Pár novinek před Estorilem a Motegi

V následujícím článku se dozvíte několik zajímavostí, z nichž některé sice už proběhly, ale stojí za to, si je zopakovat či potvrdit. Jedná se vesměs o kubaturu královskou, tedy MotoGP.

Pár novinek před Estorilem a Motegi
Tajný test
V naprosté tajnosti odjel v sobotu na Masarykově okruhu v Brně japonský pilot Nobuatsu Aoki celkem 20 okruhů na svém motocyklu Proton. Na tom by pochopitelně nebylo nic zajímavého, kdyby v tomto Protonu nebyl poprvé v historii vyzkoušen motor rakouské továrny V4 KTM. Kromě toho testoval populární japonský jezdec i nové pneumatiky Dunlop, a zajížděl kola v průměru o 1 vteřinu rychlejší, než v samotném nedělním závodě. „Jednalo se o takovou pouhou přirozenou inventuru“, bylo slyšet hodnocení z tábora týmu okolo Kenny Robertse sr. Oficielní test se uskuteční tak, jak bylo v plánu, tedy v pondělí po portugalské Grand Prix v Estorilu.
Comeback O. Jacqueho potvrzen
Nezaměstnaný exmistr světa kubatury 250 ccm, Francouz Olivier Jacque, pojede opravdu japonskou Grand Prix na motocyklu Moriwaki MD, kdy nahradí stálého jezdce, tedy Australana Andrewa Pitta. Tuto možnost získala stáj Moriwaki Honda z následujícího důvodu. Tým WCM nasadí v Japonsku pouze jeden stroj (zřejmě s Italem Michelem Fabriziem) a tak je jedno místo na startovním roštu volné.
Pouze jeden Proton v Estorilu
Kurtis Roberts je bohužel po Brně stále zraněn a tak v Portugalsku uvidíme pouze jediný stroj Proton v sedle s Nobu Aokim.
Michel Fabrizio opravdu na Aprilii
Jelikož Michel Fabrizio opravdu pojede na jihu Evropy tovární motocykl z Noale místo zraněného Brita Shane Byrneho, tak stroje WCM zde budou pilotovat Britové Chris Burns a James Ellison – ten jel už u nás v Brně a také testoval druhý den tento stroj po brněnské Grand Prix. Během testování ujel mladý 19-ti letý Říman v Mugellu celkem 76 kol, a dosáhl nejlepšího času 1.54,7, když mu největší problém dělal přechod z pneumatik Dunlop (WCM) na Michelin (Aprilia). Jen pro zajímavost doposavadní nejlepší časy zajeté jezdci na Apriliích jsou: Byrne 1:52.355, McWilliams 1:52.368.
A ještě jeden Comeback
Na domácí Grand Prix v Motegi se na dalším továrním stroji Honda RC211-V5 představí japonský pilot Tohru Ukawa. Ten působil v letošním roce jako testovací jezdec japonského motocyklového giganta, ale protože existuje nadále reálná hrozba, že Honda nezíská letos titul mistra světa ve značkách (vede Honda s 225 body před Yamahou - 199), tak se nový managing ředitel HRC, Satoru Horiike, rozhodl pro tuto variantu.
Opční smlouva Johna Hopkinse
Na otázku, kteří piloti připadají v úvahu s novým plánovným strojem WCM – Blata odpověděl celkem překvapivě Peter Clifford následovně: „Naoko Matsudo už testoval náš doposavadní motocykl hned po Brně a jako druhého máme vyhlédnutého Američana Johna Hopkinse. Ten má u nás opční smlouvu až do roku 2005. A k týmu Suzuki jsme ho pustili pouze proto, že jsme si ho chtěli pojistit právě do budoucna…!

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist