globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nabíjení baterie GS GT 12B-4
 
22.9.2008 v 19:30
Zdravím,
nejsem si jistej, jestli jde o gelovku. Pokud ano, jde gelovka nabít normální nabíječkou ? Mám nabíječku, která se dá přepínat mezi 12 a 6 volty. Bylo by možné ji nabít třeba pomaleji přes těch 6 voltů nebo musím sehnat nabíječku na gelovky ? Díky za rady.

Nabíjení baterie GS GT 12B-4

22.9.2008 v 19:51 | Nahoru | #1
Většinou se doporučuje nabíjet proudem 0,1 kapacity baterie.
V tvém případě:
Napětí 12V - 6 voltama ji nenabiješ!!!
Nabíjecí proud 1A pokud je na baterii napsáno 10Ah
nebo 1,4 A při 14Ah
Doba nabíjení 10 hodin při zcela vybité baterii
Existují i rychlonabíječky, ale je to na úkor životnosti baterie
Nezatížená a naplno nabitá baterie má 14,5 V
Loni sem si koupil nabíječku na moto a při nabití se rozsvítí zelená LED stála asi litr

Naposledy editováno 22.09.2008 20:02:22

Nabíjení baterie GS GT 12B-4

22.9.2008 v 23:08 | Nahoru | #2
Gelovku musíš nabíjet pulsním proudem.

Nabíjení baterie GS GT 12B-4

22.9.2008 v 23:16 | Nahoru | #3
Když jsem byl ve VADU kde dělají baterky,tak jsem se ptal,zda lze nabíjez gelovku normální nabíječkou.Bylo mi řečeno že jasně,ale pomaleji než normální bat.Takže jak už tady bylao napsáno 1/10

Nabíjení baterie GS GT 12B-4

23.9.2008 v 00:01 | Nahoru | #4
FURT DOKOLA...
Pokud je baterie bezúdržbová nebo gelová (většinou je jen bezúdržbová), dá se nabíjet i normální nabíječkou. Ale nejde ani tak o to, jakým proudem, ale DO KDY. Musí se dost přesně ohlídat okamžik, kdy ukončit nabíjení. Protože po dosažení plynovacího napětí začne akumulátor prudce "vařit" a dojde k zdeformování obalu a desek. Akumulátor je pak na vyhození.
Takže zjednodušeně řečeno - bezúdržbový akumulátor se dá obyčejnou nabíječkou bezpečně "přikrmit", ale do plných bych ho bez automatické nabíječky nabít nezkoušel, riziko poškození je dost velké. Navíc bezpečné nabíječky jsou dneska i za dost lidové ceny.

Nabíjení baterie GS GT 12B-4

23.9.2008 v 00:30 | Nahoru | #5
K nabíjení gelových baterií jsou určeny speciální nabíječky, které mají svou specifickou nabíjecí charakteristiku a konečné nabíjecí napětí je mnohem nižší než u nabíječek pro klasické akumulátory s tekutým elektrolytem. NIKDY nenabíjet gelovou baterii "klasickou" nabíječkou určenou pro baterie s tekutým elektrolytem.
Proto nabíječka určená pro gelové akumulátory, musí být opatřena obvodem, který si při nabíjení akumulátor měří, a když zjistí, že je nabit, přepne nabíjecí napětí z těch nabíjecích skoro 15 V na tzv.udržovací napětí 13,8 V, které akumulátor už dále nenabíjí, neboť je v podstatě stejné, jako napětí nabitého akumulátoru, ale pouze ho udržuje ve stavu plného nabití a nahrazuje ztráty vzniklé samovybíjením.

Nabíjení baterie GS GT 12B-4

23.9.2008 v 11:33 | Nahoru | #6
Z toho plyne co? Gelovku lze nabíjet normál nabíječkou,jen se musí hlídat Mimochodem,já svojí gelovku nabíjim normal nab už 2,5 roku

Nabíjení baterie GS GT 12B-4

23.9.2008 v 16:02 | Nahoru | #7

R1exup>Z toho plyne co? Gelovku lze nabíjet normál nabíječkou,jen se musí hlídat Mimochodem,já svojí gelovku nabíjim normal nab už 2,5 roku



A jak vis ze je to gelovka ? Mnoho bezudrzbovych baterek vydavaji prodejci za gelove

Naposledy editováno 23.09.2008 16:03:50

Nabíjení baterie GS GT 12B-4

23.9.2008 v 16:26 | Nahoru | #8
Pze je to Varta a pochybuju,že by mě ve vartě prodali gelovou,která gelová neni

Nabíjení baterie GS GT 12B-4

23.9.2008 v 16:34 | Nahoru | #9
R1exup> Dík za info, ján si to myslel. Vypadá to, že to je původní baterie, takže stejně asi na jaro pořídím novou, šlo mi jen o to, jestli ji můžu dobít, aby vydržela zbytek sezony, aniž bych pořizoval novou nabíječku.

Nabíjení baterie GS GT 12B-4

23.9.2008 v 21:28 | Nahoru | #10
Tak to vypadá na planý poplach. Zdálo se mi, že baterie začíná blbnout, protože mi začly problikávat kontrolky a blbě to startovalo. Zkusil jsem trochu nabít a start v pohodě, ale kontrolky, resp kontrolka dálkových světel, stejně blikala a zároveň se rosvítila dálková světla při stisknutí spojky. Hejbnul sem přepínačem a závada zmizela, takže pravděpodobně byla kolize mezi kabely.

Naposledy editováno 23.09.2008 21:30:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist