renocar_duben



DETAIL SKUPINY
Moto skupina Kawasaki Versys

Kawasaki Versys

Vítame všechny správný motorkáře v naší skupině (i 1000)

Skupina má 194 členů a byla založená 26.08.2013 21:50
Správci skupiny

mašány  |  -Lapchik-  |  Krejza  |  sten14


Adresa profilu: http://www.motorkari.cz/skupina/kawasaki-versys


Gumy na Verse

12.10.2014 18:06
Zdarec... Zjistil jsem, že na jaře budu donucen obout nový pryže na Verse a přemýšlím, že bych klidně zkusil i něco jinýho než Roadsmarty I, který tam obouvám po celou dobu, co Verse mám. Hoďte sem nějaký tipy na gumy s hrubším vzorkem, který máte vyzkoušený. Zajímá mě nájezd a chování v lehkým terénu..

Gumy na Verse

06.09.2019 22:00 | Nahoru #241
Tak nastává čas na výměnu minimálně zadní pneu Metze Roatec 01 se moc neosvědčili prostě mi nějak neseděj tak asi bude návrat k Pirelli ANGEL GT asi nejlepší pneu kterou jsem kdy měl ale koukal jsem že dělaj nějaké GT "A" nemáte někdo s nima zkušenost ,jestli mám jít zas do experimentu nebo nazout osvědčenou gumu.

Gumy na Verse

07.09.2019 10:51 | Nahoru #242
SLAY> A-čko je zesílená verze pro těžší motocykly, asi tím nic nezkazíš, ale pokud máš 650 tak se mi to zdá celkem zbytečný...

Např. u modelu Angel ST to byla zesílená verze určená pro motocykly typu Suzuki Hayabusa.

Gumy na Verse

07.09.2019 10:56 | Nahoru #243
sten14> jako o jaký rozměr ti jde?
...a hlavně z jakého důvodu?

Gumy na Verse

07.09.2019 10:57 | Nahoru #244
Nejširší guma je Sportmax 3

Gumy na Verse

07.09.2019 19:01 | Nahoru #245
mari>
tak mám litra a GT jsem jezdil i na FZ 1 a paráda

Gumy na Verse

09.09.2019 07:17 | Nahoru #246
Já mám teďkonc Metzelerky. Kolik vydržej nevím, předchozí Scorpion II vždy max. 8 tis ( sjeto ve dvou ). Metz. držej jak fík i na vodě a do zatáček se to skládá úplně nádherně. To by jeden neřekl, jak je ten rozdíl mezi oskákanou a novou gumou znát

Gumy na Verse

19.02.2020 10:15 | Nahoru #247
Keď tak sledujem aké máte nájazdy na tých gumách asi znova kúpim michelin PR2ky...spravil som na nich 23 tisíc km a ešte na nich nejaký ten 0,5 mm je...jazdím defenzívne...občas strúhnem nejakú svižnú jazdu nech sa aj boky viac zagulatia...mne to príde strašne málo nájazd okolo 10tisíc ...veď to spravím za polovicu sezóny...

Gumy na Verse

20.02.2020 18:56 | Nahoru #248
Co řešíš? ST se dají sehnat za 3-3,5 sada a máš tak 2x za sezónu nové, ideálně novou sadu na dovolenou.

Gumy na Verse

21.02.2020 08:19 | Nahoru #249
Krejza> zle som sa vyjadril...myslel som michelin road 5ky...

Gumy na Verse

21.02.2020 10:19 | Nahoru #250
jandam> tím spíše, ty jsou nové a asi budou mnohem dražší než za trojku.
Je to podobné jako s řetězem. Raději budu mít 2 sady místy jedné. 2x nové mi přijde lepší než se starat o prodloužení životnosti.
Řetěz se nepravidelně vytáhne, gumy zase sjedou do nějakého tvaru, kdy je to pak nepříjemné.

Gumy na Verse

21.02.2020 16:00 | Nahoru #251
Jasne ze si drahšie... Sada road 2 vyjde na 180€ a sada road 5 na 250€... To je celkom rozdiel

Gumy na Verse

07.04.2020 08:36 | Nahoru #252
Zdarec, tak ted řeším taky co obout na versyse.. mel jsem 2x bridgestone battlax a nájezd u obou kolem 12tisic.. ale přemýšlím,ze bych zkusil neco jineho.. nejakej tip???

Koukal jsem na nejaky bridgestone adventure A41, tady jsem projel cele vlakno a jsem z toho ted uplne jelen co vybrat??

Tak to vidim asi na pirelli GT ,,a,, tak uvidime =)

Gumy na Verse

07.04.2020 17:05 | Nahoru #253
Vždyť je to pořád dokola. Na to vaše mrdání je to jedno

Gumy na Verse

07.04.2020 23:41 | Nahoru #254
Aha.. tak to pardon pan mistr, ze jsem si dovolil neco napsat..

Gumy na Verse

08.04.2020 08:53 | Nahoru #255

Wapelinhu píše: Aha.. tak to pardon pan mistr, ze jsem si dovolil neco napsat..



Kdyby jsi znal Krejzu osobně, poznal by jsi jak to bylo myšleno

Gumy na Verse

08.04.2020 09:06 | Nahoru #256
Díky, Aleši.

Za druhé: místo položení té samé otázky po tisící první by bylo fajn něco koupit, porovnat s tím, co už jsi jel. Nejlépe s doplněním, jak jezdíš.
"pane Lorenc", uvezu to? " už začíná být dost otravné.

Gumy na Verse

08.04.2020 10:12 | Nahoru #257
No neznam a bohužel nejsem jasnovedec,ale ok beru na vědomí =) to je vysvetleno.

Mel jsem jen 2x bridgestone battlax na kawe, jezdim sam, delsi trasy nalozenej na pohodu plus namixovany s litanim svizneji kolem komina na lehko,je to tak 50/50.. S nema spokojenost,ale nepodarilo se mi je najit s novějším datem výroby nez 2018, coz uplne nechci.. proto otazka jen na tip, vzhledem k tomu ze tu jsou příspěvky z 2019 na oživení. Před x rokama sem jezdil dunlopy,na fz6 ale to uz je davno

Gumy na Verse

08.04.2020 12:10 | Nahoru #258
[quote=Wapelinhu]Zdarec, tak ted řeším taky co obout na versyse.. mel jsem 2x bridgestone battlax a nájezd u obou kolem 12tisic.. ale přemýšlím,ze bych zkusil neco jineho..

Když chceš něco jiného, tak z jakého důvodu?
...ohledně DOT, to je mor!
Krejza má samozřejmě pravdu!
Nejhorší je ale honba za co největším nájezdem, ...ještě to tísíc dá! Všichni přece známe ten pocit "nové" motky po přezutí.
Jasně, cestovatelé mají trochu jiné priority.

Gumy na Verse

08.04.2020 12:51 | Nahoru #259
ramlik> no právě kvůli tomu DOTu, nechci tam davat dva roky ,,stare,, pneu.. nejsem teda zadny odbornik, ale nejak s tim pocitove nejsem ok =) kdybych je nasel novejsi beru je hned..ale bohuzel...a potřebuju jezdit!! a ne co 5tisic resit gumy

Teda kdyz jsme u toho DOT.. je to jedno???? Třeba ty dva roky stare pneu???jsem sice guma,ale v gumach se nevyznam?

Gumy na Verse

08.04.2020 14:52 | Nahoru #260
Ignoranten bande by měla asi zveřejnit nějaká základní pravidla, ať sarkastické hlášky zvládají i mladíci ?

Chceš větší nájezd, lepší chování na mokru, rychlejší zatáčení nebo něco jiného?
Jaké Battlaxy, jaké Dunlopy?
Co znamená lítám rychleji?

DOT, to snad nemá cenu ani komentovat. Vsadím se, že nepoznáš rozdíl i u gumy z roku 2012, pokud neležela celou dobu na větru a dešti.

Gumy na Verse

09.04.2020 07:57 | Nahoru #261
Wapelinhu> hele, jestli na gumy najezdíš 12tis, tak asi vybírej jenom podle toho, jak se ti líbí vzorek . Podle mě je ÚPLNĚ jedno, co to je za gumu, jestli GT nebo neGT, dvousměsová nebo pětisměsová a zastávám názor, že čím dražší guma, tím jen dražší provoz. Moje příští gumy budou Mitas Touring Force
Hlavně je mít správně nafoukaný!

Gumy na Verse

09.04.2020 21:54 | Nahoru #262
Tak dobře, přidám od kotel. Během čtyř let mám najeto 90.000 kilometrů a teď dojíždím jedenáctou sadu DUNLOP Roadsmart III, což je průměrný nájezd něco málo přes 8.000 kilometrů na sadu. Loni při cestě na sever jsem na sadu ujel 10.800 kilometrů (jel jsem sám). Ti co sledovali naši cestu na positrexu mohou potvrdit, že jsme se nijak neloudali, denní rychlostní průměr mezi 70 až 80 kilometry v hodině. Druhý případ byla Sardinie v roce 2017, kdy byla pneu sjeta po 4.500 kilometrech a to hlavně na bocích (jízda ve dvou s plně naloženou motorkou, samé prudké zatáčky).
Stačí to, na to, abych mohl tuto pneumatiku doporučit?

Gumy na Verse

09.04.2020 22:24 | Nahoru #263
PanIvo> Tohle akorát říká, že při jízdě ve dvou a na těžko jsi nejspíše vůbec nepřizpůsobil nastavení podvozku. na 99% jsi vůbec nic s podvozkem nedělal. Tzn. nepřitáhl pružinu.

JInak RS3 nejsou špatné gumy, takže to asi stačí

Gumy na Verse

09.04.2020 22:59 | Nahoru #264
Krejza> Nemáš pravdu. Už jsem dost velkej kluk na to abych věděl k čemu je to černé kolečko v pravo pod sedlovkou a dokonce vím k čemu je ten malej šroubek na zadním tlumiči a ve předu jsou také šroubky Jinak jsem převážen já, manželka i náklad v servisu a pořízeny progresívní pružiny od Hyperpra přesně na naši váhu a vím přesně kolik otáček při jakém zatížení nastavit. To, abych předešel zbytečné diskusi. Rozdíl v najetých kilometrech v mém případě byl pouze v "jízdním stylu".

Gumy na Verse

10.04.2020 00:03 | Nahoru #265
PanIvo> ...ještě jsi zapoměl na tlaky.

Gumy na Verse

10.04.2020 07:07 | Nahoru #266
Krejza> hmotnost posádky (tj. jízda v tandemu nebo tlustej řidič, u mě obojí ) výrazně zvyšuje v náklonu odstředivou sílu a tím radiální zatížení styčné plochy pneu s asfaltem. Dochází tak k podstatně většímu sjíždění po stranách gumy. Je to dobře patrné i u zežmolkovaných pneu po okruhovém blbnutí, kde vyšší hmotnost supluje vyšší rychlost. Špatně nastavený podvozek vede spíš k oskákané pneu, převážně ve středu běhounu, nekomfortní jízdě a především k nepřesnému řízení. A když k tomu připočteš ještě 3 kufry s dámskými potřebami, tak se nedivím, že Ivo najel to co najel i s hyperpérama

Gumy na Verse

10.04.2020 08:42 | Nahoru #267
PanIvo> Nechci ti do tvého ideálu kecat, ale snížit nájezd jedné gumy na polovinu oproti všem ostatním by mě nenechalo klidným. Tím spíše, pokud jsi to ještě rozdělil mezi obě strany gumy.
S manželkou a nákladem jsi tak na plus 80kg?
Na takový rozdíl mezi jízdou sám na lehko a ve dvou se zavazadly neexistuje univerzální pružina. Předpětí to už nezachrání. Takže zadek bude přetížen.
Nebo můžeš mít pružinu na náklad, ale při jízdě sám bys ji nedokázal zatížit a bylo by to opravdu hodně tvrdé.

"pouze v jízdním stylu" je ještě mnohem důležitější položka než samotné zatížení a nastavení sagu (pružin) pouze na hmotnost. Tím, že jsi tahal více, jsi zadní kolo více zatěžoval.
Díky snížení nájezdu na (skoro) polovinu:
1) bys musel při skutečně ideálním nastavení na hmotnost začít tahat tak dvojnásobně oproti běžné jízdě - jet minimálně o 30-40% rychleji.
2) není pružina nastavena na skutečnou hmotnost soustavy, byť bude lepší/tvrdší než originální. Agresivnější jízdou (o 20% rychleji) jsi to výrazně prohloubil.

Co jsi v tomto případě dělal s předkem?

Gumy na Verse

10.04.2020 08:57 | Nahoru #268
-Lapchik-> První polovina viz odpověď výše.
Ad okruh a nastavení podvozku.
Nejen, že nevhodné nastavené vede k "nekomfortní jízdě a nepřesnému řízení", ale zároveň se tím snižuje životnost pneumatiky. A to výrazně, klidně až na desítky procent, obvykle tak na polovinu.
Poškození díky nevhodnému nastavení je vidět především tam, kde se jezdí a kde je pneumatika nejvíce zatížena a nejvíce využita. Na okruzích to tak bývá na bocích pneu

Nicméně tohle všechno se dá nastavit, upravit podle potřeb daného jedince-pilota a daných podmínek.
U nezávodních motorek jde potom o určitý kompromis, aby se do podvozku pořád nehrabalo. Pilot se tak přizpůsobí nastavení a podmínkám. Oproti tomu u závodních motorek se přizpůsobuje nastavení pilotovi a podmínkám, které jsou v krátkém časovém horizontu a jsou tak víceméně stálé (taky na vždy).

Jeden příklad. Týmy s sebou vozí různé pružiny a podle potřeb daných tratí ty pružiny mění. Nebo naopak, mění je podle daných podmínek. Tohle je vidět v nastavení na mokro (měkčí) a na sucho (tvrdší).

Gumy na Verse

10.04.2020 17:09 | Nahoru #269
No nebavíme se tu o závodním ježdění, kdy se honí setiny na okruh, a ten co je honí v provozu tak asi nemá tadyhlenctoho cesťáka. Osobně mám pneu vždy poškozenou tím, že je sjetá, především po stranách. Zadní mi nevydrží víc jak 6 - 6,5 tis. Kdybych pak jezdil rovně, nějakej ten tisíc by taky ještě dala Jednoznačně je to přetížením, dopočítal jsem se i 30kg nad max. celkovou hmotnost. Tam už nemám moc co seřizovat, leda bych dal dozadu tuplák

Gumy na Verse

10.04.2020 21:30 | Nahoru #270
Krejza> Ahoj Honzo, za prvé jsem absolutně v klidu, protože vím proč jsem jednou najel tak málo na sadu. Dalších pět motorek na tom bylo úplně stejně a po příjezdu domů přezouvali všichni. (určitě to neumím vyjádřit v procentech, tak dobrý nejsem) Pouze jsem nepochopil to rozdělení mezi obě strany gumy, ale mám dojem, že je to úplně jedno.
Za druhé jsem přesvědčen, že můžeš mít pružinu s větším rozsahem, jsem toho důkaz, (v mém případě 120 - 210 kg), včetně rozsahu předpětí. Když nás v servisu Hyperpro vážili a měřili motorku, účelem bylo aby motorka byla vždy "rovně" a to za všech okolností zatížení. ( solo, dvojice, náklad) a to se povedlo.
Za třetí předek je též vybaven progresívní pružinou a je nastaven na takzvanou střední hodnotu, tak aby motorka byla vždy rovně. Pouze na jaře a podzim nechávám dělat výměnu olejové náplně (řidší, hustší), hodnoty neznám, od toho je motoservis.
Jak ti již napsal Václav, nejedná se o závodní nastavení, ale o komfortní pro cestování, které snese i větší náklony. A ještě jednou zdůrazním slova, komfortní cestování.
Uznávám a vím, že jsi odborník na závodní nastavení, ale dovolím si říct, že vím jak má být nastavena moje motorka, tak abych na ní ujel v pohodě i 1000 kilometrů za den a měl pořád hubu od ucha k uchu. Vrátím se úplně na začátek, někdo se ptal jaké pneu na motorku a já pouze sdělil skutečný rozsah a průměr nájezdů jedenácti sad DUNLOP Roadsmart III.
Zatím ahoj Ivo.

TOPlist