Komentáře
Nalezeno 3 záznamů
17.10.2016 | Článek | megacruiser: kecy kecy kecy... Kdybys nebyl zaslepený, veděl bys, že motocyklová výroba nebyla nikdy jedinou výrobní náplní čz.Tatebou zmiňovaná slévárna funguje dodnes, a největší není, protože přímo ve strakonicicíh běží ještě jedna další, zhruba stejně velká slévárna hliníku, čz má dodnes funkční slévárnu litiny... Obě slévárny dodnes dodávají především do autoprůmyslu, něco se obrábí přímo ve fabrice v dalších divizích, něco se prodává jako holé odlitky... Náplň výroby v době ukončení výroby motocyklů byla krom nich například výroba převodovek pro škodovku (favorit, felicia, fabia a základní octavie), výroba obráběcích strojů jednoúčelových a cnc brusek, forem a nástrojů pro obrábění, výroba turbodmychadel na velké motory, k tomu obě slévárny jako dodavatelé odlitků především pro autovýrobu. Po převodovkách se dělaly různé díly na motory HTP, (víka rozvodů, víka ventilů, diferenciály, synchrony... Při tom se začaly dělat díly pro aisin, a garret, a další dodavatele kompletních celků pro autoprůmysl... Já tam 10 let dělal, takže tu fabriku dobře znám. +1 |
7.12.2014 | Článek | Jindra: uvědom si, že ta knížka má krom toho aby ujasnila a zveřejnila některé informace doposud neznámé nebo neoveřené, ale taky aby měla provedení váze těch informací odpovídající, tebou navrhované by sice knihu zlevnilo, ale zase by spoustu lidí poněkud pohoršovalo, když obsahově takto náročnou knihu udělají na recyklátu, aby se ušetřily dvě stovky... Kdybys to kritizoval u románové tvorby, kde obrazový materiál není zapotřebí, mohlo by to být jak píšeš. +5 |
7.12.2014 | Článek | Když jsem se účastnil akce k výročí 95let Čz, projel jsem u stánku knihu a okamžitě zakoupil - ano, stojí dost peněz, ale ty pěnize za to stojí. Mám dost knížek o ČZ, a toto je v podstatě encyklopedie veškerý motocyklový produkce, byť už se fabrika zabejvá jinou výrobou. |