Téma: Ventilové podložky
16.3.2024 v 18:57
Měl bych dotaz na zkušené: jak se může stát, že nejslabší ventilová vymezovací podložka je stále příliš silná?
Upřesním situaci: Provádím servis na motoru GS550MZ (1981), musel jsem rozebrat celý vršek kvůli přetěsnění (tzn. hlava a blok válců šel dolů). Po složení jsem měřil ventilové vůle a na jednom ventilu (1. válec, výfukový ventil) jsem nedostal do "spáry" nejslabší spárovou měrku 0,02 mm, takže pokud tam nějaká vůle je, tak menší než 0,02 mm. Není tam co špatně složit nebo nasadit, je to celkem blbuvzdorné, ale když jsem kvůli seřízení vůlí zjišťoval tloušťky stávajících podložek, na daném ventilu je nejslabší, jaká lze sehnat, tj. 2,15 mm. Předepsaná vůle na všech ventilech je 0,03 až 0,08 mm. Setkal se s tímto někdo, případně jak to řešit? Respektive jak je vůbec možné, že toto vzniklo? A taky jak zjistit, jestli tam nějaká vůle je nebo jestli vačka stále tlačí na podložku?
Upřesním situaci: Provádím servis na motoru GS550MZ (1981), musel jsem rozebrat celý vršek kvůli přetěsnění (tzn. hlava a blok válců šel dolů). Po složení jsem měřil ventilové vůle a na jednom ventilu (1. válec, výfukový ventil) jsem nedostal do "spáry" nejslabší spárovou měrku 0,02 mm, takže pokud tam nějaká vůle je, tak menší než 0,02 mm. Není tam co špatně složit nebo nasadit, je to celkem blbuvzdorné, ale když jsem kvůli seřízení vůlí zjišťoval tloušťky stávajících podložek, na daném ventilu je nejslabší, jaká lze sehnat, tj. 2,15 mm. Předepsaná vůle na všech ventilech je 0,03 až 0,08 mm. Setkal se s tímto někdo, případně jak to řešit? Respektive jak je vůbec možné, že toto vzniklo? A taky jak zjistit, jestli tam nějaká vůle je nebo jestli vačka stále tlačí na podložku?
1 reakcí na tento příspěvek Ventilové podložky
Už se stalo víckrát, že si lidi to zdvihátko ventilu špatně složili. Kdyby to fakt bylo složené dobře, ventilová podložka se dá dobrousit.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Ventilové podložky
Beranidlo> Tady ale není co špatně složit. Spíš nechápu, jak k tomuto může dojít. Jediné, co mě napadá, je možnost toho, že někdo přede mnou repasoval sedla ventilů, čímž pak to zdvihátko mohlo teoreticky "povyskočit" výš, ale netuším, jestli je to možné.
MEK0TA> za tu dobu se v tom vrtal kde kdo, takze tam klidne muze byt nejaka lidová tovritovost. Vule se za provozu meni tim, ze se deformují nebo opotrebovavaji zúčastněné dily, proto se to kontroluje - a kdyz motor ma za sebou narocnej a dlouhej zivot muzou byt ty dily uz tak opotrebene, ze to standardníma podlozkama dohonit nejde.
1 reakcí na tento příspěvek Ventilové podložky
Je to kombinácia opotrebeného sedla aj ventilu.
Možno by to vyriešil aj nový ventil, ale najlacnejšia cesta je obrúsenie podložky
Možno by to vyriešil aj nový ventil, ale najlacnejšia cesta je obrúsenie podložky
1 reakcí na tento příspěvek Ventilové podložky
Zkus podložkou nebo zdvihatkem zatočit, jestli to půjde máš tam vůli 0,00-0,02 mm
Po delší době se pochlubím s výsledkem - třeba to někomu dalšímu pomůže.
Motor jsem ještě nestartoval (protože zase řeším špatně dodanou sadu těsnění z cmsnl.com), podložky na ventilech jsem však úspěšně vyměnil. Je tu jedno velké ALE. Objednával jsem jak originální (webike.cz), tak i neoriginální podložky (officine08.com) a je to jedno, všechny jsou stejné. Problém je, že bez malé úpravy tam nejdou dostat, protože původní podložky vypadají trošku jinak - mají zkosené hrany a průměr podložky je asi v jiné toleranci - ty nové jsou s ostrou hranou a mají nejspíš o nějakou tu setinu větší průměr. To ale stačí na to, že to tam nejde. Je potřeba hrany mírně zbrousit (zkosit) a obvod jemně taky, radši víckrát a zkoušet, mělo by to tam jít vložit bez použití síly, ale prakticky "bez vůle".
Uprostřed původní originál, vpravo nová podložka, vlevo po úpravě.
Motor jsem ještě nestartoval (protože zase řeším špatně dodanou sadu těsnění z cmsnl.com), podložky na ventilech jsem však úspěšně vyměnil. Je tu jedno velké ALE. Objednával jsem jak originální (webike.cz), tak i neoriginální podložky (officine08.com) a je to jedno, všechny jsou stejné. Problém je, že bez malé úpravy tam nejdou dostat, protože původní podložky vypadají trošku jinak - mají zkosené hrany a průměr podložky je asi v jiné toleranci - ty nové jsou s ostrou hranou a mají nejspíš o nějakou tu setinu větší průměr. To ale stačí na to, že to tam nejde. Je potřeba hrany mírně zbrousit (zkosit) a obvod jemně taky, radši víckrát a zkoušet, mělo by to tam jít vložit bez použití síly, ale prakticky "bez vůle".
Uprostřed původní originál, vpravo nová podložka, vlevo po úpravě.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tyčka spojky Suzuki GS 550 | Sabak101 | 4 | 7.9.2024 v 16:39 Kohlstein |
Nedostupné díly GS550M Suzuki GS 550 | MEK0TA | 7 | 24.3.2023 v 22:19 combust |
Kluzáky předních vidlic Suzuki GS 550 | Juze | 1 | 28.1.2020 v 05:53 milor |
suzuki GS 550 T Suzuki GS 550 | Radimol | 2 | 17.6.2019 v 22:57 Radimol |
Zapalovani-kladivka Suzuki GS 550 | červ66 | 6 | 18.4.2018 v 09:35 Maxipes_Fík |