VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
radi5 (73) napsal 27.03.2013 v 09:58

Max možná spotřeboval hodně motorů, ale zase se skoro neválel po zemi...

radi5 (73) napsal 27.03.2013 v 09:52

Nejdřív jich bylo cca 25. Teď už prý 39. Za chvíli jich asi bude 150... .

Stejné problémy byly i v našem mistráku. Byli jedinci, kteří měli prachy a nakoupili motorky z MS. A byli jedinci, kteří holt tolik peněz neměli...

Nuvolari (2329) napsal 21.03.2013 v 19:12+1

josef58: bingo!

mamba54 (1340) napsal 21.03.2013 v 06:58-1

Jen poznámečku ke sponzoringu: Ona nezmizela jen tabáková reklama, ale i olejářské gianty a gumárenská konkurence.

DavidH (109) napsal 21.03.2013 v 00:37

38 Ondřej Lelek Honda 2:17.090 +0:10.910
39 Karel Caesar Kawasaki 2:17.250 +0:11.070
42 Michal Bursa Suzuki 2:18.640 +0:12.460
45 Tomáš Katz Kawasaki 2:22.120 +0:15.940 

Zajimave jsou ty obrovske odstupy nasich za prvnim...
 

Marex (2570) napsal 20.03.2013 v 21:21-2

Technika a její cena se mění s dobou. Momentálně je to v obou sériích značně přemrštěné. Omezení počtu motorů, bez změn pravidel ohledně techniky motorů samotných, cenu nesníží.
Osobně bych rád viděl MS Stock (nenazýval bych to WSBK!!!)
Jako snadné řešení MGP by mohly v MGP jet továrnami vyladěné série. Stejně už tam více- méně jedou. Nakonec je právě tohle nejlepší zpětná vazba pro výrobu sériových mašin.
Takže. Zrušte prototypy a uvolněte cestu speciálům specifikace WSBK.
Všichni ušetří a ještě na tom vydělají.

Biker_xx (2319) napsal 20.03.2013 v 19:43+1

JV: Ano, dle mě je to jen a jen o penězích. To množství jezdců v r. 91 samozřejmě nebylo zdaleka jen kvůli tomu tabáku, ale kvůli ekonomice globálně. Ekonomika frčela a na reklamu se obecně vynakládaly násobně větší částky než teď. Ona taky reklama, ať už jakákoliv, měla úplně jinou hodnotu. Ta devalvovala až s rozmachem internetu a Googlu. I kdyby jsme připustili, že v poměru ke kupní síle, je závodění stejně drahý (což není, ale jen pro to srovnání), reklama jako sponzoring stojí stejně, jako tehdy. Jenže dneska mají firmy jiný možnosti jiný reklamy, mnohem levnější, který dřív nebyly. Resp. dneska je reklama v podobě sponzoringu v poměru k vynaloženejm prostředkům mnohem míň efektivní než dřív. A český závodění to je ještě jiná kapitola. Na začátku 90. let se tu investovalo naprosto nehorázně a do všeho a spousta firem tu vydělávala naprosto pohádkově, protože tu téměř v ničem nebyla zavedená konkurence. To byly pro reklamu a investice zlatý časy, který už nebudou.

PityGPX (949) napsal 20.03.2013 v 19:22

ne plasty ale platy

PityGPX (949) napsal 20.03.2013 v 19:05+2

Prachy jsou základ, ale ja vidím problém třeba v tom že v tom roce 91 jedne motocykl a jedna posadka stála méně kč (na tehdejší sponzoring, plasty) než stojí dnes. Motorky jsou každý rok dražší díky lepší elektronice a mechaniků je taky určitě více než bylo v těch dávných dobách. Pak tu máme hospitality, trucky, apod. Tenkrat nic tkaového nebylo, bydlelo se v karavanech a konec. Vždyť i o tom je toto video:

//www.youtube.com/watch?v=XQMjeC0kItU

prostě bych řek, že v minulosti: movitější sponzoři, a celkové závodění bylo levnější z důvodu: levnější bajk, cestovalo se hlavně po evropě, moc zamořský závodů nebylo, méně personalu, tzn mene platů, žádné hospitality a luxus jako dnes. Žilo se skromě a proto byly peníze! A když jso peníze, moh si to dovolit "každý druhý". Dnes si to dovolit každý nemůže. Tj rozdíl proč tenkrát 100 a dnes 20

Můj názor.

JV (68) napsal 20.03.2013 v 18:36-2

To Biker xx: Dovolil bych si nesouhlasit se slovíčkem "nefér", vycházím jen z historických fakt. Ta čísla nejsou překroucená, tehdy 100 nyní 20. Ohledně tabákové reklamy, ano...tady bylo hodně peněz. Ale jednoduchá otázka, tedy dle tebe mělo 95 jezdců v roce 1991 v MS tabákového sponzora? Nebo 45 jezdců v MR 92 platila Kutná Hora? Asi to bude taky někde jinde? Ono těch tabákových týmů zase moc nebylo, ale byly vidět, protože jely špičku nikoli chvost. Ano, je složité najít sponzora...ono taky vysypat X mega není jen tak, to taky musí mít nějakou návratnost. Každej si rozmyslí dát 10 nebo 50 za stejnou službu.
Takže ty tam vidíš jen peníze, kvůli kterým bude letos v SBK jen 20 jezdců. Ano, prachy jsou základ...ale...

Biker_xx (2319) napsal 20.03.2013 v 17:26+2

JV: Ono to srovnání s historií bude vždycky trochu nefér. Jednak na začátku 90. let na tom byla ekonomika úplně jinde a pak taky, co si budem nalhávat, hrob pro prakticky jakýkoliv odvětví motorsportu byl zákaz tabákový reklamy. Dneska není tak jednoduchý najít pro tyhle špičkový série, vysílaný do celýho světa, sponzora s téměř celosvětovym záběrem, jehož potenciální zákazníci jsou 40% populace vyspělýho světa, což tehdy tabákový koncerny byly.

martin1 (658) napsal 20.03.2013 v 16:40+1

A ještě k samotnému SBK,šlo by udělat závody i pro širší pole jezdců, stačilo by týmům i jezdcům slevnit náklady vyhodit el. fičury a ještě by museli piloty odmítat-mohli by jet štoky nebo ssp-ted neví co s tím-dohnali to výkony i cenou ke GP a ted z toho křečí udělají maglajs.

martin1 (658) napsal 20.03.2013 v 16:37

Ten Max je lišák ví kdy skončit i v Noale se jim museli kroutit oči z toho počtu motorů

JV (68) napsal 20.03.2013 v 15:09-1+3

Jsem zvědav, jak se nastolený nový diskusní trend udrží, moc tomu nevěřím, protože jistí jedinci jsou nepoučitelní.
Ale k věci.
1/ Jirkův dodatek je velmi dobrý, sice to asi nepůjde ke každému člaánku, ale když už ne u článku, tak alespoń v diskuzi se ledacos může objevit.
Jen doplním...v roce 1991 bodovalo 95 jezdců!
Naskýtá se otázka, proč nyní nebude na startu ani 20 jezdců???
2/ SBK v roce 1988 na úroveň MS protlačil Mc Laughlin...Amerika a Anglie vždy byla pro velké objemy a čtyřtakty (2T je tam nijak nebraly)...s filozofií "upravený seriový stroj"...a během dvou sezón zmizela třída F1 (určitě byla někde obrečena...nebyl internet, tak nevíme jak byla tato ztráta přijata hlavně v některých našich krajích (
Další otázka...splňují dnešní SBK tuto původní představu?
3/ omezení motorů, jednodušší by asi bylo převzít technickou specifikací z Endurance...a klasická návaznost podle stejných pravidel MS, možná někdy opět ME a potom národní šampionáty...někde dole jsou v diskusi zajímavé časy, porovnejte si s čím se šlo tehdy do světa. V roce 1992 se MR, tedy u nás doma zúčastnilo 45 jezdců...u nás!!!
Otázka, proč to šlo tehdy, proč ne dnes???
4/ je asi logické, že prakticky nyní dvě stejné série nemají při dnešním finančním trendu šanci na přežití. Můj názor je tento, v případě pokračování SBK tímto stylem...tak se během několika, spíše pár let zhroutí vlastní mocností. Takže starý promotér rád ještě trhnul nějaké jůro a pochopitelně nový nechce zavřít krám a taky něco trhnout.
Zde by mne zajímal Váš názor?
Nu, nakecal jsem dost, teď je to na vás. Můžeme to určitě vzít více do hloubky, není problém.

Kubát (1404) napsal 20.03.2013 v 14:58+2

ondrus: viděl bych to stejně. ono to tak i dřív skoro bylo. ale je jasné, že každá továrna se bude bránit zuby nehty, aby nepřišla o tu technickou výhodu, kterou se snažila vyvíjet řadu let a utopila v ní miliony euro. navíc plně souhlasím s tím, že ty motorky nemají se serií pranic společného, tak proč dorna nezačne tímto směrem? poměřil bych všem rámy, kyvky, překontroloval geometrii a bylo by...

josef58 (823) napsal 20.03.2013 v 14:19-1+3

Nuvolari
...jistí chytrolíni ze Španěl je chcou zrušit...

Pokusím se hádat a ani nechci nápovědu:
-top menežér + jeho pravá ruka Alfons, je to správně?
..děkuji za odpověď. Těžší otázka tam n ení?

Nuvolari (2329) napsal 20.03.2013 v 13:46+1

Biker xx: úvahy na téma jak mají vypadat stocky jsou asi bezpředmětné, protože jistí chytrolíni ze Španěl je chcou zrušit a místo nich tam strčit blíže nespecifikované čtvrtlitry. Humus.

Nuvolari (2329) napsal 20.03.2013 v 13:44

Ondrus84: to by byly Superstocky podle mě.

Biker_xx (2319) napsal 20.03.2013 v 13:40+3

Já jsem už dlouhou dobu příznivce toho, že by superbiky přebraly stockový pravidla. Závody stocků jsou úplně stejně kvalitní podívanou, rozdíl těch pár sekund v TV stejně není vidět a reálnej rozdíl mezi těmahle sériema je jen promo a (potažmo) jména. Náklady na bike jsou pětinový, jsou s tím reálný zkušenosti, funguje to dlouho, nebylo by to pro nikoho nic novýho (navíc spousta SBK týmů maj i svoje STK týmy). To samý pro SSP vs STK600. Mnohem spornější otázka by pak zůstala, jak by měly vypadat stocky...

Ondrus84 (3) napsal 20.03.2013 v 12:56+4

No neda mi to,abych sek nenapsal nazor k celemu WSBK. Porad se vsechny fabriky chlubi a nabizi nam potencionalnim kupcum stroje,ktere jezdi v sampionatech,ale malo ktery potencionalni novy motorkar vlastne vi,ze RSV4 FAKTORY flastne s pravou Superbikovou motorkou na ktere jezdil max ma spolecne pouze ty barvy... Osobne bych jim povolil do sampionatu pouze jine brzdy a elekrtroniku,ale jinak bych jezdcun dal seriovy stroj za 500000kc,ktery si muze koupit kazdy z nas a at se kluci predvedou, prece to neni moto Gp kde je stroj prototyp. A za 250.000 eur??? pak si myslim,ze kolik kdo spotrebuje motoru muze byt dorne jedno, naklady budou nizsi a cela motorka se bude vyvyjet i pro verejnost. To by byly Superbiky podle me.

Fullgas1 (746) napsal 20.03.2013 v 12:55

Kubat mozno na zaciatku sezony v GP, ale aj tomu neverim.

PityGPX (949) napsal 20.03.2013 v 12:54-3+1

Jak ušetřit, to je prostě věčná otázka. Co se týče motorů, jsou dvě možnosti

vyrobit milion kusů, ale levných

a nebo vyrobit 6 motorů, kde díky x dlouhé životnosti bude jeden motor stat milion eur. Tak jako tak, vždycky to bude ze zač. drahé. Ja říkám jedno větu: ve wsbk to fungovalo do roku 2013 úplně v pohodě bez nějakého omezování, apod, proč vrtat do něčeho, co fungulo bez Dorny a pana Ezpelety na dobré úrovni, že si fanoušci na ten sport nestěžovali?

Kubát: molekula! bazinga.

Kubát (1404) napsal 20.03.2013 v 12:46

fullgas: ale podle mě to tak funguje. jen je to prostě všechno o penězích

Fullgas1 (746) napsal 20.03.2013 v 12:43

Dorna sa snazi o plne a vyrovnane jazdecke pole v oboch sampionatoch, ale pokial nenariadi tovarnam vyvinut jeden prototyp a ten by tovarna musela poskytnut aj zakaznickym tymom nic sa nezmeni. Napr.: v motogp honda by cez zimu vyvinula model pre rok 2014 a identicky 4 motocykle by boli ponuknute vsetkym timom ktore maju zmluvu. Vyvoj by bol obmedzeny a povolil by som max 2 upgrady za sezonu. Tieto vylepsenia by museli dostat timy pouzivajuce Hondu naraz. To iste by platilo na kazdu tovarnu. Obmedzil by som aj pocet mechanikov, ved ich je v jednom boxe jak v indii bohov. Zachvilu si budu slapat na otlaky. Pokial sa toto nezmeni, tak bohaty budu rychli a chudobny stale pomalsi. Vo wsbk je to trochu komplikovanejsie, ale nic co by sa nedalo osefovat

opic26 (457) napsal 20.03.2013 v 12:33+2

Omezení počtu motorů v SBK bude mít myslím za následek zpomalení této série("odskok" od MotoGP)a navýšení nákladů na vývoj schopnosti "přežít při identickém potenciálu". Co se týká výkonů agregátů by mohl Ducati profitovat na rozdíl od ostatních, kteří jsou blízko MotoGP techn.a přesto "prý" používají tolik motorů.(Aprilie, BMW) Vzhledem k sérii asi správný krok, ale prostě se globálně "vracíme na strom".

SoulTrain21 (753) napsal 20.03.2013 v 12:30+1

Kubat

josef58 (823) napsal 20.03.2013 v 12:13+1

Kubát
pokud to tak je, tak se ST21 omlouvám.

Kubát (1404) napsal 20.03.2013 v 12:06+2

josef: nejsem zrovna z nejbystřejších, ale řekl bych že to soul myslel ironicky. bazinga

josef58 (823) napsal 20.03.2013 v 12:05-1+3

Ještě k těm motorům.
Přikláním se k názoru, že omezený počet motorů náklady nesníží, ba naopak zvýší. Bude to top technologie a kdo ji bude chtít, bude muset zaplatit tak jak všude na světě za luxusní zboží.

Loni se tady hodně psalo, že Max spotřeboval snad milion motorů, že snad měnil motor po každém kole. Pokud by s každým kolem v boxech udělal titul, tak pak o to víc
Teď vážně, kolikrát Max nedojel kvůli motoru za jeho působeni u Aprilie do cíle? Přeci jich tolik spotřeboval.

josef58 (823) napsal 20.03.2013 v 11:54-1+1

SoulTrain21 09:32
Ikdyž máš +ka, nějak tvému příspěvku nerozumím. Co se v motogp osvědčilo? Přivedlo MNOHO a MNOHO privátních týmů na start, to jako myslíš satelitních týmů?, to snad né. Zřejmě máš na mysli CRT, ale tam to pravidlo není zrovna rovné. CRT oproti továrnám maj o plných 100% většípočet motorů Pokud letos maj továrny jen 5, tak už je to víc jak 100% Takhle jsi to fakt myslel, že je to správný?

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist