23.6.2021 jsem po předchozí domluvě předal do servisu motocykl Suzuki GSX 750 F (r.v. 2001)
Při předání byl sepsán předávací protokol kde byly uvedeny závady, informace o mě a o servisu.
V průběhu opravy probíhala komunikace přes whatsapp kdy mne vice méně informovali o stavu opravy, stavu motoru a také jsme se na whatsapp dohodli ohledně maximální částky která byla 51 000 Kč. V průběhu opravy jsem přivezl vlastní náhradní díly a to : šroubky na kapotáž, plexi sklo, spojkové lamely a plechy - toto není nikde písemně zaznamenáno a ani si za to neřekl přirážku.
V průběhu opravy jsem zaplatil zálohu 25 000 Kč a když mi pán psal že je motorka hotová (16.9.2021) doplatil jsem 28 700 Kč tedy celkem 53 700Kč o 2700Kč víc než jsme byli dohodnuti, říkal jsem si ještě pokud to bude kvalitka tak to nějak skousnu.
když jsem přijel 18.9.2021 do servisu motorka byla venku (později jsem přišel na to že byla přes dvě noci v dešti venku ! a nyní už vidím počínající korozi už jen to mi celkem vadí ale s tím asi nic nenadělám).
Při přijetí mi pán dal fakturu na výše zmíněnou částku viz níže:
Také mi předal malý TP a klíčky, po chvilce jsem už seděl na motorce a odjížděl domů plný nadšení ... bohužel to mělo po chvíli opadnout, zjistil jsem že motorce prokluzuje při vyšší zátěži spojka a co hůř, zjistil jsem že na více místech na motoru uniká olej, motor měli celý rozebraný jelikož jedna z vodících lišt motoru byla usazena až pod hlavou motor ..takže šel celý ven a půlil se (obě vodicí lišty byli popraskaný).
Olej byl až na boční kapotáži motorky, vepředu , na radiátoru, vespod u šroubů karteru, u těsnění víka ventilů, hlavy ...dokonce stekl přes svody na spodní plastový kryt motoru a na vozovku !!!!
Nyní je situace takové že po zaslání reklamačního protokolu s reklamací po upozornění na má práva nakonec reklamační protokol přijal (dal razítko a podpis na ten můj), motorku odtáhli do servisu (23.9), teď by se do 30 dnů ty problémy měli vyřešit, snad (moto bylo dáno do servisu 23.6.).
Technik říkal že aby se předešlo nesrovnalostem tak před předáním vyreklamovaného motocyklu mám přijet a projet se na motorce, výhoda je že bych mohl zkontrolovat zda uniká olej na stejných místech jako předtím (mám vše nafocené z doby před předáním motorky do reklamace) a kdybych viděl že to třeba u nějakých míst vyřešili a u jiných ne poukázal bych na to a řekl že to neberu jako vyřešené (tyto místa rozebírali a před předáním do servisu z nich nic neunikalo - např. těsnění hlavy nebo potrubí pro rozvod oleje.).
Rád bych se zeptal co tedy dělat pokud dojde k tomu že nějakou ze závad neodstraní a nebo ji odstraní jen částečně ? tedy nedostatečně ? musím podepisovat převzetí reklamace zpět a pak opět reklamovat ? a nebo můžu trvat na tom že si to nepřevezmu dokud to nebude pořádně opravené ? na místa kde olej unikal je naštěstí dobře vidět takže není složité po jízdě zhodnotit kde to opravili a kde ne. (Taky jsem požádal o rozpis provedených prací seznam dílů jejich značka kusy atd)
Naposledy editováno 07.10.2021 20:52:22
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
Tot me nezavisle hodnoceni
Naposledy editováno 15.10.2021 06:25:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
vilemx píše: assassin> Učebnicová noční můra všech servisáků
Tohle je ještě slabší odvar, zažil jsem horší Proto ty opravy taky fotím a v nejhorším můžu poskytnout i video, ale pouze z kamery u stropu...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
Taky chapu servis, ze s nim nic nechce mit, kdyz hned vyhrozuje pravnikama, coz nechapu zas u Korada.
Jak jsem psal, prijde mi to jako chyba na obou stranach. Ani jedna strana neumi rict: "Sorry prehnal jsem to. Zkusme tuto situaci vyresit znovu a lepe." Misto toho delaji oba uplne zbytecne ramena.
E: nekdo nasype do motorky 50 a pak dva roky nic neresi. A nekdo to behem tech dvou let da petkrat na servis za 10. Oba to stoji stejne.
Naposledy editováno 15.10.2021 09:28:19
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
z hlediska servisu je to takhle - vetsinou se klouzani projevuje na nejvyssi prevodovy stupen v otackach nejvyssiho kroutaku - u moji motorky je to tudiz nekde kolem 180kmh - kdyby to mel servis vyzkouset, tak vlastne musi porusit zakon. Nebo mit testovaci drahu ala letiste ? prepravit tam motorku + cas by neco stalo. Jasne jsou servisaci co to risknou, casto jezdi na moto a kdo na rovince mezi vesnicema neroztahne motorku na dve kila... ale je to riziko a profik tohle zkouset nebude.
Zde se jedna o hodne starou motorku a ja bych asi taky nerisknul na cizi motorce takovehle testovani.
dalsi moznost je brzda - ne kazdej ji ma a opet jsou s tim spojene naklady, prikurtovat tam motorku + cas atd... taky je tam pokazde riziko, ze kdyz tam das motorce pokourit, ze se ten motor rozlitne... opet, ja bych se sakra rozmyslel, jestli nakou 20+ let starou motorku o ktere nic nevim trapit na brzde.
takze nam co se kontroly spojky tyka zbyva jen rozebrani a kontrola soucasti - tzn omereni a porovnani s udajema v servisnim manualu. pokud jsou delky pruzin, tloustka lamel a rovinnost plechu ok a kos neni vizualne nadmerne osekanej, je kontrola timto hotova. Kazdopadne i takova spojka muze klouzat - co s tim? tezko rict, nekdy pomuze vymena oleje, nekdy plechu, nekdy lamel, nekdy ani jedno. Idealni reseni je vzit komplet novou spojku, vcetne kose, vystavovaciho mechanismu, lanka atd. a vymenit. coz u takhle stary motorky neni jisty, ze se treba novej kos sezene... a taky treba nepujdou sehnat origo dily. aftermarket plechy/lamely byvaji trochu odlisne a taky to muze delat svoje...
takze napsat - chtel jsem zkontrolovat spojku a spojka dal klouze takze v servisu jsou idioti a posilam na ne COI - mi prijde docela pres caru. Ze servisak z mereni pruzin a lamel nevystavil merici protokol? no nevim, ja bych ho klidne udelal... jen takovej protokol by ale meho zakaznika stal par tisic.
nesoudim ani jednoho, protoze motorku neznam ani zucastnene ... ale styl komunikace a zavery me k nejakemu nazoru svadi...
Naposledy editováno 15.10.2021 13:17:38
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
Naposledy editováno 15.10.2021 13:46:56
Pokud se mi jako servisu nebude neco zdát, jakoze treba ma majitel predstavu, ze si odtamtud odveze “novou” motorku, jen se vozit … tak to na servis vubec nepřijmu.
Ja mam stary motorky, myslim, ze dokazu opravit kde co a stejne me to jednou za cas vypece…
1 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
pokud chceš, aby se k tobě lidé chovali pěkně a slušně a s úctou, musíš se chovat pěkně a slušně a s úctou ty k nim. A ne jak arogantní kok*t.
Hrooch píše: sám mám starou vránu, ještě starší než ty, a vím, že nechat ji oservisovat je peklo, jak na penize, tak na risk, ze se neco pokurvi. ale co ti chci rict:
pokud chceš, aby se k tobě lidé chovali pěkně a slušně a s úctou, musíš se chovat pěkně a slušně a s úctou ty k nim. A ne jak arogantní kok*t.
Myslim trefne a pravdive shrnuti.
Naposledy editováno 16.10.2021 20:51:57
- prodal jsem motorku a maník mi jí chce vrátit a chce vrátit prachy - " ať si vylíže prdel, ser na něj, přece si ji prohlíd"
- koupil jsem motorku a je to navoněná paštika, 3x slepená atd - " vem si právníka, udělej si znalecký posudek, omlať mu to o hlavu"
já nasypat do opravy pade, taky nebudu čekat, že mi z toho poteče olej a bude klouzat spojka.
Nikdo z nás tu netuší jaký bylo první setkání obou stran při diskusi nad reklamací, jestli servis stáhl ocas anebo zkoušel první odpálkování. To by asi nikdo z nás nezůstal chladnej. Na tohle jsou vždycky dva a každá story má dvě strany náhledu.
S tou spojkou je to fakt těžký, kdo ví a zná tak chápe co píše Assassin. Ale při předání se tyhle věci mají říct, služba lidem zahrnuje i komunikaci... " udělali jsme to a to, stav byl ten a ten... kdyby něco náhodou zlobilo, stavte se a podíváme se na to ještě jednou " atd.
2 reakcí na tento příspěvek reklamace opravy motocyklu
Má vůbec cenu u motorek pod 100k půlit motor a hrabat se v nich? Jen ta práce a riziko s tím spojené většinou vyjdou na víc, než za kolik by se dal sehnat jiný motor, případně méně práce než koupit další motorku a rozprodat díly navíc.
jinak je nejsnazsi prehodit motory, nebo to rozprodat na dily a koupit neco funkcniho ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) reklamace opravy motocyklu
callowsick píše: gugo> to máš pravdu, že zrovna půlení je to težší. Na druhou stranu motory GSX nejsou žádná exotika, tam by si motivovanej hobbík mohl předem dost nastudovat a měl by slušnou šanci na úspěch
Pokud na to máš čas po práci a občas po víkendech, bude se to neuvěřitelně táhnout, navíc, tu nemáš těsnění, tu nemáš ložisko, etc., takže další průtahy. O to větší respekt těm, kdo se do něčeho podobného pustí.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Šikovný mechanik Suzuki GSX 750 Katana | DRN. | 7 | 14.9.2022 v 18:03 jetam |
Falešné čtení hlasiny oleje Suzuki GSX 750 Katana | 4Mikuni | 20 | 21.8.2022 v 19:22 Ariete |
Seřízení ventilových vůlí Suzuki GSX 750 F, Suzuki GSX 650 F, Suzuki GSX 750 K... | CZmarty | 7 | 16.1.2021 v 20:17 TomARC |
GSX 750 F - vymena tesneni pod hlavnou Suzuki GSX 750 Katana | glancy | 14 | 29.10.2020 v 14:39 2stroke |
Teče olej z víka Suzuki GSX 750, Suzuki GSX 600 F, Suzuki GSX 750 F, ... | CZmarty | 5 | 23.8.2020 v 16:00 CZmarty |