FIM EWC – Závod vyhrál SRC Kawasaki, český Mercury Racing je jedenáctý

42.ročník čtyřiadvacetihodinovky v Le Mans vyhrál tým SRC Kawasaki France v napínavé koncovce spojené s výjezdem Safety caru. Jezdci týmu Honda Endurance Racing byli blízko vítězství, ale nakonec závod končí jako druzí v pořadí, když poslední dotankování provedli minutu před koncem. Třetí v pořadí skončil tým Suzuki Endurance Racing. Česká stáj Fany Gastro BMW Motorrad- by Mercury Racing uzavřela čtyřiadvacetihodinovku na velmi dobré jedenácté příčce poté, co do závodu startovali třiadvacátí a po poruše byli dokonce kolem padesáté pozice. Navíc český tým dostal v závodě 24 Heures Motos značku německého výrobce BMW nejvýš ve výsledné tabulce. Lídrem průběžného hodnocení je nyní se 102 body tým SRC Kawasaki. Průběžně dvanáctý je Mercury Racing, jemuž v hodnocení netovárních týmů patří čtvrtá příčka.

Po první hodině vedl závodní pole tým Honda Endurance Racing, který si dokázal najet na stáj z prostředí SST GERT56 by GS YUASA téměř pětačtyřicet sekund. Oba týmy prozatím neměly na kontě zastávku v boxech. Kolo ztrácel třetí YART-Yamaha, čtvrtý vítěz kvalifikace Team ERC-BMW Motorrad Endurance a Top5 uzavíral další tým SST Team 33 Coyote Louit Moto. Tým Suzuki Endurance Racing byl šestý, sedmí jeli Wepol Racing. Problém měli obhájci titulu F.C.C. TSR Honda France, protože hned v úvodu spadl Mike Di Meglio a tým se odporoučel na sedmapadesátou pozici. Havaroval také VRD Igol Pierret Expériences, jenž startoval třetí. Slovenský tým Maco Racing jel prozatím bez zastávky čtrnáctý. Česká stáj Fany Gastro BMW Motorrad- by Mercury Racing se výrazně posunula dopředu poté, co s BMW startoval Karel Hanika, jemuž patřila devatenáctá pozice.

Ve čtvrté hodině měl vedoucí tým Honda Endurance Racing problém s osvětlením, takže následovala nutná zastávka v boxech, propad na desátou pozici po návratu zpět na trať, ale Randy De Puniet dokázal dostat motorku zpět na pátou pozici, když zajel nejrychlejší kolo závodu 1'36,848 sekundy. Tým SST GERT56 vedl ve své kategorii, ale došlo jim palivo, takže propad na osmadvacátou příčku. Také český  Fany Gastro BMW Motorrad- by Mercury Racing řešil technické problémy, což je dostalo zpět až na sedmačtyřicátou pozici, která jim patřila po třech (oprava) odjetých hodinách. Po pěti hodinách už jeli šestatřicátí.

Před dvaadvacátou hodinou vyjel na trať Safety car, když Kawasaki týmu Bossteman Endurance explodoval motor a na tratil byl rozlitý motorový olej. Tento moment srovnal rozestupy mezi vedoucími týmy a v jedné minutě tak byly tři motorky. Po osmi hodinách rozdávali první body týmům Top10, takže za vedení v závodu získal deset bodů SRC Kawasaki France. Druzí jeli Honda Endurance Racing a třetí Suzuki Endurance Racing Team. Kolo ztrácel YART Yamaha, dvě kola pátý WEPOL Racing a na čtyřech kolech byli jezdci ERC-BMW Motorrad Endurance. Stíhací jízdu jeli u  F.C.C. TSR Honda France, kteří po osmi hodinách figurovali na osmnácté příčce, český tým Fany Gastro BMW Motorrad- by Mercury Racing byl šestadvacátý.

V noci měl potíže rakouský tým YART Yamaha, jehož si pamatujeme jako věčné smolaře a ne jinak je tomu letos, protože kvůli poruše motoru byli nuceni kolem jedné ráno ze závodu odstoupit. Ze závodu odstoupil tovární tým BMW Team ERC-BMW Motorrad Endurance a nepokračoval ani GERT56 by GS Yuasa. Po čtrnácti hodinách stále vedl SRC Kawasaki France před Suzuki Endurance Racing a Honda Endurance Racing. Právě s Hondou #111 měl po půlnoci pád Randy De Puniet, jemuž se ale povedlo dostat tovární stroj japonského výrobce zpět na trať a rychle odčinit ztrátu na vedoucí Kawasaki. Slovenský Maco Racing zaznamenal pád, museli opravovat a to znamenalo propad na konec závodního pole.

Po šestnácti hodinách rozdávali další body za pozice v závodě (1-10.místo). Plný počet deseti bodů si na konto připsala sestava Jeremy Guarnoni, David Checa a Erwan Nigon, posádka vedoucího stroje tovární Kawasaki #11. Devět bodů získal druhý tým v pořadí Honda Endurance Racing, třetí Suzuki Endurance Racing Team získal osm bodů. Fany Gastro BMW Motorrad- by Mercury Racing jel čtrnáctý, což byl byl výrazný posun ve srovnání z šestatřicátým místem, které jim patřilo potom, co se vrátili na trať z opravy elektroinstalace. Parádní stíhací jízdu předváděli jezdci obhájců titulu F.C.C. TSR Honda France, protože ti už byli osmí, takže si na konto připsali tři body. Jenže už za denního světla, po sedmnácté hodině závodu, Freddy Foray sestřelil s Hondou #1 jednoho z pomalejších soupeřů a oba skončili na zemi. Foray pak s poškozeným strojem zamířil do boxů a na trať rozlil olej, takže musel vyjet Safety car a začalo se čistit. Honda úřadujícího šampiona strávila v boxech spoustu času a to znamenalo propad na dno tabulky.

Ve dvacáté hodině zůstávalo pořadí na prvních místech stejné. Vedl tým SRC Kawasaki France, druzí jeli s kolem ztráty Honda Endurance Racing a podobně na tom byli jezdci Suzuki Endurance Racing. Čtvrtí jeli WEPOL Racing, pátí Bolliger Team Switzerland. Na třináctém místě jel tým z České republiky Fany Gastro BMW Motorrad- by Mercury Racing a v době, kdy dvě hodiny před koncem převzal BMW od Ondřeje Ježka Ukrajinec Mykhalchyk, patřila jim jedenáctá příčka.

V době, kdy do konce závodu zbývalo něco přes hodinu, Francouz Randy De Puniet dokázal předjet Davida Checu (SRC Kawasaki France) a s Hondou týmu Endurance Racing převzít vedení. V tuto chvíli začala nejen vytrvalostní bitva na dráze, ale také inženýři v boxech počítali nejlepší strategii pro závěr závodu, protože kdo zvládne závod s menším počtem zastávek v boxech, ten vyhraje. BMW Fany Gastro BMW Motorrad- by Mercury Racing zajela hodinu před koncem do boxů pro palivo, do sedla sedl Karel Hanika a do závodu se vrátil jedenáctý.

Poslední hodina byla ve znamení války nervů, taktiky a v neposlední řadě umění jezdců předních týmů. Protože tým SRC Kawasaki zajel do boxů pro palivo a výměnu jezdce, převzala vedení Honda Endurance a oba jezdce dělilo třicet minut před koncem klání 13 sekund. Otázkou bylo, zda Honda bude ještě muset pro palivo nebo ne. To byla v tu chvíli otázka za milion. Karel Hanika nasadil vysoké tempo a jedenáctá pozice byla plně v jeho rukou, protože výš už to vzhledem k ztrátě nebylo možné. Závod dokončoval Ondřej Ježek. Patnáct minut před koncem to už vypadalo, že Jeremy Guarnoni dojede prvního Kolumbijce Hernandeze, ale stalo se to, co tým Kawasaki nepotřeboval, vyjel Safety car po nehodě stroje #101.

Závod vyhrál tým SRC Kawasaki France v napínavé koncovce spojené s výjezdem Safety caru. Jezdci týmu Honda Endurance Racing byli blízko vítězství, ale nakonec závod končí jako druzí v pořadí, když poslední dotankování provedli minutu před koncem. Třetí v pořadí skončil tým Suzuki Endurance Racing. Česká stáj Fany Gastro BMW Motorrad- by Mercury Racing uzavřela čtyřiadvacetihodinovku na velmi dobré jedenácté příčce poté, co do závodu startovali třiadvacátí.

FIM EWC 2018/2019 - 42.ročník 24 Heures Motos – Závod
Sobota, 19.dubna/neděle, 20.dubna - Bugatti, Le Mans (FRA)

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 6 Kč od 3 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 2 Kč
martins1 přispěl 2 Kč
masi přispěl 2 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist