Nürburgring: Biaggiho návrat na trůn

Kapitoly článku

Chaz Davies si díky pádu Marca Melandriho hned ve své první superbikové sezóně vyjel své první superbikové vítězství.
Po pádu v první jízdě Marco Melandri měl italský tovární pilot BMW šanci vše napravit v jízdě druhé, neboť Biaggi havaroval hned v prvním kole. Po dalším pádu ale "Macio" odjíždí z domácího závodu pro BMW bez jediného mistrovského bodu. Tak se Chazi Daviesovi před Eugenem Lavertym a Leon Camierem podařilo získat první premiérové vítězství a bossům od BMW se pořádně představit, ještě před definitivním podepsáním tovární smlouvy na rok 2013.

Nejlépe odstartovali Laverty, Tom Sykes a Biaggi, zatímco Melandri jel čtvrtý před Daviesem. Ještě v prvním kole předjel Sykes Lavertyho, ovšem ve stejné zatáčce spadl Biaggi a zároveň se mimo trať dostal i jeho týmový kolega Laverty. Ital sice pokračoval dále v závodě, ovšem až úplně na konci startovního pole, zatímco Laverty se zařadil na místo sedmé. Melandri a Davies jeli těsně za Sykesem.

Jonathan Rea a Davide Giugliano se mezitím na pozice čtyři a pět, přičemž do souboje o místo čtvrté se zapojili i Leon Haslam, Laverty, Loris Baz a Carlos Checa. Camierovi se podařilo po pěti kolech rovněž se dostat k této skupině a Haslam se ocitl mimo dráhu a zařadil se nazpět do závodu jako devátý.

V sedmém kole se dostal Melandri před Sykese a převzal tak žezlo závodu. O kolo později předjel Sykese i Davies. Brzy poté spadl přes přední kolo Melandri a pohřbil tak šanci na teoretické první místo a eventuální srovnání bodového stavu s Biaggim. Rookie Davies převzal první místo před Sykesem a Reou. Haslam havaroval jako další v zatáčce číslo devět a postaral se tak o dokonale černou neděli pro domácí tým BMW Motorrad Motorsport Team.

Laverty, Rea a Camier vytvořili skupinu bojující o poslední podiové umístění, zatímco Alexander Lundh, Michel Fabrizio a Norino Brignola ukončili předčasně závod. Do boxu Liberty zamířil po výletu do kačírku i Brett McCormick.

Šest kol před koncem se dostal Camier před Sykese a začal stíhat Daviese, zatímco Sykes ztrácel stále víc a víc.

Mezitím co Laverty a Camier tvrdě bojovali o druhé místo, tak prvnímu vítězství Daviese nestálo už vůbec nic v cestě. Brit vyhrál s náskokem 4.311 sekundy před Lavertym a Camierem. Rea dojel čtvrtý, a Sykes se propadl na místo páté. Checa byl odmávnut jako šestý, přičemž Giugliano, Baz, Ayrton Badovini a Sylvain Guintoli dokompletovali Top-10.

Lorenzo Zanetti dojel 11., za ním pak John Hopkins (12.) a 3 body nakonec zachránil Max Biaggi (13.). V bodech dále dojeli Maxime Berger a Hiroshi Aoyama.

Tento výsledek znamenal, že nyní vede Max Biaggi se ziskem 318 bodů před Melandrim, který v Německu vůbec nebodoval!, a zůstal tak na 308,5 bodech. Sykes je se 291,5 body třetí.

Náš Jakub Smrž se po 4 vynechaných závodech - ne vlastní vinou - propadl až na místo 15.

eni FIM Superbike World Championship 2012 - Nurburgring, závod 2

01- Chaz Davies – ParkinGO MTC Racing – Aprilia RSV4 Factory – 20 kol za 39’00.327
02- Eugene Laverty – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 3.022
03- Leon Camier – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 3.222
04- Jonathan Rea – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 5.705
05- Tom Sykes – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 7.304
06- Carlos Checa – Althea Racing – Ducati 1198 – + 7.541
07- Davide Giugliano – Althea Racing – Ducati 1198 – + 14.709
08- Loris Baz – Kawasaki Racing Team – Kawasaki ZX-10R – + 19.782
09- Ayrton Badovini – BMW Motorrad Italia GoldBet – BMW S1000RR – + 19.925
10- Sylvain Guintoli – PATA Racing Team – Ducati 1198 – + 20.028
11- Lorenzo Zanetti – PATA Racing Team – Ducati 1198 – + 25.653
12- John Hopkins – FIXI Crescent Suzuki – Suzuki GSX-R 1000 – + 29.142
13- Max Biaggi – Aprilia Racing Team – Aprilia RSV4 Factory – + 29.579
14- Maxime Berger – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 36.090
15- Hiroshi Aoyama – Honda World Superbike Team – Honda CBR 1000RR – + 40.912
16- Lorenzo Lanzi – Team Effenbert Liberty Racing – Ducati 1198 – + 50.401
17- Norino Brignola – Grillini Progea Superbike Team – BMW S1000RR – 3 kola

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Libor Bedřich - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist