globalmoto_duben_nolan




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: skúsenosti a výber Aprilia Caponord
18.9.2010 v 09:14
Ahojte. Po zrelom uvážení že zmrzlina už do garáže nepatrí a stále rastúcej chuti cestovať, spoznávať a zažívať, chcem vymeniť svoju Ninju a výber padol aj na Caponord.
Prečítal som všetky diskusie na SK, CZ, aj veľa zahraničných, takže základný prehľad o tej mašine mám.
Chcem však poznať osobné a hlavne dlhodobé skúsenosti s touto mašinou od majiteľov. Vie mi niekto poradiť?
Všeobecne o Aprilii panuje názor že sú to jebky, drahý a nedostupný servis a podobne. No na žiadnom fóre som nenarazil na nejaké zvláštne závady (okrem tých známych ako palivový systém a ďalšie) ktoré nemajú aj iné motorky, vrátane toľko ospevovaného Varadera.

Takže aké máte skúsenosti? Dobré aj zlé, hlavne čo sa týka spoľahlivosti, údržby, nákladov a servisu.

Vopred dík

skúsenosti a výber Aprilia Caponord

18.9.2010 v 10:04 | Nahoru | #1
Přeposílám. Capo má svoje mouchy, ne všechny se ale dají dopředu objevit. Velmi často odchází zadní tlumič (nějaká levná varianta SACHS), takže bych mu věnoval větší pozornost, jestli není přehnaně mekkej. Jestli má motorka hlavní stojan, zkontoloval bych praskliny - i když je to origo výbava, váhu Capa neustojí. Problémem všech Caponordů je elektrika a ta se moc dopředu nezkontroluje. Mně osobně shořelo jen starovací relé (než jsem sehnal náhradu, byl měsíc fuč), ale vím že rády odcházejí cívky (prý tam pasuje alternativa z R. Megane) a regulátory dobíjení. Pak Capa taky rádi signalizujou závadu na vstřikování (EFI), což člověka vždy jenom znervozní, aniž by to znamenalo problém, většinou pomáhá restart. O tom, že tu a tam spálí žárovku nemá smysl víc psát...
Nicméně svoje Capo jsem prodal před 1,5 rokem, když mělo 50.000 a od té doby jezdí a jezdí zcela bez závad. Každopádně rakouské srdce od Rotaxu údajně vydrží 200.000

skúsenosti a výber Aprilia Caponord

18.9.2010 v 11:28 | Nahoru | #2
Caponorda jsem měl a ... při přímým srovnání s Varaderem je dle mýho názoru Caponord mnohem lepší motorkou. Něco se o něm dočteš u mě v profilu.
Po Caponordovi jsem si koupil zánovní Ténérku a i když vim, že to nejde srovnat, tak musim uvést, že provoz 1 válce má asi tak poloviční náklady.
Spotřebou jsem u Caponorda byl v průměru kolem 7 litrů, jel jsem za 5 i za 9. Je to pohodlný, silný a rychlý. Oproti Varaderu to ve mně pořád vzbouzelo hromadů emocí. Měl jsem na něm vysoký plexi a ochrana před větrem byla naprosto úžasná, přičemž motorka nebyla náchylná na boční vítr, což sice nechápu, ale je to tak. Co se týče servisu a dílů tak nebudu rozvíjet nějaký dlouhý úvahy, jen ti řeknu, že u japonců je vše "poměrně levný" a hlavně to je k sehnání. A nečeká se měsíce.

skúsenosti a výber Aprilia Caponord

19.9.2010 v 18:13 | Nahoru | #3
Vůbec se Caponorda neboj . Jen nesahej po tom nejlevnějším co uvidíš a raděj si připlať za nějaký zachovalý a hlavně s jasnou minulostí. S tím zadním tlumičem je to trochu jinak. Je to spíš otázka údržby a zacházení. Samozřejmě to chce v tlumičích pravidelně měnit olej. Kilometry prakticky nehrají roli. Já mám skoro 70000km, ventily jsou pořád v normě a motor šlape jak hodiny.A že tu mororku nijak nešetřím a chci po ní i nějaký ten terén. Měnil jsem taky startovací stykač v cca 45000km a těsnící kroužek pracovního válce spojky v cca 52000km. Díly běžně dostupné skladem v A-Spiritu. Jinak z origo dílů nebylo potřeba prakticky nic. Vše jen běžný spotřebák. Některé postřehy najdeš i tady :http://www.etv1000.deg.cz/
A nejvíc asi oceníš, že na rozdíl od Varadera, V-Stroma nebo BMW jich nepotkáš na každém parkovišti kolonu .

skúsenosti a výber Aprilia Caponord

19.9.2010 v 19:37 | Nahoru | #4
značkuju. na příští sezónu se na Capo taky chystám.

skúsenosti a výber Aprilia Caponord

21.9.2010 v 07:32 | Nahoru | #5
Tak ďakujem za skúsenosti, toto som potreboval. Ešte by ma zaujímal servis a intervaly. Aký je interval na olej, ventily, rozvody?

(Z tohto pohľadu by bolo asi lepšie BMW, predsalen je to ľahšie servisovateľné v garáži.)

Do úvahy eśte pripadá GSko a naháč Rko od BMW. Ten naháč síce nie je enduro. No ceny BMW sú trošku inde...

skúsenosti a výber Aprilia Caponord

22.9.2010 v 18:01 | Nahoru | #6
Vůbec nedej na pověst Aprilií tady, kazí ji v drtivé většině Ti, co ji neměli a někde to slyšeli. Problémy s elektrikou některé kusy měly, ale většinou v důsledku pozdě rozpoznané závady startovacího relé nebo špatného "hnědého" konektoru. Doporučuji podívat se i na cizí fóra "kvalitních" značek", kde se problémy s elektronikou řeší víc než u Caponorda. POkud nebudeš mít smůlu, nebudeš origo díly potřebovat. Manuál seženež na netu, ale ne pro CZ/SK, většinou společný A,I,D. Běžný interval je 7500km. Všichni, i kritiční němečtí testeři, oceňují, že jde o mimořádně pohodlnou cestovní motorku. 900km za den už jsem absolvoval ve dvou a bagáží několikrát a v pohodě pro oba. Spotřeba dlouhodobá 5,5-6L při docela svižné jízdě ( i každoroční Dolomity ve dvou), pokud jezdíš pořád přes 140, tak trochu víc. Šel bych spíš do novější verze od 2004.

skúsenosti a výber Aprilia Caponord

26.9.2010 v 21:20 | Nahoru | #7
Súhlasím s kolegami. Ja mám Capa druhú sezónu. Sprvu som mal trochu obavi, po tom čo som sa dočítal na nete. Zistil som, že rôzne príspevky treba brať s rezervou, pokiaľ sa sám nepresvedčíš. Vlani som si spočítal spotrebu, priemer za celú sezónu a vyšlo mi 6,01 l/100 km. To si myslím, že nie je vôbec zlé. A to nepatrým k takzvaným šporičom, jazdím skôr svižne. Mám najazdené asi 33000 km a závady som nemal žiadne. Len bežná údržba, oleje, filtre atď. Diely som kupoval v A-spirite v Prahe, ceny myslím, že ako u ostatných značiek. Čo nemali v sklade tak je pravda, že to trvalo aj mesiac, ale väčšinou do dvoch týždňov to mali. Jazdné vlastnosti sú podľa mňa vynikajúce , v zákrutách nie je problém ísť na stupačku a po rozbitých okreskách je to paráda. Myslím, že tam sa hodí najlepšie. To bol aj dôvod prečo som si ju kupoval, na dialnici toho človek moc neuvidí volím okresky. Nech sa rozhodneš ako chceš, prajem veľa šťastných kilometrov.

1 reakcí na tento příspěvek skúsenosti a výber Aprilia Caponord

7.11.2010 v 19:59 | Nahoru | #8
Ahoj mám taky Caponorda a po koupi jsem řešil dvě závaty. bylo vyteklé štelování předpětí pružiny. To lze opravit za 50Kč a trochu času.Další bylo prasklé rychlospojky benzínového vedení. To je věc kterou doporučuji po koupi hned vyměnit za kovové! jak už tu bylo psáno tohle najdeš na www.etv1000.deg.cz

Jinak jezdíme většinou ve dvou a spotřeba se pohybuje do 7 litrů. A jak už někdo psal motorka i ve mě každou jízdu vzbuzuje emoce. Mám na kapíkovi LeoVince což mu prospělo hlavně po zvukové stránce a taky K&N filtr. Po instalaci těchto komponent začala motorka víc brzdit motorem než s origo výfukama. Jsem s ním velmi spokojen a rozhodně bych se orientoval na rok 2004 a výš.

Naposledy editováno 07.11.2010 20:03:04

(reakce na) skúsenosti a výber Aprilia Caponord

7.11.2010 v 23:10 | Nahoru | #9

otompotom>Ahoj mám taky Caponorda a po koupi jsem řešil dvě závaty. bylo vyteklé štelování předpětí pružiny. To lze opravit za 50Kč a trochu času.Další bylo prasklé rychlospojky benzínového vedení. To je věc kterou doporučuji po koupi hned vyměnit za kovové! jak už tu bylo psáno tohle najdeš na www.etv1000.deg.cz

Jinak jezdíme většinou ve dvou a spotřeba se pohybuje do 7 litrů. A jak už někdo psal motorka i ve mě každou jízdu vzbuzuje emoce. Mám na kapíkovi LeoVince což mu prospělo hlavně po zvukové stránce a taky K&N filtr. Po instalaci těchto komponent začala motorka víc brzdit motorem než s origo výfukama. Jsem s ním velmi spokojen a rozhodně bych se orientoval na rok 2004 a výš.


Jo, s těma Leo Vinckama má ta mašina fakt masakrózní zvuk. Párkrát jsem se svezl a furt jsem měl pocit, že za mnou startuje letadlo

skúsenosti a výber Aprilia Caponord

8.11.2010 v 16:01 | Nahoru | #10
tady moje totok
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord miki64 1 31.10.2023 v 06:53 soccer
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord Libiq 8 20.3.2023 v 12:29 Libiq
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... Kejbls 54 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst
Aprilia etv1000 Preventivni servis Aprilia ETV 1000 Caponord Etv1000capo 23 8.8.2022 v 16:40 karlos-transalp
Aprilia Caponord ETV 1000 - Neukazu... Aprilia ETV 1000 Caponord Káreo 2 24.12.2021 v 12:30 Piwell


TOPlist