24H Le Mans: První trénink a kvalifikace
Text: Petr Czyž | Foto: Suzuki Racing, SRC Kawasaki, Yamaha Racing | Video: motoracinglive.com | Zveřejněno: 20.9.2013 | Zobrazeno: 2 611x
V prvních tréninkových jízdách na čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans byl nejrychlejší vítěz posledních tří ročníků tým SRC Kawasaki, provizorní pole position ale ve čtvrtek získal tým Suzuki Endurance Racing. V pátek je na programu druhá kvalifikace, kde bude hodně záležet, jak vyrovnané jezdce týmy nasadily.
V prvním tréninku, který jezdci světové vytrvalostní série (EWC) absolvovali ve čtvrtek, zajel nejrychleji tým SRC Kawasaki. Při posledním výjezdu byl na dráze Gregory Leblanc na Kawasaki a na Yamaze týmu Yamaha France GMT 94 Michelin Yamalube jel David Checa. Leblanc byl nakonec rychlejší o 0,357 sekundy a dostal SRC Kawasaki do čela výsledkové tabulky. Druhý skončil tým Yamaha France GMT 94 Michelin Yamalube a třetí v pořadí byl se ztrátou 0,521 sekundy Suzuki Endurance Racing Team. V jedné sekundě byli ještě Rakušané Monster Energy Yamaha YART.
Ve čtvrtek odpoledne jezdci a týmy pokračovali první kvalifikací. Kvalifikační tréninky jsou samozřejmě důležité pro postavení na startovním roštu a především je důležitá vyrovnanost všech jezdců v týmu, protože výsledný čas je průměrem tří nejlepších časů, které jezdci získají. Do kvalifikací nastupuje 60 týmů, ale jen 56 z nich se postaví na startovní rošt.
V první kvalifikaci, která v Le Mans skončila čtyřicet minut po dvaadvacáté hodině, to bylo o soubojích jezdců továrních týmů, které v prvním tréninku skončily do jedné sekundy. Především to byly souboje Vincent Philipp (Suzuki Endurance Racing Team) vs Gregory Leblanc (SRC Kawasaki) a Julien Da Costa (Suzuki Endurance Racing Team) vs Fabien Foret (SRC Kawasaki).
Hlavně díky času Juliena Da Costy 1’37,258 sekundy a času Vincenta Philippe 1’37,697 sekundy získal tým Suzuki Endurance Racing s kolem Alexandera Cudlina 1’39,116 sekundy průměr 1’38,023 sekundy, což znamená provizorní pole position. Tým SRC Kawasaki v první kvalifikaci skončil druhý a neměli to vůbec jednoduché, když museli zvládnout pozdní příjezd Axela Mauriniho, aby nahradil Jérémy Guarnoniho. Třetí je Yamaha France GMT 94 Michelin Yamalube s klasickou sestavou David Checa, Kenny Foray a Matthieu Lagrive.
Čtvrtý v pořadí belgický tým BMW Motorrad France Team Thevent musel také na poslední chvíli vyměnit Damiana Cudlina a o tom, kdo doplní dvojici Sébastien Gimbert a Sylvain Barrier měl tým rozhodnout po čtvrteční kvalifikaci mezi Američanem Jake Zemke a Joshem Watersem z Austrálie.
V kategorii Superstock je po prvních kvalifikačních jízdách nejlepší tým Junior Team LMS Suzuki, který je před dalšími dvěma týmy EWC Bolliger Team Switzerland a Honda TT Legends. Na druhém místě je v třídě Superstock Team Louit Moto 33, třetí Team Motors Events April Moto.
Japonský tým SynergieForce TrickStar, který do Le Mans přijel závodit poprvé, je po čtvrtečních jízdách dvaadvacátý a předpokládá se, že se v páteční druhé kvalifikaci dokáže posunout pořadím směrem nahoru. Snadné to nebude mít tým závodnic Amazone Fire, jež jsou zatím šedesáté, takže pokud chtějí do závodu nastoupit, budou muset minimálně o tři sekundy zrychlit.
Druhá kvalifikace je na programu v pátek (11:00 - 21:00 hodin). Průměr tří nejlepších časů jezdců obou kvalifikačních jízd určí konečné pořadí na startovním roštu 36.ročníku 24Hodin Le Mans Moto. Závod startuje v sobotu 21.září 2013 přesně v 15 hodin.
Časomíra - ZDE
Výsledky prvního tréninku - ZDE
Výsledky první kvalifikace - ZDE
Ve čtvrtek odpoledne jezdci a týmy pokračovali první kvalifikací. Kvalifikační tréninky jsou samozřejmě důležité pro postavení na startovním roštu a především je důležitá vyrovnanost všech jezdců v týmu, protože výsledný čas je průměrem tří nejlepších časů, které jezdci získají. Do kvalifikací nastupuje 60 týmů, ale jen 56 z nich se postaví na startovní rošt.
V první kvalifikaci, která v Le Mans skončila čtyřicet minut po dvaadvacáté hodině, to bylo o soubojích jezdců továrních týmů, které v prvním tréninku skončily do jedné sekundy. Především to byly souboje Vincent Philipp (Suzuki Endurance Racing Team) vs Gregory Leblanc (SRC Kawasaki) a Julien Da Costa (Suzuki Endurance Racing Team) vs Fabien Foret (SRC Kawasaki).
Hlavně díky času Juliena Da Costy 1’37,258 sekundy a času Vincenta Philippe 1’37,697 sekundy získal tým Suzuki Endurance Racing s kolem Alexandera Cudlina 1’39,116 sekundy průměr 1’38,023 sekundy, což znamená provizorní pole position. Tým SRC Kawasaki v první kvalifikaci skončil druhý a neměli to vůbec jednoduché, když museli zvládnout pozdní příjezd Axela Mauriniho, aby nahradil Jérémy Guarnoniho. Třetí je Yamaha France GMT 94 Michelin Yamalube s klasickou sestavou David Checa, Kenny Foray a Matthieu Lagrive.
Čtvrtý v pořadí belgický tým BMW Motorrad France Team Thevent musel také na poslední chvíli vyměnit Damiana Cudlina a o tom, kdo doplní dvojici Sébastien Gimbert a Sylvain Barrier měl tým rozhodnout po čtvrteční kvalifikaci mezi Američanem Jake Zemke a Joshem Watersem z Austrálie.
V kategorii Superstock je po prvních kvalifikačních jízdách nejlepší tým Junior Team LMS Suzuki, který je před dalšími dvěma týmy EWC Bolliger Team Switzerland a Honda TT Legends. Na druhém místě je v třídě Superstock Team Louit Moto 33, třetí Team Motors Events April Moto.
Japonský tým SynergieForce TrickStar, který do Le Mans přijel závodit poprvé, je po čtvrtečních jízdách dvaadvacátý a předpokládá se, že se v páteční druhé kvalifikaci dokáže posunout pořadím směrem nahoru. Snadné to nebude mít tým závodnic Amazone Fire, jež jsou zatím šedesáté, takže pokud chtějí do závodu nastoupit, budou muset minimálně o tři sekundy zrychlit.
Druhá kvalifikace je na programu v pátek (11:00 - 21:00 hodin). Průměr tří nejlepších časů jezdců obou kvalifikačních jízd určí konečné pořadí na startovním roštu 36.ročníku 24Hodin Le Mans Moto. Závod startuje v sobotu 21.září 2013 přesně v 15 hodin.
Časomíra - ZDE
Výsledky prvního tréninku - ZDE
Výsledky první kvalifikace - ZDE
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?