Preview – Phillip Island

Kapitoly článku

Traťové rekordy supersportů: Zatímco traťový rekord drží z roku 2011 Fabien Foret časem 1'34.941 min., tak nejrychlejší kolo kubatury supersportů zajel doposud v roce 2010 Joan Lascorz časem 1'33.847 min. Ovšem Sam Lowes se při testech dostal pod hranici tohoto rekordu, neboť mu byl naměřen čas 1’33.076 min.

Závod SSP 2012:
Závod supersportů byl vloni zkrácen na pouhých 15 kol, neboť byla obava o  bezpečnost jezdců - vzpomeneme-li si totiž na rok 2011, tak v tomto závodě za vysokých teplot odcházely pneumatiky Pirelli a právě pneumatikářská firma si toto zkrácení (ovšem proti přání týmových šéfů) prosadila.
Nejlépe do loňského závodu odstartoval Sam Lowes, start se povedl i Ondrovi Ježkovi (8.), zatímco Lukáš Pešek se pohyboval okolo 15. pozice. Na čele bojovala skupina ve složení Foret, Cluzel, Sofuoglu, Lowes a Parkes a ta mezi sebou nakonec rozhodla o pořadí na bedně úvodního letošního šampionátu. Nakonec se vrátil na nejvyšší stupeň nekorunovaný král této kubatury a pozdější trojnásobný mistr světa Kenan Sofuoglu s motocyklem Kawasaki, který během jedné zatáčky dvě kola před koncem předjel jak Foreta, tak Cluzela. Za druhým Fabienem Foretem (Kawasaki) z českého týmu Intermoto Step dojel nakonec třetí Poleman Broc Parkes před velmi silným nováčkem ze světa Grand Prix kubatury Moto2 Julesem Cluzelem, když Top-5 pak dokompletoval Sam Lowes - všichni na Hondách. Lukáš Pešek s Hondou týmu ProRace neodstartoval zrovna nejlépe, ale postupně zrychloval a v posledním kole předjel domácího stockového šampiona Jeda Metchera a ve své premiéře v této kubatuře dojel nakonec 10. Druhý náš jezdec Ondra Ježek jezdil dlouho jako 9., pak ale vyjel ve 12. kole mimo trať - uvolněná plynová rukojeť -, a dobře rozjetý závod nakonec vůbec nedokončil.

Supersport World Championship 2013

Kdo jsou letošní favorité? Úřadující trojnásobný mistr světa Kenan Sofuoglu vyměnil sice tým a pojede za "Indiány", ale ne značku motocyklu a je tak favoritem číslo "1". Bilance Sofuogla je neuvěřitelná, kromě tří titulů mistra světa z let 2007, 2010 a 2012, dokázal z celkového počtu 69 doposud absolvovaných závodů 48x dojet na podiovém umístění, tedy v necelých 70% byl vždy odmávnut šachovnicovýcm praporkem v Top-3 a jelikož vyhrál celkem 21 závodů, tak to znamená vítězství skoro v každém třetím startu. Takovou bilancí se nemůže pochlubit nikdo z celého 35-ti členného startovního pole.
Dvoudenním testům dominoval Brit Sam Lowes, který loňskou Hondu vyměnil za velmi rychlou Yamahu ruského týmu Yakhnich a pokud nebude padat tak často jako vloni, tak může tureckému šampionovi hodně zatopit. Vloni skončil tento anglický jezdec celkově třetí.
Zkušený Francouz Fabien Foret bude mít letos zřejmě poslední šanci, jak zopakovat rok 2002, kdy se stal mistrem světa. Vloni čtvrtý jezdec MS-Supersport pojede tovární Kawasaki a zřejmě už nyní se modlí k tomu, aby na co nejméně závodech pršelo. Pokud totiž má Foret nějakou slabinu, tak je to jízda na mokrém povrchu.

              

A kdo je ta druhá vlna, čekající na klopýtnutí výše uvedeného tria?
David Salom - vicemistr světa 2011, Gabor Talmacsi - ex-mistr světa 2007, Luca Scassa - hvězda první třetiny sezony 2011 a Michael vd Mark - úřadující mistr Evropy stocků do 600 ccm.

          

A to nesmíme zapomenout třeba další dva piloty: Alex Baldolini - velmi zkušený Ital a vloni celkově sedmý či Vladimir Leonov - rychlý, ale hodně chybující Rus.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist