Par zajimavosti pred finalem

Pred zaverecnym podnikem ve Valencii hovorili s domacimi italskymi novinari piloti Valentino Rossi a Marco Melandri. Ale nejen o tom, je nasledujici clanek.

AKTUALIZOVANO

Par zajimavosti pred finalem
Souboj se Setem byl nejtezsi
Po ziskani 6. titulu mistra sveta celkem , pricemz to pro neho znamenalo uz ctvrty titul v kralovske kubature v rade, se Valentino Rossi ohlizi za vsemi ziskanymi tituly nasledovne: „Bylo to zatim moje nejtezsi mistrovstvi sveta. A to jsem bojoval ve stopetadvacitkach s Kazuto Sakatou, ve dvestepadesatkach byli mymi souperi Loris Capirossi a Tetsuya Harada, a konecne v petistovkach a ovsem take v kubature MotoGP Max Biaggi ! Ale zadny z techto vynikajicich pilotu me nehnal tak dopredu, jako Sete Gibernau“, slozil spanelskemu pilotu nebyvalou poklonu italsky sampion. „Ovsem muj vztah k Gibernauovi je pouze moje soukroma zalezitost. Vas novinare by melo hlavne zajimat to, co se deje na zavodni draze. Od nas muzete cekat tvrde a fair-play zavody, tak jako naposled v Australii. Co se ale deje mimo zavodni okruh, to je pouze nase privatni zalezitost“, vyjadril se uplne nediplomaticky „Doktor“ vuci italskym novinarum.
Franco Battaini bude testovat motocykl MotoGP
„Dinosaurus“ prostredni tridy, 32-lety Ital Franco Battaini, by chtel, jak uz na nasich webovych strankach probehlo, jet v pristim roce kralovskou tridu. A proto se zajimal o moznost, zavodit v cesko-britske staji: WCM – Blata. Z tohoto duvodu bude take italsky pilot testovat po finalovem zavode ve Valencii dosavadni motocykl teto staje, Harris – WCM. „Prede mnou je moznost, byt poctvrte nejlepsim soukromym jezdcem teto tridy (250 ccm) a tak uz nemam v teto tride co dokazovat. A proto chci do MotoGP ! Bude to pro me obrovska motivace, vyvijet nove vznikajici sestivalec WCM – Blata, vysvetloval vynikajici italsky pilot, ktery jeste nikdy ve sve kariere nejel po celou sezonu tovarni motocykl
Ducati se chce rozloucit se sezonou podiem
V tomto roce zazila ruda Ducati velmi malo uspechu a tak chce tovarni tym jeste jednou ve finalovem zavode dokazat, ze Phillip Island nebyla nahoda. „Myslim si, ze jsme konecne nasli spravnou cestu. Mame za sebou velmi tvrdy rok, ovsem stale se nevzdavame a se vzniklymi problemy bojujeme. V Australii jsme konecne ukazali nase schopnosti, ktere byly korunovany startem z prvni rady a umistenim na podiu. Byl to takrikajic uspech v pravy cas. Kdo zaujme misto Troye Bayllise v pristi sezone, vsak nemohu doposud rici“, nechava si otevrena dvirka sportovni reditel Ducati, Livio Suppo.
Opet problemy se zrakem
Neobycejny zdravotni problem mel italsky pilot tridy MotoGP, Marco Melandri (22 let) behem posledniho zavodu. „Po nekolika okruzich jsem prestal ostre videt a vubec jsem nemohl dobre odhadnout vzdalenost. Jel jsem tak dlouho, dokud to slo. Jenze pak to bylo stale horsi a horsi a tak jsem zavod radeji vzdal.“ Ovsem tento problem mel Melandri, tehdy jeste jako tovarni jezdec Aprilie, uz pred dvema roky. „Mel jsem tenkrat uplne stejne potize, ktere vsak velmi rychle zmizely. Ted to bylo daleko horsi a nelepsilo se to. Presto pujdu ve Valencii na start !“rika tovarni jezdec tymu Fortuna – Yamaha.
Bratri Robertsove opet pohromade, ale ne nadlouho
Po delsi prestavce zavinene zranenimi se objevi opet startu oba dva bratri Robertsove, tedy Kurtis na stroji Proton a starsi Kenny na tovarni Suzuki. A zatimco Kenny pojede jak znamo i v pristim roce tento japonsky stroj, tak pro mladsiho Kurtise to bude minimalne na rok rozlouceni se svetem Grand Prix. Odchazi totiz od tymu KR nazpet do "sveho" serialu AMA.
Moriwaki doufa v celou sezonu 2005
Moriwaki Racing tym, jehoz piloti Andrew Pitt a Olivier Jacque startovali v teto sezone nekolikrat na divokou kartu, doufa, ze vzhledem k financnim problemum nekterych tymu (d´Antin, Aprilia, Proton) se uvolni nektere ze 24 fixnich mist startovniho rostu kubatury MotoGP a toto uvolnene misto by na celou pristi sezonu mohl dostat prave tym Moriwaki, ktery jede s motory Honda.
Nejzhavejsi prestupove novinky
V nejblizsich dnech by mel Carlos Checa oznamit svuj prichod k Ducati.
Rovnez na spadnuti je jmeno nahradnika Colina Edwardse u Gresiniho, bude jim Ital Marco Melandri.
Johnu Hopkinsovi byla zvysena nabidnuta suma ze 350 000 na 750 000 dolaru a nic tedy nebrani tomu, aby zustal u Suzuki. Tim se ovsem zavreli u tohoto tymu dvirka pro Neila Hodgsona ci Shane Byrneho.
Sito Pons bude mit v pristi sezone zrejme pouze jedineho jezdce, "vybude" na neho navratilec Alex Barros.
Makoto Tamada pojede v novem tymu JIR - Honda, ale pod starym sponzorem Pramac.
A protoze Troy Bayllis zrejme zakotvi u Kawasaki, tak muze Alex Hoffmann eventuelne skoncit take u d´Antina, otazkou ovsem bude, na kterem motocyklu.
A konecne Aprilia bude zrejme v MotoGP pokracovat, ovsem uz bez Jeremy McWilliamse.
Byla prodlouzena puvodni smlouva trileta smlouva o spolupraci mezi sefem tymu WCM Peterem Cliffordem a majitelem Blata s.r.o. Pavlem Blatou a to na 5 let.
Zakaz povolani ?
Vekovy limit 28 let pro jezdce kubatury byl se dal pri eventuelnim soudnim sporu dle nekterych zainteresovanych vysvetlit take jako zakaz povolani. Tech "potrefenych" je opravdu hodne: Italove Stefano Perugini (dvojnasobny vitez GP 2003 a ctvrty v MS celkove), Gino Borsoi (provizorni Pole - Position naposled v Australii), Mirko Giansanti (soucasne 9. muz prubezneho poradi), Andrea Ballerini (vitez GP Australie 2003) a Roberto Locatelli (exmistr sveta zrejme bude letos vicemistrem sveta), Nemec Steve Jenkner a konecne Japonec Youichi Ui (dvojnasobny exmistr sveta). Neda mi ale, abych v teto souvislosti nevzpomenul take naseho Jaroslava Hulese - toho tento vekovy limit vyradil v lonskem prosinci z tymu Elitu...

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist