Co hledám?
- Zajímavou motorku do 100 tisíc
- Na ježdění do práce, po okreskách kolem Beskyd a občas prodloužený víkend po ČR, Alpy, Dolomity
- Výkon kolem 50 kW
- Spíše dvouválec - nerad točím úplně vysoké otáčky
- Snesu naháče, scrambler, cenduro
- Nechci sportovní
- Jezdím bez baťůžku
- Mám 38 let, 180 cm a 77 kg
Na čem jsem se už svezl:
- KTM 390 Adventure - mám 2 roky, prodávám, skvělá motorka, ale mám chuť zkusit jinou, podobnou, silnější
- Kawasaki Versys 650 - měl jsem 1 sezónu, moje první, tehdy moc velká, těžká, vysoká, ucukaná
- Honda CB500X - slabá, nudná
- Ducati Scrambler - neseděla mi geometrie
- Yamaha MT07 - neoslovila mě
- Beneli Leoncino 500 - líbila se mi, trochu tvrdá, jinak celkem fajn
- Honda NC700X - má taťka, není špatná, ale chtěl bych zlobivější
- Aprilia SL 750 Shiver GT - úžasný zvuk, krásná, ale přišlo mi, že hrozně hřeje pod zadkem
Na čem jsem jen seděl:
- Suzuki SV 650 V-Strom - nelíbila se mi, přišla mi mohutná
- CF Moto 650 MT a GT
Tohle hodnocení prosím berte jako čistě moje osobní, subjektivní. Je mi jasné, že spousta z vás tyhle motorky má a skvěle jim sedí.
Po čem koukám:
- BMW F800R
- KTM Duke 690
Předem díky za vaše tipy, případně i nabídky, pokud budou dávat smysl
Naposledy editováno 17.11.2023 20:54:43
jincom píše: Destroyer> Tak jsem se v pátek projel na BMW F800R. Do zatáček mnohem příjemnější než Aprilia SL 750 Shiver GT, ale od 5000 otáček to mělo dost nepříjemné vibrace do řidítek. Četl jsem to i tady na fóru, ale nečekal jsem, že to bude tak moc.
... jestli Ti u dvouvalu vadi vibrace... tak pak uz jedine K1200
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
2 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
jincom píše: Včera jsem se byl projet na Yamaha XJ6 Diversion. Nizoučká, do zatáček příjemná, docela hladký motor. Ale pro můj účel pořád ještě hodně spíše sportovní než cestovní. Z tria Shiiver 750 GT, R800F ale nejpříjemnější. Zase raději připomínám, že je to můj subjektivní dojem ?
Zda se mi, ze hledas spis neco jako GSF650S Bandit nebo CBF600S/CBF1000. Ty jsou asi tak stejně příjemný jako XJ6 Diversion. Akorát víc nesportovní. Po 390 ADV to je ale takový dost "mrdkobraní".
Naposledy editováno 26.06.2023 07:12:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
jincom píše: Obdélník> Kawu jsem chtěl dneska omrknout ER 6 F. Říkal jsem si, že na cestování by bylo to kapotovaní lepší. Ale nemá to stejný motor jako ten Versys 650?
Má to stejný motor a věř mi, že to nechceš. Proč bys to měl chtít?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
Koudy01 píše: jincom> Jsou to naprosto bezcharakterní motorky. Ničím výjimečný. Pro někoho nudný. Pro jinýho hodně nudný. Ale maximálně spolehlivý, hodný a na běžný ježdění funkční, pohodlný a praktický. Motory s lineárním průběhem bez vibrací a cukání. Prostě nuda.
Zas na motorce s lineárním průběhem bez vibrací a cukání dojedeš nejdál, nevycukaný a nerozvibrovaný.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
Krautkopf píše: Zas na motorce s lineárním průběhem bez vibrací a cukání dojedeš nejdál, nevycukaný a nerozvibrovaný.
To je pravda. Pisu, ze je to pohodlny a prakticky. Ale ne moc zajimavy. Na jezdeni daleko nebo kazdej den do prace misto skutra to ale nejsou vubec spatny motorky. Bandit je trosku tezkej. Ale jinak je to ve strikacce delnik jaksvina, kterej i pekne jede. Otazka je, co hleda.
Cbf 1000 by mohla zaujmout. Velikost a ovladatelnost sestistovky. Motor hodnej litr.
Naposledy editováno 26.06.2023 09:00:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
Tvoje zadání je jednou motorkou neřešitelné, lépe řečeno, rozumě neřešitelné. Píšeš že na ježdění kolem komína ti ta KTM 390Adventure postačuje, ale na nějaké to výletování už by to chtělo něco většího, silnějšího. Momentálně pokrýváš dvě věci jednou motorkou, universálem, kompromisem. Chceš změnu, ale chceš ji vyřešit jen o něco větším, výkonějším kompromisem. Podle mě blbost.
Nevím jak si cenově stojí ta KTM 390 a kolik máš financí na případný nákup motorky bez jejího prodeje, ale.... Dopravu do práce na ty tři měsíce co do ní na moto jezdíš
vyřeš jinak a kup motorku na výletování co již provozuješ a i plánuješ rozšířit.
Jednoválec KTM 690 a jemu podobné jednobuchy má smysl jedině tehdy pokud tě to táhne více do terénu a řešíš i váhu stroje. Pokud ale bude převažovat ježdění po silnici jen s nějakým tím občasným průjezdem mino asfalt z důvodu dojetí k táboráku, nebo stanu v kempu, tak koukej po dvouválci. Naháč, cestovní enduro, záleží kam tě to táhne víc.
Dojíždění do práce se vyřeší dodatečně, předpokládám že auto máš. Buďto si tu 390 necháš, nebo ji pošleš do světa hned a když se to bez motorky na dojíždění neobejde nahradíš ji něčím vyloženě dojížděcím co ti zároveň poslouží i na to skákání kolem komína.
Yamaha XT125, WR250,
Honda CRF230,
Beta Alp, M4,
AJP PR5,
2 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
Z těch levnějších by to mohl pokrýt starší V-Strom 650 nebo třeba TDM900. Ale mám pocit, že projevem motoru zakladateli starší dvouvál nevyhovuje. A hledá spíš čtyřválec (u motorek do 100 tis. Kč). Novější motory jsou zas jinde. Ale takový motorky ještě nestojí do kila (Tenere, Tuareg, NC750X,...).
Naposledy editováno 26.06.2023 11:26:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
Koudy01 píše: U mě osobně třeba tohle všechno řeší a k plné spokojenosti plní Tenere 700.
Z těch levnějších by to mohl pokrýt starší V-Strom 650, TDM900, Tenere, Tuareg, NC750X
Právě sem jsem ho chtěl nasměrovat. Motorky sice o 50kg těžší než má teď, ale na delší cesty mnohem vhodnější než kompromisní velkoobjemový jednobuch (když tam píše o těch cestách do Jeseníků a Dolomit).
A samozřejmě že se na nich dá i dojíždět do práce, to se dá i na R1 nebo XV1600. Já ho chtěl spíš upozornit že se nemá při rozhodováni uchylovat k nějakému kompromisu cestování vs. každodenní dojíždění do práce. Že je lepší vyřešit to dvěma motorkama, když už do té práce na motorce musí.
Naposledy editováno 26.06.2023 14:37:11
jincom píše: kovosrotmorava> Díky za odpověď. Jen upřesním. Do práce to mám 8 km po okresce a stejně jezdím většinou spíš na kole. Léto mám prázdniny ;) Takže vlastně spíš motorku na občasné vyjížďky po okolí - vyčistit si hlavu po práci, na cesty za rodinou - většinou tak 50 až 100 km v jednu stranu, a v létě na dovolenou bez baťůžku - po ČR, Rakousko, Slovinsko, Itálie. Ta 390ka je supr na okresky, ale na dálniční přesuny bych ocenil něco silnějšího. Kdybych neřešil finance, bral bych něco ve stylu Tracer 700.
V tom případě bych na to dojíždění vůbec nebral ohled, to zvládne v pohodě i babeta až tě omrzí šlapání v ranní kose. Spíš si teda jen vyřešit jestli to má být moto s enduráckým potenciálem (kola 21,18, ano-ne výfuky pod motorem, vzducháč-vodník, řadový nebo véčko) nebo tě to táhne víc k silničnímu pojetí. Teď v sezóně prodat tu 390Adv nějakému čerstému držiteli A2 který na ni dostane za hezké maturitní vysvědčení, přes sezónou pročíst a testnout co by mohlo vyhovovat a po prázdnínách až ceny spadnou pro něco vyrazit.
jincom píše: kovosrotmorava> Díky za odpověď. Jen upřesním. Do práce to mám 8 km po okresce a stejně jezdím většinou spíš na kole. Léto mám prázdniny ;) Takže vlastně spíš motorku na občasné vyjížďky po okolí - vyčistit si hlavu po práci, na cesty za rodinou - většinou tak 50 až 100 km v jednu stranu, a v létě na dovolenou bez baťůžku - po ČR, Rakousko, Slovinsko, Itálie. Ta 390ka je supr na okresky, ale na dálniční přesuny bych ocenil něco silnějšího. Kdybych neřešil finance, bral bych něco ve stylu Tracer 700.
Ty jo 8km do prace, to se vetsi objem teprve trochu zahreje...
100tis mas jako po prodeji soucasne moto??
Do prace bych koupil nejaky skutr 125, ten muze vyuzit treba pak i dalsi clen rodiny s Bckem...
Prodal bych KTM a v klidu vybiral co mi sedne, pripadne prisetril.... Ten Tracer 7 by byl asi super cestak...
Ted se divam a uz ji prodavas za 130, ty starsi tracery jsou uz od 150... plus 30tis za nejaky starsi japonsky skutr...
jincom píše: kovosrotmorava> Díky za odpověď. Jen upřesním. Do práce to mám 8 km po okresce a stejně jezdím většinou spíš na kole. Léto mám prázdniny ;) Takže vlastně spíš motorku na občasné vyjížďky po okolí - vyčistit si hlavu po práci, na cesty za rodinou - většinou tak 50 až 100 km v jednu stranu, a v létě na dovolenou bez baťůžku - po ČR, Rakousko, Slovinsko, Itálie. Ta 390ka je supr na okresky, ale na dálniční přesuny bych ocenil něco silnějšího. Kdybych neřešil finance, bral bych něco ve stylu Tracer 700.
Nechci být stále negativni ten Tracer 700 jsem si loni zkusil, spolu s Tiger 660 a když srovnám +- stejnou nákupní cenu tak Tracer je jak chudý příbuzný…plexi nastavení jakkoliv, a pazvuky v helmě, přístrojovka jak hluboký 90.léta, všechno takový “laciný”. Posez nic moc a i divná poloha stupacek. Po zastavení jsem nevěděl jestli dát nohy před ně, nebo za oproti tomu 660 všechno sedlo, lepší projev motoru, ovladače kde je člověk čeká že budou, lip se to vodí do zatáček , a i zpracování o třídu výš.
Ještě mě napadlo co FZ1? Jak tady kolega psal ze ER6 lze nastavit, tak tam asi jde o přitvrzeni zadní pruziny. Nicméně ještě jsem u starších moto při nákupu nezažil , ze by někdo buď servisoval zadní tlumič jako takový , nebo např koupil street box a poladil….
1 reakcí na tento příspěvek Zajímavá motorka do 100 tisíc
Zdař Bůh
Kubajz
Naposledy editováno 26.06.2023 20:15:10
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zajímavá motorka do 100 tisíc
jincom píše: Koudy01> V Strom se mi nelíbí, TDM900 rád vyzkouším. Neřeším, jestli dvou, nebo čtyřválec. Vždycky na motorku kouknu a projedu se. Buď se mi na tom jede dobře, nebo ne. Co to má pod kapotou řeším až pak, jako třeba včera, když jsem projížděl tu XJ6 Diversion.
Jdeš na to dobře S V-Stromem jsme za jedno. Fakt dobrá motorka. Ale taky mi nesmí do baráku.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Versys 650 - error code 32 "subthro... Kawasaki Versys 650 | RiosCZE | 5 | 20.5.2024 v 12:32 Krautkopf |
Dodělávky na 390 ADV KTM 390 Adventure | mi18 | 12 | 15.5.2024 v 21:16 mi18 |
2023 KTM 390 Adventure, 390 Enduro [1 ... 4, 5] KTM 390 Adventure | FatBoy105th. | 144 | 12.5.2024 v 09:23 Mig_35 |
Oblíbené téma po 1001 - co na začát... [1, 2] Honda CBF 600N, Yamaha XJ6, Honda CB 500X, Honda CB ... | Burdin | 39 | 3.5.2024 v 11:20 Koudy01 |
kawasaki versys 650 - chcípání Kawasaki Versys 650 | aklenot | 1 | 30.4.2024 v 09:30 Krautkopf |