globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Hustota oleje = starší motor
 
22.5.2008 v 15:33
Ahoj,

chci se zeptat. Lze poškodit starší motor (větší vůle v motoru) řídčejším olejem - plná sintetika 10W40. Je lepší volit hustější olej-polosintetiku(10W40) s ohledem na životnost motoru? Díky moc za rady.

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 15:42 | Nahoru | #1
syntetika nema co delat s hustotou... pokud mas origo 10w40 muzes dat 15w50

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 15:48 | Nahoru | #2
ale polosintetika bývá z pravidla hustější

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 15:48 | Nahoru | #3
nebo ne?

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 16:04 | Nahoru | #4
myslím že syntetikou nemůžeš nic pokazit...i když polosyntetika je skutečně řidší.záleží podle manuálu...tím bych se řídil po celou životnost mopeda

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 16:05 | Nahoru | #5
oprava..hustější je polosyntetika...

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 16:09 | Nahoru | #6
No v návodu píšou 10W 40, ale už jsem slyšel i četll, že do starších motorů patří dustější olej, že to s řidším zadřeš, tak nevím

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 16:12 | Nahoru | #7
No že bys to přidřel si nemyslím, nicméně pokud ti třeba lehce žere olej, tak tím "hustějším" 15W50 se to dá eliminovat. Samozřejmě pokud to žere litr oleje na 1000 km tak to hustějším olejem nezachráníš

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 16:13 | Nahoru | #8
tak zadřit by se to nemělo...ale "plnou" syntetiku tam určitě nedavej-1.vyhozene prachy, za 2.motoru soiš ubližiš,než prospěješ,jestli Ti dost papa olej,tak tam dej třeba Motul 5100 10W50,nebo 15W50,nebo jinou značku s tou viskozitou...
jestli je spotřeba oleje od vyměny k vyměně jen par deci(opravdu nepatrne..)tak tam lij 10W40 polosyntetiku

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 16:15 | Nahoru | #9
kdosi říká, že do starého CB nalil synetiku a papala litr na 1000
po přechodu na polosyntetiku žrala podstatně míň

nalívat do starého motoru supr mega extra dobrý olej je v lepším případě ke stejnému užitku jako olej, co tam patří.

o olejáčích (třeba xj), které jezdí na 10W40 je dobré na léto dát 15W50.

říká se, že syntetika má tenší olejový film, ať už to zanemná cokoliv

co se týče označení polo plno syntetika, je v tom takový bordel, že se v tom ani chro nevyzná, mám osobní zkušenost s českojazyčným překladem polosyntetika, v angličtině fullsyntehtic a naopak.

nalil bych tam olej dle specifikací výrobce, ten ale většinou neřeší plno nebo polo. To je na uvážení každého.

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 16:16 | Nahoru | #10
Právě, že to olej nežere skoro vůbec. Je to na té samé risce, na jaké to bylo před téměř 2000 km. Tak to stojí za to s ohledem k motoru vyměnit ještě teď za polosintetiku nebo mám počkat na interval 6000km, riskuju tím něco? Díky

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 16:23 | Nahoru | #11
Blackhawk> jestli to nežere olej tak v klidu dojeď interval, dej tam pak "polosyntetiku" třeba Motul 5100 10W40 a máš klid

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 17:03 | Nahoru | #12
Jezdil jsem na plno syntetický Repsol-Racing co byl drahej jako pes a řitkej jako voda...A každé druhé přeřazení = rána jako kladivem do kovadliny...Tak jsem zkusil polosyntetiku Repsol a později i Motul a převodovku jsem od té doby neslyšel(neberu li v potaz řazení mezi 1 a 2)...Plnou syntetiku bych z vlastní zkušenosti nedoporučoval Je draží a nevidím v ní žadné výhody ba naopak!

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 17:14 | Nahoru | #13
radsi bych dolejval olej, nez zadri kvuli tomu, ze dam hustejsi olej...

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 17:26 | Nahoru | #14

h4wk3y>radsi bych dolejval olej, nez zadri kvuli tomu, ze dam hustejsi olej...



tohle je hloupost...ve vysoke teplotě(třeba v letě..)je naopak hustši olej dost velkou vyhodou-např. 15W50...stači si o tom něco přečist,a bude to hned jasne...

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 17:41 | Nahoru | #15

Axel>h4wk3y>radsi bych dolejval olej, nez zadri kvuli tomu, ze dam hustejsi olej...

tohle je hloupost...ve vysoke teplotě(třeba v letě..)je naopak hustši olej dost velkou vyhodou-např. 15W50...stači si o tom něco přečist,a bude to hned jasne...



tak tak

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 18:28 | Nahoru | #16
Pokud máš starší motku a jezdíš polo, tak plnou syntetiku nedávej ,můžeš zadřít motor . Plná syntetika rozpouští starší usazeniny a můžou ucpat olejový kanálky

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 19:14 | Nahoru | #17

lubon>Pokud máš starší motku a jezdíš polo, tak plnou syntetiku nedávej ,můžeš zadřít motor . Plná syntetika rozpouští starší usazeniny a můžou ucpat olejový kanálky



neverim, ze nejaky olej na starsi motorce ucpe svyma usazeninama kanalky.
To je prezitek z dob skodovek 120 kdy to jezdilo na nejaky mogul ci co.

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 21:45 | Nahoru | #18
martyzostravska> rozdělej starý motor co jezdil na polo a uvidíš, motor na plnou syntetiku je krásně čistý

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 21:55 | Nahoru | #19

Max R1>Jezdil jsem na plno syntetický Repsol-Racing co byl drahej jako pes a řitkej jako voda...A každé druhé přeřazení = rána jako kladivem do kovadliny...Tak jsem zkusil polosyntetiku Repsol a později i Motul a převodovku jsem od té doby neslyšel(neberu li v potaz řazení mezi 1 a 2)...Plnou syntetiku bych z vlastní zkušenosti nedoporučoval Je draží a nevidím v ní žadné výhody ba naopak!



lol
http://www.motorkari...&fkid=&pgr=1

Hustota oleje = starší motor

22.5.2008 v 22:00 | Nahoru | #20
lubon: Jezdím převážně na minerál a motor mám uvnitř krásně čistý. Usazeniny a rozpouštění kvalitnějšími oleji s detergenty jsou záležitost tak do 70. let minulého století. Už několik desetiletí nejsou mezi oleji minerálními, polo- a syntetickými nijak zvlášť podstatné rozdíly.
A k tématu: Ano, "řidší" olej může v extrémních případech přispět k poškození motoru. Zvláště u vzduchem chlazených motorů s většími vůlemi za studena se počítá s "odporem" toku studeného oleje. V místech, kde není vůle vymezená, řidší olej prostě většími mezerami uteče a součásti jdou natvrdo na sebe, kov na kov. Samozřejmě se to neprojeví ihned, provozovat a zatěžovat se to musí delší dobu. Navíc oleje s nižší viskozitou mívají nižší pevnost ve střihu, takže se olejový film snáze potrhá - i tomu brání menší vzájemné vůle součástí.
Je to napsáno zjednodušeně, tak mě moc nechytejte za slovo A zas tolik se toho neobávejte, ten rozdíl ve viskozitě by musel být o několik stupňů.

Hustota oleje = starší motor

23.5.2008 v 08:41 | Nahoru | #21
Hustota oleje ~800-900 kg/m3

Hustota oleje = starší motor

23.5.2008 v 10:14 | Nahoru | #22
Tak teď v tom mám teda guláš.... Mám do Zephyra 550 (vzducháč) nalít 10W40 jak je v manuálu nebo 15W50? Minerál nebo polosyntetiku? A jaký konkrétně? Nenašel jsem žádný polosyntetický 15W50...

EDIT: našel jsem motul 5100 ester, ale někde o něm píšou, že je syntetický, někde, že to je polo...

Naposledy editováno 23.05.2008 10:17:31

Hustota oleje = starší motor

23.5.2008 v 11:14 | Nahoru | #23
WenCa> polosynetika stojí kolem 200 - 260 kč za litr, dej tam jakýkoliv 10W 40 (přip. i 15W 50)co splňuje předepsané API a JASO a chybu neuděláš.

Hustota oleje = starší motor

23.5.2008 v 12:05 | Nahoru | #24

WenCa>Tak teď v tom mám teda guláš.... Mám do Zephyra 550 (vzducháč) nalít 10W40 jak je v manuálu nebo 15W50? Minerál nebo polosyntetiku? A jaký konkrétně? Nenašel jsem žádný polosyntetický 15W50...

EDIT: našel jsem motul 5100 ester, ale někde o něm píšou, že je syntetický, někde, že to je polo...


je to tak,že dneska se "polo" a "plná" neodlišuje. Vše je prostě syntetika,a liší se specifikací a množstžvím aditiv,a taky saamozřejmě cenou.
Motul 5100 je "polo" a 300V je plná.
Oba se dělají v 10w40 10w50 a 15W50.
Použij 5100 v 15w50,cena cca 250kč/litr.
Pokud chceš,mám ho za 185,nechám,ale musíš si zajistit odvoz.

Hustota oleje = starší motor

23.5.2008 v 17:58 | Nahoru | #25
OK, dám tam ten motul 5100. Díky za nabídku, cena je pěkná, ale mám to dost z ruky :\
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist