Joska Kubíček: Testy nic nerozhodly

Z daleké Austrálie se nám dnes večer ozval dle předchozí domluvy Joska Kubíček - manažér hradeckého týmu Step Racing, co je nového v tomto supersportovém týmu po testech na Phillip Islandu

"Stále jsme se ještě nerozhodli, které pérování budeme během celé letošní sezóny používat. Ale vše směřuje k firmě K-Tech, ovšem rozhodne se celý tým a musíme to vyřešit nejpozději zítra. Samozřejmě, že Öhlins zde má skvělý servis, ale...Poslední test jeli oba dva piloti jak s Öhlinsem, tak s K-Techem a teď musíme prostě srovnat data a rozhodnout se!", začal svůj dnešní večerní telefonicky rozhovor Joska Kubíček - v Austrálii bylo 6 hodin ráno a pokračoval: "I jezdci to pochopili a rozhodně jsme zde nešli za nějakými časy na jedno kolo, ale snažili jsme se jezdit stabilní časy. Zatímco třeba Foret nebo Salom dali jedno rychlé kolo...Takže se závodů vůbec nebojím, i když vím, že se budou ozývat výkřiky: Chtějí jet na mistra světa a končí na testech 8. a 15. Ovšem stále si myslím, že Gino má určitě na Top5 a Voloďa na bodované umístění kolem desítky." 

Celkem zajímavé téma jsou ale použité motory, respektive reglement, který dovoluje na závodní supersportový víkend použití jedné motorky a jednoho náhradního motoru, přičemž se nesmí použít motor třeba od týmového spolujezdce: "Problém je v tom, že třeba při crashi prorazíš dekl, utrhneš alternátor nebo se motor při tom crashi nažere kamínků a ty musíš použít motor druhý. Takže my jsme šli do motorů, které musí vydržet celý závodní víkend. Vloni jsme třeba měli stejně dobré motory jako Parkalgar, ale neměli jsme tak dobrou elektroniku a ta dělala ten rozdíl. Takže jsme raději ubrali výkon, ale zvětšila se jejich životnost. A včera odpoledne, když všichni vyměnili motory za nové - tedy i my, tak byl najednou Gino 5., ale s minimální ztrátou na třetí místo. Jde třeba jen o rozdíl pouhých 3 HP, ale je to znát. Uvidíme, jestli to bylo správné rozhodnutí, ale když nám vloni odešly tři motory, tak jsme si raději nechali udělat v Dánsku takové, které víc vydrží. Vloni byla totiž úplně jiná situace. Letos v pátek spadneš, a co pak? Pak ti praskne v sobotu ojnice a je konec. Takže jsme zvolili tuto taktiku, aspoň pro Austrálii, pokud by to byla špatná cesta a jiné týmy se opět vydaly směrem nabroušených motorů, tak bychom se k tomu třeba museli také vrátit, ale zvolili jsme prostě tuto cestu", vysvětlil pro naše čtenáře manažér Joska Kubíček.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):



TOPlist