Radio Paddock: Melandri míři k BMW

Po oficiálním odchodu továrny Yamaha ze světa superbikového závodění jsou rázem její tovární jezdci Marco Melandri a Eugene Laverty bez týmu a motocyklu na příští rok. Zatímco Melandri je absolutně favorizovaným pilotem u bavorské továrny BMW, tak Laverty by si dovedl představit jít už nyní do MotoGP...A i jiné zajímavosti ze světa superbiků, jak je hlásí radio Paddock.

Marco Melandri se musí po oficiálním odchodu Yamahy ze světa superbikového závodění poohlédnout po novém týmu a po nové motorce. Zájem o rychlého Itala je tedy velký a nejzajímavější lano mu hodila BMW: "Ve své smlouvě jsem měl opci, že pokud budu koncem července v Top-3, tak dostanu smlouvu i na rok 2012. Bohužel tým Yamaha existovat nebude a tak se musím poohlédnout po jiném jobu. MotoGP by pro mě bylo zajímavé jen v případě, kdybych dostal dobrý motocykl, jinak ne."
A skvělý italský jezdec dodává: "Nikdy jsem nepochyboval o tom, že umím jezdit rychle. Ovšem k tomu je potřeba, aby jezdec, tým, motocykl a pneumatiky vytvořili společně konkurence schopný celek. Proto jsem se rozhodl pro superbikovou Yamahu, ovšem nečekal jsem že v tolika závodech budu bojovat o první místo, to mě mile překvapilo.", říká o letošní skvělé - nováčkovské - sezóně Marco Melandri.  
O poznání horší situaci zažívá ale jeho týmový kolega Eugene Laverty. "Nemám strach o dokončení sezóny, všichni v týmu jsou 100% profesionálové a důvody odchodu Yamahy pro příští rok jsou pouze finanční", říká dvojnásobný letošní vítěz závodů v seriálu WSBK, který ovšem neví, jaké bude pokračování jeho další kariéry. Druhou možností pro vždy bojovně naladěného Ira je závodění v nástupnickém týmu Yamahy, pokud tedy nějaký bude existovat. V nejvíce favorizovaném týmu ParkinGO se ovšem zdá být jasnou jedničkou lídr supersportového šampionátu Chaz Davies.
Brit Chaz Davies vede šampionát SSP s náskokem 42 bodů, když letos vyhrál už čtyři závody supersportů. A nijak se natají s názorem, že by rád jezdil za svůj současný tým ParkinGO, ale o kubaturu výše: "Musíme ale přesně vědět, jaká bude vlastně podpora od továrny Yamaha. Není vůbec pochybností nad tím, že současný tým ParkinGO, doplněný několika ltechniky z letošního týmu Yamaha Europe, by mohl bez problémů v superbicích závodit. A kdybych v tomto případě dostal smlouvu já jako jezdec, tak by to bylo pro mě perfektní", říká velký kamarád Caseyho Stonera.

Zajímavý je i názor šéfa týmu ParkinGO Giuliana Rovelliho: "Tohoto 24-letého jezdce hodně lidí doposud nedocenilo, ale on zatím neměl štěstí na okolí, které je předpokladem k dobrému výkonu. Jsem přesvědčen o tom, že Davies by byl schopen i v superbicích zajíždět skvělé výkony a hodně lidí by překvapil. U mě je v pořadí jezdců na příští rok úplně nejvýše".

Co se Yamahy týká jako takové, tak ředitel superbikového šampionátu Paolo Ciabatti stále ještě neví, jak a jestli vůbec se Yamaha zúčastní šampionátu v roce 2012, neboť satelitní tým této značky zatím neexistuje: "Prosili jsme Yamahu, aby nám dala vědět, zda budou chtít vůbec současné motorky Yamaha YZF R1 na rok 2012 pronajmout, či dokonce prodat. Poslední odpověď zněla, že nám své stanovisko sdělí do konce srpna." 
Mistr světa Moto2 a současný pilot stáje LCR Honda Toni Elias ze Španělska dostal nabídku jet druhý motocykl Aprilia RSV4 ve stáji Pata Racing a to ve všech zbývajících závodech WSBK. Původní zpráva, že Elias pojede třetí tovární motocykl BMW se ukázala pouhou novinářskou kachnou. "Doposud jsem se nerozhodl, zda této nabídky využiji nebo ne. V žádném případě se v roce 2012 nevrátím do Moto2, zde už jsem byl mistrem světa a nepotřebuji nikomu nic dokazovat. A než jezdit MotoGP v nějakém týmu CRT, tak raději pojedu v příštím roce superbikový šampionát", říkal v Brně novinářům Toni Elias.  
 



Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist