WSBK Imola – Po trénincích je nejrychlejší Davies
Text: Petr Czyž | Foto: Vladimír Rejda | Zdroj: WorldSBK.com | Foto: Kawasaki Racing, Ducati Media, Yamaha Racing | Zveřejněno: 12.5.2017 | Zobrazeno: 12 391x
Páteční tréninky proběhly až na pár incidentů s červenými vlajkami poměrně bez větších problémů než na jaké jsme v Imole zvyklí. Jezdci všech čtyř šampionátů WorldSBK, WorldSSP, WorldSSP300 a STK1000 měli celkem dva volné tréninky a mimo STK1000 stanovila kombinace časů těchto tréninků postupové desítky pro sobotní druhé Superpole. V superbicích zajel nejrychleji Chaz Davies, Ondřej Ježek byl dvacátý. V supersportech je nejrychlejší Kenan Sofuoglu a v STK1000 je to jeho krajan a chráněnec Toprak Razgatlioglu. Sobota je dnem bitev o pozice na startu a prvního závodu WorldSBK.
Kapitoly článku
ME Superstock 1000 – 1.volný trénink
První trénink vyhrál časem 1'50,198 sekundy italský závodník tří ladiček Roberto Tamburini (Pata Yamaha Official STK1000 Team), jemuž se podařilo svým maximem na kolo nastavit laťku pořádně vysoko, protože jeho týmový kolega, druhý v pořadí Florian Marino (Pata Yamaha Official STK1000 Team), už ztrácí něco přes sedm desetin. Do sekundy stačil zajet třetí Toprak Razgatlioglu (Kawasaki Puccetti Racing) a čtvrtý Ital Michael Rinaldi (Aruba.it Racing - Junior Team).
Hned po prvním tréninku víkendu je jasné, že jakékoliv zkrácení tratě bude trestáno odebráním dosaženého času. Nejčastěji k tomu dochází v jednadvacáté zatáčce, což bude určitě i případ jezdců ostatních šampionátů. Během tréninku superstocků v závěru spadl Nizozemec Wayne Tessels (Agro On-Benjan Kawasaki) a Alex Schacht (EAB Schacht Racing Team). Ital Federico Sandi (Berclaz Racing Team) měl problém s transponderem a uviděl červenou vlajku.
19°C, dráha suchá, 25°C, vlhkost: 78%
1. | # | 2 | TAMBURINI Roberto | Yamaha YZF R1 | 1'50.198 | 7 kol | |
2. | # | 21 | MARINO Florian | Yamaha YZF R1 | 1'50.934 | +0.736 | 7 |
3. | # | 54 | RAZGATLIOGLU Toprak | Kawasaki ZX-10RR | 1'51.010 | +0.812 | 9 |
4. | # | 12 | RINALDI Michael Ruben | Ducati Panigale R | 1'51.186 | +0.988 | 11 |
5. | # | 5 | FACCANI Marco | BMW S 1000 RR | 1'51.536 | +1.338 | 9 |
6. | # | 70 | VITALI Luca | Aprilia RSV4 RF | 1'51.619 | +1.421 | 10 |
7. | # | 87 | MARCONI Luca | Yamaha YZF R1 | 1'51.884 | +1.686 | 11 |
8. | # | 71 | SCHEIB Maximilian | Aprilia RSV4 RF | 1'52.007 | +1.809 | 5 |
9. | # | 31 | FERRARI Matteo | BMW S 1000 RR | 1'52.025 | +1.827 | 12 |
10. | # | 11 | GUARNONI Jeremy | Kawasaki ZX-10RR | 1'52.304 | +2.106 | 13 |
11. | # | 41 | D'ANNUNZIO Federico | BMW S 1000 RR | 1'52.306 | +2.108 | 13 |
12. | # | 57 | JONES Mike | Ducati Panigale R | 1'52.468 | +2.270 | 12 |
13. | # | 55 | MYKHALCHYK Illia | Kawasaki ZX-10RR | 1'52.518 | +2.320 | 13 |
14. | # | 74 | CALIA Kevin | Suzuki GSX-R1000 | 1'52.593 | +2.395 | 12 |
15. | # | 81 | BERNARDI Alex | BMW S 1000 RR | 1'53.320 | +3.122 | 10 |
16. | # | 3 | SUCHET Sebastien | BMW S 1000 RR | 1'53.465 | +3.267 | 12 |
17. | # | 14 | MANFREDI Kevin | Kawasaki ZX-10RR | 1'53.531 | +3.333 | 13 |
18. | # | 8 | NOCCO Alessandro | Kawasaki ZX-10RR | 1'53.598 | +3.400 | 12 |
19. | # | 19 | PUFFE Julian | BMW S 1000 RR | 1'53.625 | +3.427 | 12 |
20. | # | 77 | TESSELS Wayne | Kawasaki ZX-10RR | 1'53.707 | +3.509 | 10 |
21. | # | 13 | SANCHIONI Federico | BMW S 1000 RR | 1'53.964 | +3.766 | 11 |
22. | # | 51 | VIONNET Eric | BMW S 1000 RR | 1'54.458 | +4.260 | 13 |
23. | # | 18 | CECCHINI Riccardo | Kawasaki ZX-10RR | 1'54.476 | +4.278 | 14 |
24. | # | 44 | TUCCI Andrea | Yamaha YZF R1 | 1'54.481 | +4.283 | 10 |
25. | # | 59 | SCHACHT Alex | Ducati Panigale R | 1'54.652 | +4.454 | 13 |
26. | # | 68 | SCOTT Glenn | Kawasaki ZX-10RR | 1'54.783 | +4.585 | 13 |
27. | # | 32 | MOSER Marc | Kawasaki ZX-10RR | 1'54.969 | +4.771 | 12 |
28. | # | 92 | LEU Bryan | Yamaha YZF R1 | 1'55.115 | +4.917 | 14 |
29. | # | 90 | FINSTERBUSCH Toni | Kawasaki ZX-10RR | 1'56.035 | +5.837 | 6 |
30. | # | 46 | CUDEVILLE Maxime | Kawasaki ZX-10RR | 1'57.387 | +7.189 | 13 |
31. | # | 6 | PUSCEDDU Emanuele | Suzuki GSX-R1000 | 1'58.594 | +8.396 | 5 |
# | 23 | SANDI Federico | BMW S 1000 RR |
Informace o redaktorovi
Petr Czyž - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)