chci se zeptat. Lze poškodit starší motor (větší vůle v motoru) řídčejším olejem - plná sintetika 10W40. Je lepší volit hustější olej-polosintetiku(10W40) s ohledem na životnost motoru? Díky moc za rady.
jestli je spotřeba oleje od vyměny k vyměně jen par deci(opravdu nepatrne..)tak tam lij 10W40 polosyntetiku
po přechodu na polosyntetiku žrala podstatně míň
nalívat do starého motoru supr mega extra dobrý olej je v lepším případě ke stejnému užitku jako olej, co tam patří.
o olejáčích (třeba xj), které jezdí na 10W40 je dobré na léto dát 15W50.
říká se, že syntetika má tenší olejový film, ať už to zanemná cokoliv
co se týče označení polo plno syntetika, je v tom takový bordel, že se v tom ani chro nevyzná, mám osobní zkušenost s českojazyčným překladem polosyntetika, v angličtině fullsyntehtic a naopak.
nalil bych tam olej dle specifikací výrobce, ten ale většinou neřeší plno nebo polo. To je na uvážení každého.
h4wk3y>radsi bych dolejval olej, nez zadri kvuli tomu, ze dam hustejsi olej...
tohle je hloupost...ve vysoke teplotě(třeba v letě..)je naopak hustši olej dost velkou vyhodou-např. 15W50...stači si o tom něco přečist,a bude to hned jasne...
Axel>h4wk3y>radsi bych dolejval olej, nez zadri kvuli tomu, ze dam hustejsi olej...
tohle je hloupost...ve vysoke teplotě(třeba v letě..)je naopak hustši olej dost velkou vyhodou-např. 15W50...stači si o tom něco přečist,a bude to hned jasne...
tak tak
lubon>Pokud máš starší motku a jezdíš polo, tak plnou syntetiku nedávej ,můžeš zadřít motor . Plná syntetika rozpouští starší usazeniny a můžou ucpat olejový kanálky
neverim, ze nejaky olej na starsi motorce ucpe svyma usazeninama kanalky.
To je prezitek z dob skodovek 120 kdy to jezdilo na nejaky mogul ci co.
Max R1>Jezdil jsem na plno syntetický Repsol-Racing co byl drahej jako pes a řitkej jako voda...A každé druhé přeřazení = rána jako kladivem do kovadliny...Tak jsem zkusil polosyntetiku Repsol a později i Motul a převodovku jsem od té doby neslyšel(neberu li v potaz řazení mezi 1 a 2)...Plnou syntetiku bych z vlastní zkušenosti nedoporučoval Je draží a nevidím v ní žadné výhody ba naopak!
lol
http://www.motorkari...&fkid=&pgr=1
A k tématu: Ano, "řidší" olej může v extrémních případech přispět k poškození motoru. Zvláště u vzduchem chlazených motorů s většími vůlemi za studena se počítá s "odporem" toku studeného oleje. V místech, kde není vůle vymezená, řidší olej prostě většími mezerami uteče a součásti jdou natvrdo na sebe, kov na kov. Samozřejmě se to neprojeví ihned, provozovat a zatěžovat se to musí delší dobu. Navíc oleje s nižší viskozitou mívají nižší pevnost ve střihu, takže se olejový film snáze potrhá - i tomu brání menší vzájemné vůle součástí.
Je to napsáno zjednodušeně, tak mě moc nechytejte za slovo A zas tolik se toho neobávejte, ten rozdíl ve viskozitě by musel být o několik stupňů.
EDIT: našel jsem motul 5100 ester, ale někde o něm píšou, že je syntetický, někde, že to je polo...
Naposledy editováno 23.05.2008 10:17:31
WenCa>Tak teď v tom mám teda guláš.... Mám do Zephyra 550 (vzducháč) nalít 10W40 jak je v manuálu nebo 15W50? Minerál nebo polosyntetiku? A jaký konkrétně? Nenašel jsem žádný polosyntetický 15W50...
EDIT: našel jsem motul 5100 ester, ale někde o něm píšou, že je syntetický, někde, že to je polo...
je to tak,že dneska se "polo" a "plná" neodlišuje. Vše je prostě syntetika,a liší se specifikací a množstžvím aditiv,a taky saamozřejmě cenou.
Motul 5100 je "polo" a 300V je plná.
Oba se dělají v 10w40 10w50 a 15W50.
Použij 5100 v 15w50,cena cca 250kč/litr.
Pokud chceš,mám ho za 185,nechám,ale musíš si zajistit odvoz.