Vytížená Kawasaki

Nejvíce práce se zřejmě v těchto dnech provádí u továrního týmu Kawasaki, přesto však výsledky stále nejsou moc vidět.

Zřejmě prozatím největší zklamání prožívají u japonské továrny Kawasaki, která neustále testuje nejen se svými dvěma oficiálními jezdci Garry McCoyem a Andrew Pittem, ale i se dvěma testovacími jezdci Akirou Yanagawou z Japonska a Alexandrem Hofmannem z Německa. Prototyp stroje Kawasaki Ninja ZX-RR se zdá být větší problematikou než si zřejmě samotní inženýři připouštěli při svém debutu v posledních čtyřech závodech loňského roku. Největší hvězda týmu, Australan McCoy, dokázala v hodinové kvalifikační jízdě na okruhu Montmelo v Catalunyi zajet pouze sedmnácté místo, ze kterého spadla postupem další části samotných IRTA testů na konečné dvacáté místo celkového hodnocení těchto testů. Ač se zdá být vše prozatím vzdálené, Garry osobně stále upozorňuje, že stroj je ve fázi postupného vývoje.
"Bylo dobré být čtyři dny na jednom okruhu, obvykle máme pouze dva", pochvaluje si McCoy skutečnost, že tým využil možnosti dvoudenního testování na okruhu u Barcelony ještě před samotným startem IRTA testů. Garry dále upozorňuje, že tak dlouhá doba byla přínosem i když osobně není spokojený ze svých dosažených časů na jedno kolo, ovšem upozorňuje na to, že je dobré když se tým neustále zlepšuje. "Každý u Kawasaki ví, že máme před sebou hodně práce, každý pracuje přesčas abychom dosáhli co nejvíce před startem prvního závodu."
Garry upozorňuje na fakt, že samotnou, ostrou část testů, která byla prvním dílem o soutěž nejlepšího kvalifikanta, vzal tým pouze jako další příležitost k testování nového motocyklu. "Jen na úplném konci jsem si vzal měkkou gumu, abych viděl jakého času jsem schopný a bylo dobré, že jsem se dostal k času 1:45."
Později Garry McCoy, Alex Hofmann i Andrew Pitt stanovili své nejlepší časy na obyčejných závodních pneumatikách, když Hofmannovi patřilo konečné 22. místo a Pitt dokončil testování ještě o další tři pozice dále. Čtvrtý jezdec týmu, testovač Yanagawa zkoušel nový vstřikovací systém paliva, u kterého si pochvaloval, že může plynový pedál otevřít podstatně dříve, ale že motocykl byl v nižších otáčkách trochu nestálý.
Tovární tým Kawasaki bude nyní pokračovat ve svých přípravách již na půdě prvního závodu letošní sezóny Moto Grand Prix (v Joho a Suzuce).

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist