Dostala se mi do ruk tahle honda. Puvodne jsem ji chtel tak nejak polecit a nechat v original stavu. podle fotek a inzeratu nevypadala spatne, ale kdyz jsem prijel na misto tak jsem zjistil, ze stav je velice zalostny a uvedeni do original stavu nema naprosto smysl.
Veskere plasty jsou lakovane, motorka disponovala drzakem bocnich kufru a vcetne kufru krusel nebo jak se to jmenuje a sedlem guliany, ale to bylo tak vse co stoji za rec. Takze cena byla jeste to co se zdalo byti lakave.
A rikal jsem si, za ty love kdyz tomu aspon motor pojede, budu rad.
No jenze tekouci karburatory, spatna baterie, povolene vyfuky, no takze se to nedalo ani projet, no nic...dalsi zajic v pytli. Ale vzal jsem to.
Ze teda kupuju vlastne ram, motor , a bude dalsi stavba. bude dalsi covid vlna a nebude zas do ceho pichnout.
Kazdopadne jsem motorku chtel rozjet a pojezdit chvili v original stavu nez to rozrezu, abych zjistil, jak je na tom motor, jestli radi, nemlati a celkove jak se to chova.
Tlumice samozrejme v hajzlu ,ale co uz... narval jsem je vazelinou aby aspon trochu neco delaly , diky vazeline jsem na par kilometru rozchodil i karburatory, bez nutnosti jakekoli investice a po par kilacich jsem zjistil, ze to zere vodu.
No a bylo rozhodnuto, motor rozebrat.
Bylo to padle na levou stranu, bal jsem se praskliny na bloku a jelikoz je valec jeho sucasti, tak je to neresitelne.
Nastesti teda spatne tesneni a vyzrana hlava. Tu jsem dnes dal na prebrus, ale i tak.
Diky tomuto jsem pochopil, proc se CX500 prezdiva "pumpou na sračky"
protoze to co jsem vykydaval v neskutecnem mnozstvi z chladiciho okruhu u prostoru valcu je neskutecny.
Jasne, je to starta motorka, ale i tak to nechapu.
Nicmene vhozena rukavice byla zvednuta a tak se vas soucasne i zeptam.
Karburatory maji podelne prasklou prepadovou tycinku. Snazil jsem se to vyresit ruznejma natazenejma hadickama, ktere odolavaji benzinu, ale zadna z nich to neutesnila tak aby do rana karburatory nevykapaly na zem.
A tak se tedy ptam, pro zajimavost, setkali jste se s tim nekdo na vasich pumpach a jak jste to resili, pripadne spis ocekavam, ze nikoli, tak byl by nejaky napad jak to resit?
diky a valcema nad zemi :)
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
namiesto Origo hadičiek čo sa nedali zohnať, som naposledy (ale jednalo sa o mazanie 2T, posilube) použil takú tenkú palivovú 3mm (alebo 3.5?), opletenú látkou (nie tie vysokotlakové), stiahol som to tou malou sponou.
Jinak je samozřejmě možné trubičku vyměnit. Demontovat jde vytažením nebo odvrtáním a montáž nalisováním nebo vlepením. Konec (pokud dobře vidím jakési sedlo) je možné udělat jednoduchým přípravkem zhotoveným na soustruhu (obdobným jako se dělají konce brzdových trubiček).
Držím palce a zajímalo by mě, jaký způsob si zvolil a jak to dopadlo.
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
milor píše: Kolik jsi za ni dal, že bych ti nabídnul i tu moji.
muzes zkusit ucinit nabidku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
Wenca24 píše: Tak tohle spíš vypovídá o kvalitě toho stroje... Ze to, i v takovým stavu, zjevně bez jakékoliv udrzby, porad jezdilo
to mas pravdu, a co je uplne nejvic je stav motoru jako takoveho, ze neni vubec, ale vubec zakarbonovany. Uplne stejne to vypada i v prostoru vacky, kde jsou tycky na ovladani vahadel, proste ten motor je naprosto bez karbonu.
Asi maji v DE lepsi oleje.
Uvidim. Jeste budu chvili zkouset nejake utesnovace a silikony... Odvrtavani a vytahovani a nhrazovani je az posledni moznost. Prece jen pro spravnou funkci, je potreba mit trubicku spravne delky a se spravnou dirkou. Ttakze ucpani, ani trubicka jinych parametru bohuzel neni vhodna, karburator by pote nefungoval spravne.
Ale diky za rady, napady a postrehy.
Borntobewild píše: Když jsem dělal motor na staré Toyotě, byl ve vodě materiál, ze kterého se dalo modelovat jak z keramické hlíny. Říkal jsem si, že do toho mohl někdo cpát nějaký sajrajt na utěsnění, aby mu neubývala voda, když měl v háji hlavu.
bingo... to je ono... blbce me to nenapadlo...samozrejme ze to okruh neutesnilo, a navic to roztrilelo tu hlavu. Tyhle utesnovace obsahuji kovove supinky. Ja to kdysi take pouzil do auta, tam mi to zabralo a auto jezdilo az do jeho smrti. kupoval jsem to kdysi pod nazvem "kovove muchy" utesnovac chladicu a chladicich okruhu automobilu.
do motorky bych to teda asi nikdy nenalil (nevysypal) proto me to nenapadlo..ale mas 100% pravdu... diky.
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
jinak motorka ma na pocitadle cca 35000km.
To by si clovek rekl... jasne, proto je motor bez karbonu, ale zase honovani ve valcich a komprese neodpovida tak nizkemu najezdu..takze to bude mit tak 235 000 a to uz opravdu dava podnet, kontaktovat majitele v DE a zeptat se ho co pouzival za olej :D skoda jen ,ze uz asi bude o smrti
spájkovať by to šlo asi nejakým vodárenským štýlom skôr ako tým "technickým", oni robia predsa bežne s meďou.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
Edit: Reakce na tu fotku.
Naposledy editováno 17.09.2020 06:38:59
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
Robertek píše: cuir> Tohle svědčí maximálně o tom, že byl olej měněn v pravidelných a předepsaných intervalech. O ničem jiném.
Edit: Reakce na tu fotku.
no nevim, ze by nekdo menil olej pravidelne a u toho se vysral na vsechno ostatni? jako je treba chladici kapalina
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
cuir píše: no nevim, ze by nekdo menil olej pravidelne a u toho se vysral na vsechno ostatni? jako je treba chladici kapalina
To není nic neobvyklýho... dělá to tak spousta lidí
Wenca24 píše: To není nic neobvyklýho... dělá to tak spousta lidí
hmm to mas asi pravdu... stejne tak jako brzdovka, olej v tlumicich a dalsi mazani kloubu a cepu.
No zatim cekam na hlavy, tak jsem zvedavej jestli se je podari zbrousit tak aby to tesnilo.
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
udinar píše: Pokud tu trubičku nechceš pájet, ta ji vyměň! Je tam za tepla zalisovaná, možná zalepená nějakám lepidlem na válcové plochy. Už jsem něco podobného dělal ,a karburátorech Mikuni na Yamaha XZ 550.
no to je docela fajn napad ,ale cim jsi ji nahradil?
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
udinar píše: Měděnou trubičkou stejného průměru. Blbě se to shání a musím se přiznat, že už nevím kde jsem ji sehnal. TADY něco mají. Stačí změřit průměr a délku té co vytáhneš. Jelikož se nejdná o trubku s tryskou, ale jen o přepad, neměl by to být problém.
je to sice jen prepad, ale musi se zachovat vnitrni prumer, aby karburatory fungovaly sprave.
Mrknu na to. Diky za odkaz. Ja uz jsem ty trubicky zkousel vytahnout, ale moc se tomu ven nechtelo. Takze nejprve musim naladit trubicku a pote to kdyztak ustipnout a odvrtat.
dik
Robertek píše: Taky řešení. Jiný karburátor by se sehnat nedal?
na inzerci se nic takoveho nepohybuje... leda zahranici a prijde ti mozna to same...mozna jeste horsi... to se neboj, ze by me inzerce nenapadla.
plovakovky jako dil, jsou zcela cenove mimo misu a to uz neni ani o opicce a o bananech..to uz je o opicce a o zlatejch bananech, kdyz za jednu misku chteji 5 litru
Za chvili mi prijedou zbrousene hlavy... tak karburatory ted budou moct cekat na novou trubicku az ji omerim a objednam.
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) pumpa na sraky
assassin píše: Cuir: ja bych tu trubicku vysoustruzil, jestli se ti to chce posilat... nebo nakresli vykres.
v pohode, vysoustruzit si to prinejhorsim zvladnu sam, nejsem sice nejak supr soustruznik, ale vybaveni na to mam. Spis jde o to, nez neco nekde hned skubat ven, tak se v klidu zamyslet a najit nejvhodnejsi reseni s nemensi vynalozenou silou. tim ,ze to nespecha, tak je to v zasade v pohode.
Zkusim jeste par pokusu s hadickama , mozna nejake tavidlo, lepidlo na prechod trubicka a miska, ktere by to podrzelo. A az vycerpam tyto moznosti, tak zkusim trubicku koupit, vytahnout ven nebo odvrtat, ale to jsou uz vsechno nevratne metody, do kterych se mi v tomto pripade moc nechce. Protoze co si budem, miska praskne a jsem v hajzlu uplne.
To to radeji necham s navlecenou hadickou lehce prokapavat a proste budu zavirat palivovej kohout. Obsah plovakovek vykape na zem a je to taky v pohode.
Uvidim, ted mi dorazily hlavy, takze asi odlozim praci na zakaznickych motorkach a jdu slozit CX-o
zabrousit sedla ventilu, cele to ocistit a slozit...jeste zvazuju ze pretesnim pumpu, ale spis to necham asi na pozdeji, az bude motor z ramu venku, protoze to stejne budu pulit abych dal nove i vnitrni gufero. Tak asi nema cenu do toho ted hrabat.
1 reakcí na tento příspěvek pumpa na sraky
https://www.balshop....4V4_cHEaAtJTEALw_wcB
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
CX500 výměna budíků Honda CX 500 | Toretak1050 | 4 | 17.6.2024 v 15:49 Medved |
CX 500 přední brzda Honda CX 500 | V-tec4 | 5 | 17.6.2024 v 14:47 ondrais |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
cx 500 pumpa Honda CX 500 | peracek1 | 6 | 26.4.2024 v 18:32 combust |
Pískání brzd Honda CX 500 | Toretak1050 | 7 | 2.4.2024 v 17:11 xbedla |