Petr „Kimura“ Bičiště nastupuje do MS Endurance

Známý road-racingový pilot Petr „Kimura“ Bičiště se chystá na velký zlom ve svojí kariéře a po letech strávených převážně na přírodních okruzích se chystá na sezónu ve vytrvalostním mistrovství světa. Ještě před jejím zahájením jsme se jej zeptali na jeho tým, plány, přípravu a další otázky, které by Vás mohly zajímat.

Zdar Petře, příznivci přírodních okruhů tě určitě znají, ale stejně bys mohl udělat nějakou rekapitulaci svojí dosavadní kariéry. Začínal jsi tuším s dragstery, ne? Odkud vlastně pochází přezdívka Kimura? Měl jsi co do činění s judem?

Ahoj, zdravim všechny příznivce a fanoušky našeho sportu. Rekapitulace... Od 90.roku jsem se pohyboval v depu při závodech dragsterů, které jezdil můj táta. Od šesti let jsem už zkrátka potřeboval slyšet rámus ze čtyřtaktních plochodrážních motorů a cítit vůni ricinu! Ve dvanácti jsem mohl mít svoji licenci a poprvé startovat v závodě. První dva roky jsem jezdil padesátky, ale nějak mě to táhlo už k šestikilům na kterém jezdil táta. Jelikož nebyly peníze, tak táta jezdil a já prostě šrouboval, anebo jen pomáhal s čím bylo potřeba. Najednou se to překulilo, mně bylo jednadvacet a měl jsem svůj první bike… Následovaly tři roky splašenýho "road racingu" v běžným provozu, ale stejně jako u sposty lidí o mém závodění rozhodly hořický Zatáčky – ty jsem prostě musel zkusit! Od té doby mě to pohltilo. Kimura byla přezdívka mojí první závodní litrové gsxr, ale jak a proč ví jen opravdu úzký okruh lidí, který se moc nerozšiřuje a i když je to třeba někomu směšné, prostě to už ke mně patří. Judo určitě ne :-)

Shrň nám taky loňskou sezónu, kterou jsi strávil hlavně na přírodních okruzích. Vedle českého mistráku jsi jel také prestižní a skvěle obsazené IRRC - jak jsi se svými výkony spokojen?

Tak minulý rok byl masakr, protože ten vercajk a podmínky byly jako nikdy před tím a jak říkám pořád, když máš jet s takovým materiálem, který má elektroniku pomalu jak formule, musíš jako první posunout řemen v hlavě malinko jinam a zvykat si na víc plynu, aby se motorka využila alespoň na 80%. Zvyká se ale dobře! IRRC bylo rozkoukaní se jak to chodí jinde a jak se jezdí na úzkých tratích - myslím že to bylo v pohodě, všude jsem byl poprvé krom Hořic a Frohburgu a celkově z toho byl dvanáctý flek. Ano, byli jsme spokojeni se seznamovací sezonou a letos nebudu říkat že nechceme být výš!

Před dvěma lety jsi mi říkal, že budeš muset nejspíš přerušit kariéru. Peníze utržené za GSXRko si vrazil do stavby baráku, namísto řídítek ses chystal na zednickou lžíci. Najednou ale přišla nabídka na start v mezinárodním mistráku na přírodních okruzích a letos dokonce na vytrvalostní mistrovství světa! To jsou určitě příjemné změny plánů - našel jsi někde kouzelný prsten? Nebo jak k tomu vlastně došlo?

Ani ne přerušit, ale ukončit - nějak se to sešlo, že jsem to tak cítil, i když to bylo strašně těžké. No upřesním, jak jsem to udělal... Motorka se prodala a za peníze z ní jsem koupil Mercedes který byl udělaný jako obytný na závody, kdyby se náhodou stal zázrak a dopadla nějaká motorka a sponzor, tak abych měl alespoň dopravní a obytné zázemí. A kdyby ne, tak že to na jaře prodám, ale tak to víš že mě to drželo v nějaké naději. A mimochodem jsme postavili dřevostavbu, takže zednická lžíce nehrozila :-) Ale zpět… Takhle si sedíme s kámošem v pátek u jednoho plzeňskýho, probíráme jako vždy motoristické věci a najednou přistoupí pán se kterým jsem se znal jen od vidění a ptá se jaká byla sezóna a co dál atd. Po třech minutách řekl že musí jít, ale ať se stavím a že ten konec zavodění ještě probereme... Po týdnu váhání jestli si dělal srandu nebo ne, jsem dorazil na návštěvu, následovala dvouhodinová konverzace, u které jsem se potil jak kdybych seděl v sauně, protože jsem to zkrátka nepobíral... Za ty dvě hodiny z toho byla nová HP4, zajištěná sezóna i s kombinézami, no prostě všechno! Přichystal jsem si plán, jaké závody se dají jet, a odpověď byla, že pojedu vše! A letos to bylo zrovna tak, akorát ten postup není IRRC ale EWC, i když samozřejmě makat na výsledcích musím úplně na každém podniku, protože nikde není nic zadarmo. Takže velké ANO, to jsou krásné změny plánů a nemá to na svědomí kouzelný prsten, jen hodně nadšený pán kterému patří nejvíc největších díků :-)

Letos budeš mít pořádně nabitou sezónu, vedle Endurance pojedeš také IRRC, český „přírodní“ mistrák a další prestižní závody v North West a Macau. Celkem sedmnáct závodů - dá se to vůbec stihnout? Máš letos statut smluvního jezdce, kterého platí tým nebo sponzor, nebo vedle tohohle závodního nášupu ještě stihneš chodit do práce?

Nabité to je, ale jsem tomu moc rád, protože to je nabité tím, co dělám nejraději a uvědomuji si moc dobře, že tuhle možnost moc lidí nemá. Všechno to stihnout bude masakr, ale určitě chci zvládnout ještě nějaké ježdění navíc v rámci tréninku. Statut jezdce – chachááá - ten mám tak maximálně v hlavě :-) Musím jako každý chodit do práce a smekat se… Nějak ti ani nevím, kdy mě třeba nebolely ruce z práce, nebo bych měl volný víkend.. Ale nestěžuji si!

Představ nám tým, ve kterém letos pojedeš. Mašinu, kubaturu, sponzory, spolujezdce a hlavně cíle, které od sezóny očekáváš. Pojedeš všechny závody v jednom týmu, nebo smlouva platí jen pro Endurance a jiné závody pojedeš „za své“? Na jak dlouho máš smlouvu uzavřenou? Letos se bude vlastně sezóny startovat dvakrát, protože od sezóny 2016 - 2017 se pojede v „mezisezóně“ v zimních měsících.

Je tu na mě nějak moc smluv Nejsem tovární profi jezdec, jen dělník . S mým týmem KIMURA RACING TEAM jedem závody v ČR a IRRC na BMW 1000RR a HP4. Sponzorem mého týmu jsou firmy Wepol a Safmetal a ty jsou zároveň partnerem na dva roky pro team GERT56 se kterým jedem EWC. Jezdci na EWC jsme Petr Bičiště, Didier Grams, Rico Löwe a Sascha Hommel. Co se týká závodění v té mezisezóně, nevím zatím úplné detaily, tudíž nemůžu odpovídat.

IRRC je prestižní šampionát, ale mistrovství světa je zase o nějaký ten level výše. Mezi jeho účastníky jsou jména, která známe i z mistrovství světa MotoGP nebo superbiků. Navíc se jezdí na autodromech, to pro tebe bude pořádný krok dopředu - nemáš z toho trošku vítr?

No hele, já jsem z toho úplně vedle, ale mám přemýšlet nad tím že to nechci, nebo že na to nemám a bát se?? Tak to ani náhodou, radši na sobě budu makat a nevyměknu, abych v případě (ne)úspěchu věděl, že jsem proto udělal maximum a nemusel se sám za něco stydět. Musím tvrdě makat na mém deficitu z dromů, na kterých nemám tolik nalítano, ale to je můj úkol a jdu do toho!

Jak bude probíhat tvoje příprava? Jak bude probíhat předsezónní testování? Určitě se budeš hodně zabývat fyzickou přípravou, vždyť doteď jsi měl dvacetiminutové rozjížďky, ale v Endurance budeš na mašině trávit celé hodiny.

Jaká příprava? Dyť se na motorce vozíme, ne?? :-)
Hele myslím, že se snažíme připravovat všichni jezdci stejně, tudíž nějaký běhání a hlavně enduro či motokros, řidítka jsou řidítka. Předsezónní testy budou asi týden, ale detaily opět zatím nevím ..Sám jsem zvědav, jak to budu zvládat místo dvacetiminutovky letět hodinu a hned několikrát za den. Asi to bude trošku mazec, na který se ale všichni moc těšíme!

Kimuro, díky za rozhovor, držíme palce a někdy na závodech zdar!

Informace o redaktorovi

Martin Hakl - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):



TOPlist