Roberto Locatelli o roce 2004

Italský Mistr Světa třídy 125 ccm z roku 2000 hovořil nejen o sezóně 2004, ve které chce zaútočit na světový titul.

Existuje staré hollywoodské pořekadlo - "je těžké stát se hvězdou, ale je ještě těžší hvězdou zůstat". Toto pořekadlo se jistě hodí na italského jezdce Roberto Locatelliho, který se o své místo na výsluní pokusí porvat s týmem LCR nyní již legendy Lucia Cacchinella. Jeden den je na vrcholu, aby den druhý trávil v zapomnění. Taková je charakteristika jezdce, který svůj vrchol prožíval 15. října 2000 na japonském okruhu Twin Ring v Motegi. Toho roku sice ještě zbývalo odjet závod v australském Phillip Islandu, ovšem již v Motegi si Locatelli svým sedmým (pátým v roce 2000) vítězstvím dokázal předčasně zabezpečit titul Mistra Světa ve třídě 125 ccm.
Uběhlo několik let, Locateli vyzkoušel třídu 250 ccm, vyzkoušel nový stroj v podání KTM 125, ale již nikdy nebyl šťastný tak jako 15. října roku 2000. Nyní se dostává Roberto zpět na stroj, který mu přinesl největší slávu, dostává se do sedla motocyklu Aprilia 125. Již první testy naznačili, jaký je tento pomalu stárnoucí Ital bojovník a jak se rychle dokáže srovnat s technikou, kterou tak důkladně znal na přelomu tisíciletí.
"Jakmile jsem byl zpět u Aprilie, našel jsem mnho techniků, se kterými jsem spolupracoval v minulosti," říká Roberto Locatelli. "Vím, že tito lidé mají správnou mentalitu a vědí jak odvést tu nejlepší práci. Ještě před prvními testy jsem věděl, že to bude dobré "manželství". I když jsem tuto rodinu na chvíli opustil, vždy jsem s ní udržoval dobré vztahy, počínaje šéfem Beggiem. Cítím se jako jejich příbuzný, který se vrátil. Chtěl bych Lucio Cecchinellovi poděkovat za tuto šanci."
Locatelli dosáhl nejlepší čas týmu LCR při testování v Jerezu, dokázal tak, že umí rychle zapomínat na špatný rok, který ho pronásledovat u rakouské továrny KTM, jenž byl v uplynulé sezóně smluvně vázaný. Po zmíněných testech v Jerezu se jméno Roberta Locatelliho rázem začalo skloňovat v podobě favorita sezóny 2004.
"Nebylo to pro mě žádné překvapení," vzpomíná Locatelli na testování v Andalusii, kde se jeho jméno po dlouhé době opět objevilo na vrcholu výsledkových listin byť pouze testování. "Od začátku jsem věděl, že jedu v dobrém týmu, se kterým jsem již pracoval, ale i s dobrým motocyklem. Je to opravdu dobré vědět, že mohu bojovat o světové prvenství. Nebyl jsem schopný jezdit s velmi technickým motocyklem KTM. Mohu říci, že například s Aprilii jsem si hned rozuměl, zatímco s KTM jsem hledal dlouho porozumění. Ovšem věřil jsem tomu projektu, měl jsem s KTM smlouvu na dva roky a tak jsem byl po závodě ve Valencii velmi nešťastný, když mi řekli, že musím odejít. Myslím, že jsme se mohli společně zlepšovat, ale oni rozhodli, že pro ně nejsem užitečný ...... s KTM jsem měl pocit, že jsem něco nedokončil."
Ještě před příchodem do KTM zkoušel Locatelli své štěstí ve třídě 250 ccm. Příchod do třídy čtvrtlitrů měl Locatelli opravdu skvělý, když hned při prvním závodě po přestoupení dokázal dokončit tento závod na třetím místě, hned za vítězným Katem a druhým Haradou (Suzuka 2001). Následné období však byla pro Locatelliho spíše stresová. Roberto během roků 2001 a 2002 dokázal získat tři pódia, když dojel dvakrát třetí (k již zmíněné Suzuce přidal i třetí místo v posledním závodě roku 2001 - v Brazílii) a jednou druhý (2002 - Mugello). Oba roky pak dokončil na celkovém osmém místě, což sice byl dobrý výsledek, ovšem po zisku titulu ve třídě 125 ccm to bylo pro Roberta opravdu málo.
"Myslím, že bych si na to měl najít ten správný čas," říká Locatelli na otázku, zda se nechce vrátit do třídy 250 ccm. "V našem týmu je pro třídu 250 ccm Randy De Puniet. Ale kdo ví, pokud bude Cecchinello se mnou spokojený a De Puniet bude ochotný změnit třídu .... O této věci je, ale lepší hovořit až před sezónou 2005, nyní je důležité udělat maximum pro rok 2004, kde sice Aprilia nenasazuje tovární tým, ale má dobré "klientské" týmy jako náš LCR nebo Matteoniho tým s týmem Seedorf. Neměli bychom zapomenout také na Gileru, Hondu, KTM také ukáže co umí. Myslím si, že to bude velký šampionát. Problém je, že pojedu s mnoho mladými jezdci, když totiž chcete využít vaší zkušenost, najednou se ocitnete mezi jezdci, kteří se chtějí chlubit, každý závod je pro ně životně důležitý. Bude to stejně úžasný šampionát."

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist