EWC – Provizorní pole positio patří SRC Kawasaki

První den příprav na čtyřiadvacetihodinové klání Bol D'Or na okruhu Paul Ricard v Le Castellet byl ve znamení volného tréninku, prvních kvalifikačních jízd a nočního tréninku. Nejrychlejším týmem je prozatím SRC Kawasaki jimž patří provizorní pole position. Česká stáj EKO IVRacing BME CSEU je desátá, slovenský Maco Racing čtrnáctý. V pátek jezdci absolvují druhé kvalifikační jízdy, které definitivně určí pořadí na startu.

Volný trénink vyhrál časem 1'58,247 sekundy tým SRC Kawasaki. Dopolední maximum patřilo Randy De Punietovi, který závodí v sestavě s Mathieu Ginesem a Fabienem Foretem. Půl sekundy ztratili obhájci titulu GMT94 Yamaha - David Checa, Niccolò Canepa a Mike Di Meglio. O necelých osm desetin pomaleji zajeli jezdci stáje F.C.C. TSR Honda France a poslední v jedné sekundě jsou s časem 1'59,101 sekundy jezdci týmu Honda Endurance Racing, kde je náhradním jezdcem český závodník Jan Halbich.

Časy do pátého místa nastavili jezdci týmů YART Yamaha a Suzuki Endurance Racing, jehož ztráta činí 1,228 sekundy. Český tým EKO IVRacing BME CSEU (Karel Hanika, Fabrizio Lai, Julian Mayer) zajel na úvod výborný desátý čas (v hodnocení EWC byli devátí) a na první SRC Kawasaki ztrácejí 2,6 sekundy. Slovenský Maco Racing byl jednadvacátý s kolem za 2'02,167 sekundy. Nejlepším z týmů třídy Superstock je Team 33 Accessoires Louit Moto.


Dalším bodem čtvrtečního programu byly první kvalifikační jízdy. Ty jeli tři závodníci každého týmu s označením modrá, žlutá, červená a výsledný průměr jejich časů určil provizorní pořadí na startu. Definitivní podobu získá až po pátečních druhých kvalifikacích, pokud nedojde k nějaké výrazné změně povětrnostních podmínek.

Provizorní pole position má s časem 1'58,609 sekundy tým SRC Kawasaki. Nejlepším jezdcem tříčlenné sestavy byl s kolem 1'57,532 sekundy Francouz Randy De Puniet, který byl v kvalifikaci jezdců s žlutou páskou na ruce rychlejší o téměř jednu sekundu.

Na druhé pozici je tým Suzuki Endurance Racing s průměrem 1'59,055 sekundy. Nejrychleji zajel v sedle GSX1000R Gregg Black, jehož maximum je na hodnotě 1'58,842 sekundy. Třetí v pořadí je rakouský tým YART Yamaha s časem 1'59,138 sekundy. S Yamahou dnes zajel nejrychleji Broc Parkes, který skupinu s modrým označením vyhrál kolem za 1'58,560 sekundy.

Český tým EKO IVRacing BMW CSEU je desátý v pořadí, devátý v královské EWC. Tým si vede velmi dobře a nástup do prvního podniku nové sezony je víc než dobrý. Průměr mají na hodnotě 2'00,756 sekundy a nejrychlejším jezdcem týmu je s časem 1'59,271 sekundy Karel Hanika. Ten byl v kvalifikaci modře označených závodníků celkově pátý a na prvního ztratil sedm desetin. Z týmu je jediný s časem pod dvě minuty.

Výrazně zrychlil slovenský tým Maco Racing, který byl v tréninku jednadvacátý. Po první kvalifikaci je čtrnáctý s průměrem na 2'01,307 sekundy. Jejich nejrychlejším jezdcem je prozatím Louis Bulle s časem na kolo 2'00,673 sekundy. Slovenský závodník Jaro Černý jede s polským týmem LRP Poland a jeho kvalifikační čas 2'03,324 sekundy byl osmadvacátý v pořadí, tým je s průměrem 2'03,431 sekundy celkově třicátý.


Závěr čtvrtečního programu na okruhu Paul Ricard patřil nočnímu tréninku. S časem 2'00,358 byl nejrychlejší tým Suzuki Endurance Racing Team. Jen o pětatřicet tisícin zajel pomaleji tým F.C.C. TSR Honda France, třetí v pořadí je se ztrátou desetiny tým SRC Kawasaki. Český tým EKO IVRacing BMW CSEU zajel jedenáctý čas, Maco Racing byl třináctý.

Náš tip

Časomíra.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Autor článku obdržel prémii 0.5 Kč od 1 uživatele.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
masi přispěl 0.5 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist