globalmoto_kveten




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: BMW GS - "potápění se" při řazení
9.6.2020 v 19:12
Ahojte. Tak jsem si splnil sen a koupil si GS. Na režim SPORT a při nastavení na jednoho jezdce se mi zdá, že při řazení nahoru při větším tahu se motorka docela dost zhoupne nahoru a pak se zase potopí. Nic zásadního, ale pocitově nepříjemné. Když vezu batoh a nastavím 2 jezdce tak je zhoupnutí samozřejmě ještě citelnější?
Je to u GS normální nebo mám řešit přední vidle?
Díky
Předchozí
1 2 3 4
Následující

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 17:45 | Nahoru | #91
assassin> áááá už to vidim. nenene ... Myslel sem že se baví jako o svojí motorce a tu větu ... nechapu co s tím má společného kardan ..... jen doplnil

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 17:52 | Nahoru | #92
MartasUS> GSo je kroska?

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 17:55 | Nahoru | #93
Wolferine> není

BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 17:59 | Nahoru | #94
Ta setrvačnost kola je vestsi než boxeru když vrknes, navíc ta motorka ma daný tim skokem už směr a kolo je středem toho smeru pohybu

BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 17:59 | Nahoru | #95
Ty se bavíš o kardanu ale v hlavě máš boxer

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 18:11 | Nahoru | #96
MartasUS> kdyby ten náklaďák letěl, tak se nemají o co opřít/klást odpor kola! Takže hovno leda!
...motor mají podélně, takže by to lehkou snahu jít do boku mělo.
Ale to není to, voč tu běží, kapišto?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 18:23 | Nahoru | #97
ramlik> jj pravda. Na to že by se kola ve vzduchu vlastně točila bez námahy sem zapoměl takže by to nebylo jako Mesršmit, ale snahu by to mělo. To je taky pravda

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 19:16 | Nahoru | #98
MartasUS> Silové účinky a tudiz i momenty se skládají, kdyz budes mit v supermarketu vozicek a jeden ho bude tlačit vzadu a jeden ze strany tak vysledek bude zrychleni ve smeru výslednice. Velikost Zrychleni bude opet složením tech vektoru.

Bmw GS na mx trati bude fungovat stejne - pokud pridas plyn tak od setrvacniku zadního kola vznikne reakce ktera sklapi motorku na zada, uplne stejne jako u krosky. Druhym setrvacnikem je motor a reakce na roztočení motoru bude klopeni motorky v podélné ose. Vysledek bude složený pohyb z těchto dvou. Nevychází to ovsem z kardanu ale z motoru -setrvacniku uloženého napříč. Kdyby melo bmw GS řetěz, bude to delat uplne to same. Protoze zásadní vliv tam maji velke setrvačníky - kolo a klika/setrvak

U krosky se samozrejme sčítání take momenty od roztaceni motoru a kola, ale moment setrvacnosti kola je vetsi.

Kozdopadne se řešila kroska v letu a kardan vs řetěz. GS je jinej pripad ne kvuli tomu kardanu ale kvuli napříč podelne motoru.

Samozrejme ze i řetězová kolečka jsou malé setrvačníky a i kardan je maly setrvačník, takze na výsledném pohybu budou mit vliv i ony, ale ten vliv je zanedbatelnej.

Jelikoz je tu problem s pochopením základních principu, nema smysl zachazet do detailu. Jako treba ze roztočena kola jako setrvačníky maji i gyroskopickej moment a u toho gs bude ten gyroskopickej moment působit proti klopnemu momentu motoru...

Naposledy editováno 11.06.2020 19:37:23

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 21:20 | Nahoru | #99

MartasUS píše: Kafoholik> Kurnik vždyť 12GS má podélně motor. A přesně jak říkáš. I auto škubne do strany nebo kamion. Tohle už je na Chocholouška
A na 12GS sem jezdil hoooodně a právě to škubnutí do strany při ostřejším plynu může být v hodně situacích nepříjemný



No však jo. Ale to škubnutí do boku je od motoru a bylo by tam i kdyby GS mělo řetěz.

A škubne se i když motorka stoji, pry umí i spadnout že stojánku, když ve volnoběhu škytne.

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 21:30 | Nahoru | #100

MartasUS píše: Prvních 15 vteřin snad stačí



No ale pozor, to je zas úplně jiná věc. Tady se kroutí šasi pri přenosu vykonu kdy náprava je na jednom konci pevně a motor zavěšený na druhym a kroutí ...

U GS tuhle silu drží noha vidlice, kterou kardan vede... Ale ta se určitě nekrouti, je sakra bytelná a musí být, drží i kolo letmo... To by musel být daleko větší moment nez motor bawa vyprodukuje.

Tedy, pro rejpaly, ona se asi kroutí, ale pro naše účely teto debaty nepodstatně...

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

11.6.2020 v 21:39 | Nahoru | #101

MartasUS píše: assassin> Tak mi pověz co by se přesně stalo a dělo kdyby ten tahač letěl a nebo kdyby byl ve stavu bez tíže.



Kdyby letěl, nestane se nic, protože kola nebudou klást odpor a naprava nebude namáhaná , moment bude nulový.

Mimochodem, když u obyč náklaďáku nepovolim ručku a pustím spojku, taky se mnou hodí kabina bokem, jak ta sila kroutí rám do vrtule.

Už zacinam chápat, ty myslíš že u toho bavoráka se kroutí rám, jako u toho náklaďáku? Ze po přidání plynu to hodí štafle?

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

12.6.2020 v 10:41 | Nahoru | #102
assassin> Přesně tak, kardan vzhledem k své váze a malému průměru a malým otáčkám při vrknutí plynem za letu motorky, má neznatelný gyroskopický efekt.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

12.6.2020 v 10:55 | Nahoru | #103

Kafoholik píše: No však jo. Ale to škubnutí do boku je od motoru a bylo by tam i kdyby GS mělo řetěz.

A škubne se i když motorka stoji, pry umí i spadnout že stojánku, když ve volnoběhu škytne.



jj jasně že ten truck je extrém ale prakticky identické, pouze přehnané. Nicméně koukám skoro jako jediný vůbec připouštíš škubnutí do strany s tím stojánkem. Mne nejde o to že GS ve skoku začne rotovat jako když pustíš nafouknutej balónek. Je mi dokonce jasné že rotující kola drží motorku viz. výše GYRO princip (roztočená káča ) . Mám bohaté zkušenosti z R/C Helicopterama . Ukončím to tak že říkám, že když vyskočí třeba 12GS (podélný motor s kardanem) na velkou lavici a v letu cvrnke o plyn do maxima, jezdec by tělem nesnažil motorku vyvažovat, tak dopadne na bok. Minimálně to naruší ten skok. Tečka. Čus buřt a pěkný weekend

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

12.6.2020 v 10:59 | Nahoru | #104

MartasUS píše: jj jasně že ten truck je extrém ale prakticky identické, pouze přehnané. Nicméně koukám skoro jako jediný vůbec připouštíš škubnutí do strany s tím stojánkem. Mne nejde o to že GS ve skoku začne rotovat jako když pustíš nafouknutej balónek. Je mi dokonce jasné že rotující kola drží motorku viz. výše GYRO princip (roztočená káča ) . Mám bohaté zkušenosti z R/C Helicopterama . Ukončím to tak že říkám, že když vyskočí třeba 12GS (podélný motor s kardanem) na velkou lavici a v letu cvrnke o plyn do maxima, jezdec by tělem nesnažil motorku vyvažovat, tak dopadne na bok. Minimálně to naruší ten skok. Tečka. Čus buřt a pěkný weekend



ajo z krosky je najednou GS a uz tak nejak zacinas priznavat, ze nejde o ten Kardan, ale o motor on i ten kamion se pri pridani nezhoupne, pokud bude mit pricne ulozenej motor, prestoze bude mit Kardan. Pripad mnoha novejsich SUV - maji dozadu Kardan, ale motor napric - XC90 ma dokonce napric V8 - tohle auto se pri proturovani opravdu nezhoupne do strany.

BMW GS - "potápění se" při řazení

12.6.2020 v 11:04 | Nahoru | #105
je to marny, ten clovek se fyzice brani moc silne

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

12.6.2020 v 12:58 | Nahoru | #106
assassin> Jen celou dobu vycházím z toho obrázku příspěvek č.42. GS sem to nazval abych rozlišil normální krosku od motorky s kardanem a vlastně celou tu dobu mám v podvědomí 12GS pro tento případ. Začnete teď všichni vytahovat blbosti koukám Tonoucí se stébla chytá Hele už na to prdim. Čau

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

12.6.2020 v 15:15 | Nahoru | #107
MartasUS> ...jojo, určitě jsi dřív býval namyšlený.
Teď už jsi dokonalý!

(reakce na) BMW GS - "potápění se" při řazení

12.6.2020 v 15:17 | Nahoru | #108

MartasUS píše: assassin> Jen celou dobu vycházím z toho obrázku příspěvek č.42. GS sem to nazval abych rozlišil normální krosku od motorky s kardanem a vlastně celou tu dobu mám v podvědomí 12GS pro tento případ. Začnete teď všichni vytahovat blbosti koukám Tonoucí se stébla chytá Hele už na to prdim. Čau



Ja trvám porad na tom samém - kardan nema na chování motorky
v letu temer zadnej vliv. Cau. Blbosti tahas od začátku ty - GS, kamion, vrtulnik ...
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Centrovaní drátěných kol Praha BMW R 1200 GS Adventure Navivai 9 6.5.2024 v 16:15 FJRPEPA
Rada při výběru cestovního endura [1, 2] Suzuki DL 1000 V-Strom, BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS... karosa 44 16.4.2024 v 07:49 Koudy01
BMW R1200GS 2018 nebo R1250GS 2019 BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure, BMW R 1300 GS Kohlstein 12 19.3.2024 v 10:03 Pedl
Je BMW R1200 GS naozaj skvelá alebo... BMW R 1200 GS, BMW R 1200 GS Adventure barran 21 13.2.2024 v 21:26 ja1
eurocycles spol s.r.o. BMW R 1200 GS Adventure Rauly 21 30.11.2023 v 10:51 BlondakCB900


TOPlist