Nürburgring: Biaggiho návrat na trůn

Kapitoly článku

Max Biaggi si zachoval na Nürburgringu chladnou hlavu, získal vítězství a jelikož Marco Melandri spadl, tak se Biaggi také dostal do čela šampionátu.
První superbikový závod na Nürburgringu byl zcela dle přání Maxe Biaggiho. Italský tovární jezdec Aprilie vyhrál celkem bezpečně a vrátil se do čela šampionátu. Dokonalý trumf jezdců s motocykly Aprilia RSV4 potvrdili druhým a třetím místem Eugene Laverty a Chaz Davies.

Biaggi dokonale využil svého Pole position a zahnul do první zatáčky jako první. Ovšem už po několika zatáčkách šel do čela Tom Sykes a za ním se seřadili Biaggi, Carlos Checa a Laverty. Michel Fabrizio havaroval v 9. zatáčce a předčasně tak ukončil závod. Ve druhém kole spadl přes přední kolo Checa, v závodě ale pokračoval.

Několik zatáček později havaroval v boji o 5. místo Jonathan Rea a to už se dopředu probojoval na 3. místo Melandri. Davide Giugliano spadl v 8. zatáčce a cestou na podium potkal pád ve stejné zatáčce i lídra šampionátu Melandriho. Velký souboj se odehrával mezi dvěma piloty s motocykly Aprilia, Daviesem a Laverty. V polovině závodu měli Sykes a Biaggi náskok už přes 5 sekund.

A zatímco Sykes jel opravdu přes limit, tak Biaggi profesorsky studoval jeho jízdu. V 11. kole Biaggi předjel Sykese a brzy získal náskok 3 sekund. Sykes se mezitím musel spokojit s umístěním za Lavertym a Daviesem. V boji o čtvrté místo havaroval tři kola před koncem Loris Baz.

Biaggi si jel neohrožovaně pro první místo, když nakonec vyhrál o 3.027 sekundy před Lavertym, který se těsně prosadil v boji proti Daviesovi. Sykes se musel spokojit s místem čtvrtým sledován Leonem Camierem a šestý byl klasifikován Sylvain Guintoli.

Leon Haslam, Lorenzo Zanetti, Ayrton Badovini a Hiroshi Aoyama dokompletovali Top-10. Maxime Berger dojel 11., zatímco Checa ještě zachránil místo 12. John Hokpins, Lorenzo Lanzi (náhradník za Jakuba Smrže) a Brett McComick byli posledními jezdci, kteří získali body.

eni FIM Superbike World Championship 2012 - Nurburgring, závod 1

01- Max Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – 20 kol za 38’52.751
02- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 3.027
03- Chaz Davies – ParkinGO MTC Racing – Aprilia RSV4 Factory – + 3.127
04- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 12.306
05- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 14.131
06- Sylvain Guintoli – PATA Racing Team – Ducati 1198 – + 19.523
07- Leon Haslam – BMW Motorrad Motorsport – BMW S1000RR – + 27.017
08- Lorenzo Zanetti – PATA Racing Team – Ducati 1198 – + 33.116
09- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – + 34.937
10- Hiroshi Aoyama – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 39.132
11- Maxime Berger – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 41.000
12- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – + 41.125
13- John Hopkins – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 46.925
14- Lorenzo Lanzi – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 54.659
15- Brett McCormick – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 56.342
16- Alexander Lundh – Team Pedercini – Kawasaki ZX-10R – + 1’09.730
17- Norino Brignola – Grillini Progea Superbike Team – BMW S1000RR – + 1’43.679

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist