravuje a říká, že se vyzná...

Nu, přišel jsem se na stroj podívat (je pěkná, po laku, s papíry) - vypuštěný olej, roztažené hlavičky šroubů vík od velkýho šroubováku, víka od motoru sundané, stejně tak od spojky (to navíc vypáčené šroubovákem, takže tesnící plochy to citelně poznaly). Koukám, s rukama za zádama, že motor už statčeně rozebíraj aniž by vůbec věděli co tomu je, aby se dostali k převodovce, ta by to prý mohla být... přecházím na stranu zapalování, koukám na vyražený kusy karteru od kdysi padlýho řetězu - a ejhle ! Říkali mi, že kolo se točí normálně, ale... Kolečko je v nějaké nepřirozené poloze... snímám poloautomat převodovky, a na zem vypadává řet. kolečko, řetěz, matice, podložka, zbytky poloautomatu a konečně nepořádek s ohudlané hřídele převodovky... zkrátka kolčko sjelo z hřídele a jen občas se nechalo "unášet" jeho otáčkami... a výsledek ? Vše co se zapojilo, je na výměnu, a hřídel zřejmě taky - je o 3mm kratší, protože "to prý jen blbě jelo", a vypadá jako osoustřužená tupým nožem (od modra přes žlutou do ztracena ), ale závadu "mechanici" nenašli ....

... ach jo, taky se bojíte některých mechaniků, byť jsou vyučení ? Já myslel, že i středně inteligentní, když jim chcípne motor, se prvně podívaj jestli maj benzín, a ne že začnou přemýšlet nad zlomenou klikovkou...

A co Vy, na co s otevřenou hubou vzpomínáte Vy ?

Naposledy editováno 30.03.2009 19:20:03
Anketa: Servisuju ...
... vše doma.
28%
27
... vše v servise.
5%
5
... základní doma, zbytek v servise.
39%
37
... servis jen na obtížný, na co nemám vercajk, a když nemám čas.
28%
27
Předchozí
1 2
Následující

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 18:40 | Nahoru | #1
Věřím i vím, že co zvládnu (vše okolo mechaniky) tak opravím uplně stejně a ne-li lépe. Mechanici jsou kluci s kterýma jsme začínali Horší to bude s napojením na pc a podobný věci, tam jsme skoro všichni nahraný

1 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 18:40 | Nahoru | #2
Njn...nenaděláš nic... Já se snažím opravovat sám,ale když to nejde... dávám to lidem,kteří se vtom vyznaj,, )
radši ono občas hledáš zavadu celej den,a pak přídeš nato,že si z tebe někdo udál prdel,a nalil ti do fajfky barvu.aby ti nepřecházela eletrika do svíčky
občas to zabolí

(reakce na) Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 18:43 | Nahoru | #3

PATYs.....> Njn...nenaděláš nic... Já se snažím opravovat sám,ale když to nejde... dávám to lidem,kteří se vtom vyznaj,, )
radši ono občas hledáš zavadu celej den,a pak přídeš nato,že si z tebe někdo udál prdel,a nalil ti do fajfky barvu.aby ti nepřecházela eletrika do svíčky
občas to zabolí



Co že Ti nalijí ? .... tak to je moc, tomu se říká kšeft .

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 18:45 | Nahoru | #4
V servisu jen "velky" veci...

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 18:46 | Nahoru | #5
všechno si dělám doma

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 19:01 | Nahoru | #6
a co tomu bylo?

1 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 19:06 | Nahoru | #7
No nebyla tam zajištovací podložka pod maticí, tak se matice vyšroubovala, vyjelo kolečko z hřídele, ale protože tam je poloautomat a tím pádem nevypadne uplně, tak se o něj šuchlalo...

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 19:10 | Nahoru | #8
to chce pořádný kladivo

... viděl jsem i ulámaný žebra na hlavě a válci, jak páčili hlavu u 4T vzducháče dolů, co zvenku viděli povolili, že jsou nějaký šrouby pod deklem, rozvodovej řetěz, ....

1 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 19:37 | Nahoru | #9
taky všechno doma mám blbou příhodu s mechanikem dobytek o zub posunul sací vačku při výměně rozvodaku

Naposledy editováno 30.03.2009 19:37:28

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 19:38 | Nahoru | #10

riderfery>taky všechno doma mám blbou příhodu s mechanikem dobytek o zub posunul sací vačku při výměně rozvodaku



Jelo to jen zle, nebo se něco stalo ? Nu pokud to jde, tak rozvody taky doma v klídku a s láskou k motoru...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 19:59 | Nahoru | #11

Raisidlo77>No nebyla tam zajištovací podložka pod maticí, tak se matice vyšroubovala, vyjelo kolečko z hřídele, ale protože tam je poloautomat a tím pádem nevypadne uplně, tak se o něj šuchlalo...


na tomhle miste je skutecne jenom otazka casu, kdy se to vysroubuje pri absenci te ohnute podlozky (ta matka to nedrzi, je to na drazkovanym hrideli)...

(reakce na) Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 20:01 | Nahoru | #12
Raisidlo77> naštěstí to jelo jen zle :D tak sem se nasral rozdelal sem to opravil a šlape jak hodinky

(reakce na) Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 20:06 | Nahoru | #13

Skalda>Raisidlo77>No nebyla tam zajištovací podložka pod maticí, tak se matice vyšroubovala, vyjelo kolečko z hřídele, ale protože tam je poloautomat a tím pádem nevypadne uplně, tak se o něj šuchlalo...
na tomhle miste je skutecne jenom otazka casu, kdy se to vysroubuje pri absenci te ohnute podlozky (ta matka to nedrzi, je to na drazkovanym hrideli)...



Přesně tak - jedinná příčina byla pochybení toho, co to skládal, že tam tu podložku nedal.

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 20:23 | Nahoru | #14
Mno to já kupoval motku od chlápka co má servis.Mno a nejzajímavější,ze všech oprav byly svařovaný trubky ve vidlích a upravovaná převodovka(asi vyskakoval gvalt tak se kolečka šibli blíž k sobě)Výsledek řadilo to jak chtělo i na volnoběh.Mno marás.Už si dělam vše sám

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 20:35 | Nahoru | #15
ja věčinou vše sám,ale jak je něco těžšího, tak raději servis, abych to víc nedokurvil

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 21:23 | Nahoru | #16
no já když nevím tak to dávám do servisu. ale když si vzpomenu, že mi to "odborně" ladí můj kámoš v servise kde si berou 600 Kč za hodinu tak mi z toho mrazí v zádech

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 21:42 | Nahoru | #17
yamahu srx6 - sam,komplet
suzuki SV 650 - v servise ale jenom ventyly

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 22:00 | Nahoru | #18
našel jsem v motoru 125 2T šroubek M6 v klapce a rozsekany píst od matičky co prošla . Kamoš měnil baterku a neřešil kam mu zmizel spojovací material .Další chtěl svařit vyfuk bo trpěl utkvělou představou že motka je hlučna od spoje laufu a ejhle v motoru chybělo 3,2 L oleje z 3,2 plnícího množství- klika,ojnice hlava,atd.na šrot

1 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 22:04 | Nahoru | #19
No já se to taky snažim dávat do servisu co nejméně páč zkurvit si to můžu doma sám a budu nasranej jen na sebe a ne na nějáký jelito co za to ještě bude chtít prachy Nehledě na to že mě k tomu dohnala finanční situace [img]

Naposledy editováno 30.03.2009 22:05:53

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 22:05 | Nahoru | #20
To máte štestí že jdu zrovna kolem ... žíkají že se vyznám.. není nechoš jako nechoš

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 22:16 | Nahoru | #21
lidi tak mě ten příběh tak polekal, že jsem se byl podívat jestli tam mám tu podložku aby se mi nestalo to samý..

A zjistil jsem že nejen že nemám podložku, ale mě chybí i řetěz

a to jsem se byl dnes projet a jelo to normálně, bez cukání..
nevíte někdo o s tim? kam se moh ztratit? myslíte že mi ho ukradli?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 22:20 | Nahoru | #22
[quote]simisim>No já se to taky snažim dávat do servisu co nejméně páč zkurvit si to můžu doma sám a budu nasranej jen na sebe a ne na nějáký jelito co za to ještě bude chtít prachy Nehledě na to že mě k tomu dohnala finanční situace [img] ty koky, kde máš písty?

Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 22:22 | Nahoru | #23
No jo lidi jsou umělci. Moje DRko, když jsem ho přivezl domů mělo například prasklý karter pod válcem a minulý majitel to opravil zamáznutím silikonovým tmelem. Na výbrusovém pístu byly origo kroužky (asi mu došly prachy nebo co) a tak bych mohl pokračovat... Je s podivem co všechno ty motory vydrží a stále jedou. Kámoši v servise říkali, že u takových endur jde posunout rozvody i o tři zuby a ještě to jede a nemlátí nic o sebe - taky se jim semtam takové kusy dostanou na opravu. Tuhle tam měli prý XTéčko s tím, že blbě startuje. Bylo v tom 0,2 deci oleje a vačka byla zlomená napůl s uchycením jen na jedné straně - tudíž to jelo na dva ventily. Majiteli nic divné nepřišlo - krom teda špatných startů.

Naštěstí si většinu věcí opravím doma (včetně generálky). Jen na hodně speciální věci, to dávám servisákům - a to ještě jedině svým kámošům, protože cizím lidem bych to nedal.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 22:27 | Nahoru | #24

dva_hrnce>

no ty koky, kde máš písty?



Nekdo mu je ukrad. Jak tobe retez !

(reakce na) Neskutečné opravy...

30.3.2009 v 22:56 | Nahoru | #25

Ozzy_>dva_hrnce>

no ty koky, kde máš písty?

Nekdo mu je ukrad. Jak tobe retez !



hajzli

2 reakcí na tento příspěvek Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 00:39 | Nahoru | #26
Raisidlo77> to vas mozna pobavi : kdysi davno ( bylo me asi 13 nebo 14 let) jsem delal motor na pinckovi, zacal sem to skladat a rikam si udelam tesneni ze ctvtky, celej vecer jsem to strihal u televize podle karteru, dal sem si dost zalezet, druhej den potru silikonem a skladam motor dohromady, ok slozim sesroubuju a jdu montovat valec s pistem, nejednou cucim co to je na stole jeste za kolecko no bylo to kolecko z prevodovky takze motor znovu napul, jenze jak to pulim cely tesneni se roztrhalo takze od ty doby jsem tesneni do motoru nestrihal

"odborniky" u nas taky zname... takze co jde delam doma

do 4V motoru bych se nepustil

kdyz vidim ze si nekdo da do servisu vymenit retezovku nebo olej, tak nechapu, bud maj lidi tolik prachu nebo jsou lini... na oleji tak na retezovce dotycneho samozdrejme natahnou, ale tak to tneska chodi bohuzel

Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 01:04 | Nahoru | #27
Dávám čtvrtou možnost, co zvládnu, to si opravím sám. Na co namám potřebý vercajk, to nebudu pokoušet, málokdy se v takovém případě nějaká improvizace vyplatí.
A ten příběh popisovaný v zadání vlákna... no k tomu se snad raději nebudu vyjadřovat, i když pár kámošů už mi o takových "mechanicích" také vyprávělo .

