v létě pokud covid a okolnosti dovolí bych se ráda vydala projet si Route de Grandes Alpes, Grand Canyon, mrknout do Monaka a pak přes Lago di Garda zpět. Uvítám tipy, co na trase neminout, na co se připravit, případně na co si dát pozor, jestli mi na to bude stačit 7-9 dní, nebo radši mám vzít delší dovolenou atd. Vyhledávač jsem použila, ale témata jsou povětšinou dost let stará.
Spát plánuju po penzionech, kempy leda s chatkama, tahat stan se mi nechce
Díky všem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Route de Grandes Alpes, Monako
Sněžit snad nebude
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Route de Grandes Alpes, Monako
1 reakcí na tento příspěvek Route de Grandes Alpes, Monako
měl jsem to, částečně německou alpskou stezkou, po (hlavně) rdga za 5 dní (za hezkého počasí) do mentonu - pak jsme chtěli ještě kousek jinam - a zpátky přes verdon, napoleonovu cestu a stelvio nižšíma kilometrovýma dávkama za 7 dní.
pokud bych vynechal úvodní crcačku německou alpskou, tak 4 dny do mentonu, pátý kolem verdonu, napoleonovou a přes severní itošku zpátky...tak za slušného počasí je 9 dní tak akorát.
ke tvé mapě - od verdonu asi nemá smysl jet zpátky k moři (kvůli janov - piacenza?) a dal bych digne les bains - embrun - briancon - turín - garda (poslední část po dálnici). a vůbec bych vynechal gardu - těch 60 km kolem jezera jsme snad nikdy nedokázali projet pod 1,5 hodiny...nehledě na skutečnost, že koupání bylo hezčí v lago ledro (hned vedle gardy, asi o 500 metrů výš a...bylo to trochu "z kluka na holčičku" ). na druhou stranu mohu u gardy doporučit skvělou cukrárnu
1 reakcí na tento příspěvek Route de Grandes Alpes, Monako
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Route de Grandes Alpes, Monako
budu mít čas 16.-24.7.
ideální představa (nesnáším na motorce dálnice) = v pátek nahrnout motorky do dodávky, dojet k ženevskému jezeru, dát rgda, strčit tělo do moře, verdon, zpátky route napoleon, v sobotu kopnout motorky do dodávky a valit zpět.
spaní pod střechou "podle cesty a počasí"
dodávku si mohu půjčit (přijde mi to lepší, než nechat někde stát osobák s courákem)
Veverčák to jel pár dní přede mnou a sosal jsem z něj info:
Hele nic zásadního. Je to prostě rozbité, často úzké a záludné, zejména v jižní části nejsou vracečky ani označené, ale je třeba se držet hodně na kraji, protože místní neumí jezdit a jsou věčně v protisměru. Nejlepší je střední pasáž, sever je dost nuda bez pořádných výhledů, jih je hodně uskákaný. Hlídej si tankování, přímo na trase v některých oblastech benzínky moc nejsou, typický jsou bezobslužné na kartu. Jezdit umíš, dáš to v klidu...ale nijak extra mě to, kromě pár stoupání nenadchlo.
A za mě...
Řidiči a provoz
- Francouzi rádi jezdí metr od krajnice. Úzká silnice a motorka v protisměru nejsou důvod se uklidit ke kraji. Zato když si všimnou motorky za sebou, vymetají pravou stranou pangejt.
- Francouzi jezdí ca o 10 km/h nad předpisy. Na motorce občas i 30 rychleji. Jede-li o 50, je to Ital.
- Textil nebo kůže…místňáci preferují textil. Hlavně kraťasy a triko. „Oblečení“ jezdí jen turisté (třeba i z druhé strany Francie).
- Ve městech mají skůtristé extra skill…pravačkou řídí a levačkou obsluhují telefon.
- O víkendu jsou horské cesty průšvih. Předjedeš pomalého a zůstaneš viset za ještě pomalejším. Předjedeš i toho a…pálíš spojku za obytňákem, co nemůže předjet kolaře.
- Cyklisti do kopce…kličkují z posledních sil. Cyklisti z kopce jedou prakticky stejnou stopu a myslí si, že jsou nejrychlejší.
- Horší než skupina cyklistů jedoucích do kopce…jsou dvě skupiny, které se předjíždějí.
- Zahlédli jsme jen 4 radary…za více než 2.000 najetých kilometrů. Jeden nám blikal ?
Silnice
- Kvalita je taková…italská. Kdo je zvyklý na rakouské, německé a švýcarské Alpy, bude nadrncaný. Naštěstí je Česká republika poměrně dobrej tréninkový plac.
- Párkrát jsem se setkal i s „českou“ technikou oprav – kydnout asfalt a hodit na něj dvě lopaty štěrku.
- Pokud Francouzi nemohou udělat kruhák, udělají retardér, zúží silnici pár sbouchanými kládami nebo vymyslí něco jiného jak (nejen) motorkáře nasrat.
- Je-li ukazatel, že za 100 metrů je „něco“, pak je 100 metrů poněkud…jiných. Usian Bolt, ale vlastně i kdokoli jiný, by francouzských 100 metrů dal spolehlivě pod 10 sekund pouze technikou volného pádu.
- Už hodinu po slejváku francouzští cestáři kontrolovali kanály a zametali popadané kamení na silnici
Finance
- Hodně benzínek je bez obsluhy, alias „na kartu“ – rezervuje (nebo rovnou strhne) se z karty 100 nebo 150 EUR na pár dní a pak ti zbytek vrátí…což by nebyl průšvih, mít EURový účet a neomezený limit. Pozor na finanční (např. týdenní) limity a dvojí přepočítání kursu (jednou při stržení, podruhé při vracení). Lepší platit na benzínkách s obsluhou.
- Bankomaty nemají bezkontaktní domluvu s kartami (např. pro výběr hodinkami/telefonem)…fakt jsem hledal (kvůli bezobslužným benzínkám) a nenašel jediný. Při klasickém placení (hotel, restaurace, benzínka) bezkontakt funguje.
- Z placení hodinkami byli mnozí na větvi a ptali se, odkud jsme (i v Ženevě).
Semafory
- Z červené na zelenou chybí oranžová.
- Oranžové blikání znamená „jeď, ale bacha“ – ať už se jedná o práce na silnici, nebo šipky směru.
Restaurace a ubytko
- Anglicky nebo německy skoro nemožné se domluvit. Umí hlavně starší lidé.
- V restauracích nemají cizojazyčné mutace jídeláků a jídla nazývají často velmi poeticky…ani google translator ti neřekne, co je zač „katův šleh“.
- V *** hotelu není záruka, že se dokdákám – recepční v Nice uměl anglicky méně než já (takže asi 100 slov).
- Spousta hotelů byla zavřena, zbytek byl často už kolem šesté odpo plný…lovit levný – kolem 50 E na hlavu a noc – a čistý hotel u cesty je trochu loterka.
- Všichni chtějí, abys měl hadr na čumáku, očkování nebo test nezajímá nikoho (druhá polovina července 2021).
Route des Grandes Alpes
- Podruhé…budu přemýšlet, jestli motorka nebo kabriolet (příroda super, část silnic spíš na cestovní enduro než sport nebo naháče)
- Cesta je špatně značena. I na mapách po cestě je „konec v Mentonu“ a pak trefíš na ceduli v Nice. Nebo třeba v Cluses máš „směr Chamonix“ a pak musíš odbočit na Le Reposoir…a teprve následně je cedule „směr Le Reposoir“.
- Jde s rezervou projet za 3 dny (pršelo nám jen jedno odpoledne). Jeli jsme se primárně svézt, ale hodinový oběd byl, stavili jsme na pití, spoustu fotek, ... Cca 10 hodin od ubytka k ubytku.
Route Napoleon (jeli jsme jen Castellane – Grenoble)
- Také jsme našli několik odlišných map, ale na výjezdu z měst navigace psala „pokračujte po Route Napoleon“, tak jsme se asi trefili
- Na nudných úsecích (Digne les Bains – Gap) mi došlo, že se Napoleon nemohl s tisícovkama chlapů toulat v horských průsmycích, ale jít nejlehčí cestou. Nejedeš-li kochačku na chopperu nebo palbu na supersportu je hlavně výše uvedený úsek ztrátou času.
Verdonský kaňon a příroda obecně:
- Shora pecka…chtěl bych to projít pěšky spodem.
- Jezero de Sainte Croix je překvapivě teplé na koupačku, parkovat se dá 10 metrů od vody (nemáš-li obytňák)
- Jsou to „jiné Alpy“…místy více rozervané, místy více středomořské…krásné
Krásné silnice (super cesty, co jsme potkali mimo RDGA a „kolem kaňonu“):
1) od křižovatky D28 a D6202 poblíž Touët sur Var – Beuil – Guillaumes – Daluis (a v podstatě až na křižovatku s N202/D4202). Některé úseky jsme jeli 3x a tímto směrem je to hezčí. Navíc je to v oblasti červených skal a hlubokých zářezů do nich – krása
2) Thonon les Bains – D26 – Viuz en Sallaz - D12 – Thonon les Bains
Edit po 8 měsících:
To, že jsme zahlédli jen 4 radary neznamená, že radary nezahlédly nás
Kolega 4 pokuty za celkem 732 EUR, já jednu za 144 EUR
Naposledy editováno 27.03.2022 01:45:36
1 reakcí na tento příspěvek Route de Grandes Alpes, Monako
- hadr na hubě řešili jen v supermarketech a ještě upozorňovali velmi decentně a nenápadně
- angličtina nebyla problémem, chce to naučit se francouzsky pozdravit, poděkovat a větu "omlouvám se, nemluvím francouzsky", oni pak nabídnou nejprve italštinu, pak něco dalšího a nakonec přiznají znalost angličtiny
FrancisR píše: mariano: Byl jsem tam +- nastejno s Veverčákem a asi v jiné Francii
- hadr na hubě řešili jen v supermarketech a ještě upozorňovali velmi decentně a nenápadně
- angličtina nebyla problémem, chce to naučit se francouzsky pozdravit, poděkovat a větu "omlouvám se, nemluvím francouzsky", oni pak nabídnou nejprve italštinu, pak něco dalšího a nakonec přiznají znalost angličtiny
ad hadr - v hotelech a restauracích (a samo v obchodech) chtěli hadr. zrovna se řešil brutální nárůst covidu v přímořských oblastech (co jsme pochopili ze zpráv v tv)
ad angličtina - francouzsky umím bonjour, au revoir, merci, cochon, porc, poulet...a větu "la portion est trop petite". a kromě té věty jsem použil většinu ostatních snad všude.
2 reakcí na tento příspěvek Route de Grandes Alpes, Monako
my to máme na 7 dní a teď teda nevím jestli je to reálné.... 4 motorky cestovní endura z toho dvě s batůžkem
první a poslední den je tedy na prd, ale to je daň
https://mapy.cz/s/golafuvoco
1 reakcí na tento příspěvek Route de Grandes Alpes, Monako
Myslím, že za týden to projedeš, ale jen to.