Vermeulen: V superbicích mám větší perspektivu

Ex-pilot MotoGP Chris Vermeulen chce už ve svém prvním roce s motocyklem Kawasaki vyhrát závod.

Po čtyřech letech v MotoGP - jedno vítězství v Le Mans 2007 - nedostal na rok 2010 Australan Chris Vermuelen žádnou novou smlouvu v královské kubatuře.


Tovární tým Suzuki opustil Vermeulen z důvodů, že chtěl mít k dispozici vítězný motocykl, ovšem superbiková Kawasaki mezi ně zatím rozhodně nepatří: "Nejsem si jist, že Kawasaki má nyní vítězný motocykl. Ale její výhled do nejbližší budoucnosti je lepší než u Suzuki MotoGP, ta v nejbližších 2 nebo 3 letech určitě závod nevyhraje. Jelikož znám plány Kawasaki do budoucna, tak vím, že v roce 2011 dostaneme úplně nový model a budeme konkurence schopní. To je také náš cíl. Ovšem chceme vyhrát už i letos, i když se plně koncentrujeme na rok 2011."


"Troy Bayliss jednou řekl, že odchod do superbiků není krokem zpátky, nýbrž jen stranou. A zároveň mně také připomněl, abych si nemyslel, že to bude v superbicích jednodušší než v MotoGP. Jezdci zde jsou hodně rychlí. Je to prostě jiný druh závodění na motorkách. Hodně důležité je, porozumět pneumatikám. Jinak velká většina si myslí, že je WSBK lépe obsazeno, než MotoGP. Závodí zde 7 továren a 14 továrních pilotů, v MotoGP jen čtyři továrny a celkem 17 jezdců", říká 10ti násobný vítěz superbikových závodů a ex-vícemistr světa této kubatury.


"Otázka lepší medializace v TV? Dorna přenáší pouze obrázky, které dávají souboje mezi Rossim, Stonerem, Pedrosou a Lorenzem. Přitom se tvrdě bojuje o 7. až 9. pozici, kde jsem jezdil i já. A byly to tvrdé souboje mezi mnou, Capirossim, Edwardsem a třeba Doviziosem. V televizi je ale neuvidíte. Ovšem diváci chtějí vidět závody, tak jak je nabízejí superbiky.", říká dále australský jezdec, který kromě testů v Evropě a v Japonsku prožil celou zimu doma v Austrálii: "Doma v Austrálii je to daleko jednoušší. Chodím spát už ve 21 hodin, ráno hodně brzy vstávám a už mezi pátou a půl šestou začínám trénovat! Buď jdu běhat, nebo hodně jezdím na kole.", pokračuje dále vášnivý sběratel starých automobilů - mimochodem má jich v garáži momentálně 5 (ten nejstarší je z roku 1928, nejmladší pak z 1958 - ovšem v garáži je místo celkem na 16 vozů) a jeho nejoblíbenější je rudý Ford Pick-up z roku 1954.   


"V Evropě žiji v Andoře, ta leží ve středu Evropy a je odsud velmi jednoduché cestování. Pokud bych mohl vrátit nějakou věc zpět, tak bych nezůstal tak dlouho u Suzuki. V roce 2007 jsme byli opravdu konkurence schopní a já byl spokojen. Přitom jsem měl nabídky jak od Tech3, tak od týmu Gresini Honda a také od Kawasaki. Zůstal jsem u Suzuki a to bylo špatné rozhodnutí", řekl kromě jiného před australskými testy Chris Vermeulen.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):



TOPlist