globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Zaseknutý článek řetězu
31.5.2020 v 00:54
Ahoj, je nějaká možnost jak rozchodit zaseknutý článek řetězu? Dneska jsem musel kvuli údržbě sundat řetěz, tak jsem se rozhodl udělat kompletní očistu.. hodil do nádoby, zalil trochou petroleje a šel si hrát s kartáčkem. Po dočištění čističem na řetězy jsem zjistil, že jeden z článků se skoro vůbec nehýbe. Hnu s ním fakt jen o kousek a jen na jednu stranu, na druhou se ani nehne.. Nevím jestli se jen nějak blbě zasekl, nebo jestli se mohl k čepu dostat kolem o-kroužku bordel Dá se to nějak zachránit, nebo je to na výměnu řetězu? Jinak byl totiž v pořádku, délka 20. článků v normě, vytahaný rovnoměrně, ozubený kola pořád jak nový, byla by škoda kdyby kvuli tomuto padl...

Díky

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

2.6.2020 v 15:18 | Nahoru | #31

dadanek1999 píše: Deyva> Po výměně řetězu už zůstane posledním dílem na motorce bez mé opravy nebo výměny asi jen rám a stupačky. Myslím, že když otevřeš profil nebo deník, tak se přesvědčíš. Holt jsem se jen nikdy nesetkal s tím, že by se během čištění kousl článek řetězu, který prostě do té doby fungoval bez problému, vytažení, vůlí do boku apod., netřeba v tom hledat nic víc. Zahraniční fora to znají pod pojmem “frozen link” a nikdo se tam neshodl na tom jestli to nechat jen rozhýbat, nebo jestli už to svědčí o poškození a vyměnit, proto jsem se zeptal na názor tady.

soccer> díky



okok beru zpátky... už sem se podíval na deníky. sry

Zaseknutý článek řetězu

4.6.2020 v 18:04 | Nahoru | #32
Každopádně, jestliže řetěz takhle tuhne a vlastně ani nevíš co má za sebou, lepší ho zahodit a dát novou sadu. Ten rozdíl v komfortu je velkej.
On asi na KLE neuletí, zamlada jsme jezdili řetězy kolikrát az úplně do mrtvý rozety a šlo to. Ale kravál vibrace, hnus.

1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

4.6.2020 v 21:21 | Nahoru | #33
Dneska došel ten RK s převodem 15:46 jak doporučoval Merhaut. Tak mám namontováno. Jen se nemůžu zbavit dojmu, že nový řetěz za jízdy dost hučí, při brždění motorem nebo řazení je to slyšet.. i byl docela horký po jízdě, tak doufám, že je to normální a že si potřebuje jen sednout Průvěs samozřejmě správný (i spravně seřízený), rozeta je správně vystředěná, zadní kolo v ose... Přijde mi že hluk jde od předního řetězovýho kolečka (který má ve srovnání s originálem teda větší axiální vůli a nemá tlumící gumy)
E: tak co jsem našel, hluk způsobuje absence té tlumící gumy na aftermarketových kolečkách - škoda

Naposledy editováno 04.06.2020 22:13:21

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

4.6.2020 v 22:33 | Nahoru | #34
dadanek1999> Horký nový řetěz (od seriózní značky) jsem teda ještě neviděl. Když je vytahaný jak Spejblovy kšandy, tak to je většinou už i bez o-kroužků a bez maziva, a pak se i víc zahřívá.
Zkontroluj, jak je široké kolečko a rozeta, jestli je to podle normy. Aby ti nechytaly boky zubů za články.

Zaseknutý článek řetězu

4.6.2020 v 22:46 | Nahoru | #35
A sakryš, to musi být moc napnuté, že se hřeje ne?
Nový řetěz na prvních 100 km je dobré nechat volnější.

Dělal jsi průvěs s motorkou na zemi?

Naposledy editováno 04.06.2020 22:48:27

Zaseknutý článek řetězu

4.6.2020 v 23:08 | Nahoru | #36
Průvěs nastavený přesně jak určuje manuál - na bočním stojanu a na horní hranici (aby byl co nejvolnější). Plus jsem to pak ještě kontroloval při zatížení jednou osobou jestli zůstává nějaký průvěs a bylo tam ještě nějakých 35 mm. Co se teploty týče, nemůže se to hřát přímo od motoru? Nejteplejší byl totiž u řetězovýho kolečka, jak jsem dojel tak jsem sundal kryt a nedala se tam na něm udržet ruka. U rozety v pohodě, tam mohl mít odhadem tak 50°C. Šířka řetězového kolečka je o maličko menší než originální, proto ta větší axiální vůle na jeho ose. Šířka rozety je stejná.

Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 08:21 | Nahoru | #37
A nehřeje to náhodou od ložiska?
...neudržet ruku na řetězu z důvodu teploty není rozhodně normální!

Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 08:37 | Nahoru | #38
a tu gumu, co chrání kyvku, máš v pořádku? Zkus to hodit na pupek a otáčet kolem, jestli se to tam někde nedře.

1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 09:08 | Nahoru | #39
Guma je v pořádku, měl jsem před montáží řetězu dole kyvku a přepákování kvůli promazání, tak jsem ji i rovnou vyčistil. Teď ji mám na servisním stojanu a nepřijde mi že by někde něco vyloženě dřelo, jen hlučnější odvalování na předním kolečku, který se prostě během provozu mění do hučení.
ramlik> Takhle horký to je jen u kolečka, proto mě napadlo jestli to není teplem od motoru, nikdy jsem to předtím totiž nesledoval. Zbytek řetězu prostě dost teplej, ale chytit se normálně dal.

Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 09:43 | Nahoru | #40
Tak že se hřeje pastorek je normální, převod 1:3 udělá svoje . navíc u KLE je ten prostor hrozně uzavřený, takže lidi ten kryt sundavají nebo prořezávají otvory.

Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 11:21 | Nahoru | #41
tak, motorový olej má kolem 100 stupňů pastorek je na hřídeli, takže asi teplý bude. Akorát ta vůle na něm by se mi moc nelíbila, nedá se tam dát podložka? Jak je vůle, tak se to opotřebovává až se protočí.
Na to bylo blbý XTčko, kde se to nedalo vymezit a pak jsem měl smetenou hřídel u jedný motorky.

Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 11:45 | Nahoru | #42
Ok, díky za uklidnění ohledně té teploty. Co se vůle týče, tam je prostě problém ten systém uchycení.. Protože ta pojistná podložka není předpružená, tj. i originální kolečko tam mělo vůli, jen podstatně menší. Štve mě, že jsem tam při výměně převodových kol nedal tu druhou hřídel z pozdějších modelů, co už má klasickou matici. Napadlo mě, že bych sehnal O-kroužek který by rozměrově seděl na hřídel a byl tenký, dal bych ho mezi podložku a ozubené kolečko. Tím pádem bych musel o kroužek zmáčknout aby šlo s podložkou otočit a zajistit ji. A tím, že bude zmáčknutý, tak bude tlačit ozubené kolo na doraz na hřídel jak má být. A klasický NBR kroužek by měl snášet teploty do 100°C, krátkodobě i 120, takže by to vydržet měl. Teď mám mezi kolečkem a podložkou kousek tenké těsnící šňůry, aby ta vůle aspoň nebyla tak velká, ale na úplné "předepnutí" to nestačí. Druhá možnost by byla sehnat desetinové vymezovací podložky a prostě ji zkusit co nejvíc eliminovat, ale myslím, že jen to dotlačení přes kroužek by zařídilo, že už se nebude vůbec vrtět.
Ten zvuk prostě možná dělá jen absence těch tlumících gum, nevím. Každopádně předchozí řetěz byl výrazně tišší. Tohle cvakání se pak ve vyšší rychlosti mění do hučení a je to dost slyšet.

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 12:25 | Nahoru | #43
dadanek1999> Tak tam na zkoušku vrať ten starý, jestli se bude hřát stejně.

Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 13:25 | Nahoru | #44
Hm, to je stejně blbej systém jak na tom XT... s tím nic nevymyslíš. Líp se to sundává než matka, ale ta vůle tam je.
Výhoda toho je že se to dá v terénu snadno vyměnit, což tu matku máš problém sundat i v dílně kolikrát.
Ale:
Co je to za sadu? Na KLE se varianta s 15T vepředu vůbec nenabízí v základu ( motořetězy.cz ). Sady na KLE mají nejméně 16T v ročníku 91-96 , 17T pak novější.

Pokud tam původně byl 16 nebo 17 pastorek, tak to jede víc po kluzáku teď a asi to může dělat bordel. Abys si nepoškodil kyvku... I na tom videu je vidět že nabíhá vrchem na zuby.

Pokud jde o mě, radši používám co největší pastorky a k tomu případně větší rozetu když je, protože tolik netrpí pastorek ani řetěz.

46:15=3,06 , to tam máš.
Pokud bys použil 16 kolečko krát 3,06 = rozeta by musela být 49 abys měl daný převod.
Ale originál převod je kolem 2,6-2,7:1 ( podle ročníku) , tedy o dost rychlejší.

Naposledy editováno 05.06.2020 13:35:03

1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 13:45 | Nahoru | #45
Tak mohl bych tu vůli zkusit vymezit, tou podložkou/kroužkem pod ten zajišťovací kroužek. Otázkou je, jestli to k něčemu bude. Sada i převod je to co doporučoval Merhaut, jen pro modely 91-96, objednáno z Motořetězy.cz, jen napíšeš do poznámky co chceš za rozetu a řetězku...
Origo kolečko je 16 zubů, takže tohle je jen o zoubek menší. Kyvce to snad neublíží, je tam na to takový gumový chránič, na tom videu je to vidět. Jen nerozumím tomu "I na tom videu je vidět že nabíhá vrchem na zuby", co tím myslíš?

Ono ten kratší převod mi vyhovuje, 90% času teď jezdím ve dvou lidech a žádnou velkou pilu.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 14:58 | Nahoru | #46

dadanek1999 píše: Tak mohl bych tu vůli zkusit vymezit, tou podložkou/kroužkem pod ten zajišťovací kroužek. Otázkou je, jestli to k něčemu bude. Sada i převod je to co doporučoval Merhaut, jen pro modely 91-96, objednáno z Motořetězy.cz, jen napíšeš do poznámky co chceš za rozetu a řetězku...
Origo kolečko je 16 zubů, takže tohle je jen o zoubek menší. Kyvce to snad neublíží, je tam na to takový gumový chránič, na tom videu je to vidět. Jen nerozumím tomu "I na tom videu je vidět že nabíhá vrchem na zuby", co tím myslíš?

Ono ten kratší převod mi vyhovuje, 90% času teď jezdím ve dvou lidech a žádnou velkou pilu.



Myslím tím, že na videu je vidět jak se řetěz jakoby zvedne nad kolečko při točení. Pokud by ho tam tlačil kluzák na ose kyvky, bylo by to špatně. Protože otočením teprve dosedne do zubu a dělá kravál.
A jinak, malý pastorek, rovná se větší ohyb řetězu a vyšší zatížení zubů i řetězu, což přinese větší hluk

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 17:09 | Nahoru | #47
Kafoholik> Teď jsem se vrátil z laborování z garáže. Kluzák ho tam netlačí, řetěz se sice vodítka dotýká, ale jen lehce, navíc v zátěži jak se napne tak dotyk zmizí. Jinak jsem znovu zkontroloval vše co šlo a na nic jsem nepřišel, vše se zdá úplně v pořádku - obě ozubená kola v ose, zadní kolo v ose s předním... Koukl jsem ještě na staré kolečko, je trochu omačkané (vždy půlkruh z boku kolečka "pod zubem"), tak třeba se zvuky trochu zlepší až se i nová řetězka omáčkne. Teď mě nenapadá nic lepšího než jezdit a sledovat to. Ono těžko soudit, tohle je poprvé co mám fungl novou řetězovku, navíc je na ni jiné mazivo než běžně používám (to moje je dost hustší - tlumí hluk), takže to může být jen subjektivní... Tohle je přesně to co to dělá mě, dle komentářů je opravdu problém v tom, že neorigo kolečka nemají tu tlumící gumu.

Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 17:30 | Nahoru | #48
Tak, uvidíš. Nová řetězovka většinou znamená citelné zklidnění... Dával jsem DID sadu minulý týden a bylo to jak když koupíš novou motku Ale ty RK neznám, možná se musí zajet.

Na ty pastorky s gumou a bez gumy si kluci stěžovali na skupině u Caponordů, že to taky dělá kravál. Minule jsem měl JT pastorek s dirama dokola a hlučnější byl, přesně takhle chrochtal.
Teď byl v DID sadě SunStar, je širší a plný materiál a je to opravdu o hodně moc klidnější.
Jenže, to je takové hodnocení na prd, když se mění kompletka a navíc od jinýho výrobce. Musel bych tam dát zas ten JT a poslechnout, jenže ten je jetej...

Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 17:51 | Nahoru | #49
Jop, tohle je JT Jinak všiml jsem si jedné věci. Ta vůle toho kolečka je v podstatě fuk, protože při běhu motoru a jízdě se řetězové kolečko "přitáhne" k bloku motoru. Nevím jak to líp popsat - když to kolečko v rámci té vůle vytáhnu do krajní pozice nejdál od bloku, nastartuju, otočím přes spojku kolem a znovu to zkontroluju, tak je kolečko zpátky v krajní pozici nejblíž k bloku motoru. Takže první co mě napadlo - geometrie kola. Šel jsem ji kontrolovat po třetí, tentokrát i s pomocníkem podle latě a stejně jsem došel k tomu že zadní kolo je v pořádku v ose. Rozeta je namontovaná nápisem ven - tak jak má být, řetězový kolečko taky. Takže jak je možné že se to kolečko přitahuje k bloku? Původní kolečko mi taky přijde při pohledu "od řetězu" sjeté k jedné straně Může to být konstrukční záměr aby nezajištěné kolečko nemohlo sjet z hřídele anebo jsem idiot a někde jsem něco přehlídl?
Foto původního kolečka...

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 18:33 | Nahoru | #50
Mno, řetěz ma článku habakuk, dneska jeden, zitra druhy a k tomu to riziko ze si nevsimnu a bude mi to hlodat kola?
Vymnenim to cely a dam si pozor na wapku.

1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 18:55 | Nahoru | #51
Hele, to bych řekl že je v normě. Je tam nějakej gyro moment a podobně...
Pokud s nic nepere násilím, tak asi dobré.

Ono tady u toho řešení se šrouby může hrkat i to kolečko na hřídeli... Ta zajišťovací potvora taky mívá vytlučené zoubky, možná ji zkusit otočit...
Na jedné motorce jsem měl vytlučenou tu drážku na hřídeli tak, ze jsem tam zvenku ještě cvaknul segerovku aby to vymezila. A jednou jsem musel tu hřídel vyměnit na Yamaze, bo ozubení bylo fuč...Ale to neřeš, to jen tak mezi řečí.
Je možné že prostě ty tvrdé JT jsou hlučnější. To pak jedině zkusit jiný pastorek, třeba ten z té DID sady, ale to jen hádám...

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 19:01 | Nahoru | #52
Kafoholik> Ok, díky :) Právě to kolečko na hřídeli se vždy posune k bloku. Jinak segrovka je dobrý nápad, viděl jsem to i na KLE skupině na xichtbooku. Tu zajišťovací jsem otočil. Budu jezdit a uvidíme

1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

5.6.2020 v 19:19 | Nahoru | #53
Čoveče, tedko jsem to zkoumal na netu, na OK moto píšou že JT nejsou kalené, kdežto Sunstar jo... Mají tam asi tři výrobce pastorku a rozet s nějakým popisem.
Tož nevím, mysle jsem ze JT jsou lepší oddíl.
Každopádně teď to nové bylo tak přesné že na hřídel šlo úplně fest, i když rukou.

Zaseknutý článek řetězu

6.6.2020 v 20:06 | Nahoru | #54
Prosím o radu, jaký je rozdíl mezi kalenou a ocelovou rozetou. jde o výdrž celkově, celé sady
Pokaždé sem objednal celou sadu a nikdy jsem se o to nezajímal, teď mě čeká výměna na Kawa.er5 06 po nějakých 40.tisicich chci jí vyměnit jen pro jistotu

Naposledy editováno 06.06.2020 20:19:00

Zaseknutý článek řetězu

6.6.2020 v 20:13 | Nahoru | #55
Sunstar jsem měl na stromku z výroby a vydržel 60000km.

2 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu

7.6.2020 v 07:07 | Nahoru | #56
Čau, vidím, že si riadny puntičkár. To opotrebenie a posun kolieska je možno spôsobený vyosením zadného kolesa, rozety voči reťazi. Viem, koleso máš nastavené presne, ale ja som si všimol u viacerých motoriek, ako reťaz nabieha na rozetu. Tak som vzal príložník, a priložil na rozetu a sledoval priamosť rozety voči reťazi. ( Ináč napísané kolmosť osy zadného kolesa voči reťazi.) Dá sa to ešte vyladiť nastavením kolesa a tým odstrániš ten hluk od reťaze. Je to ale už také hodinárske ladenie , ale pomáha to. Po pár km si reťaz urobí v klzáku novú drážku sadne si to a bude to podstatne tichšie. To isté sa môže diať aj pri pastorku, ale tam už nevyriešiš nič, je to dané uložením motoru. tam si to musí pastorok vydrať do reťaze a reťaz do pastorku. Dúfam, že som to napísal zrozumiteľne , ono nastaviť to trvá kratšie ako zosmolenie tohto tu elaborátu. Držím palce pri vymazľovaní motorky.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseknutý článek řetězu

7.6.2020 v 09:14 | Nahoru | #57
krokoš> ...řetěz si urobí novou drážku v tom plastovém vodítku?
Řetěz jezdí po vodítku válečkama, esli do něj dělá drážku, je vodítko po smrti!

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

7.6.2020 v 09:36 | Nahoru | #58

Kafoholik píše: Čoveče, tedko jsem to zkoumal na netu, na OK moto píšou že JT nejsou kalené, kdežto Sunstar jo... Mají tam asi tři výrobce pastorku a rozet s nějakým popisem.
Tož nevím, mysle jsem ze JT jsou lepší oddíl.
Každopádně teď to nové bylo tak přesné že na hřídel šlo úplně fest, i když rukou.



Kazdy vyrobce ma nekolik rad retezovych kol, obyc JT jsou vystrizky, ale da se od JT koupit i cnc obrabene kolo. Takze se muze lisit i material. Samozrejme bude jina i cena.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseknutý článek řetězu

7.6.2020 v 09:37 | Nahoru | #59
krokoš> Takže pokud je to vyosené, nic s tím neudělám. Kolo mám nastavené tak aby bylo v ose s předním, když to nastavím vůči řetězu tak mi nebude sedět kolo... pritom rozeta neháže, nic.. Ale teď jsem s tím byl zase jezdit a postupně se to zklidňuje ten zvuk, cvaká a hučí furt, ale tišeji, řekl bych že už je to klidnější než původní řetěz.

Naposledy editováno 07.06.2020 09:38:56

(reakce na) Zaseknutý článek řetězu

7.6.2020 v 10:03 | Nahoru | #60
dadanek1999> čau, to nstavenie kolesa podľa reťaze je ako som písal fakt hodinárske , to ani neuvidíš na tých ryskách posun, je to úplné malinké jemné ladenie , koleso ti sedieť bude, na štelováku je to cca pol otáčky skrutky , ono sa to mení aj utiahnutím kolesa . Tým by si urýchlil zábeh. Ináč som rád, že už to máš lepšie.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 FormanCZE 3 Dnes v 08:53 FormanCZE
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 dobryvojaksvejk 32 21.5.2024 v 16:52 krokoš
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 martucha 11 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 berry78 71 5.12.2023 v 19:25 autocross
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 Balda125 7 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf


TOPlist