Závod v Suzuce vyhrál tým MuSASHi RT Harc-Pro

Šestatřicátý ročník prestižního osmihodinového závodu v japonské Suzuce je minulostí. Vítězství slaví tým Hondy MuSASHi RT HARC-PRO s jezdci Takumim Takahashim, Leonem Haslamem a Michaelem Van Der Markem. Vítězný tým posledních dvou ročníků F.C.C. TSR Honda tentokrát cíl v Suzuce neviděl.

Do závodu startoval tým MuSASHi RT Harc-Pro třetí, ale už po půlhodině jel na vedoucí pozici Takumi Takahashi, který měl tři sekundy za sebou Tsudu, jezdce Yoshimura Suzuki Racing Teamu. V tomto tempu pokračovali i ostatní jezdci týmu Brit Leon Haslam a Nizozemec Michael van der Mark.
Holanďan v době, kdy do konce závodu zbývalo šest hodin vedl s náskokem deseti sekund před Nobuatsu Aokim z Yoshimura Suzuki, který byl o něco později penalizován za překročení rychlostního limitu v boxech. Dvě hodiny před koncem Leon Haslam zajel kolo časem 2´10,937 sekundy a v době, kdy do konce závodu zbývala hodina převzal řízení Hondy CBR1000RR Takahashi.

Když Takahashi vyjel na dráhu, začalo v Suzuce pršet a déšť nabíral na intenzitě. Vše mohlo dopadnout jinak, vedoucí jezdci museli vynaložit veškerý um a zachovat si zdrženlivost, aby zbytečně neriskovali pád. To vše Takahashi zvládl a po osmi hodinách a 214 kolech slavil tým MuSASHi RT Harc-Pro vítězství.
V případě Takumi Takahashiho to bylo druhé vítězství, protože ten už v Suzuce vyhrál v roce 2010, poprvé se z vítězství radoval Leon Haslam a Michael van der Mark. Jen pro zajímavost, otec Nizozemce, Henk van den Mark, vyhrál Le Mans v roce 1984. „Vyhrát osmihodinovku v Suzuce je nepopsatelný pocit,“ uvedl Michael van der Mark. „Je to jeden z nejlepších závodů na světě. Když jsem viděl Kionariho nehodu, vyvinuli jsme velký tlak, abychom závod vyhráli. Je neuvěřitelné vidět všechny tyto jezdce na stupních vítězů.“
Velmi blízko vítězství byl v pořadí druhý tým Yoshimura Suzuki Racing Team s jezdci Takuya Tsuda, Nobuatsu Aoki a Josh Brookes. Jako jediní na vítěze neztratili kolo a byli pomalejší o 1´51,996 sekundy. Josh Brookes ale v jednu chvíli udělal chybu a ta společně s penalizací za překročení rychlosti v boxech zřejmě rozhodla v neprospěch týmu Suzuki.

„Rád bych týmu Yoshimura poděkoval za možnost závodit v Suzuce,“ uvedl po závodu Brookes. „Během závodu tam byl určitý tlak, zejména po mé nehodě, která nás pravděpodobně připravila o vítězství. Dělal jsem co bylo v mých silách, abych ji odčinil aniž bych musel do boxů.“ Dvojka v týmu Yoshimura Nobuatsu Aoki, ale Brookese podpořil, když uvedl: „Všichni v týmu byli pod velkým tlakem, když jsme po mé chybě byli penalizováni průjezdem boxy. Josh by se kvůli své chybě rozhodně neměl cítit špatně.“
Třetí v cíli byl Team Kagayama v jehož barvách závodil Yukio Kagayama, Kevin Schwantz a Noriyuki Haga. Tato trojice na vítěze ztratila jen jediné kolo a předvedli perfektní výkon, když ještě v polovině závodu byli jedni z trojice týmů, kteří jeli ve stejném kole (MuSASHi RT Harc-Pro, Yoshimura Suzuki Racing Team, Team Kagayama). Pro Američana Kevina Schwantze je třetí místo v letošním ročníku již druhým umístěním na stupních vítězů osmihodinovky v Suzuce.

Před poslední hodinou závodu předal Suzuki GSX-R1000 Noriyuki Haga krajanu Kagayamovi, který ji v dešti a na vodě bezpečně dovezl až do cíle. „Kevin Schwantz byl mým hrdinou od dětství a je úžasné s ním závodit tady v Suzuce,“ řekl po závodu vedoucí jezdec týmu Yukio Kagayama. Američan Kevin Schwantz k tomu dodal: „Byla to čest závodit se všemi těmito talentovanými jezdci. Měl jsem to štěstí, že jsem byl členem tak excelentního týmu. Dělal jsem maximum a snažil se vyvarovat chyb v čemž mi pomáhaly pneumatiky Dunlop a také naše dobře připravená Suzuki.“
Umístění mimo pódiové pozice je jistě zklamáním pro tým Suzuki Endurance Racing Team s jezdci Vincentem Philippem, Anthony Delhallem a Julienem Da Costou, kteří chtěli rozhodně víc. Nicméně tak úplně s prázdnou neodjíždějí, protože čtvrtým místem v Suzuce se posunuli do průběžného vedení světového šampionátu vytrvalostních závodů motocyklů. S výsledkem může být spokojený další pravidelný tým šampionátu Yamaha France GMT 94 Michelin Yamalube, protože jeho jezdci David Checa, Kenny Foray a Matthieu Lagrive skončili pátí a zároveň byli nejrychlejším týmem tří ladiček.

Vítěz kvalifikace a tým startující z pole position Monster Energy Yamaha YART měl samozřejmě mnohem vyšší očekávání, ale zejména problém s únikem motorového oleje jim zabránil v tom, aby svá očekávání naplnili. V boxech strávili příliš moc času a nakonec skončili osmí se ztrátou čtyř kol na vítěznou posádku.
Smolný den si v Japonsku prožil vítězný tým posledních dvou ročníků osmihodinovky v Suzuce F.C.C. TSR Honda s jezdci Jonathanem Reou a Ryuichi Kiyonarim. Britský jezdec mistrovství světa Superbiků Jonathan Rea ve devětatřicátém kole předjel Leona Haslama (Musashi RT Harc-Pro) a převzal vedení závodního pole. V sedmapadesátém kole už jel v sedle vedoucí Hondy Ryuichi Kiyonari, ale ten havaroval. S poničeným motocyklem dojel do boxů, ale mechanici motorku nedokázali opravit, takže obhájce vítězství z let 2011 a 2012 musel po třech hodinách ze závodu odstoupit.

Něco podobného si prožila dvojice BMW Motorrad France Team Thevent. Po nehodě Erwana Nigona následoval pád také jeho týmového kolegy Jasona Pridmora, k tomu se přidaly problémy s motorem a to znamenalo konec pro tým BMW Motorrad, který v úvodní části závodu figuroval na třetí pozici. Do závodu odstartovalo třiašedesát posádek, třináct jich závod nedokončilo.

Třetí kolo vytrvalostního seriálu FIM Endurance World Championship je na programu 17.srpna v německém Oscherslebenu.

36. “Coca-Cola Zero” Suzuka 8hours Endurance Road Race

Závod - kompletní výsledky

01- MuSASHi RT HARC-PRO Honda – CBR 1000RR – Takahashi/Haslam/vd Mark – 214kol
02- Yoshimura Suzuki Racing T. – Suzuki GSX-R 1000 – Tsuda/Aoki/Brookes – + 1’51.996
03- Team Kagayama – Suzuki GSX-R 1000 – Kagayama/Schwantz/Haga – +1kolo
04- Suzuki Endurance Rac. T. – Suzuki GSX-R 1000 – Philippe/Delhalle/Da Costa – +1kolo
05- Yamaha France GMT94 Michelin – Yamaha YZF R1 – Checa/Foray/Lagrive – +2kola
06- Honda Team Asia – Honda CBR 1000RR – Kamaruzaman/Takahashi – +3kola
07- TOHO Racing w. Moriwaki – Honda CBR 1000RR – Yamaguchi/Itoh/Watanabe – +4kola
08- Monster Energy Yamaha YART – Yamaha YZF R1 – Nakasuga/Parkes/Waters – +4kola
09- Honda Kunamoto Racing – Honda CBR 1000RR – Yoshida/Kojima/Tokudome – +6kol
10- Team RC2L – Suzuki GSX-R 1000 – Buisson/Shinjo/Giabbani – +7kol
11- Bolliger Team Switzerland – Kawasaki ZX-10R – Saiger/Stamm/Sutter – +7kol
12- EVA RT Test Type-01 Trick Star – Kawasaki ZX-10R – Serizawa/Deguchi/Izutsu – +7kol
13- RS-Itoh & Asia – Kawasaki ZX-10R – Higashimura/Iwasaki/Murakami – +7kol
14- Honda Hamamatsu Escargot – Honda CBR 1000RR – Kuboyama/Nakatsuhara – +9kol
15- Confia H.M.F. LunaSol Jap. – Suzuki GSX-R 1000 – Suma/Hasegawa/Takamiya – +11kol
16- Team38 PS-K – Kawasaki ZX-10R – Karita/Keyes/Yamashita – +11kol
17- Team JP Dog Fight Yamaha – Yamaha YZF R1 – Fujita/Kimura/Tamura – +13kol
18- Honda Ryokuyoukai Kunamoto – Honda CBR 1000RR – Mitaori/Ohashi/Mori – +15kol
19- MotoMap Supply – Suzuki GSX-R 1000 – Konno/Teramoto/Nakamoto – +15kol
20- Iwata Racing Family – Yamaha YZF R1 – Ueno/Sawamura/Nishimura – +15kol
21- Winner Z-Tech – Suzuki GSX-R 1000 – Kunimatsu/Yoshida – +15kol
22- Honda TT Legends – Honda CBR 1000RR – McGuinness/Andrews/Rutter – +15kol
23- Hamamatsu Team Titan – Suzuki GSX-R 1000 – Shimizu/Inijki/Ohshiro – +16kol
24- Dog Fish O-Tec Suzuka – Honda CBR 1000RR – Ohuchida/Akimoto/Watase – +16kol
25- RS Garage Harada Himeji – Kawasaki ZX-10R – Harada/Okamura/Tanaka – +16kol
26- Dog House & Higuchi – Suzuki GSX-R 1000 – Higuchi/Iwatani – +16kol
27- Team Flembbo Leader T. – Kawasaki ZX-10R – Demarey/Nishijima/Prosenik – +17kol
28- B-Square Racing & Osaka SAM RT – Kawasaki ZX-10R – Tanaka/Ohita/Sato – +17kol
29- Honda Sayama R. & Hamamat. – CBR 1000RR – Yamashita/Ishizuka/Ohyama – +19kol
30- Banner Racing H-K-C – Ducati 1199 Panigale – Kaneda/Dan/Asahina – +19kol
31- Motobox Kremer Racing – Suzuki GSX-R 1000 – Scherrer/Paavilainen/Bauer – +19kol
32- SNDheater Human-R. DRAG R. ACtech – GSX-R 1000 – Sagoh/Hisadumi – +19kol
33- La Bellezza Speed & Kumamon – Ducati 1199 Panigale – Itami/Hori/Toda – +19kol
34- Hamamatsu 8H Team – Yamaha YZF R1 – Tonari/Nakao/Izumi – +20kol
35- Yamashina Kawasaki – Kawasaki ZX-10R – Mizusawa/Yamasaki/Matsumoto – +22kol
36- Team Sugai Racing Japan – Ducati 1199 Panigale R – Sugai/Kamatani – +22kol
37- Team Little Wing – BMW S1000RR – Miyazaki/Yamauchi – +23kol
38- Honda D. Takasaki B’WISE RT – H.CBR 1000RR – Shimizu/Sakurai/Kobayashi – +24kol
39- Hinoseiki Iwaki & T2 with A. – Suzuki GSX-R 1000 – Yamauchi/Wada/Takano – +25kol
40- Team Vital Spirit Shark Energy Drink – BMW S1000RR – Saiki/Tsujimoto/Soma – +25kol
41- Team Karbar Cafe R. From Shiga – Kawasaki ZX-10R – Morimoto/Nakajima – +26kol
42- Motorrad Toyota Nagasaka – BMW S1000RR – Noda/Nakamura/Sasaki – +26kol
43- Honda Kouyoukai Dream – Honda CBR 1000RR – Kurayama/Nakamura – +31kol
44- Honda Suzuka Racing Team – Honda CBR 1000RR – Yasuda/Hiura/Kitaguchi – +34kol
45- Team Etching Factory – Yamaha YZF R1 – Nakaoka/Hayashi/Fukami – +35kol
46- IMT satoracing – Yamaha YZF R1 – Sato/Inagaki/Yasutomi – +35kol
47- KTM Hamaguchi Bakuon Racing – KTM RC8R – Fujishima/Dairaku/Hamaguchi – +40kol
48- Honda Dream RT Sakurai Honda – Honda CBR 1000RR – Stauffer/Hook – +48kol
49- Motobum & Ishigaki Island – Hond CBR 1000RR – Kunikawa/Ohki/Matsukawa – +50kol
50- Honda EG Racing – Honda CBR 1000RR – Kuribayashi/Honda – +51kol

MS vytrvalostních závodů motocyklů 2013 (2/4):

1. - Suzuki Endurance Racng Team - 49 bodů
2. - Monster Energy Yamaha Austria - 46 bodů
3. - Yamaha France GMT94 - 42 bodů
4. - SRC Kawasaki - 40 bodů
5. - MuSASHI HARC-PRO - 35 bodů

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist