Ty kraviny dole ani nemá cenu číst, je tam dohromady tak 10 přízpěvků k věci a závěr už znáte.
Vážení, moje motorka, mastodont 701 je hrozně těžká a nedá se reálně odlehčit. Tak přemejšlím, co si pořídit lehký enduro cca 115 kilo, hodit na něj brašny, vaky s benzínem a vyrazit na něm do vzdáleností tak 1-5 tkm od baráku po silnici a na místě krosit. Navedl mě na to nejdřív Jaro a teď jeden známej mě dohlodal tím, že o podobným stroji uvažuje. Něco lehkýho na cestování, protože už je starší a 701 je na něj moc vysoká a těžká. Vysoká by nevadila, ale těžká vadí.
Téma je myšlený vážně, nedělám si srandu. Jestli to nebude znatelně horší cestovat na něm, než na 701/690 tak by to stálo za zvážení. Sice na to tyhle stroje nebudou primárně určený, ale lehce potunit se to určitě dá.
Díval jsem se a v úvahu připadá tak exc 500, nebo swm 500. 300 tisíc x 180 tisíc nové stroje. Docela pálka a rozdíl.
Případně nějaký jiný duál enduro stroj.
Jenže zatím mi nikdo neřekl, jak to pojede po dálnici v rychlosti 100-110 kmh cruise speed. Spotřeba x opotřebení motoru x intervaly oleje. Ceny za generálkování motoru. Samozřejmě bych zgelovatěl a komplet překopal sedadlo a nějak pořešil držení bagáže na nosiči cca 25 kilo nákladu + 100 kg + vaky na benzín vepředu + já s oblečením. Větrnej štítek a relý masku a super drahý extra nádrže nechci, je to zbytečný. Možná jednu 5l přídavnou na přední vidle, jako to mám teď a na ní pořádný led reflektory pro noční krosení.
Jo a vibrace do řidítek, to je pro mě neznámá a srovnat můžu tak akorát se 701 kou, nebo 690kou novou. Ne se starým vibrátorem LC4.
Jestli máte nějaký poznatky k tématu tak sem s nimi. Přízpěvky typu: že se na tom nedá jet ani z prahy do brna raději ne.
Děkuji za pozornost.
Naposledy editováno 11.06.2024 08:49:07
jen může přibývat historek co se kde rozbilo -jsou to jen stroje takže se pokazí může pokazit každá
stejně tak dává smysl mít něco co je rozšířené - jsou s tím zkušneosti, jsou díly, je známo co se sere
bud lehkou/ostrou a upravit
získáš nízkou hmotnost, super podvozek, slušný výkon
zaplatíš za to tím, že není moc vhodná na dlouhé přesuny po silnici, náročnějším servisem/kratším intervalem
nebo platforma 690/701
získáš výkonný motor, snese delší cesty, má slušný podovozek a v dané kategorii rozumnou hmotnost
zaplatíš za to tím, že je oproti ostré horší v terénu - těžší, horší podvozek
jiné varianty jsou z pohledu terénu a cestování ještě horší a nemá smyls z nich vybírat, nic jiného tímto směrem vyrobeno/upraveno k dispozici není
rally motorky - cenově výrazně výš, náročnější servis, terénní zaměření spíš na pisty/šotoliny a rychlopu jízdu než na trialové pasáže, méně dílů/horší dostupnost u starších modelů
starší jednobuchy - slabší výkon, horší podvozek, hmotnost stejná a větší než 690/701
menší jednobuchy - nižší hmotnost, ale nižsí výkon (crf300,DRZ400)
dvouválce - o co lepší na silnici o to horší v terénu, výrazně větší hmotnost
servisní interval na olej je 2000 km jestli jsem to našel správně
Naposledy editováno 25.10.2022 12:47:28
No, a keď sa toto stane, tak si to chlapci s 200-250 kg motorkami užite. A kľudne majte na tých motorkách vesmírne technológie, tip-top podvozok a 100kW výkonu.
Jak sa moderne hovorí: endžoj
Detto zapadnutie v bahne.
Ja som takto z bahna na Ukrajine hodinu vyťahoval svoju Tenere a to dreveným brvnom. Kamarátovi pri zdvíhaní Tenere v blate ruplo koleno, tak doskackal 3km do dediny, aby ho 4-kolka prišla vytiahnuť. Ďalší pod teneré ležal pol hodiny kým motorku z neho prišiel zdvihnúť jeho otec.
To sú len príklady príbehov s ťažkými motorkami mimo asfalt a všetky sa udiali dokonca bez bagáže a "doma". A všetci traja spomínaní prešli na ľahké endurá.
Serie niekoho, že si niekto zháňa ľahkú motorku?
Ak áno, tak si len potrebuje dokázať, že reklamné videá ukazujú realitu.
takže ešte raz: endžoj
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
A inak, tá 950 žerie pri normálnej prevádzke 8 litrov.
A kamarátka mi pred rokmi písala, že konečne sa jej priateľ zbavil 950, kúpil Tenere (660) a prestal tak ustavične riešiť nejaké opravy.
A ty furt len hmotnosť.
wole
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
A EXC500 ještě jednou zopakujeme pro medweda, protože asi neumí číst, nebo nechápe, nebo vobojí a to nejspíš. Interval oleje vychází na silnici maximálně 1000km, prodloužením se riskuje nadměrný opotřebení motoru a nějaká havárka. EXC má oproti 690 velmi krátký intervaly pro generálkování motoru, podsedlovka, která bez pořádnýho vyztužení nevydrží. Pak tam je ještě
Ale jak to vypadá, medwed určitě natočí na svým exc ročne 10 tisíc po silnici tak ví o co jde. No a kdyby to náhodou nevěděl, tak jsou na internetu reklamní stránky borců, co mění olej ve 2 tisících a lítají 110 po dálnicích a skáčou s naloženou motorkou po skalách, samozřejmě že to všechno dá a pořád při tom váží 115 kilo.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
jaro27 píše: puffybodie> Super, že si to vedel, tak prečo si tú informáciu tu nedal? Lebo teraz dodatočne už je na nič. A nie každý musí dobre porozumieť, čo tam kecajú v cudzom jazyku. Text sa dá preložiť, ale hovorené slovo...
Vo videu, čo som videl / dával ja som zachytil informáciu o 1000 míľach. Bolo to na konci videa. Ak niečo spomínal aj na začiatku, tak som mu neporozumel.
Na inom videu od iného jazdca je informácia o 1200-1600 km. Čo je vlastne rovnaké ako u Paula.
Riemann (Motonomad) tuším menil olej po 2000km (ak si dobre spomínam, je to pre mňa asi 2 roky stará informácia)
Za ostaté dve týždne nemám čas na štúdium stránok a ešte asi dva týždne to tak potrvá.
Ak zdroje poznáte a aj ich obsah a nechcete tu tie informácie dať, tak načo tu prispievate. Až budem mať čas tak si zdroje dohľadám a preštudujem aj sám.
Ja tady tu informaci dal hned v prvim prispevku. Az za nim nasledovalo video kde i v komentarich rtwpaul poskytoval dalsi detaily. Kdyz se na neco zeptam, tak je pak nutne si precist i odpovedi a z nich si vybrat co je treba. Ne je uplne preskakovat. Tady co jsem psal ja hned na prvni strance:
Tohle by te mohlo zajimat ohledne EXC. Typek na tom dal pri tvem zpusobu cestovani 44tkm aniz by musel sahat na motor. Delal jen 2x ventily a samozrejme olej (tech cca co 3tkm by slo). Tuším, že podobné by to mohl byt i s tim SWM. Na oboje se navíc daji sehnat Rally kity, větší nádrže a prostě věci co yo více přiblíží cestaku (něco z toho má popsáno i na kanále)
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
"samozrejme olej (tech cca co 3tkm by slo)."
údaj beriem ako názor človeka, ktorý si myslí, že by to tak mohlo byť.
Aj ja som si to myslel, že 3t by mohlo byť OK.
Dnes so Zdendom máme informácie už iné. Sú to tie základné informácie, ktoré sme zháňali na začiatku na základe ktorých by sme sa rozhodli, či študovať zdroje ďalej alebo srať na to.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Hele, teoretiku, tie fotky zo sólo prejazdu Ural - Archangeľsk z pred 20 rokov, čo si mi dnes posielal, to boli teoretické fotky?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Čo mi ale nedá spať je tá spotreba 950. Je úžasná. S takou spotrebou nie je treba riešiť benzín, lebo ho bude furt málo. Takže každé riešenie je zbytočné a tak je to vyriešené a stačí potom cestovať len teoreticky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
jaro27 píše: MedWed>
Čo mi ale nedá spať je tá spotreba 950. Je úžasná. S takou spotrebou nie je treba riešiť benzín, lebo ho bude furt málo. Takže každé riešenie je zbytočné a tak je to vyriešené a stačí potom cestovať len teoreticky.
Popravdě, já spotřebu nevim... co vyjížďka, to nádrž řekl bych...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
MedWed píše: Copak Cobol? Neschopnost udržet myšlenku pokračuje?Jak bys teda nazval člověka, kterej místo toho, aby řekl, že neví váhu daný motorky, případně to nekomentoval, tak hledá v katalogu na motorkarich... a pro jistotu ještě jinou motorku, než o jaké je rec?
Ja som Cobol? Jeeeej.
hele, Vieš akú hodnotu má pre nás tip na 180 kg motorku a 200kg motorku a 250 kg motorku? Informačná hodnota je pre nás rovnaká. A pomenuj si ju ako chceš.
a jak to po průjezdu voroštuje, až mi na zaádech vyskočila husí kůže z toho výkonu
https://www.youtube.com/shorts/eAXqs8xGgUs
Naposledy editováno 25.10.2022 15:30:23
průjezd pískem, na lyžích a najedou stříhlý videa, tam se evidentně vyklopili, takhle jezdí relý motorky ?
zapadnutí v kaluži kam vůbec neměl jezdit
a cesta kostí, jak to honosně nazývají, nemá s cestou kostí nic společnýho, jedou po nový dálnici
Shodou náhod mám ty trasy projetý co jeli oni a dokonce na tom špatným silničním tigrovi s vysokým těžištěm, tak můžu kritizovat. A fakt to bylo stejný utrpení jako na těch oranžádách co jedou voni. Holt chybná volba motorek a z toho se musíme poučit.
Jaro po shlédnutí tohodle videa právě spálil svojí oranžádu a jde si kupovat 950ku !
Naposledy editováno 25.10.2022 15:40:55
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
MedWed píše: ... jojo, zbytečný... no jak říkáš...
... a znovu píšu, ten odkaz už tady máš
a zase je to tady, odkaz na někoho, kdo je sponzorovanej ktm to je super, takže nakonec zastáváš názor, že exc500 funguje bezproblémově a vydrží při intervalu oleje 3tkm super vážení, řiďte se medwedovým doporučením
všichni víme, že ktm jako bmw jsou prolhaní marketingoví mástři, stačí se podívat na čurče borče co točí za vide s motorkama, který na to nejsou absolutně stavěný a okolní neználci tomu ještě navíc věří, nebo spíš hlupáci
Naposledy editováno 25.10.2022 16:02:47
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
2 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Napsal jsem to tu jen pro úplnost a neunikla žádná moto
Chcem tým len povedať, že je určitá miera "nových" technológií, ktoré sú podľa mňa vhodné - zas, pre mňa.
Akurát včera som pozeral, či nedokúpiť XR600. Len tak. Ak by prišiel koniec sveta. Ale potom ma napadlo, že ak bude koniec sveta, nebude ani benzín. A potom ma napadlo, že vlastne ani svet. Zostanem len ja a motorka a kadiaľ potom jazdiť?
Nechť se adepti na podobný cestovní akce poučí z našich chyb a neopakují je a hlavně, ať si vyberou adekvátní stroje, odpovídající destinaci a nenecahjí se zblbnout chytrákama, jako my.
Asi se musím přiznat, že jsem o ccm taky vážně uvažoval, ale pak mě bohové dohodily 701 ku a byl klid.
Naposledy editováno 25.10.2022 20:37:01
1 reakcí na tento příspěvek Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Naposledy editováno 25.10.2022 20:39:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Lehké enduro na expedice, včetně přesunu po dálnici
Ja by som doporucil pozriet si videa od Noraly "Itchyboots".... zacala s Royal Entfield, ma aj Honda CB500X a potom v juznej afrike vyskusala Honda CRF250 a teraz je na CRF 300 Rally... takze tato motorka by asi bola najlepsim riesenim...
Jemu nedoporučujte nic, co nemá aspoň 50 koní a sedadlo niž než 90 cenťáků.
Jednou jsem ho chtěl hodit do křoví, protože mi odmítl umejt po ránu motorku a už víme jak to dopadlo. Ragby neragby, zametl se mnou jak s koštětem.
Naposledy editováno 25.10.2022 22:16:13
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
WR250F x EXC500 hlučnost, vibrace Yamaha WR 250F, KTM EXC 500 F | ZdendaZB | 4 | 22.10.2024 v 16:49 ZdendaZB |
Zkušenosti s 500EXC KTM EXC 500 F | Propiska7 | 13 | 22.10.2024 v 13:48 ZdendaZB |
EXC 500, CRF 300 L coby cestovní st... [1 ... 13, 14] KTM EXC 500 F, Honda CRF 300L, KTM EXC 500 Six Days | Eso_Rimmer | 392 | 7.10.2024 v 13:52 ZdendaZB |
TET Srbsko KTM EXC 500 F | erbe | 5 | 6.10.2024 v 09:43 erbe |
nové CRF450R versus EXC500 na cesto... [1 ... 4, 5] Honda CRF 450R, KTM EXC 500 F, KTM EXC 500 Six Days | ZdendaZB | 132 | 29.9.2024 v 18:43 ZdendaZB |