(reakce na) Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 07:42 | Nahoru | #28

ineverexist>Raisidlo77> to vas mozna pobavi : kdysi davno ( bylo me asi 13 nebo 14 let) jsem delal motor na pinckovi, zacal sem to skladat a rikam si udelam tesneni ze ctvtky, celej vecer jsem to strihal u televize podle karteru, dal sem si dost zalezet, druhej den potru silikonem a skladam motor dohromady, ok slozim sesroubuju a jdu montovat valec s pistem, nejednou cucim co to je na stole jeste za kolecko no bylo to kolecko z prevodovky takze motor znovu napul, jenze jak to pulim cely tesneni se roztrhalo takze od ty doby jsem tesneni do motoru nestrihal

"odborniky" u nas taky zname... takze co jde delam doma

do 4V motoru bych se nepustil

kdyz vidim ze si nekdo da do servisu vymenit retezovku nebo olej, tak nechapu, bud maj lidi tolik prachu nebo jsou lini... na oleji tak na retezovce dotycneho samozdrejme natahnou, ale tak to tneska chodi bohuzel



No jo, to mi připomíná, jak svýho času jsem taky skládal motor z Pincka... už byl na rámu, a já měl sundaný levý víko a válec s pstní sadou. Dal jsem pístní sadu, potřel těsnění olejíčkem, velice s citem dotahoval štefty aby to nefoukalo... zkrátka se mazlil. Pak že už jen dám víko na motor, a můžu zkusit jak běži. Vezmu víko do ruk, a v něm seegrovky pro zajištění pístního čepu... tak válec zas dolů, a myslíte, že jsem se zas tak mazlil podruhé ?

Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 07:46 | Nahoru | #29
Přidám další... jednou jsem kamarádovi slíbil, že mu pomůžu prodat jeho Zetku. Byla bez papírů, a brali si ji nějací kluci na pole... při otáčení kola něco škrčelo a přeskakovalo, jako řetěz, ale ten o nebyl... kluci hned "to bude řetěz, to je v pohodě", dali 3500,- a odjeli...

... asi po roce jsem ji shodou náhod koupil asi za 900,- na díly, abych mohl dokončit tu svou ČZ. Měla tedy vytrhanou část elektriky, ale při zkoušce po zapojení jen motor, motor utíkal. Ale po rozhození motoru jsem čuměl... už tehdy, byla předlohová hřídel převodovky zlomená vprostřed, a celou tu dobu to jezdilo jen proto, že na zlomu bylo kolečko tak se to úplně nevyvrátilo...

(reakce na) Neskutečné opravy...

31.3.2009 v 07:50 | Nahoru | #30

ineverexist>Raisidlo77> to vas mozna pobavi : kdysi davno ( bylo me asi 13 nebo 14 let) jsem delal motor na pinckovi, zacal sem to skladat a rikam si udelam tesneni ze ctvtky, celej vecer jsem to strihal u televize podle karteru, dal sem si dost zalezet, druhej den potru silikonem a skladam motor dohromady, ok slozim sesroubuju a jdu montovat valec s pistem, nejednou cucim co to je na stole jeste za kolecko no bylo to kolecko z prevodovky takze motor znovu napul, jenze jak to pulim cely tesneni se roztrhalo takze od ty doby jsem tesneni do motoru nestrihal

"odborniky" u nas taky zname... takze co jde delam doma

do 4V motoru bych se nepustil

kdyz vidim ze si nekdo da do servisu vymenit retezovku nebo olej, tak nechapu, bud maj lidi tolik prachu nebo jsou lini... na oleji tak na retezovce dotycneho samozdrejme natahnou, ale tak to tneska chodi bohuzel



Znám dva lidi co dávaj i oil do servisu, ale dělaj to aby měli plnou servisní knížku, ne že by to nezvládli
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
ČZ 175/487 karburátor se sitičem 28... ČZ 175/487 Josef70 12 21.5.2024 v 09:22 Zdenalbenal
ČZ 175/487 kvalty jako neutrál ČZ 175/487 Rider372 15 16.3.2024 v 10:48 Kalasnikov
Jsou rozdíly mezi starpákami ČZ 175/487 milous_xx 10 24.2.2024 v 16:44 Destroyer
Vape 6v na 12v ČZ 175/487 milous_xx 5 31.12.2023 v 15:37 Kohlstein
Baterie ČZ 175/477, ČZ 125/476, ČZ 175/487, ČZ 125/516, ČZ 1... _Macca_ 25 5.9.2023 v 08:47 Medved


TOPlist