Díky
dadanek1999 píše: Deyva> Po výměně řetězu už zůstane posledním dílem na motorce bez mé opravy nebo výměny asi jen rám a stupačky. Myslím, že když otevřeš profil nebo deník, tak se přesvědčíš. Holt jsem se jen nikdy nesetkal s tím, že by se během čištění kousl článek řetězu, který prostě do té doby fungoval bez problému, vytažení, vůlí do boku apod., netřeba v tom hledat nic víc. Zahraniční fora to znají pod pojmem “frozen link” a nikdo se tam neshodl na tom jestli to nechat jen rozhýbat, nebo jestli už to svědčí o poškození a vyměnit, proto jsem se zeptal na názor tady.
soccer> díky
okok beru zpátky... už sem se podíval na deníky. sry
On asi na KLE neuletí, zamlada jsme jezdili řetězy kolikrát az úplně do mrtvý rozety a šlo to. Ale kravál vibrace, hnus.
1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu
E: tak co jsem našel, hluk způsobuje absence té tlumící gumy na aftermarketových kolečkách - škoda
Naposledy editováno 04.06.2020 22:13:21
Zkontroluj, jak je široké kolečko a rozeta, jestli je to podle normy. Aby ti nechytaly boky zubů za články.
1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu
ramlik> Takhle horký to je jen u kolečka, proto mě napadlo jestli to není teplem od motoru, nikdy jsem to předtím totiž nesledoval. Zbytek řetězu prostě dost teplej, ale chytit se normálně dal.
Na to bylo blbý XTčko, kde se to nedalo vymezit a pak jsem měl smetenou hřídel u jedný motorky.
Ten zvuk prostě možná dělá jen absence těch tlumících gum, nevím. Každopádně předchozí řetěz byl výrazně tišší. Tohle cvakání se pak ve vyšší rychlosti mění do hučení a je to dost slyšet.
Výhoda toho je že se to dá v terénu snadno vyměnit, což tu matku máš problém sundat i v dílně kolikrát.
Ale:
Co je to za sadu? Na KLE se varianta s 15T vepředu vůbec nenabízí v základu ( motořetězy.cz ). Sady na KLE mají nejméně 16T v ročníku 91-96 , 17T pak novější.
Pokud tam původně byl 16 nebo 17 pastorek, tak to jede víc po kluzáku teď a asi to může dělat bordel. Abys si nepoškodil kyvku... I na tom videu je vidět že nabíhá vrchem na zuby.
Pokud jde o mě, radši používám co největší pastorky a k tomu případně větší rozetu když je, protože tolik netrpí pastorek ani řetěz.
46:15=3,06 , to tam máš.
Pokud bys použil 16 kolečko krát 3,06 = rozeta by musela být 49 abys měl daný převod.
Ale originál převod je kolem 2,6-2,7:1 ( podle ročníku) , tedy o dost rychlejší.
Naposledy editováno 05.06.2020 13:35:03
1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu
Origo kolečko je 16 zubů, takže tohle je jen o zoubek menší. Kyvce to snad neublíží, je tam na to takový gumový chránič, na tom videu je to vidět. Jen nerozumím tomu "I na tom videu je vidět že nabíhá vrchem na zuby", co tím myslíš?
Ono ten kratší převod mi vyhovuje, 90% času teď jezdím ve dvou lidech a žádnou velkou pilu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseknutý článek řetězu
dadanek1999 píše: Tak mohl bych tu vůli zkusit vymezit, tou podložkou/kroužkem pod ten zajišťovací kroužek. Otázkou je, jestli to k něčemu bude. Sada i převod je to co doporučoval Merhaut, jen pro modely 91-96, objednáno z Motořetězy.cz, jen napíšeš do poznámky co chceš za rozetu a řetězku...
Origo kolečko je 16 zubů, takže tohle je jen o zoubek menší. Kyvce to snad neublíží, je tam na to takový gumový chránič, na tom videu je to vidět. Jen nerozumím tomu "I na tom videu je vidět že nabíhá vrchem na zuby", co tím myslíš?
Ono ten kratší převod mi vyhovuje, 90% času teď jezdím ve dvou lidech a žádnou velkou pilu.
Myslím tím, že na videu je vidět jak se řetěz jakoby zvedne nad kolečko při točení. Pokud by ho tam tlačil kluzák na ose kyvky, bylo by to špatně. Protože otočením teprve dosedne do zubu a dělá kravál.
A jinak, malý pastorek, rovná se větší ohyb řetězu a vyšší zatížení zubů i řetězu, což přinese větší hluk
Na ty pastorky s gumou a bez gumy si kluci stěžovali na skupině u Caponordů, že to taky dělá kravál. Minule jsem měl JT pastorek s dirama dokola a hlučnější byl, přesně takhle chrochtal.
Teď byl v DID sadě SunStar, je širší a plný materiál a je to opravdu o hodně moc klidnější.
Jenže, to je takové hodnocení na prd, když se mění kompletka a navíc od jinýho výrobce. Musel bych tam dát zas ten JT a poslechnout, jenže ten je jetej...
Foto původního kolečka...
1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu
Pokud s nic nepere násilím, tak asi dobré.
Ono tady u toho řešení se šrouby může hrkat i to kolečko na hřídeli... Ta zajišťovací potvora taky mívá vytlučené zoubky, možná ji zkusit otočit...
Na jedné motorce jsem měl vytlučenou tu drážku na hřídeli tak, ze jsem tam zvenku ještě cvaknul segerovku aby to vymezila. A jednou jsem musel tu hřídel vyměnit na Yamaze, bo ozubení bylo fuč...Ale to neřeš, to jen tak mezi řečí.
Je možné že prostě ty tvrdé JT jsou hlučnější. To pak jedině zkusit jiný pastorek, třeba ten z té DID sady, ale to jen hádám...
1 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu
Tož nevím, mysle jsem ze JT jsou lepší oddíl.
Každopádně teď to nové bylo tak přesné že na hřídel šlo úplně fest, i když rukou.
Pokaždé sem objednal celou sadu a nikdy jsem se o to nezajímal, teď mě čeká výměna na Kawa.er5 06 po nějakých 40.tisicich chci jí vyměnit jen pro jistotu
Naposledy editováno 06.06.2020 20:19:00
2 reakcí na tento příspěvek Zaseknutý článek řetězu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseknutý článek řetězu
Řetěz jezdí po vodítku válečkama, esli do něj dělá drážku, je vodítko po smrti!
Kafoholik píše: Čoveče, tedko jsem to zkoumal na netu, na OK moto píšou že JT nejsou kalené, kdežto Sunstar jo... Mají tam asi tři výrobce pastorku a rozet s nějakým popisem.
Tož nevím, mysle jsem ze JT jsou lepší oddíl.
Každopádně teď to nové bylo tak přesné že na hřídel šlo úplně fest, i když rukou.
Kazdy vyrobce ma nekolik rad retezovych kol, obyc JT jsou vystrizky, ale da se od JT koupit i cnc obrabene kolo. Takze se muze lisit i material. Samozrejme bude jina i cena.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zaseknutý článek řetězu
Naposledy editováno 07.06.2020 09:38:56
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Voda v oleji Kawasaki KLE 500 Kawasaki KLE 500 | FormanCZE | 3 | Dnes v 08:53 FormanCZE |
kawasaki KLE 500 - výmena rotoru [1, 2] Kawasaki KLE 500 | dobryvojaksvejk | 32 | 21.5.2024 v 16:52 krokoš |
Cestování v okolí Transalpina Kawasaki KLE 500, Kawasaki KLE 400 | martucha | 11 | 3.1.2024 v 23:48 Duchodcee |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
Kawasaki kle 500 2004 Cukání motork... Kawasaki KLE 500 | Balda125 | 7 | 18.10.2023 v 08:48 Krautkopf |