Radio Paddock: Checovo setrvání u Ducati

Mistr světa Carlos Checa zůstává u Ducati, ale podívejme se, jak to všechno probíhalo dle Radia Paddock.

Týmový šéf Althey Genesio Bevilacqua počítal po zisku titulu mistra světa svého jezdce Carlose Checy jednoznačně s tím, že Ducati ho v roce 2012 podpoří rozhodně více, než letos, především peněžně. "Jinak nejsem schopen dále pokračovat", řekl po zisku titulu Bevilacqua.
Ovšem potom jakoby se proti Bevilacquovi postavil celý svět. V Itálii se objevily novinové články proti jeho firmě Althea Ceramica kvůli podvodnému používání značky "Made in Italy" u zboží vyráběného v Číně.

V Portimau oznámila oficiálně Ducati, že po továrním odchodu ze světa WSBK v roce 2011 nebude ani v příštím roce 2012 finacovat žádný tým v tomto seriálu.

V sobotním portugalském dopoledni tak bylo skoro vše jasné, Checa a Bevilaqua se musí rozejít, neboť italský manažér týmu Althea už není schopen mistra světa Checu sám finacovat. Navíc noví sponzoři se přes zisk titulu rovněž do tohoto superbikového týmu nehrnuli. Checova jediná možnost jak zůstat ve spojení s Ducati se tedy jmenovala Effenbert Liberty.   

V tomto okamžiku se ale objevila lukrativní nabídka od BMW! 

V nedělním dopoledni se ale situace otočila. Před startem první nedělní jízdy řekl Claudio Domenicali - obchodní ředitel závodního oddělení Ducati, že se kormidlo otočilo o 360 stupňů a existuje řešení.
V 16.20 hodin přišel dlouho očekávaný telefonát a v boxu Althea vybuchlo nefalšované nadšení. Domenicali akceptoval návrh Carlose Checy a jeho týmu Althea a nový mistr světa bude v roce 2012 továrním jezdcem Ducati a Athea obdrží finanční injekci.

A co na to říká samotný Checa: "Byl jsem už rozhodnut podepsat s BMW. Když dostal Genesio od Ducati OK, tak jsem byl pochopitelně u toho. Kdyby nepřišla nabídka od BMW, tak jsem zřejmě skončil. Naštěstí Ducati zjistila, že udělala chybu a tu korigovala. Vyhráli letos jen proto, že Althea je opravdu výborný tým. A pro superbikový šampionát je důležité, že továrna Ducati je opět přímo v dění", říká Checa pro SpeedWeek. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist