-Lapchik-> První polovina viz odpověď výše.
Ad okruh a nastavení podvozku.
Nejen, že nevhodné nastavené vede k "nekomfortní jízdě a nepřesnému řízení", ale zároveň se tím snižuje životnost pneumatiky. A to výrazně, klidně až na desítky procent, obvykle tak na polovinu.
Poškození díky nevhodnému nastavení je vidět především tam, kde se jezdí a kde je pneumatika nejvíce zatížena a nejvíce využita. Na okruzích to tak bývá na bocích pneu
Nicméně tohle všechno se dá nastavit, upravit podle potřeb daného jedince-pilota a daných podmínek.
U nezávodních motorek jde potom o určitý kompromis, aby se do podvozku pořád nehrabalo. Pilot se tak přizpůsobí nastavení a podmínkám. Oproti tomu u závodních motorek se přizpůsobuje nastavení pilotovi a podmínkám, které jsou v krátkém časovém horizontu a jsou tak víceméně stálé (taky na vždy).
Jeden příklad. Týmy s sebou vozí různé pružiny a podle potřeb daných tratí ty pružiny mění. Nebo naopak, mění je podle daných podmínek. Tohle je vidět v nastavení na mokro (měkčí) a na sucho (tvrdší).