EWC – Bol D'Or vyhrál tým GMT94 Yamaha, IVRacing BMW CSEU je pátý!

Po dlouhých čtyřiadvaceti hodinách skončil ve francouzském Le Castellet první závod sezony 2017/2018 vytrvalostního mistrovství světa silničních motocyklů, jednaosmdesátý ročník 24Hodin Bol D'Or. Ten vyhráli obhájci titulu tým GMT94 Yamaha. Na druhém místě je WEPOL BMW Motorrad Team by penz13.com a třetí místo vybojovala v závěrečných minutách tovární stáj Honda Endurance Racing. Parádní závod má za sebou český tým EKO IVRacing BMW CSEU, který je ve výsledkové listině pátý. Technika vyřadila velké favority SRC Kawasaki hned v úvodu, problémy s technikou řešili u Honda Endurance, Suzuki Endurance a rovněž u rakouského YART Yamaha, který závod nedokončil. Kvůli pádu jednoho z jezdců není F.C.C. TSR Honda první, ale šestá. Do cíle tentokrát kvůli poruše techniky nedojel ani slovenský tým Maco Racing.

EWC – Bol D

Z pole position startoval tým SRC Kawasaki, ale nejen, že měl Randy De Puniet pomalejší vstup do závodu, ale kvůli poruše motoru skončili dřív než první hodina závodu. Pro tým a všechny jeho příznivce těžká rána. Po první hodině vedl tým F.C.C. TSR Honda France, druzí v pořadí byla Suzuki Endurance Racing (SERT) a třetí GMT94 Yamaha. První pětku uzavíral YART Yamaha a Honda Endurance Racing. Český tým EKO IVRacing BMW CSEU jel osmý, slovenský Maco Racing byl šestnáctý.

Po druhé hodině vedl obhájce titulu GMT94 Yamaha. YART měl velký problém, protože havaroval Kohta Nozane a tým byl najednou až pětatřicátý. Navíc tam došlo ke zranění japonského závodníka, tak od tohoto momentu jel Broc Parkes a Marvin Fritz jen ve dvou. Nakonec museli kvůli poruše odstoupit. Po třetí hodině závodu byl na špici jezdec týmu Suzuki Endurance Racing Team. Brněnský EKO IVRacing BMW CSEU už figuroval na šestém místě a po šesti odjetých hodinách byli dokonce pátí.

Po osmi hodinách se rozdávaly body za pozice v závodě, takže první GMT94 Yamaha jich dostal deset, F.C.C. TSR Honda France devět, třetí Suzuki Endurance Racing Team jich dostal osm a zkrátka nepřišel ani pátý EKO IVRacing BMW CSEU, který si na konto připsal šest bodů. Slovenský Maco Racing měl u své Yamahy problémy s převodovkou, nějakou dobu motorku opravovali, ale nakonec došlo k jejich odstoupení.

Třináct hodin jel EKO IVRacing BMW CSEU bez větších problémů až kolem čtvrté ráno nastaly problémy se spojkou jejich BMW. To český tým na nějaký moment uzemnilo v boxech a když vyjeli zpátky na dráhu byli třináctí. Jenže neměli v plánu nic vzdát a jeli tempem, které je každou další hodinu vracelo blíž a blíž pozici, která jim patřila než nastaly technické komplikace. Po šestnácti hodinách se rozdávaly další body za pořadí v závodě. První GMT94 Yamaha dostala dalších deset, takže jich měli na kontě už dvacet. Je to neuvěřitelné, ale EKO IVRacing BMW CSEU už stačil zajet do první desítky a za deváté místo urvat tři body, takže jich už měli celkem devět. V závodě už nepokračovalo pětadvacet motorek týmů EWC a Superstock.

Po osmnácti hodinách to bylo na prvních pozicích hodně vyrovnané. První byl tým F.C.C. TSR Honda France s 513 odjetými koly, 512 kol měli na kontě jezdci stáje GMT94 Yamaha a třetí tým Honda Endurance Racing najel 511 kol. Zatímco první a třetí měl po devatenáct zastávek v boxech, druhý Yamaha jich absolvovala jednadvacet. Čtvrtá jel SERT a pátý byl tým Wepol BMW Motorrad by Penz13. Devátý zůstával s 500 koly EKO IVRacing BMW CSEU.

Po dvaceti hodinách je první F.C.C. TSR Honda France a jejich výkon vypadá hodně slibně. Na druhé pozici jel GMT94 Yamaha a třetí Honda Endurance Racing, jenž měla najeto osm kol na čtvrté BMW v barvách Wepol BMW Motorrad by Penz13. Na sedmou pozici se mezi tím posunul EKO IVRacing BMW CSEU. Jenže pak přišel nešťastný pád Alana Techera a F.C.C. TSR Honda France se z vedoucí pozice propadla na šesté místo. Problémy měli také u Suzuki, protože jim nejdřív zazlobila elektronika, takže do boxů a pak jim praskl hnací řetěz. Tým Suzuki Endurance Racing tak zaznamenal propad na osmou pozici a to také díky penalizacím. Do vedení se posunul tým GMT94 Yamaha, který měl o něco dříve také penalizaci, a na druhé příčce byl tým Honda Endurance Racing.

V posledních dvou hodinách zaznamenala Honda továrního týmu #111 technické problémy a v boxech měli plné ruce práce. Vidina zisku pódiového umístění se začala rozplývat a to byli ještě před chvílí druzí. V poslední hodině to byla bitva mezi továrním týmem Hondy a soukromníky z týmu Voelpker NRT48 Schubert-Motors, konkrétně pak mezi Sébastienem Gimbertem a Lucy Glöcknerovou, která to málem dala nebýt pomalejších jezdců na trati v posledním, rozhodujícím kole.

První závod sezony vytrvalostního šampionátu silničních motocyklů vyhrál tým GMT94 Yamaha, který tak pokračuje v sérii neporazitelnosti, kterou odstartovali letos v Le Mans. Na druhé pozici je tým Wepol BMW Motorrad by Penz13 a třetí je Honda Endurance Racing. Na čtvrté pozici je Voelpker NRT48 Schubert-Motors a pátý český tým EKO IVRacing BMW CSEU, jemuž teď v průběžném hodnocení patří sedmá pozice. Závod dokončilo celkem devětadvacet týmů. Nejlépe postaveným týmem třídy Superstock byl osmý v pořadí Tati Team Beaujolais Racing.

FIM Endurance World Championship - Provizorní kalendář 2017/2018

16/17.září 2017 – Bol d’Or (24 h) – Le Castellet – Francie
21/22.duben 2018 – 24 Heures Motos – Le Mans – Francie
12.května 2018* – 8 Hodin Slovakia Ring – Slovensko
9.června 2018* – 8 Hodin Oschersleben – Německo
29.července 2018 – Suzuka 8 Hodin – Japonsko
* závod v sobotu

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist