paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty
Vše o této motorce a dualsportech 250 obecně(KLX 250, WR 250R atd )
zkušenosti, fotky, videa, odkazy, úpravy, cesty, zážitky atd


Naposledy editováno 10.04.2013 15:51:30

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.4.2021 v 21:00 | Nahoru | #4621
Callowsick. Díky za oměření. Já měřil ty původní a celkově mi to vycházelo 125 mm včetně toho kousku za límcem. Ale věřím Ti, že to je stejné, tak do nich nejspíš také půjdu.

Fic6: Tak to máš sakra kliku, o 4 měsíce dříve a prakticky na začátku sezóny . To je paráda, tak ať slouží!

Jinak v žilách mé levé šavle už koluje SAE 15W. Jízdně ještě neozkoušeno, ale pohmatem na místě to poznat je. Taky jsem si při tom rovnou oměřil vnitřní průměr trubky, který je 39. Buď v idilně nechám vyrobit tedy podložku D38 vhodné síly ( pro SAG 25 % cca 10-12 mm), nebo koupím kus hliníkové trubky 36x7,5 a tu obrobím, tím podložím strunu a měl bych mít předek v cajku

Naposledy editováno 23.04.2021 21:18:29

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.4.2021 v 21:16 | Nahoru | #4622

Beranidlo píše: Tak jsem dneska vysmrknul 300km po okrese Kroměříž a přilehlém okolí. Za 11 hodin.

E - kdyby někoho zajímalo, odkud to je, tak tady na mapách .



Tama jsem už určitě taky jel na enduru. Celou zimu jsem projížděl celý okres. A mezi Holešovem, Hulínem a Chropyní taky dost jezdím, taky kolem železnice
Ale teď už se otepluje, teď budu víc na silnici

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.4.2021 v 22:04 | Nahoru | #4623
Pedl> Tady máš celou moji trasu
https://www.motorkar...p;pgr=1#goto10239186
Edit - Spíš teda body na mapě, trasu volím pokud možno legálně mimo silnice.

Naposledy editováno 23.04.2021 22:06:24

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

23.4.2021 v 22:32 | Nahoru | #4624
Fic6> ta jízdní pozice ve stoje na crf250 byla mizerná. Trochu lepší po zvednutí řídítek. Na honde jsem měl pořád hrozně pocit, že mám řídítka moc blízko. Třeba wr 250 R je v té geometrii lépe řešena. Celkem by mě zajímalo jak bude rozdíl ve stoje 250 / 300.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2021 v 12:27 | Nahoru | #4625


Dneska osobní instalace zadního nosiče u firmy Bartus v Petřvaldě. Musím jen doporučit. Supr kvalita a hlavně příjemná komunikace.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2021 v 14:29 | Nahoru | #4626
Fic6> zajímalo by mě srovnání s DRZ, kdyby ses chtěl rozepsat

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2021 v 15:24 | Nahoru | #4627
Také by mě zajímalo srovnání CRF 300 a DR-Z?

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2021 v 18:41 | Nahoru | #4628
Taky budu rád za porovnání s "etalonem", ale předpokládám, že si chvilku počkáme z důvodu zajíždění.

Dneska projížďka s upraveným tlumením předku a za mě dobrý . Dokonce ani nevím, jestli mám šahat na tu strunu nebo ne. Statický SAG mám 15,4 % a dynamický 30 %. Ten statický by mohl být menší, ale šel by s ním i ten dynamický, což v tomto případě asi není žádoucí.

Jinak si lze ještě pohrát s hladinou oleje v šavli, resp. s tím souvisejícím množstvím vzduchu. Ta levá šavle krom tlumení vlastně funguje částečně i jako pneumatická pružina, kterou lze upravovat právě tou výškou hladiny.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2021 v 20:12 | Nahoru | #4629
V pondělí něco napíšu až budu na pc, teď na mobilu se mi nechce bo to je na dlouho.
Už jsem přitáhl pruzinu centrálu na max zítra to projedu.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

24.4.2021 v 22:08 | Nahoru | #4630
Tak jsem dneska vysmrkl 300km přes okres Prostějov a přilehlé okolí. Body na mapě https://mapy.cz/s/hazalufapu
Vrbátecký dub u č.14


Naposledy editováno 24.04.2021 22:16:09

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.4.2021 v 19:22 | Nahoru | #4631
Ty šavle si raději nejdřív rozeber. Není tak jednoduché dát jen podložku pod pružinu.

Naposledy editováno 25.04.2021 19:23:14

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.4.2021 v 19:41 | Nahoru | #4632
tyjo všichni řešej podvozek už od novoty, laděj, laborujou Já teda nemam s podvozkem vubec problém, jsem s ním maximálně spokojenej už od novoty v roce 2013

Včera super odpoledne v lese na čajna dirtbikes

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

25.4.2021 v 21:56 | Nahoru | #4633

SuperSic58 píše: tyjo všichni řešej podvozek už od novoty, laděj, laborujou Já teda nemam s podvozkem vubec problém, jsem s ním maximálně spokojenej už od novoty v roce 2013

Včera super odpoledne v lese na čajna dirtbikes



To je 110ccm motor kopírující Hondu Cub 90? Ta stavba motoru je dost ikonická.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 08:24 | Nahoru | #4634
Beranidlo> Ten 2-tak ti dost závidím, pěkná práce

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 08:31 | Nahoru | #4635
Napíšu lehčí srovnání CRF 300 vs DR-Z 400 z mého pohledu.
Začnu u DR-Z – motorka je dělaná více do terénu než CRF, působí na mě robusněji a tak nějak víc nerozbitně. Sedadlo má vyšší a oběma nohama dosáhnu na zem pouze špičkama. Trojúhelník sedlo – stupačky – řídítka mi přijde skoro na stejno, akorát se mi na CRF zdají řídítka níž a blíže k tělu (na DR-Z jsem měl zvýšené řídítka, tak už si úplně nepamatuji polohu s originálními, ale i tak bych řekl, že se mi na něm s origo řídítky jezdilo líp). Sedlo je na DR-Z sice měkčí, ale o dost užší, takže zde vyhrává CRF (včera 4h v sedle s dvěma 5m přestávkami a nemůžu říct, že bych nějak trpěl). V terénu jezdím dost ve stoje.

Největší + má DR-Z v podvozku. Na něm jsem jezdil ve stylu jezdím kde chci, jak chci a jakoukoli rychlostí a tlumiče s tím nemají vůbec problém. Tohle na CRF s originálními tlumiči nejde (nebo jde, ale už to je spíš o ničení tlumičů). CRF mi ohledně tuhosti tlumičů hodně připomíná Kawu KLE 500. Při pohodové jízdě po polňačce jsou zhuruba stejně měkké a pohodlné. CRF, ovšem prohrává i oproti KLE, protože má na zadku slabý útlumu, a po projetí nějaké vlny se ještě dvakrát i třikrát zhoupne. Předpětí pružiny na tlumiči jsem už měl samozřejmě na max.

CRF působí pocitově o dost lehčí a taková hravější což je trochu dáno menší váhou, ale taky tím, že je nižší a má menší rozvor. Na zem dosáhnu oběma celýma nohama (po našponování pružiny centrálu mám paty cca 2 cm nad zemí).

Výkon zatím nemůžu hodnotit, protože ještě zajíždím a nemůžu ji vytočit, ale nějaký náznak slušného výkonu tam byl, když jsem ji jednou trochu vytočil asi k 6 tisícům.
Plusy DR-Z – podvozek, zřejmě silnější motor, poloha za řídítky, hodně rozšířená motorka – dobrá dostupnost doplňků a náhradních dílů
Plusy CRF – lepší sedlo, velmi lehký chod spojky, 6 ° převodovka, pěkný tacháč skoro se vším potřebuji (chybí teploměr), je to nová motorka

Zapomněl jsem na brzdy, ale k nim nic nemám a budou asi srovnatelné. Zadek na CRF je zatím slabší, ale myslím si, že chce ještě zajet. Od ABS jsem nevěděl, co mám čekat, protože offroad motorku s ním jsem ještě neměl, ale funguje dobře i v terénu, a pokud člověk nechce dělat zadkem smyky, tak je asi zbytečné ho vypínat.

Závěrem bych řekl, že CRF je v základu dobrá motorka na pohodové ježdění v terénu a samozřejmě i mimo něj. Pro moje potřeby, abych se přiblížil k vlastnostem DR-Z a svým potřebám, tak musím ještě investovat cca 20 – 30 tis. Kč. Co bych chtěl pořídit – lepší tlumiče, kryt motoru, zvýšení řídítek, jiné řídítka, chrániče páček, nějaký nosič na brašny.

Parametry jezdce 88 kg bez oblečení, 182 cm, trochu kratší nohy.

Momentálně mám najeto 320 km a z toho asi 40 km v terénu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 08:33 | Nahoru | #4636
jahatik> , taky mu chci tento týden zavolat jestli mi to napsasuje na 300L.

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 10:01 | Nahoru | #4637
Vlastním DR-Z a v podstatě souhlasím s tvým popisem. Zároveň v porovnání mi potvrzuješ jak na mě CRF oproti DR-Z působí.
Pocit lehkosti CRF nebude ani tak ve váze, která je srovnatelná, ale v nižším těžišti. DR-Z je vysoká „koza“.
Na DR-Z mně nejvíce vadí 5° převodovka, resp. její rozsah. Pro delší silniční přesuny je pětka příliš krátká. Změna sekundárního převodu není řešení, neboť pak je zas moc dlouhá jednička pro techničtější pasáže v terénu. Pro znalé o „kitu DRZ wide ratio gears“ vím, ale zatím mi to zato nestojí.
Každopádně díky za porovnání, neboť kdybych měl nyní vybírat novou motorku asi bych šel do CRF 300. Doufám, že později po zajetí doplníš jak si stojí v oblasti výkonu.

Naposledy editováno 26.04.2021 11:32:32

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 10:47 | Nahoru | #4638
Fic6> Díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 11:14 | Nahoru | #4639
Fic6> Bavili jsme se i o 300L. Říkal, že není problém, ale potřebuje si moto poměřit, takže dojet osobně, pokud by jsi byl samozřejmě první s 300L.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 12:37 | Nahoru | #4640
jahatik> dojet není problém, mám to k němu asi 40 min

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 13:49 | Nahoru | #4641
Fic6, dík za srovnání. Takže se dá vlastně tvrdit, že po provedení zmíněných úprav je to lepší motorka než DRZ400? Ano má menší výkon, ale to je relativně dobře vykompenzováno 6 stupňovou almarou. Navíc, až jí pak vytočíš nad 6 tak teprve poznáš CRF power. Od 6 do 8 tis. otáček je to to nejlepší, co ta motorka nabízí. Pod 4 se to motoru nelíbí, což dává najevo vibracemi. No moc mi není jasné to zajíždění. Takže zbývá široké spektrum 4 - 5.000 otáček .

Už máš vybranej centrál?

Naposledy editováno 26.04.2021 13:51:07

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 14:30 | Nahoru | #4642
CB600> Lepší možná nebo srovnatelná bude, protože je nová. Uvidíme jak se bude chovat s temi novými tlumiči. Sada Hyperpro vychází na cca 16000 s emulzním tlumičem, který má pouze stavitelné předpětí pružiny a odskok (ještě jsem poptal u dalšího prodejce, tak se možná dostanu cenově níž). Plně stavitelný tlumič od hyperpro cca 21000. A ptal jsem se na Ohlins zdejšího bývalého majitele CRF 250L, sada s plně stavitelným centrálem vč. montáže 33000 a to už je strašně moc v porovnání s cenou motorky, takže nad ohlinsem ani nebudu uvažovat.
Jezdím 3,5 - 5 tis otáček a máš pravdu že pod čtyři se tomu nechce a dost vibruje. Na plný výkon se těším jak malý Jarda, už aby to bylo zajeté

Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 14:42 | Nahoru | #4643
Jo ty ceny trochu znám, taky jsem to zjišťoval. Ale spíš mě zajímalo, jestli už si vybral. Ten Ohlins furt není přímo pro CRF300. Já šel jen do emulzního, protože si myslím, že když na tom nebudu jezdit MX nebo brutální enduro, tak mě zpěnění oleje trápit nemusí. Nehleďě na moje nevalné schopnosti .

Značku jsem zvolil nakonec Nitron a objednával jsem přímo z UK. Není to tady moc rozšířená značka, ale přesvědčilo mě ta kvalita zpracování (podle obrázku ), ale fakt se mi líbí a věřím, že nebudu zklamanej. Případně se k tomu dá ještě doplnit ten hydraulickej štelovák předpětí, což bych ocenil při jízdě ve dvou. Hyperpro, YSS, Ohlins tu má každej ferda . Ale klidně běž do toho plně stavitelného hyperpra, ať je možné to pak porovnávat

Naposledy editováno 26.04.2021 14:46:01

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 16:07 | Nahoru | #4644

Fic6 píše: CB600> Lepší možná nebo srovnatelná bude, protože je nová. Uvidíme jak se bude chovat s temi novými tlumiči. Sada Hyperpro vychází na cca 16000 s emulzním tlumičem, který má pouze stavitelné předpětí pružiny a odskok (ještě jsem poptal u dalšího prodejce, tak se možná dostanu cenově níž). Plně stavitelný tlumič od hyperpro cca 21000. A ptal jsem se na Ohlins zdejšího bývalého majitele CRF 250L, sada s plně stavitelným centrálem vč. montáže 33000 a to už je strašně moc v porovnání s cenou motorky, takže nad ohlinsem ani nebudu uvažovat.
Jezdím 3,5 - 5 tis otáček a máš pravdu že pod čtyři se tomu nechce a dost vibruje. Na plný výkon se těším jak malý Jarda, už aby to bylo zajeté



Ten výkon v nízkých otáčkách je trochu zklamání, v terénu se většinou držím kus nad volnoběhem, i na výjezdu raději použiju spojku, než abych dal nižší stupeň, kvůli udržení trakce. Je to chování v nízkých otáčkách horší než 250L nebo stejné? Co v porovnání s KLX 250? Je mi jasné, že to nebude mít dole krouťák jako AJP, ale když jsem viděl nárůst maximálního krouťáku, doufal jsem, že se to dostane v nízkých otáčkách minimálně na úroveň toho KLX...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 16:14 | Nahoru | #4645
Fic6> Dík. Připadám si tady trochu jako černá ovce, všichni řešíte cosi nového, ale já bych na tom nemohl. Vím, co všechno musí strpět ta moje bestie, která mě se vším všudy stála 40 tisíc a dělat to samé s motorkou za 140 tisíc, to by nešlo. Plus těch 20 kilo nadváhy, které má CRF, a horší pérování.
K tomu zadnímu tlumiči - do terénu bude emulzní tlumič špatně. Ovšem Nitron nic takového nepíše, má to normálně stlačený plyn, jen je bez zásobníku. Jen se trochu obávám, že anglicky se tvářící firma vyrábí akorát nálepky na zboží z aliexpressu. Sledoval jsem, jak Sardel nakupoval u hezky se tvářící britské firmy TEC a nakonec stejně skončil u YSS . Nakonec jeho resumé . Hledal bych na ten Nitron co nejvíc referencí.

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 16:58 | Nahoru | #4646
No já měl právě za to, že když není extra nádoba s plynem a olejem navzájem oddělenými, že se jedná o emulzní tlumič. Ale nejspíš žiji v bludu. Pak mi moc teda ani nedává smysl ta cena Hyperpro za 16, pokud by to bylo horší provedení. Ale jedině líp, pokud bude Nitron poctivější

Nitron se používá i v ASBK a na zahranicnich forech si ho taky pochvalují. Tak to asi takovej aušus jako TEC nebude. Navíc, že je TEC čajna musí být každému jasné už podle ceny .

Ještě dám odkazy na jednotlivé produkty, rozdíl v ceně a zpracování je vidět na první pohled:
https://www.nitron.c...--ntr-r3-twin-shocks
https://www.tecbikep...able-length-feature/

Spíš bych řekl, že chtěl sardel ušetřit za každou cenu...

Naposledy editováno 26.04.2021 18:51:03

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

26.4.2021 v 21:12 | Nahoru | #4647
CB600> Píšou, že je to typ NTR R1, compressed nitrogen gas, a že používají plovací pístek na hladině oleje.

https://www.nitron.c...ch/unique-technology

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.4.2021 v 07:59 | Nahoru | #4648
Beranidlo> To máš fuk kdo co má. Hlavně, že ty jsi spokojený s tím co máš. Já mít na ty motorky víc času, tak si nechám DR-Z i KLE, ale ten čas není a vzhledem k tomu že ty starší motorky co chvíli potřebujou nějakou pozornost, tak jsem šel směrem nové motorky. Ale třeba před rokem bych ani nepomyslel na to, že si koupím novou motorku .
Beranidlo>
CB600>
Já se v těch tlumičích neorientuju, takže jsem jen opisoval název emulzní s tím že vůbec nevím co to znamená. Teď po lehké studii už trošku vím co to znamená. Hyperpro má taky verzi tlumiče s oddělovacím pístem olej/vzduch.
Musím si udělat větší průzkum, abych se neunáhlil a pak nebyl smutný že jsem vybral špatně.
CB600>
Ten nitro vypadá dobře za ty peníze. Na kolik vyjde s poštovným a DPH a CLO??

1 reakcí na tento příspěvek Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.4.2021 v 08:26 | Nahoru | #4649
Berandilo, dík za info .

Fic6, no já si myslím, že ani s tím Hyperpro, pokud se pro něj rozhodneš, chybu neuděláš a v reálném světě ty tlumiče budou fungovat prakticky stejně. Jak už jsem psal, Nitrona jsem vybral na základě dobrého zpracování a toho, že se mi celkově líbil. A ta modrá struna snad bude ladit s tou světle modrou na kapotách .

Nitron mě zatím vyšel na necelých 14 za tlumič samotný a dopravu. DPH a clo ukáže čas. Cena za dopravu teda byla relativně vysoká (45 L), moc jsem z toho nepochopil, jestli už v tom náhodou něco z toho není. . Každopádně si nemyslím, že bych ještě doplácel víc než nějaké 2 - 3 tisíce.... Takže to vlastně vychází hodně podobně jako ten Hyperpro.

Na druhou stranu ten Nitron se bude určitě hůř servisovat, protože u nás to nikdo nedělá.

(reakce na) Honda CRF 250L a ostatní čtvrtinkové dualsporty

27.4.2021 v 10:14 | Nahoru | #4650
CB600> dík za info ohledně ceny.
Mě trochu zaráží že je u těch tlumičů uvedeno silniční použití.
Dneska ještě zajedu za jedním známým to probrat a pak se rozhodnu.
Asi mi začíná dávat smysl i ten plně stavitelný s oddělenou nádobou, když jezdím dost v terénu. Nerad bych koupil ten základní, abych po namontování zjistil, že mi taky nesedí a stejně bych musel koupit ten lepší.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... KO_IN 34 26.1.2024 v 08:08 Sally06
Offroad gumy pro Hondu CRF 250L Honda CRF 250L jenda-pegaso 23 12.1.2024 v 16:51 Kohlstein
Co pořídit [1, 2, 3, 4] BMW F 650 GS, Yamaha SR 400, Honda CRF 250L, Suzuki ... bumla 92 11.9.2023 v 18:47 callowsick
K&N filtr plus laděná koncovka bez... [1, 2] Honda CRF 250L, Honda CRF 250M Švejdy45 39 25.7.2023 v 16:58 SuperSic58
Kawasaki KLX 230 vs 250 popř vs CRF... [1 ... 4, 5] Kawasaki KLX 250, Honda CRF 250L, Kawasaki KLX230, H... Sally06 134 6.5.2023 v 09:05 Merhaut


TOPlist