Pre - Superbiky v roce 2013

Kapitoly článku

Přechod pod Dornu poznamenal pochopitelně náladu v superbikovém paddocku Magny Cours. Na všech přítomných byla vidět nejistota, jakým směrem se vlastně bude superbikový šampionát nadále vyvíjet. To samozřejmě ovlivnilo i příchod nových týmů a má to tak vliv na předběžný startovní rošt. Aktuálně čítá 11 jistých jezdců na sezonu 2013 a dalších 5 celkem jistých, ale doposud nepotvrzených míst (druhý jezdec u Aprilie, dva u Althey, dva v Pedercini), dohromady je tedy 16 motorek na startovním roštu 2013 jistých na 100%.
Přičemž nad vším se vznášejí dva velké otazníky, týkající se dvou největších hvězd tohoto šampionátu: tedy mistrů světa Maxe Biaggiho a Carlose Checy. Zda budou oba poslední mistři světa tohoto seriálu v roce 2013 vůbec ještě závodit a u Checy se vkládá ještě podotázka, na jakém motocyklu!
O víkendu měl oznámit Giuliano Rovelli - majitel týmu ParkinGO svého pilota na rok 2013, to se ale nekonalo: "Nejdříve musím počkat, s čím přijde nový promotér šampionátu. Jednám s továrnami - v tomto pořadí: BMW, Aprilia, Honda a Kawasaki - o materiálu, ale je také docela možné, že v příštím roce na startu nebudeme. Nemám totiž vůbec naspěch. Svého pilota Chaze Daviese se mně podařilo dostat do továrního týmu BMW a to je to podstatné. ". Oba dva uvažovaní kandidáti dali Rovellimu "košem", jednalo se o Hectora Barberu, resp. Scotta Reddinga.

BMW Italia měla hodně velké plány se zákaznickými týmy, ale úplně z nich sešlo. Jak Supersonic BMW, tak Asia BMW se šampionátu v roce 2013 nezúčastní a svou účast doposud nepotvrdil ani současný tým této značky Griilini Progea.

Ernesto Marinelli, projektový ředitel superbiků u Ducati, potvrdil, že pouze Althea a nový tým Maxe Neukirchnera si objednali nové motorky Ducati 1199 Panigale: "Možná se najde ještě někdo jiný, který bude chtít náš kompletní balíček, ale to může být taky až v lednu".

Tým Red Devils Roma se rozhodl k přechodu na Aprilii, celý projekt bude prezentován při finálovém závodě CIV na okruhu "Autodromo “Piero Taruffi” ve Vallelunge. Michel Fabrizio bude testovat svůj nový motocykl od pondělí do středy na okruhu MotorLand Aragon společně s dalšími předními týmy superbikového šampionátu (Kawasaki, Ducati Althea, Crescent Suzuki…).

Barni Ducati svou účast v roce 2013 nepotvrdila, anglický tým Johna Hacketta sice projevil zájem, ale to je asi tak všechno.
Hodně zapeklitá je situace v týmu Althea Racing okolo mistra světa 2010 Carlose Checy. Vyšlo totiž najevo, že má ve své smlouvě doplněn odstavec, že pojede v tomto týmu jen v případě, pokud nebude mít Ducati "nadváhu" 6 kg.

V opačném případě..., a ten by klidně mohl nastat: Smlouvu zatím neprodloužil Max Biaggi a pokud by opravdu Říman skončil na vrcholu své kariéry - což není vůbec vyloučené, byla by volná tovární Aprilka...
Mistr světa Max Biaggi se totiž stále ještě nerozhodl, zda bude svůj titul v roce 2013 obhajovat: "Příští rok je úplně jiným rokem. Příští týden bych se mohl rozhodnout, co budu dělat v roce 2013, potom co budu pět až šest dní doma u své rodiny. Takže pro rok 2013 ještě není nic rozhodnuto!"

Za tradiční tým Kawasaki Pedercini by mohli jet Švéd Alexander Lundh - má sponzorské peníze od Cresto Guide a Australan Bryan Staring, ten je naopak nemá. Ital Claudio Corti hostoval na přání Kawasaki Italia v Magny Cours, od Sepangu by se ale měl vrátit k závodění v kubatuře Moto2.


TýmJezdecMotocykl
 Pata Honda World Superbike Team Jonathan Rea Honda CBR 1000RR
 Pata Honda World Superbike Team Leon Haslam Honda CBR 1000RR
 Kawasaki Racing Team Tom Sykes Kawasaki ZX-10R
 Kawasaki Racing Team Loris Baz Kawasaki ZX-10R
 Pedercini Kawasaki Alexander Lundh? Kawasaki ZX-10R
 Pedercini Kawasaki Bryan Staring? Kawasaki ZX-10R
 Fixi Crescent Suzuki Leon Camier Suzuki GSX-R 1000
 Fixi Crescent Suzuki Sylvain Guintoli Suzuki GSX-R 1000
 Aprilia Racing Team Eugene Laverty Aprilia RSV4 Factory
 Aprilia Racing Team Max Biaggi Aprilia RSV4 Factory
 ParkinGO? ? ?
 BMW Motorrad GoldBet Marco Melandri BMW S1000RR
 BMW Motorrad GoldBet Chaz Davies BMW S1000RR
 Grillini Progea BMW? Ayrton Badovini? BMW S1000RR
 Ducati Althea Carlos Checa Ducati 1199 Panigale
 Ducati Althea Davide Giugliano Ducati 1199 Panigale
 Red Devils Roma Michel Fabrizio Aprilia RSV4 Factory
 Ducati Germany Max Neukirchner Ducati 1199 Panigale
 Hackettt Ducati? ? ?

Tučně vytištěné týmy a jezdci už jsou jistí!

Tradiční posezonní testy Infrontu, konané vždy v týdnu po finálovém závodě, se letos nekonají.

      

Naopak tým Pata Honda World Superbike testoval se svým novým pilotem Leonem Haslamem v Assenu. Jelikož Haslam je vázaný smlouvou s BMW do 31. října, tak musel britský jezdec testovat v neutrální kombinéze. Naposled  seděl Haslam na motocyklu Honda CBR1000RR v roce 2009, když závodil za tým "Stiggy-Honda" a skončil celkově šestý. 

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist