Proton v Mugellu na V5

Tým Proton KR oficiálně zveřejnil, že závodu Grand Prix Itálie se na okruhu v Mugellu zúčastní se svým čtyřtaktním strojem V5.

Víc než sto kol na novém čtyřtaktním stroji V5 absolvovali jezdci týmu Proton KR během tréninků a kvalifikací na poslední závod v Le Mans a během následných testů na stejném okruhu. Brit Jeremy McWilliams a Japonec Nobuatsu Aoki na novém stroji Proton KR V5 tak absolvovali minimálně dávku čtyř závodů a nyní se společně s týmem legendárního Kennyho Lee Robertse připravují na závodní debut s tímto strojem, jenž má již oficiálně proběhnou v závodě Grand Prix Itálie na okruhu v Mugellu.
“Měli jsme několik drobných problémů, ale nebylo to nic vážného,“ svěřuje se manažer týmu Chuck Aksland. “Motory nám celou dobu držely pohromadě a tak jsme byli schopni učinit dobrý start vývoje zlepšení našeho nastavení. Míle na okruhu nám také daly nové data o našem motocyklu.“
Zcela nový stroj třídy MotoGP je kompaktní, pětiválcový prototyp, který se vyznačuje svým malým vzhledem s předpokládanou hbitostí. Stroj má již ve svých archívech první úspěch, když v mokré kvalifikaci s ním dokázal zajet Jeremy McWilliams čas, jenž by jezdce zařadil na desáté místo této kvalifikace. O dva dny později, při testování v Le Mans, oba jezdci již jezdili časy, které by je s rezervou dostali do samotného závodu.
Tým tedy nasadí v Mugellu tyto stroje do závodu, přesto vlastník týmu Kenny Roberts sr. upozorňuje, že neočekává žádné senzační výsledky. “Motocykl ještě nejezdí na hodnotách svého potenciálu, bohužel však již není čas s tím něco udělat. Jak jsem říkal již v Le Mans – bude trvat ještě tři měsíce než budeme připravení svádět bitvy s ostatními motocykly,“ říká před Grand Prix Itálie Kenny Roberts. “V Mugellu náš motocykl ještě nebude rychlý a ni ovladatelný tak jak si představujeme,“ varuje Roberts optimisty před přílišným očekáváním.
Nový stroj Proton sice nebyl v Le Mans nejrychlejší, ale již se ozývají hlasy, které říkají, že zvuk tohoto nejmladšího čtyřtaktního prototypu je nejkrásnější. Závody v Mugellu přinesou jistě opět obrovské maximální rychlosti na konci cílové rovinky, kde se očekává u čtyřtaktních strojů překročení bájné hranice 200 mph, což bude klást i vyšší nároky nejen na životnost strojů, ale i na jejich přípravu. “Do Itálie vezeme tři nové stroje, jeden pro každého jezdce a jeden jako náhradní,“ prozrazuje manažer týmu Chuck Aksland, který také potvrdil, že hlavním cílem je dokončit závod.
Nostalgický po vyřazení tříválcových strojů Proton KR3 je belfastský jezdec Jeremy McWilliams. “Ze starého kola mi bude chybět všechno … kromě nedostatku výkonu a tím i jezdců, kteří mě neustále na rovinkách předjížděli a to tak rychle, že jsem se několikrát až lekl,“ říká Jeremy a dodává, že si jízdy na dvoutaktu Proton opravdu vždy užíval. “Bylo to vždy kompaktní a klidné potěšení z jízdy,“ doplňuje McWilliams jenž si je vědom, že možná s dvoutaktem KR3 by zajel lepší výsledek v Mugellu než s novým strojem, ale zároveň si uvědomuje, že práce na vývoji nového stroje je důležitá pro budoucnost.
Naopak Nobuatsu Aoki na dvoutakt již nemyslí a jeho pohled směřuje pouze k novému čtyřtaktu a k nejbližšímu závodu v Mugellu. “Upřímně musím říci, že nevím co můžu od Mugella očekávat, ale těším se tam,“ říká Nobu Aoki a dodává, že očekává velmi těžkou práci celého týmu.

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)
Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist