Rozhovor s Jiřím Fejtou

"Fantomase" se vyptával náš spolupracovník Wlada39 a nyní se můžete podívat na jeho dílo.

Tak Jirko, jak jsi spokojen s tou uplynulou sezónou, jaká pro Tebe byla?
S celkovým výsledkem jsem samozřejmě spokojený, druhý místo je pro mě dobrý. Akorát jsem byl trošku zklamanej po posledním závodě, větší část roku jsem vedl v průběžném hodnocení a v předposledním závodě jsem docela zbytečně spadl a ty body ve finále chyběly na titul.Tam to byla asi klíčová záležitost celé sezóny, rozhodlo to on tom že titul mít rozhodně nebudu, ale o tom holt to závodění je. V posledním závodě mi naopak nahrálo do karet a posunulo mě na druhé místo odstoupení Oudy a pád Brože.
Pád v Maďarsku byl tedy podle tvých slov klíčový, proč jsi se poroučel k zemi?
Nevím, nedokážu si to vysvětlit. Bylo to v prvním kole, zima nebyla, pneumatiky byly zahřátý. Podle mého názoru a nejen mého(v těch místech se hodně padalo), byl asi nafoukaný prach z krajů, okolní podklad je písek a tak se ho tam nejspíš trochu dostalo. Stalo se mi to při lehkým brždění, úplně nekontrolovaně. Myslím si že bych poznal kdyby tam bylo nějaké moje zaváhání, ale za tu brzdu jsem opravdu moc tvrdě nevzal.
Dva závody MR se uskutečnily na letištích, jaké to pro Tebe bylo závodění?
Pro mě letiště byly dobrý, byl jsem dvakrát druhej. Další stránkou jsou ale spousty nepříjemných zranění a přišlo mi to dost nebezpečný. Kdybych upadl tak bych určitě spokojený nebyl. Pro mě to dopadlo dobře, ale vrátit bych se tam nechtěl, autodromy jsou jistojistě bezpečnější.Jezdí se hodně rychle a já už bych tuhle letištní vložku jet nechtěl.
Okusil jsi letos i start v Mistrovství Evropy, proč zůstalo jen u jednoho závodu?
Tak v Rijece to moc šťastný nebylo, já tam letos byl dvakrát, okruh je hodně těžký a mě to tam moc nesedlo. Jel jsem tam v podstatě s novou motorkou, bylo hrozný vedro, chlazení nebylo udělaný a v tom důsledku se přehříval motor. Celkově tam na mě dopadla taková špatná nálada, závod jsem kvůli teplotě motoru vůbec nedojel. Měl jsem dost velký strach, byla to nová motorka, měl jsem jeden motor a když bych ho tam oddělal, bylo by po sezóně. Tak jsem to radši odstavil a zvolil cestu záchrany stroje, protože nebyla stejně jakákoliv šance na body. Když jsme motor po závodě rozebrali tak byl přidřenej, takže rozhodnutí nepokračovat bylo správný.
Dalších závodů „evropy“ jsem se nezúčastňoval spíš kvůli financím, zvolil jsem cestu že pojedu kvalitně s plným zázemím v MMČR a pohár Alpe Adria, než abych se hnal někam do Evropy a měl dvě sady gum na víkend, to nemá smysl. Když tam pojedu, musím mít tomu odpovídající vybavení. Nejel jsem ani závod v Mostě, v tý době jsem měl problémy s financema, než abych si udělal finanční problémy, radši jsem nestartoval.
Co plánuješ výhledově na příští rok?
Zhruba asi stejně jako letos, motorka zůstane stejná, s tou jsem byl spokojený. V současné době děláme kompletní repasi motoru, šasí a všeho ostatního. Připravíme ji na další rok, kdy bych s ní znovu chtěl jet. Co se týká účasti v seriálech, určitě Mistrovství republiky, chtěl bych jet kompletní seriál Alpe Adria, pro mě je to finančně dostupný, je tam spousta soupeřů, každý si tam dobře zajezdí, najdeš si sobě rovného a je tam motivace se zlepšovat. Ten seriál považuju za velice kvalitní a pro nás české jezdce, kteří se chceme svézt venku je to nejdostupnější.
A co Mistrovství Evropy?
To určitě taky, ale teď hlavně záleží na penězích, závody co jsou tady v „okolí“ bych chtěl jet taky, pokud na to budou peníze, jinak tam nepojedu. Stojí to strašný peníze, musíš mít to zázemí a neřešit to jestli na to máš.
Máme po sezóně, co děláš když nezávodíš.
No, to je jednoduchý. Pracuju, vydělávám peníze a do toho musím samozřejmě shánět finanční prostředky, zajišťovat smlouvy na gumy a na díly a ostatní věci. K tomu všemu se ještě udržuju ve fyzické kondici, takže času opravdu moc nezbývá.
Vždycky jsem sportoval, i když jsem nezávodil, hraju tenis, hokej… hodně jezdím poslední dobou na motokrosový motorce. I když v Jílovicích jsem se moc nepředvedl. Jiří Fejta
datum narození : 11.2.1977
místo narození : Jihlava
bydliště : Jihlava
stav : svobodný
povolání : obchodní referent
barva vlasů : hnědá
barva očí : modrá
výška : 182cm
váha : 77kg
záliby : tenis, hokej, lyžování, motokros
nejlepší okamžik kariéry : první umístění na stupních vítězů.( Volná třída rok 2000 v Mostě start z 13místa -2místo na vodě)
nejhorší okamžik kariéry : pád v mosteckém retardéru při tréninku v roce 2002 (zlomený kotník na noze a dva prsty na ruce)
oblíbená tratě : Most, Hungaroring
motocykl : Kawasaki ZX6RR
automobil : Škoda Octavia RS
vysněné vozidlo : BMW M3
oblíbená hudba : Robbie Williams, Kabát, Elán
oblíbený film : Poslední skaut
oblíbené číslo : 68
oblíbená barva: zelená
max. rychlost jakou jsi jel a na čem? 270km/h Kawasaki ZX6
Jezdecká kariéra:
2000 - Volná třída - Kawasaki ZX6R model 95 - hodně nedojetých závodu tech. problémy - 9. místo
2001 - Volná třída + dva starty v kategorii supersport, Kawasaki ZX6R model 2000 - 5. místo (Volná)
2002 - Volná třída + supersport , Kawasaki ZX6R model 2002 Volná třída – 2. místo, supersport - 5. místo
2003 - supersport Kawasaki ZX6RR, kategorie supersport - 2. místo

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist